تستهای تصادف یک ضرورت ناگوار در صنعت خودرو هستند. البته وقتی که یک خودروی تولید انبوه و اقتصادی در تستها شرکت میکند میزان ناگواری کم خواهد بود اما وقتی که تست تصادف یک سوپرکار بسیار گرانقیمت را ببینیم قطعاً حس خیلی خوبی نخواهیم داشت؛ و یکی از خودروسازانی که اخیراً این درد را تجربه کرده ریماک اهل کرواسی است.
این شرکت که توسط میت ریماک تأسیس شده با هایپرکارهای تمام الکتریکی کانسپت وان و C-Two شناخته شده است. ریماک با این خودروها توجه شرکتهای سطح بالایی همچون پورشه، آئودی و هیوندای را جذب کرده و حتی اخیراً پورشه میزان سهام خود در ریماک را افزایش هم داده است.
همانند تمامی خودروسازان دیگر، ریماک باید هایپرکار الکتریکی خود را در تستهای تصادف شرکت دهد تا مجوز فروش و حضور خودروی خود در معابر عمومی را به دست آورد؛ اما همانگونه که میدانید ریماک تعداد محدودی از هایپرکار خود را خواهد ساخت.
این شرکت درحالیکه تعداد ۱۵۰ دستگاه از هایپرکار C-Two را خواهد ساخت اما حدود ۳۰ دستگاه از آنها را روانهی تستها کرده تا از ایمنی بالای آنها اطمینان حاصل کند. با قیمت حدود ۲ میلیون دلاری، خودروهایی با ارزش حدود ۶۰ میلیون دلار قربانی ایمنی بالا شدهاند.
همانگونه که مشاهده میکنید این خودروساز از تأسیسات تست تصادف متعلق به کانتیننتال AG که جزو بزرگترین تأمینکنندگان و لاستیک سازان جهان است برای تست شاسی و دیگر قطعات استفاده کرده است.
آریا ماشین
۲۴ شهریور ۱۳۹۸اینو قبلا هم پرسیدم
از آخر قدرت این کانسپت تو چقدره؟
۱۸۸۸؟
۱۹۱۴؟
۱۹۷۲؟
کدوم؟
OMID
۲۴ شهریور ۱۳۹۸1940ps
1914hp
الیور تویست
۲۴ شهریور ۱۳۹۸اگه اینجوری باشه امار ارقام ریماک باید پرشتابترین
خودروی تولیدی باشه 1.8 ثانیه فوق الادست
Saeed
۲۴ شهریور ۱۳۹۸ولی تست تصادف کونیگ زگ رگرا ….هنوز نتونستم هضمش کنم!!!! اینکه با چکش لاستیکی میکوبن به بدنه و یک ذره فرو نمیره!!!! این هایپر کار هم به خوبی عمل کرد…
Car lover
۲۴ شهریور ۱۳۹۸تو از کجا فهمیدی که طرز تفکر فعلی اروپا طرز فکر صحیحه؟؟ فقط چون ی ریماک زده؟؟
دوران جنگ صلیبی طرز فکر مسلمانان ایا درست بود بنا بر اینکه ابر قدرت جهان اونروز بودن؟؟
نکته دیگه اینکه تعصب نداشتن خودش ی جور تعصب داشتنه باید رو ی چیز درست تعصب داشته باشی نمیشه رو هیچی تعصب نداشته باشی امکان پذیر نیست
فلذا مهم اینه که فکر کنی چی درسته بعد روش جونتم بدی
اروپا هم روی مثلا دموکراسی یا مارکسیسم تعصب و اصرار داره
(مساله سر خوب بودن مساله سر اینه که اونا هک متعصبن ولی تعصبشون باید ببینیم تا کی نگهشون میداره شاید تا ابد شاید تا ۲۰۲۸ شاید فردا مساله سر این نیست)
کرواسی هم فقط ی ریمک داره دیگه ی جوری میگه…
حالا ایشالا پیشرفت های روز افزون
ولی من تو این کرواسی و امثال کرواسی ابر قدرت شدن رو نمیبینم
مهراد
۲۴ شهریور ۱۳۹۸واقعاً 30 تا پروتوتایپ برای ایمنی این ماشین تولید محدود در نظر گرفته؟؟ 30 تا؟؟
بابا دست مریزاد ، احسنت و به قول پیشینیان سرزمینم درود بر شما باد
محمد
۲۴ شهریور ۱۳۹۸دقیقا
مگه با یکی، ۲تا، ۳تا حداکثر ۴ یا ۵ تا کارشون راه نمیوفتاد؟؟؟
۳۰تا واسه یه ماشین ۱۵۰تایی؟؟
حسین
۲۵ شهریور ۱۳۹۸تو متن نوشته این تست هاوبرای حضور در معابر عمومی ضروری هست ، اما سایت اسب بخار خلاف این حرف رو زده و گفته تست هایی مثل یوروانکپ اجباری نیست!
شاهین
۲۵ شهریور ۱۳۹۸بنظر شما عقلانی هست که هیچ ضرورتی در این باره وجود نداشته باشه؟ ضمن اینکه خریداران اصلا به خودروهایی با ایمنی پایین رغبت نشون نمیدن چون بازار رقابتی هست و…
Alireza
۲۵ شهریور ۱۳۹۸شما که اصلا تعصب نداری !!!??
Genius
۲۵ شهریور ۱۳۹۸کرواسی سال 57 که ما سیتروئن CV2 و پیکان آرو مونتاژ میکردیم حتی قالپاق هم نمیزد حالا الآن ببین اونا دارن شونه به شونه پورشه و آئودی پیش میرن و ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم!!بعدا باز هم از فواید عجیب و غریب پروسه انفجار نور میگم
مسعود
۲۶ شهریور ۱۳۹۸من نمیدونم منبع این خبر چی بوده…اما پارسال استفان وینکلمان و کریستین کوینسنگ تو نمایشگاه ژنو گفتن تو تست تصادفات برای سوپر کارها از بدنه و شاسی برای چندبار در تصادفات استفاده میکنن تا توجیه اقتصادی تست تصادفات از بین نره….در واقع در این سی تست چندبار از یک شاشی و بدنه استفاده شده و قطعا از سی عدد ریماک استفاده نکردند.
سردبیر
۲۶ شهریور ۱۳۹۸سلام. منبع خبر carbuzz است و این هم متن اصلی:
Though it’s only going to build 150 of them for public consumption, the manufacturer is undertaking to crash-test some 30 C_Twos to make sure they’re as safe as can be. With each example anticipated to sell for upwards of $2 million, that’s roughly $60 million worth of cars it’s going to obliterate in the name of safety.
ارادت