شرکت بولینگر پروتوتایپهای جدید محصولات B1 و B2 خود را با نام بتا معرفی و از این طریق آنها را یک گام دیگر به سمت خط تولید نزدیک کرده است. این پروتوتایپها که نمونههایی نزدیک به تولید هستند، بهعنوان نقطهٔ عطف اصلی در قدم بعدی شرکت به سمت تولید توصیف شدهاند. این خودروها اما ظاهر بسیار ساده و زمختی دارند که همانند جعبههایی روی چرخ به نظر میرسند. هردو مدل بولینگر در ظاهر تا حد زیادی باهم یکسان هستند و در هردوی آنها چراغهای دایرهای ساده، سپرهای خشن و دماغهٔ کاملاً عمودی دیده میشود.
اما بزرگترین تفاوت بین این دو ماشین این است که B1 یک اسیووی و B2 یک پیکاپ دو کابین است. بولینگر پیشازاین گفته است که این خودروها از بدنهٔ تمام آلومینیومی برخوردارند و بهگونهای طراحی شدهاند که فضای بار بسیار درازی را بهاندازهٔ کل طول خودرو ارائه میکنند و از این طریق میتوانند اشیاء طویل مثل الوار و تیرآهن را بهراحتی حمل نمایند. دراینبین مدل B2 بیشتر برای این کار مناسب است زیرا به گفتهٔ بولینگر، طول قسمت بار این پیکاپ ۱.۷ متر است و امکان باز کردن پنجرهٔ عقبی آن برای حمل بارهای طویلتر هم وجود دارد.
این دو خودرو به قوای محرکهٔ یکسانی مجهز هستند که از دو موتور الکتریکی با مجموع خروجی ۶۱۴ اسب بخار قدرت و ۹۰۵ نیوتن متر گشتاور تشکیل شده است. به لطف این نیرو، خودروها ظرف ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسند و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت را هم خواهند داشت. برای تأمین انرژی موردنیاز موتورهای الکتریکی هم یک پکیج باطری ۱۲۰ کیلووات ساعتی در نظر گرفته شده است. بولینگر این بار بُرد این خودروها را اعلام نکرده اما قبلاً گفته است که B1 و B2 با هر بار شارژ کامل باطریها میتوانند تا ۳۲۰ کیلومتر را طی کنند.
هرچند این بُرد کمی به نظر میرسد اما بولینگر وعده داده است که B1 و B2 از بهترین تواناییهای آفرود این کلاس برخوردار خواهند بود زیرا فاصلهٔ آنها از سطح زمین ۳۸۰ میلیمتر است. این خودروها همچنین توانایی حمل ۲۳۶۰ کیلوگرم بار و یدک کشی ۳.۴ تن بار را هم دارند. در ابتدا قرار بود B1 اواخر سال جاری به مرحلهٔ تولید برسد اما این اتفاق بعید به نظر میرسد زیرا به گفتهٔ بولینگر، جزئیات بیشتر در مورد قیمتگذاری و زمانبندی تولید این خودروها در ماههای آینده اعلام خواهد شد.
:::فرشاد:::
۷ مهر ۱۳۹۸به جز جلو پنجرش، طراحی بدی نداره، حتی از بعضی زاویهها، مثلا نمای کناری، جذاب هم هست و با توجه به باتری 120 کیلو واتی، توقع برد بیشتری داشتم، ترجیح میدم پرفورمنسش رو کاهش بده، بردش رو زیاد کنه.
احمد
۷ مهر ۱۳۹۸نقاشی ارسالی از حسن 4 ساله از شهر ری
فرهاد تابش
۷ مهر ۱۳۹۸دمت گرم
حال کردم با جمله ات
datsun
۷ مهر ۱۳۹۸به تنهای تمام مهندسی آیرودینامیک ی رو نقض کرده
نام
۷ مهر ۱۳۹۸خیلی زشته
چجوری روشون شده اینو بسازن؟!
Farzad
۸ مهر ۱۳۹۸نیسان آبی میتونه ۴ تن بار حمل کنه از اینم خیلی خوشگل تره … هی الکتریکی الکتریکی…