پس از نابودی رکورد صفر-۴۰۰-صفر کیلومتر در ساعت بوگاتی شیرون در حدود یک ماه پیش، کونیگ زگ ظاهراً رکورد دیگری را که در اختیار بوگاتی بوده شکسته است. گفته شده مدل آگرا RS که برای کم کردن روی بوگاتی در نظر گرفته شده راهی نوادا شده است. باور بر این است هایپرکار ساز خوشنام سوئدی مجوز ویژهای از دپارتمان حملونقل نوادا برای بستن جاده به منظور رسیدن به سرعتهای بالا کسب کرده است.
کونیگ زگ برای شکستن رکورد باید از سرعت ۴۳۱ کیلومتر در ساعتی عبور میکرد که سال ۲۰۱۰ توسط بوگاتی ویرون سوپر اسپورت و در پیست تست فولکسواگن ثبت شده بود. شایان ذکر است نسخه جادهای این خودرو که بعداً با نام ویرون سوپر اسپورت World Record Edition عرضه شد سقف سرعت محدود شدهای داشت و تنها به سرعت ۴۱۵ کیلومتر در ساعت میرسید.
احتمالاً میدانید که کونیگ زگ تنها خودروسازی نیست که در تلاش بوده رکورد سال ۲۰۱۰ بوگاتی را بشکند. سلاح جدید هنسی یعنی ونوم F5 بنا به گفتهها میتواند به سرعت ۴۸۴ کیلومتر در ساعت برسد. بوگاتی قول داده که رکورد خود را سال آینده با شیرون بهبود بخشد.
هایپرکار آگرا RS از پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری بای توربویی استفاده میکند که خروجی ۱۳۶۰ اسبی و گشتاور ۱۳۷۱ نیوتون متری دارد. این خودرو تنها وزن ۱۲۹۵ کیلوگرمی داشته و قادر است شتاب صفر-۴۰۰-صفر کیلومتر در ساعت ۳۶.۴۴ ثانیهای را ثبت کند. رکورد شیرون برای این آزمون ۵.۵ ثانیه بیشتر است.
بهروزرسانی: رکورد آگرا RS بهصورت رسمی ثبت شد. این خودرو هماکنون سریعترین خودروی جادهای دنیا است و توانسته به سرعت متوسط ۴۴۴.۶ کیلومتر در ساعت برسد. این خودرو بنا به قانون گینس در دو جهت مخالف حرکت کرده است. پشت فرمان این خودرو، راننده کونیگ زگ یعنی نیکلاس لیلیجا قرار داشته است. Racelogic مسئول ثبت دادهها و تایید تمامی اعداد مهم بوده است.
Volvo
۱۵ آبان ۱۳۹۶این است سازه برتر قرن بیست و یکم!
به حداکثر سرعت 468 کیلومتر در ساعت هم رسید که به خاطر میانگین دو طرف محسوب نشد
همین مراسمی که تو نوادا بود رکورد صف چهارصد صف رو هم بهبود داد و به عدد 33 ثانیه رسید
علیx76
۱۵ آبان ۱۳۹۶ولی جالبه ک شیرون با وجود نسبت قدرت ب وزن خیلی بدتر از کونیخزگ . بازم باهاش تو رقابته نزدیکه
HORSE
۱۵ آبان ۱۳۹۶هنر نیست! بوگاتی ماشین رو بزرگ تر کرد تا بتونه موتور حجبیمتری بزاره!
کونگ زگ با وزن خیلی پایینتری تونسته موتوری بسازه که فقط ۱۵۰ اسب از موتور بوگاتی ضعیفتره!
بوگاتی حتی اگرم سریعترین بشه هیچوقت نمیتونه حتی نزدیک نسبت اسب بخار به وزن ۱ بشه!
سعید(تهران)
۱۵ آبان ۱۳۹۶آیرودینامیک
ایرانی
۱۵ آبان ۱۳۹۶۴۸۴ کیلومتر.
بهنام طیبی
۱۵ آبان ۱۳۹۶هیولا لامصب
.....::::LAST VIPER::::.....
۱۵ آبان ۱۳۹۶رقابت سر نهایت سرعت و ثبت رکورد در کتاب گینس هیچ وخت اتها ندار
Aminspoort
۱۵ آبان ۱۳۹۶اولا اگه حقیقت باشه باید اول به بوگاتی تبریک گفت که ۱۳ سال رکورد دستش بوده و حالا شکسته شده، دوما رکورد شیرون گرفته شده که بوگاتی گفته اوایل سال ۲۰۱۸ تو برنامه گرندتور ازش رونمایی میشه که به گفته یکی از تهیه کنندگان برنامه بوگاتی رکورد ۴۶۵ کیلومتر زده که بازم واسه بوگاتی که تونسته بود به صورت غیر رسمی تاپ اسپید ۵۰۰ روی بزنه رکورد کمیه،اما واسه اینکه چند سالی رکورد دست خودش باشه بدک نیست،سوما مگه آگرا rs قدرت ۱۱۸۰ اسب بخاری نداشت چرا این ۱۳۶۰ اسب بخار آگرا وان رو داره،بازم دست به تیون زده کونیگ زگ!!!! کونیگ زگ اگه میزد تو کار تیون و بالا بردن اسب بخار قطعا موفق تر بود و طرفداراشم دیگه محدود به کشور ایران و نوجوونای زیر ۱۵ سال نبود،بازم واسه یه خودروساز کوچیک بدک نبود
رامتین
۱۵ آبان ۱۳۹۶هر وقت بوگاتی تونست از ونوم f5 بهتر بزنه صحبت کن. سلطان هنسی.
Godfather
۱۵ آبان ۱۳۹۶هرو وقت رکورد دو دهه سریعترین خودرو جهان رو مثل مکلار اف 1 تونستن نگه دارن بیان با مکلارن مقایسه بشن
حسن
۱۶ آبان ۱۳۹۶اگرا rs آپشن ۱۳۶۰ اسب بخاری هم داره و علت عدم استفاده از one:1 تعداد محدود تولیدش که ۷ تاست هستش و این باعث میشه گینس این رکورد رو ثبت نکنه، در مقابل اگرا rs به تعداد ۲۵ ازش ساخته می شه که مورد قبول گینس هست
ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)
۱۵ آبان ۱۳۹۶منتظر جواب بوگاتی و هنسی باید باشیم اون دوتا هم احتمالا تا چند ماه دیگه دست به کار میشن البته رکورد ونوم f5 به دلیل تعداد فوق العاده محدود فکر نکنم حساب بشه چون گینس یک قوانینی در این مورد متاسفانه داره منظور در مورد تعداد تولید یک خودرو برای ثبت رکورد حالا چند تا را نمیدونم
Hemichan
۱۵ آبان ۱۳۹۶30
ولی هنسی دنبال ثبت گینس نیست
حامد
۱۵ آبان ۱۳۹۶بی ربط به این مطلب :
ی راهنمایی میخواستم ،بین این دوتا اتومبیل کدوم بهتره ؟
میتسوبیشی لنسر vs مزدا ۳
ممنون میشم راهنماییم کنید
شاهین
۱۵ آبان ۱۳۹۶از لحاظ موتوری مزدا بهتره از لحاظ کیفیت و سواری لنسر
حامد
۱۵ آبان ۱۳۹۶پیشنهاد شما لنسره ؟؟؟؟؟؟
شاهین
۱۶ آبان ۱۳۹۶من شنیدم مزدا عقبش باریکه سرنشینا راحت نیستن و سواری نرمی هم نداره بخاطر ارتفاع پایینش(توی ایران) ولی گفتم که از لحاظ موتوری و شتاب و سرعت یکم مزدا بهتره.من خودم ماشین بازم انتخابم لنسر معروفه
سياوش
۱۵ آبان ۱۳۹۶مزدا انتخاب بهتریه به دلایل زیر
۱-قیمت پایین تر و ارزش بیشتر درمقابل مبلغ پرداختی
۲-موتور و گیربکس بهتر مزدا لنسر خوب راه نمیره نسبت به مزدا
۳-بازار دست دوم بهتر مزدا
تنها برتری لنسر به مزدا امکانات یکمی بیشترشه
واینکه کف ماشین از زمین نسبت به مزدا بالاتره که تو خیابونای ایران یه حسن هست
محمد
۱۵ آبان ۱۳۹۶خیلی از این خودرو ساز کونیگ زگ خوشم میاد.بی ادعا و واقعاً توانا.چه در بحث طراحی و چه در بحث فنی
الانم که بد جور عطش ثبت رکورد نهایت سرعت افتاده به جو ن بوگانی و هنسی و کونیگ زگ.اینطور که اینا پیش میرن هر کی سوار خودروهاشون بشه میرسه عرش …
MAHDI . VENOM-DEMON
۱۵ آبان ۱۳۹۶چه رقابتی چه جنگی بین این ۳ برند به وجود امده
کم کم داره جالب تر میشه
شاهین
۱۵ آبان ۱۳۹۶حال کردم باهاش مخصوصا رانندگش حرفه ای بود مشخصه.
راستی بین رقا منتظر هوراکان پرفورمانته آندرگرند ریسینگ هم باشید …
Amirho3ein
۱۵ آبان ۱۳۹۶گل گفتی اما با وجود اینکه تیون شدست مسافت ۸۰۰ متر رو با ۴۱۱ کیلومتر سرعت تموم می کنه
حالا بوگاای و هنسی بدوئن تا برسن
شاهین
۱۶ آبان ۱۳۹۶راجب تیون شدن بگم امیرحسین اقا
بوگاتی و کونیخزگ که تنفس مصنوعی هستن با موتور های حجیم
هنسی هم خودش کمپانی تیونره کاراشو دوست دارم
پس الان بگیم که پرفورمانته هم رقیب ایناس هیچ اشکالی نداره اون استوکش تنفس طبیعی هستش و حالا ی کمپانی اومده روش مانور داده به رکورد برسه پس اشکالی نداره بگیم رقیب سرسختیه واس این سه ماشین
گرچه میدونم با حداقل 2100اسب قدرتی که پرفورمانته خواهد داشت هیچ حرفی باقی نمیمونه واس این سه ماشین ولی بازم رقابت بالای 1000اسبی هستش طبیعیه
R
۱۵ آبان ۱۳۹۶گفته بودم سریعتر از بوگاتیه… اما چند تا سوال پیش میاد واسم پس این همه سال کجا بود وچرا رکورد نزد؟ چرا از وان وان استفاده نکردن؟ کدوم جاده تست شده و چند کیلومتر بوده؟…
hussein
۱۵ آبان ۱۳۹۶من نگران یک چیز هستم فقط. اینکه به خاطر این شکستن رکورد مردمانی از سرزمین پارس همدیگه رو تیکه پاره کنن.
امروز کوئنیگ سگ سوئدی رکورد شکست. فردا بوگاتی میشکنه. پس فردا یکی دیگه. این چیزها دعوا و دلخوری نداره.
تو فرومهای انگلیسی و بقیه کشورها بریم میبینیم که اصلا و ابدا حتی از الفاظ رکیک استفاده نمیکنن چه برسه اینکه به علت شکستن یک رکورد باهم دعوا و بحث کنن. بحثشون اکثرا در مورد تکنولوژی هاش و موضاعات اصلی هست . هیچگاه به حاشیه رانده نمیشه و دعوا و جدل نیمکنن. تو سوئد به علت همین کامنتای تو پستهای فیسبوک و توئیتر ابروی ما رو که بردن. حتی چندبار تلویزیون این قضیه رو نشون داد، چندبار روزنامه ها این ابروریزی هارو نشون دادن. اخه یک نفر دو نفر سه نفر صد نفر بتونن اینقدر بی تمدن باشن. ولی پنج میلیون دیگه جای نگرانی داره. لطفا یکم متمدن باشیم.
به فرهنگ حتی بدوی ترین و دورافتاده ترین قبایل افریقایی هم نگاه کنیم اینطور بی ادب و گستاخ نیستن. هرچقدر هم دولت بد باشه باز فرهنگ که دست خودمونه. تا حالا پیش چندتا خارجی ننشستید تا یهو بحث بی فرهنگی هموطناتو از تلوزیون و روزنامه بشنوی و بخونید. من خواهش میکنم التماس میکنم به علت این چیزها فرهنگمون رو فراموش نکینم. دعوا نکنیم. تقریبا ده پانزده میلیون مهاجر داریم تو کشورهای دیگه. خیلی بده که باعث بشیم انگشت نما بشن به علت بی فرهنگی یک عده ی دیگه.
Saied
۱۵ آبان ۱۳۹۶با تکنولوژیه ۷ ساله پیش داره کل کل میکنه. بوگاتی استوره هست.
مشتریه بوگاتی هیچ وقت نمیره سمت این.
Hamid...Audi
۱۶ آبان ۱۳۹۶تازه این میان رده کونیگزگ بود…
هنوز سلطان رگرا آر وارد گود نشده