ریویان به عنوان یک شرکت تازهکار در حوزه خودروهای الکتریکی پیشنمایشی از ویژگی جدید “چرخش تانک” در خودروهای R1T پیکاپ و R1S شاسیبلند داشته است.
اولین بار در ماه جولای بود که خبرهایی درباره این ویژگی منتشر شد و حالا اولین ویدئوی رسمی از آن ارائه گردیده است. امکان چرخش تانک در این دو خودرو به خاطر وجود پیشرانههای الکتریکی مستقل در هر چرخ است که باعث میشود خودرو در یک نقطه به دور خود بچرخد. این ویژگی همانگونه که از اسمش برمیآید در تانکها وجود دارد.
ریویان واژههای چرخش تانک و فرمان پذیری تانک را سال ۲۰۱۸ در اداره ثبت اختراعات آمریکا به ثبت رسانده بود. گفته شده این ویژگی تنها در جادههای خاکی و شنی قابل استفاده است تا به این ترتیب پیشرانههای الکتریکی هیچ آسیبی نبینند. البته با در نظر گرفتن میزان قدرتی که خودروهای الکتریکی دارند، استفاده از این ویژگی در جادههای آسفالت خیلی جای تعجب نخواهد داشت.
امسال برای ریویان اهمیت بسیاری زیادی داشته است. این کمپانی در ماه فوریه سرمایهگذاری ۷۰۰ میلیون دلاری از آمازون دریافت کرد و اندکی بعد نیز فورد ۵۰۰ میلیون دلار دیگر به این برند تزریق نمود. در ماه سپتامبر هم شرکت کاکس اتوموتیو سرمایهگذاری ۳۵۰ میلیون دلاری در ریویان انجام داد و اخیراً نیز اعلام شد یک شرکت دیگر مبلغ قابلتوجه ۱.۳ میلیارد دلار را در اختیار ریویان قرار داده است.
[دانلود ویدئو]
ممد ژانگولر
۸ دی ۱۳۹۸من که متوجه نشدم این چرخش به چه درد میخوره؟! جز اینکه لب ی پرتگاه باشی و یهو ماشینت با ی نیش گاز بچرخه و پرت بشی تو دره چه حسنی داره نفهمیدم. دوستان کمک کنن ممنون میشم
تلخ و شیرین
۸ دی ۱۳۹۸تانک از نزدیک دیدی؟ در جا میچرخه. یعنی لازم نیست به صورت دایره ایی دور بزنه. با این تکنولوژی ماشین همونجا که هست میچرخه. مثلا جا نیست دور بزنه پس میچرخه دور خودش. وسط اتاق واستا دور خودت بچرخ. بدونه اینکه از دایره کوچیکه ی وسط قالی خارج بشی. منظورش اینه
datsun
۸ دی ۱۳۹۸این مینی لودرها یا به اصطلاح بابکتها این ویژگی رو دارن
مصطفی
۸ دی ۱۳۹۸فوق العاده بدرد آفرود و عبور و دورزدن در جاهای باریک و تنگ می خوره.
هادی نجفی
۸ دی ۱۳۹۸من متوجه نشدم از نظر مکانیکی چطوری انجام شد، به قول دوستمون مثل باب کت یا تانک ها؟
Twin H Power
۸ دی ۱۳۹۸اولین بار بود که از یه ماشین برقی خوشم اومد !!
یانکی
۸ دی ۱۳۹۸خفنترین موردی که دیدم کانسبت جیپ بود دوتا موتور داشت وی8 فقب و جلو چهارتا دیفذانسیل داشت کنار چرخها هر جور میخواستی حرکت میکرد حتی عرضی.کاش پدال یه مقاله براش بره
ممد ژانگولر
۹ دی ۱۳۹۸سپاس ولی به نظرت خطرناک نیست؟!
البته برای جاده های تنگ یکطرفه در جا برگردی خوبه ولی کنترلش نا امن نیست؟!!!
یاس ی
۹ دی ۱۳۹۸چرا باید خطرناک باشه آخه؟؟؟؟؟ راننده داره با آگاهی و در مکان مناسب اینکار را انجام میده ؛ به نظر شما در چه صورت خطرناکه ؟
حمیدرضا
۹ دی ۱۳۹۸کاری به ویژگی و ظاهرش ندارم فقط برام جالبه بدونم اینهمه سرمایه گذار چطوری به همین راحتی تو یه برند سرمایه گذاری می کنن الان حساب کردم ارزش این سرمایه گذاری از ارزش برند و باشگاهی مثل ارسنال بیشتره
Mopar or No Car
۹ دی ۱۳۹۸چرخ های هر سمت ماشین برعکس چرخهای سمت دیگر میچرخن. یعنی برای چرخش در جهت عقربه های ساعت، چرخهای سمت راننده به طرف جلو و چرخهای سمت شاگرد به طرف عقب حرکت میکنند.