سرانجام شرکت آمریکایی و ناشناختهٔ زینگر پس از انتشار تیزرهای هیجانانگیز، رسماً هایپرکار جنجالی خود یعنی ۲۱C را معرفی کرده است. این هایپرکار هیبریدی که ترکیب صندلیهای آن بهصورت پشت سر هم است، ادعاهای بسیار بزرگی دارد و در دو نسخهٔ جادهای و مسابقهای معرفی شده است. در ۲۱C از یک پیشرانهٔ ۲.۸۸ لیتری V8 توئین توربو استفاده شده که در میانهٔ خودرو نصب شده و دور آن به ۱۱ هزار rpm میرسد. انتقال نیروی این پیشرانه هم توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ سکوئنشال صورت میگیرد.
اما علاوه بر این پیشرانهٔ بنزینی، دو موتور الکتریکی هم روی محور جلوی ۲۱C نصب شده و بدین ترتیب سامانهٔ چهارچرخ محرک و مجموع قدرت ۱۲۵۰ اسب بخار به دست آمده است. موتورهای الکتریکی این خودرو توسط باطریهای لیتیوم تیتانات تغذیه میشوند که سریعتر از باطریهای لیتیوم یونی شارژ میشوند. البته پیشازاین در خودروهایی مثل هوندا فیت EV و میتسوبیشی i-MiEV هم از این نوع باطریها استفاده شده بود.
به لطف استفادهٔ گسترده از فیبر کربن و متریال سبکوزن دیگر، وزن ۲۱C به تنها ۱۲۵۰ کیلوگرم رسیده و نسبت قدرت به وزن ۱ به ۱ را فراهم کرده است. به لطف قدرت بالا و وزن کم، این هایپرکار آمریکایی، خودروی بسیار سریعی است بهگونهای که ظرف تنها ۱.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و مسافت ۴۰۰ متر را ظرف ۸.۱ ثانیه طی میکند. ۲۱C همچنین برای اینکه از صفر به سرعت سیصد کیلومتر بر ساعت برسد به ۱۵ ثانیه زمان نیاز دارد و میتواند به حداکثر سرعت ۴۳۲ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.
اما ادعای جالبتر زینگر این است که ۲۱C میتواند رکورد ۳۱.۴۹ ثانیهای کوئنیگزگ رگرا در رسیدن از صفر به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت و دوباره تا توقف کامل که پاییز گذشته به ثبت رسید را بشکند. به گفتهٔ سازندهٔ آمریکایی، این هایپرکار هیبریدی میتواند این کار را ظرف تنها ۲۹ ثانیه انجام دهد. ۲۱C همچنین در سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت بیش از ۲۵۰ کیلوگرم داونفورس تولید میکند.
همانطور که در ابتدا اشاره شد، زینگر نسخهٔ مسابقهای ۲۱C را هم ارائه کرده که سبکتر بوده و تنها ۱۲۱۸ کیلوگرم وزن دارد؛ بنابراین نسبت قدرت به وزن این نسخه به ۱:۰۳ رسیده و در سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت هم ۷۹۰ کیلوگرم داونفورس تولید میکند اما حداکثر سرعت آن کمتر بوده و برابر با ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت است. زینگر ۲۱C رسماً و برای اولین بار در نمایشگاه ژنو در تاریخ ۳ مارس به نمایش عمومی درمیآید و تنها ۸۰ دستگاه از آن ساخته میشود.
Hamidreza
۳ اسفند ۱۳۹۸پشتش زیبا تر از جلوشه به نظرم
s.h
۳ اسفند ۱۳۹۸کونیک زگ سال 2013 مدل یک به یک رو ساخت که 0-300 اون 11 ثانیه هست !!! و هنوزم رکرود 0-300 و 0-400 و سریع ترین وسیله و بهترین ترمز گیری از سرعت 3000 و همینطور بهترین از سرعت 400 و ایمن ترین مگا کار تست شده ( رگرا به گفته یه مجله ) که تست های سخت و عیب رو پشت سر گذاشته اولیین مگا کار هیبریدی و اولین استفاده کننده از باتری های 800 ولتی اختراع خودش و اولین ابر ماشین بی گیربکس و….. حدود هفت هشت تا دیگه افتخار در کارنامه خودش داره !!!!
رقباش چند چنددند ؟؟ یه اسم جدید میگند پول میگیرند چرا ؟؟؟ چون زیر چتر غول خودرو سازی جهان و تبلیغات بی پایانش برای اون به یه برند برای پز دادن تبدیل شدند !!!! مثل اپل که تو روسیه اگر یه جوون یا نو جوان اپل دستش نباشه بین دوستاش یه عقب مونده به حساب میاد !!!!
بوگاتی هم همینه چه چیز خاصی داره ؟؟؟؟ الان یکی میاد میگه ده تا رادیاتور داره واییییی پیچش تیتانیومیه واییی 16 سیلندره !!!!اینها رو میگند مهندسی !!!!!!!!!!!! چون برای خنک کرددن موتور بزرگ مجبور به استفاده از ده تا رادیات هستند میگند مهندسی !!!! ولی اونکه با هرچیزی حال نمیکنه از نو اختراعش میکنه ( گیربکس 7 کلاچه و نه سرعته که بهش میگند سرعت نور ) رو چیز خاصی نمیدونند !!! این ماشین هم هنوز اول راهه و البته ونوم که پدرش محسوب میشه و پیش رو این کمپانی هنوز کار خاصی نکرده !!! البته منتظر یه طوفان دیگه هست برای رکورد گیری غیر رسمی !!!!!
R
۷ اسفند ۱۳۹۸آقای s.h سلطان سرعت بوگاتیه و سلطان شتاب کونیگزگ
این حرفات اصلا منطقی نیست اولین ماشین بالای هزار اسب بخاری زمانی که بیشتر از ۵۰۰ اسب ماشینی قدرت نداشت اولین ماشین با شتاب سرعت و ترمز صفر تا صد برابر دونیم ثانیه ماشینی که برای ساختش از قطعات و تکنولوژی هواپیما کمک گرفتن بهترین سیستم گیربکس دوکلاچه در زمان خود وکلی سیستم های ریزو درشت دیگه و تو چی میدونی از این همه حجم مهندسی و محاسباتی که برای بوگاتی استفاده شده و داری از حجم موتور ایراد میگیری؟ یا داری اختراع های ۲۰۱۸ و ۱۹ رو با ۲۰۰۵ مقایسه میکنی؟ اگه به تیونینگه که هردوتاشم تا خرخره تقویت و توربوشارژر دارن نگو این حرفا رو مارو نخندون
علیx76
۳ اسفند ۱۳۹۸فرق این ماشین با بقیه هایپرکار های تازه معرفی شده توسط شرکت های گمنام ، موتور درون سوزشه
الان بخاطر پیشرفت تکنولوژی ، هر کس تو خونه ش دوتا الکترو موتور میبنده به یه شاسی و میگه هایپر کار ساختم
اما کار کردن و طراحی و ساخت موتور درون سوز خیلی پیچیده تره
و بخاطر همین دید من به این ماشین ، نسبت به بقیه ، بسیبار مثبت تره
ارادت
Joseph
۳ اسفند ۱۳۹۸سلام
میشه یه دو تا موتور ببندی ، ماهم بگیم یه هایپر کار ساختیم ، منم کمکت میکنم میام رایگان برات کار میکنم
مسعود
۳ اسفند ۱۳۹۸آقا منم داوطلبم برا کمک :)))))
یاد حرف احمدی نژاد افتادم ، دختر دبیرستانی تو زیر زمین خونش اورانیوم غنی میکرد خخخخخخخخ
ارسلان
۴ اسفند ۱۳۹۸آقایون … پولش + مجوز تولید و ساختش از شما …. طراحی و دانش فنی هم از بنده …. تعهد هم میدم اگه نتونستم بسازم تمام پول رو برگردونم … به عبارتی بیمه میکنم کار رو خخخ
یانکی
۳ اسفند ۱۳۹۸احتمالا از پیوند دو تا موتور 4 سیلندر موتور سیکیلت موتورش رو ساخته.قبلا هم دیدم خیلی خوش صدا میشه.
OMID
۳ اسفند ۱۳۹۸امیدوارم حداقل (تولید ) بشه
برعکس بیشتر هایپر های جدید
Alireza
۳ اسفند ۱۳۹۸میشه بسازینش بعد ادعا کنید
گفتنش اسونه ک صفر تا صد یه ثانیه و چهارصد متر ۵ ثانیه ای میزنم،بهتر نیس اول این کارو بکنم بعد؟
Sina Barca
۳ اسفند ۱۳۹۸الان هم کلی هایپر کار برقی هم این حرف ها رو زدن ولی همشون فقط ادعا بودن (حتی یه کارخونه بزرگ تر هم این حرف رو زد) شاید این درست باشه ولی ۱.۹ ثانیه نیست.شتابش به خاطر بنزینی بودنشه و شاید آخرش ۲.۵ ثانیهباشه
Elmiraj
۳ اسفند ۱۳۹۸تسلا رودستر در نمونه پروتایپ ، جلو چشم همه بار ها شتابی رفت که هرگز در یک خودروی استاندارد دیده نشده بود…!!!
این تازه اولشه….
.
.
((بقیه فقط ماکت ساختن تا حالا))
Farzad
۳ اسفند ۱۳۹۸از همون اول که تیزرشو دیدم ازش خوشم اومد ، درهاشم طراحی جالبی داره موقع باز شدن … ( در کل چیز جالبی به نظر میاد )
ممد ژانگولر
۳ اسفند ۱۳۹۸چه قیافه باحالی داره. طراحیش مابین آمریکایی و اروپاییه . ولی خداییش مشخصات قابل توجهی داره .
آریا ماشین
۳ اسفند ۱۳۹۸داخلش عین فضاپیماست فکر کن اونجا بشینی و رانندگی کنی…
مشخصاتش اگه درست باشه که ماورای این جهانه!!!
۴۰۰ متر ۸ ثانیه؟ شوخیت گرفته.
۰ تا صد هم که میره تو جمع زیر ۲ ثانیه ها در کنار ریماک concept two ، پینینفارینا باتیستا ، تسلا رودستر ، هنسی ونوم f5 و آسپارک owl.
حداکثر سرعتش هم که بیشتر از ویرون سوپراسپرت میشه و بعد از ونوم gt سریعترین آمریکایی جهان میشه
اگه اگه اگه درست باشه واقعا خارق العادس
s.h
۳ اسفند ۱۳۹۸جناب مدیر چرا نظر های من منتشر نمیشه ؟؟؟ اصلا حرف خاصی یا توهین نداره !!! همونطور که قبلا نداشته چرا منتشر نمیکنید
سردبیر
۳ اسفند ۱۳۹۸درود. من دیدگاهی منتشر نشده از شما ندیدم. حتی در پوشه اسپم ها. البته ممکن است سیستم ضد اسپم به برخی کلمات یا ترکیب حروف حساس باشد که بعدا در کنترل دستی حتما این دیدگاههای بدون مشکل هم منتشر می شوند. توجه بفرمایید که دیدگاههای حاوی توهین قابل پذیرش و برگشت نیستند.
ارادت
Saeed
۳ اسفند ۱۳۹۸آره جون خودتون
رکورد ۰_۴۰۰_۰ رو بزنید بعد فکر میکنید کونیگزگ تسلیم میشه؟؟
یسکو رو میارن یه رکورد ۰_۴۰۰_۰ بهتون نشون بده که دیگه هرکی جرأت نکنه بیاد هایپر کاری که هنوز نساخته واسهش ادعا بسازه!
تسلا رودستر که جای خود دارد……
Saeed
۴ اسفند ۱۳۹۸ببخشید اگه تند حرف زدم
محمدهادی
۳ اسفند ۱۳۹۸خب تقریبا همه چیش گفته شد ولی طبق مغنول بازم میزان تحمل شتاب جانبیش ینی قدرت فرمان پذیریش ارائه نشد
پدال جان لطفا بفرما شتاب جی این سوپرکار تاچه میزانه؟
*$ناشناس$*
۳ اسفند ۱۳۹۸طراحی این ماشین یکی از شاهکار هاست
ولی مال این حرف ها نیست که با گوئنگزیگ رقابت کنه
ارشیا
۵ اسفند ۱۳۹۸می تونست طراحی بهتری ام داشته باشه (نظر شخصی)
محمد
۷ اسفند ۱۳۹۸موتور 8 سیلندر با حجم 2800 سی سی؟؟؟
چرا آخه؟ اینجوری خیلی استهلاک موتور بالا میره که