لوسید موتورز اخیراً اولین شوروم فروش خود را در بورلی هیلز افتتاح کرده و اگرچه این تنها آغاز راه لوسید در گسترش کسبوکار خود در آمریکا میباشد اما پیش از آن به دنبال رقابت با برخی از مشهورترین برندهای بازار بوده است.
هفته پیش بود که پیتر رالینسون مدیر اجرایی لوسید موتورز گفت این شرکت خود را رقیب تسلا نمیداند و بجای آن به دنبال رقابت با مرسدس بنز میباشد. این مدیر ارشد با تکمیل بیانیههای قبلی خود گفته لوسید ایر مزیتهایی دارد که یک خودروی درونسوز رقیب نمیتواند با آن برابری کند.
او گفته است:
ما آشکارا مرسدس بنز را هدف گرفتهایم. رقیب طبیعی لوسید ایر مرسدس بنز S کلاس است. رقیب ایر دریم ادیشن هم نسخه AMG مرسدس بوده اما خب محصول ما پرفورمنس و جذابیتهای بیشتری دارد.
رالینسون میگوید لوسید ایر مزیتهای واضحی در مقایسه با S کلاس و سایر رقبا داشته و یکی از آنها ابعاد بیرونی کوچک و کابین بزرگتر میباشد. لوسید به لطف قطعات جمعوجور قوای محرکه الکتریکی ایر باعث ایجاد فضای زیادی در کابین شده است. این شرکت همچنین با طعنه به تسلا گفته که از متریال لوکس در کابین ایر استفاده کرده و زمان قابلتوجهی را صرف ارتقای کیفیت ساخت این بخش خودرو کرده است.
یکی از تحلیلگران دنیای خودرو میگوید:
من فکر میکنم ایر خودروی لوکستری است. شاید این خودرو به اندازه مرسدس S کلاس برجسته نباشد اما اشرافیت متفاوتی را ارائه کرده و روی تکنولوژی و فضای زیاد تمرکز دارد. آیا این موارد باعث خواهند شد مشتریان مبلغ هنگفتی را برای خرید لوسید ایر هزینه کنند؟ خواهیم دید.
رالینسون در خلال مصاحبه خود با اتونیوز گفته که این شرکت به دنبال موفقیت در جایی است که بسیاری از استارت آپ های الکتریکی شکست خوردهاند. سال پیش صندوق سرمایهگذاری عربستان سعودی بیش از ۱ میلیارد دلار را به این شرکت تزریق کرد. رالینسون گفته حتی میزان سرمایهگذاری در لوسید میتواند بیشتر از ۱.۳ میلیارد دلار قبلی باشد.
\\\|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///
۱۶ آبان ۱۳۹۹این چی میگه؟
تو لازم نیست خودتو با بنز مقایسه کنی جوجو….
یه استارت آپ تازه تاسیس داره خودشو با پدر خودرو سازی جهان مقایسه میکنه….
یانکی
۱۶ آبان ۱۳۹۹کدوم پدر هی جو میدید.والا خودت یه سه چرخه گازی رو ماشین قبول میکنی که میگی پدر.اونی که مثل پدر تولید نسل رو انجام داد و یاد بقیه فورد کبیر بود.والا با این نوناشون
ADAK
۱۶ آبان ۱۳۹۹یعنی شما پدر بودن را در تولید نسل می بینی ؟!!
مانی
۱۷ آبان ۱۳۹۹Benz & Cie 1883 و Daimler 1890
تاسیس شدن و قبل از سال ۱۹۰۰ ماشین ۴ چرخ ساختن
حالا فورد شما که سال ۱۹۰۳ تاسیس شد چجوری اولین ماشین رو ساخته خدا میدونه
Just bentley continental
۱۶ آبان ۱۳۹۹یه نظرم نباید اینقدر تعصب داشت .نه تو طراحی داخل و خارج و نه از لحاظ پرفورمنس چیزی از s کلاس کمتر نداره و به نظر من حتی قشنگتر از اس کلاسه.
Reza
۱۶ آبان ۱۳۹۹عجب دوره زمونه ای شده ، وقتی یکی رو ازش تعریف میکنی و بهش پروبال میدی جو ورش میداره.
Hamid...Audi
۱۶ آبان ۱۳۹۹فکر میکردم این مدل تعصبات و کری خوندنا دوره ش تموم شده باشه. اون عینک تعصب رو از رو چشمات بردار و مقایسه کن ببین چی میشه.
در ضمن روزی ۱۰ تا کامنت گذاشتنت صرفا وقتت رو حروم میکنه و هیچ ارزش دیگه ای نداره.
▪︎AMG.63▪︎
۱۶ آبان ۱۳۹۹///73_AMG/// عزیز باید قبول کرد که هر برند خودروسازی
یکبار اشتباه میکنه و حتی چندین بار و یا طراحی خوبی نمی کنه حالا هر چقدر هم که میخواد خوب باشه
و مرسدس هم حالا اشتباه کرده و طراحی خوبی نداشته
و بنظرم از مرسدس بعید بود که تو طراحی اشتباه کنه.
▪︎AMG.63▪︎
۱۷ آبان ۱۳۹۹داداش این نظره منه
شما هم بهتره نظرات بقیه رو کوچیک ندونی.
سورنا
۱۷ آبان ۱۳۹۹نوکیا هم یه زمونی میگفت من اولینم و بهترینم و … ولی اپل با ایفونش کلا نابود کرد
بنز هم اگه مث تو فک میکرد مطمعن باش الان اسمی ازش نبود !
\\\|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///
۱۷ آبان ۱۳۹۹تو چرا همه چی رو به گوشی سازی ربط میدی؟
آیفونم الان تو اروپا بدست سامسونگ و شیائومی کشته شده
الان تنها قلمرو آیفون آمریکاست….
محمد
۱۶ آبان ۱۳۹۹اینجوری موفق نمیشه.
خوبیه تسلا اینه خودشو با کسی مقایسه نمیکنه.
یه محصول تولید میکنه.بایه امکانات والبته قیمت مناسب میگه این محصول من با این امکاناته همیشه هم شتابش وبردش و تکنولوژی های به کار رفته توش تو اون قیمت بی رقیبه
مهرداد كمال
۱۶ آبان ۱۳۹۹پسر با همسنات همبازی شو
حمید
۱۶ آبان ۱۳۹۹فعلا که چنتا عکس نشون دادن فقط ، ۱۰۰ تا دونه بساز اول ببین میتونی بعد بیا با ۱۰۰ سال خودروسازی المان کل کل کن !
ALIERZA
۱۶ آبان ۱۳۹۹حمید مگه بنزه که از رقابت خورو های خودران فرار کنه
Moein
۱۶ آبان ۱۳۹۹چرا که نه؟
مگه همه جا ایرانه که تعصب های بی مورد مانع خیلی از اتفاقات میشه؟!
اتفاقا برای بهترین بودن باید هم خودش رو با بهترین مقایسه کنه تا بتونه خودش رو بالا بکشه
حالا اینجا به طرفداران بنز برمیخوره که چرا خودش رو به پدر میخواد بچسبونه???
Amin-mc20
۱۶ آبان ۱۳۹۹کلا اولین ماشینشه داده داره خودشو با بنز مقایسه میکنه دیگع خیلی گنده تر از دهنش حرف میزنه ?♂️?♂️?♂️?♂️?♂️ اصلا از کجا معلوم پس فردا دست مشتری ها برسه نقص فنی نداشته باشه
Hadi
۱۶ آبان ۱۳۹۹شاید از نظر ابعاد و کابین لاکچری رقیب S کلاس باشه
ولی از نظر پرستیژ و کیفیت ساخت و اصالت اصلا…
تو باید با EQS رقابت کنی نه S کلاس
شاید وقتی S کلاس الکتریکی شد بتونی…
ارشیاsvj
۱۶ آبان ۱۳۹۹جاروبرقی ها نباید با کلاسs مقایسه بشن!!???
Mohammad
۱۶ آبان ۱۳۹۹محکم پیش بری و تلاش کنی بهتر از بنز هم میشی
Audi s8
۱۶ آبان ۱۳۹۹بله ولی خیلی باید تلاش کنه که به مرسدس برسه
Amin-mc20
۱۶ آبان ۱۳۹۹جدیدا مد شده گاری و فرغون و جاروبرقی ساز های تازه به دوران رسیده خودشونو با سابقه دار ها مقایسه میکنن!!!!
سهند
۱۶ آبان ۱۳۹۹هرگز به پای کلاس s نمیرسه.
به نظرم آئودی a8 از s کلاس بهتره چون s کلاس ۲۰۲۱ تکنولوژی هایش تقریبا با آئودی a8 که در سال ۲۰۱۸ به بازار آمد برابر است این تکنولوژی بسیار زیاد آئودی را نشان میدهد که بعد از سه سال فقط یک ماشین با تکنولوژی در حد آئودی a8 دارد.(الان هم تکنولوژی s کلاس اصلا از آئودی a8 بیشتر نیست) . اگر بنز کلاس s ابهت و طراحی خارج و داخشل در حد نسل قبلی بود و به تکنولوژی s کلاس جدید هم مجهز میشد از آئودی بهتر بود ولی گوردون واگنر طراحی s کلاس را خراب کرد
الان آئودی a8 بهترین سدان فول سایز است. البته نظر من است
Ramin
۱۶ آبان ۱۳۹۹بنز پول برند میگیره
از لوسید ایر خوشم میاد ولی تسلا یه چیز دیگس هیچ برندی بهش نمیرسه
ولی یه سوال چرا صندلی های عقب لوسید اونجوریه ؟ کسی میدونه ؟
ولی اون عکسه که پورشه تایکان کنار لوسید وتسلا هست خیلی باحاله خوشم اومد
ولی من تسلا رو به بنز و لوسید ترجیح میدم.
OMID
۱۶ آبان ۱۳۹۹این که داره خودشو با بنز مقایسه میکنه به خاطر بلند پروازی نیست بلکه به خاطر ترس از تسلاست
سرعت عمل و لج بازی تسلا توی تایکان رو دیدیم ( ساخت نسخه پلید و رکورد گیری باهاش )
تسلا کوچیک تره و فرزتر و جمع و جور تر در نتیجه سریع میتونه پاسخ بده
مثلا اگر همین لوسید میگفت که رقیب ما تسلا هست و ما لوکس تریم باور کنید تسلا سر یک سال یه نسخه لوکس از مدل سه یا ایکس میداد بیرون
مقداریشم به خاطر دست و پا بسته بودن و نوپا بودن بنز توسط الکتریکی سازی هست و رقابت با بنز توی الکتریکی ها اسونتره
سامورایی
۱۶ آبان ۱۳۹۹اگه پورشه ، تایکان رو با اس کلاس مقایسه می کرد حرفی نبود ولی یه شرکت بی نام و نشان که یه ماه از تاسیس شدنش نگذشته دیگه چی میگه
مهزیار
۱۶ آبان ۱۳۹۹شخصا اگه پول داشتم لوسید میگرفتم
▪︎AMG.63▪︎
۱۶ آبان ۱۳۹۹نظر سنجی
مرسدس بنز S.class ?
لوسید ایر ?
پیام
۱۶ آبان ۱۳۹۹و پیتر در پایان مصاحبه سوار بنز اس کلاس خود شد و به خانه اش برگشت.
Elmiraj
۱۶ آبان ۱۳۹۹دو بار Air سه موتوره را لخت کردن بردن Laguna seca آخر سر با اختلاف از S plaid شکست خورد !!! بُرد و شتاب و درگ هم بماند….
.
اگر بحث سر متریال و کیفیت اجزای داخل کابین باشه تیونر ها هم بلدن ،،، شما کافیه با صرف چند هزار دلار هر ماشینی رو بدی دست منصوری ، کارلکس دیزاین ، لکسانی و…. تا برات بهترین ها را بسازن…
Ramin
۱۶ آبان ۱۳۹۹بله المیرجا با حرف آخرت موافقم شرکت منصوری واقعا شاهکاره واقعا خیلی خوبه که یک ایرانی تو مقیم آلمان بزرگترین شرکت تیونینگ دنیا رو داره.
اگه هر ماشینی بدی بهش چنان تیونینگ ولوکسش میکنه که خودت توش میمونی.
موضوع نفر اول بودن نیست. موضوع قابل اعتماد بودن است. که تسلا اینو ثابت کرده
راستی پدال مطلب درمورد تسلا x revan هم بزار که ارتقا های تسلا مدل x سبب میشه
با هر بار شارژ مسافت بیشتر از 700 کیلومتر رو بره و درگ 400 مترش تو 10 ثانیه هست
یه 2 ماه پیش سایت Motor 1 گذاشته بود.
" Swedish Arrogant Tiger "
۱۶ آبان ۱۳۹۹البته اصل منظورش این بود:
” ما آشکارا مرسدس بنز را هدف گرفتهایم زیرا نردبان محکم و بسیار بلندی ست… ”
محمد گودرزی
۲۷ شهریور ۱۴۰۰دوستان درسته که بنز و بی ام و و مخصوصاً بنز مشتریان پروپاقرص خودشو تو دنیا داره…اما دنیای آینده خودرو از آن خودروهای ترکیبی نظیر تسلا و مخصوصا لوسید ایر خواهد بود….