هایپرکار جدید پینین فارینا PF0 نه تنها ظاهر جدیدی خواهد داشت بلکه میتواند عنوان قدرتمندترین خودروی تولیدی دنیا را نیز به خود اختصاص دهد.
همانگونه که میدانیم این خودرو از قوای محرکهی الکتریکی کمپانی اهل کرواسی یعنی ریماک استفاده خواهد کرد. پینین فارینا قبلاً تأیید کرده بود PF0 شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت زیر ۲ ثانیه خواهد داشت و در کمتر از ۱۲ ثانیه از سکون به سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد سید. پس حالا میدانیم که چرا این خودرو اینقدر سریع خواهد بود.
بنا به گفتهی اتواکسپرس، PF0 از چهار پیشرانهی الکتریکی سود خواهد برد و قدرت ترکیبی آن ۱۹۰۰ اسب بخار و گشتاورش نیز ۲۳۰۰ نیوتون متر خواهد بود که این اعداد باعث میشوند محصول پینین فارینا نه تنها قویتر از بوگاتی شیرون باشد بلکه از این نظر هرگونه خودروی تولیدی در جهان را پشت سر بگذارد. پیستون هدز ادعا میکند قدرت کل این خودرو ۱۹۲۵ اسب بخار خواهد بود. اگر این خبر صحیح باشد PF0 قویتر از ریماک C-Two با خروجی ۱۸۸۸ اسب بخار خواهد بود.
واضح است که پینین فارینا مأموریت خود را تولید هایپرکاری ساختارشکن در سراسر دنیا تعریف کرده است.
همانگونه که این برند اخیراً تأیید کرده، طراحی PF0 خانهی طراحی پینین فارینای ایتالیا (این دو بخش با یکدیگر جدا هستند) صورت میگیرد. خودروی موردبحث دارای فلسفه طراحی جدید پیورا خواهد بود و از ورودیهای هوای کم به منظور ایجاد بدنهای صیقلی و روان برای بهبود آئرودینامیک سود خواهد برد.
تنها ۱۵۰ دستگاه از هایپرکار PF0 تولید خواهد شد و هریک قیمت حدود ۱.۵ میلیون پوندی پیش از اضافه شدن هرگونه آپشنی خواهد داشت.
hami
۱۳ آذر ۱۳۹۷عیبی نداره ما هم قراره عدالت جهانی را به دنیا صادر کنیم.
البته پراید هم روش میدیم.
فقط زه بغل آپشن حساب میشه اگه میخوان؟؟..
Amirferrari
۱۳ آذر ۱۳۹۷شتاب زیر دو ثانیه واسه یه خودرو که از 1900 اسب بخار قدرت و بالای دو هزار نیوتون گشتاور آنی سود میبره کار شاقه ای نیست…هایپرکارای الکتریکی زمان میبره تا بتونن خودشون رو در حد هاپرکارای درون سوز اثبات کنن…
hami
۱۳ آذر ۱۳۹۷به فرض هم بشه شتاب کمتر بکنن
یه چیزی دوستان فراموش میکنن
شتاب با زمان کمتر برای همه انسان ها قابل تحمل نیست
دوست نداری ستون فقراتت با صندلی یکی بشه که؟؟؟؟؟؟؟
مانی
۱۳ آذر ۱۳۹۷صفر تا صد تو ۲ ثانیه باشه
میانگین شتاب g۱.۳۳ به آدم وارد میشه
اوایل شتاب بخواد خیلی بیشتر باشه ته تهش ۲g
این شتاب رو آدم راحت تحمل میکنه خیلی هم لذت بخشه
شتاب بخواد اونقدری زیاد باشه که آدم عادی رو اذیت کنه
فکر میکنم باید بالای ۴g باشه
Alireza
۱۳ آذر ۱۳۹۷داداش این شتابا که چیزی نیست آدمیزاد توی جت های جنگی که شتاب عجیب و غریب دارن هم دووم آورده تازه فضا نوردا که هنگام پرتاب بعد اژ چند ثانیه سرعتشون به چند هزار میرسه صد تا که عددی نیست
Sajjad
۱۳ آذر ۱۳۹۷اتفاقا مقوله شتاب هر چقدر به زیر 2 نزدیک میشه دسترسی بهش سخت تر میشه
حتی با انجین های بسیار قوی
چون این شتاب یک نیروی مقاومت هوای بسیار زیاد بر خلافش داره عمل میکنه
دقیقا مثل حد 0 در تابع کسری یک به روی ایکس هست که محور عمودی؛ محدودیت ها از جمله نیروی مقاومت هوا هست و محور افقی تایم شتاب گیری.
مدت زمان شتاب گیری به صفر میل میکنه اما هیچ وقت صفر نمیشه و هرچقدر به صفر شدن میل پیدا کنه عوامل مخالفت کننده به شدت بالاتر میرن.
و این کار رو برای طراحان ایرودینامیک خودرو سخت میکنه
باید انقدر داون فورس رو زیاد کنند که اصطکاک جنبشی بیشتر بشه و شتاب ثانویه بهتری رقم بخوره
از طرفی باید چسبندگی چرخ ها انقدر زیاد باشه که ضریب اصکطاک ایستایی در آستانه حرکت به بیشترین حد برسه و تقریبا به یک نزدیک بشه
واقعا دستیابی به شتاب زیر دو بیشتر به مهندسی بستگی داره تا قدرت موتور
علیx76
۱۳ آذر ۱۳۹۷البته مقاومت آیرودینامیکی و غلطشی و مواردی از این دست بیشتر تو سرعت های بالای ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت نمود پیدا میکنن
معمولا عامل محدود کننده توی شتاب اولیه از حالت سکون ، چسبندگی چرخ هاست
مانی
۱۳ آذر ۱۳۹۷دان فورس خیلی زیاد شتاب و حد اکثر سرعت رو کم میکنه
برای شتاب میانی چسبندگی لاستیک اونقدری باشه که بدون هرز گردی
و وارد مدار شدن سیستمهای کمکی موتور بتونه کل نیروش رو به جاده منتقل کنه کافیه دیگه
Sajjad
۱۳ آذر ۱۳۹۷آخه چسبندگی لاستیک هنوز انقدر نیست که بشه تنهایی ازش کمک گرفت
اونطوری باید فشار دامپرها رو خیلی بالا برد
که سواری ماشین رو مختل میکنه و بسیار خشک میشه
توی سرعت هنگام رد شدن از دست انداز ماشین لگد میندازه
Mohsen
۱۳ آذر ۱۳۹۷تنها دلیلی که باعث می شه سوپر کار های الکتریکی خیلی راحت نتونن جای بنزینی ها رو بگیرن صدای ماشینه که شاید بعد از ظاهر جذاب ترین ویژگی خودرو باشه وگر نه خودرو های الکتریکی با توجه به مرکز ثقل پایین و عدم نیاز به دریچهای ورود و خروج هوا و حجم کوچیک موتور های الکتریکی خیلی راحت می تونن سوپر کار ها و هایپر کار های بنزینی رو شکست بدن
ایمان
۱۳ آذر ۱۳۹۷پینین فارینا رو همه با طراحی های ماندگارش به خاطر دارن ولی احتمالاً در ساخت خودرو هم مثل طراحی هاش موفق میشه ولی باید منتظر ماند و ببینیم چکاره هست ؟؟؟؟
Alireza
۱۳ آذر ۱۳۹۷از این ادعاها خیلی دیدیم
دول سیکستین اومد گفتن ۳۲۰مایل برساعت میره شتابشم ۱.۸ اما هنوز بعد چندین سال هنوز ازمایش نکردنش
عمل کنید خواهشا