سایر خودروهای اروپایی

معرفی آزنوم پالادیوم، یک هایپر لیموزین آفرودی فوق لوکس و قدرتمند

پس از انتشار تیزرهای مختلف و وعده‌ووعیدهای فراوان، سرانجام شرکت اتاق‌سازی ایتالیایی آزنوم (Aznom) از سدان فوق لوکس خود بنام پالادیوم رسماً رونمایی کرده است. این خودرو به‌عنوان یک هایپر لیموزین معرفی شده که به لطف برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک قادر به عبور از هر مسیری است. اولین چیزی که در این خودرو جلب‌توجه می‌کند طراحی منحصربه‌فرد و سؤال‌برانگیز آن است.

بخش جلویی پالادیوم با چراغ‌های LED باریک و جلوپنجره‌ای مستطیلی که درون آن خطوط عمودی چراغ‌دار کار شده، به ساخته‌های رولزرویس شبیه به نظر می‌رسد. در پروفیل جانبی خودرو اما می‌توان شباهت‌هایی با پیکاپ رم ۱۵۰۰ مشاهده کرد که البته طبیعی است زیرا این سدان لوکس بر اساس دومین پیکاپ پرفروش آمریکا ساخته شده است. بااین‌حال طراحان ایتالیایی سعی کرده‌اند با روکش‌های پلاستیکی پایین بدنه، تریم‌های کرومی و گلگیرهای برآمده، نمای متفاوتی را نسبت به پیکاپ رم ایجاد کنند.

روی ستون‌های C هم پنجره‌های باریک افقی کار شده است که به لطف این پنجره‌ها، سرنشینان عقب می‌توانند بدون اینکه چهرهٔ خود را در معرض دید قرار دهند، نگاهی به بیرون داشته باشند. در عقب خودرو نیز نمای کاملاً متمایزی به چشم می‌خورد که فاقد درب صندوق سنتی بوده و بجای آن یک بخش کشو مانند طراحی شده که به‌صورت برقی باز می‌شود.

در داخل پالادیوم به‌وضوح می‌توان ریشه‌های مشترک آن با پیکاپ رم را مشاهده کرد زیرا بخش جلویی کابین آن اساساً همان رم ۱۵۰۰ است که با تریم‌های چرمی فانتزی و تزئینات چوبی و آلومینیومی پوشیده شده است. البته در رو دری راننده یک صفحهٔ لمسی جدید نصب شده که امکان کنترل کردن چراغ‌های داخلی، یخچال، صندوق بار و باز و بسته کردن همهٔ محفظه‌های اشیاء داخلی را فراهم می‌کند.

فضای بخش عقبی کابین پالادیوم اما به‌مراتب بهتر است زیرا در اینجا یک صندلی نیمکتی مبل مانند تعبیه شده که با چرم پوشانده و با تریم‌های چوبی شیک تزئین شده است. در دسته‌های این صندلی هم قسمت‌های کشویی به‌عنوان محفظه‌های نوشیدنی تعبیه شده است. سیستم صوتی هارمن کاردون، دو تبلت مایکروسافت و یک ساعت دست‌ساز هم از دیگر ویژگی‌های برجستهٔ این سدان فوق لوکس هستند.

در پالادیوم از همان پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری V8 رم استفاده شده اما این موتور به دو توربوشارژر مجهز شده و حالا ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۹۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک متصل شده است. به لطف این قوای محرکه، سدان لوکس آزنوم ظرف ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت را دارد.

همهٔ این ویژگی‌ها و تجهیزات، وزن پالادیوم را به ۲۶۵۰ کیلوگرم رسانده است اما برای اینکه وزن خودرو از این بیشتر نشود، سقف و کاپوت آن از فیبر کربن ساخته شده، سپرها کامپوزیتی هستند و برخی قطعات هم از جنس آلومینیوم هستند. برای متوقف کردن این کوه سنگین‌وزن نیز سیستم ترمز عملکرد بالای برمبو با دیسک‌های ۱۶ اینچی خنک‌شونده و کالیپرهای شش پیستونه در جلو و دیسک‌های ۱۵ اینچی و کالیپرهای چهار پیستونه در نظر گرفته شده است.

از پالادیوم تنها ۱۰ دستگاه ساخته می‌شود و خریداران می‌توانند همهٔ جزئیات آن‌را سفارشی کنند. فعلاً هیچ حرفی از قیمت این سدان فوق لوکس زده نشده ولی آزنوم قصد دارد آن‌را در چین، روسیه، خاورمیانه و ایالات‌متحده به فروش برساند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. دی جی70

    ۱۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (421 ديدگاه)

    چقدر پشت ماشین زشته

    موافقم 97
    مخالفم 9
    1. زیزیگولو

      ۱۶ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (6036 ديدگاه)

      به نظر من اصلاً هم لوکس نیستش …. شبیه چینیا شده

      موافقم 79
      مخالفم 9
    2. دیجی

      ۱۶ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (5 ديدگاه)

      به درد حمل مرده میخوره نعشکش افرود

      موافقم 53
      مخالفم 6
      1. MaFi

        ۱۶ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (344 ديدگاه)

        هر چند که دوستان گفتن خیلی زشته اما بنظر من طراحی بسیار زیبا هستش
        براساس پیکاپ ساخته شده ولی سدان هست این خودش خیلی کاره
        پشتشم اصلا بنظرم زشت نیستش و خیلی لوکس هستش در صندوقشم که خیلی خوب و کار امد هستش و خیلی کاررو راحت میکنه
        درضمن 700 اسب بخار و 900 نیوتون متر هم گشتاورش هست که به یه افرودر توانمند تبدیلش میکنه
        این همون کلاس SUL بقول بنز هستش و اصلا هم گنگ و نا مفهوم نیستش
        درضمن از اتاقی که یه شرکت اتاق سازی اونم ایتالیایی ساخته که یه هیچ وجه نمیشه انتقاد کرد!
        داخلش اول فکر میکردم که اصلا هیچ ریشه ای از لوکس بودن نداره ولی سخت در اشتباه بودم!
        کابینش کاملا شبیه کابین رولزرویس های دهه40 هستش یعنی گذشته با حال ترکیب شده و شگفت انگیز هست….
        (درضمن باید بگم خیلیا پول هنگفت میدن که ماشینای لوکسشون مثلا کانتیننتال و فانتوم رو به افودر تبدیل کنن! این گزینه خوبی براشونه)
        بنظرم باید 300 هزار دلاری ارزشش باشه!

        موافقم 8
        مخالفم 25
        1. افشار

          ۱۶ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (772 ديدگاه)

          خدا زیادت کنه!!! آخه این کجاش مورد پسند هست؟؟؟

          موافقم 13
          مخالفم 3
    3. مزدا

      ۱۶ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2097 ديدگاه)

      خدایش اینو با چه منطقی طراحی کردن!!

      موافقم 36
      مخالفم 5
      1. مهدی موتورز

        ۱۶ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1233 ديدگاه)

        لوسید رولز رویس و هامر
        و هونگچی
        لول

        موافقم 22
        مخالفم 4
  2. محمد

    ۱۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (304 ديدگاه)

    چیزی نیست فقط یه کوچولو گند زده

    موافقم 40
    مخالفم 4
    1. Hadi

      ۱۶ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      این چیه واقعاً؟؟
      پیکاپه یا شاسی بلنده ، لیموزینه، دوج رمه کدومش؟؟

      موافقم 26
      مخالفم 4
  3. behnam1012

    ۱۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (994 ديدگاه)

    ایده ای که بنز برای برند مایباخ در سر داشت

    موافقم 7
    مخالفم 4
  4. رهگذر

    ۱۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (64 ديدگاه)

    طراحیش خیلی گُنگه. با هرچیش بشه کنار آمد با اون مبل که گذاشتن جای صندلی عقب نمیشه کنار آمد. واقعاً باید گفت چرا رم اتولوکس رو ریختی تو رولزرویس.

    موافقم 22
    مخالفم 6
  5. (♥️ BENJAMINA (ENGLAND LOVER

    ۱۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (160 ديدگاه)

    یا خدا.عجب سَمیه!

    موافقم 23
    مخالفم 3
  6. Omid622

    ۱۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (39 ديدگاه)

    خداروشکر فقط ۱۰ عدد ازش ساخته میشه

    موافقم 24
    مخالفم 5
  7. Malt hill

    ۱۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (514 ديدگاه)

    سم خالص

    موافقم 12
    مخالفم 4
  8. مهزیار

    ۱۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (444 ديدگاه)

    چه آش شلم شورباییه

    موافقم 15
    مخالفم 5
    1. مهدی موتورز

      ۱۶ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1233 ديدگاه)

      اش خشتک به قول کلاه قرمزی

      موافقم 7
      مخالفم 2
  9. مهدی

    ۱۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    خیلی لوکسه خیلی خیلی ولی طراحیشو خراب کردن واقعا ولی خیلی لوکسه صندلیای عقبش شبیه رولزرویس 103 ای ایکسه بعد که از درای عقب میگذره انگار یه تیکه ناجور چسبوندن به ماشین بعد تو همین یه تیکه خراب کردن فکر کنم نصف وزن ماشینم باسه ی اون یه تیکس اون یه تیکه هم باعث شده ماشین نه شاسی بلند باشه نه هاچ بک باشه نه چیز دیگه ای مثل پانامرا

    موافقم 5
    مخالفم 8
  10. SS

    ۱۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (822 ديدگاه)

    این شرکت هم احتمالا مثل این شرکتهای چینی هست که میرن در ایتالیا کارخونه میزنن برای اینکه روی جنس با کیفیت چینی made in Italy درج کنن.
    اصلا لوکس در نیومده و شبیه شرکتهای تازه کار چینی شده.

    موافقم 8
    مخالفم 5
  11. \\\|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///

    ۱۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    این چه سمی بود من دیدم
    کپی هونگچی

    موافقم 5
    مخالفم 3
  12. - A M I R -

    ۱۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (728 ديدگاه)

    هرچقدر ایتالیایی ها تو بحث طراحی رشته کرده بودن، این پنبه کرد!
    با این شکل و شمایل نه فوق لوکسه نه آفرودی؛ بیشتر شبیه یه محصول از یه شرکت گمنام چینی میمونه که هرجاییشو از یه ماشین کپی کردن.
    یه طوریه تو این مایه ها که انگار زیر اوروس چرخای فیات 500 بندازی.

    موافقم 14
    مخالفم 2
    1. Amin-mc20

      ۱۷ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      اصلا جدای از اون موستانگ کلاسیک رو با رولزرویس ترکیب کردن!!!!!!????

  13. مهرداد كمال

    ۱۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1992 ديدگاه)

    ازبغل شبیه گربه گربه سگ در اومده

    موافقم 15
    مخالفم 1
  14. Amin-mc20

    ۱۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    اخه این چیه؟؟؟رولزرویس پیکاپه دقیقا چیه؟

    موافقم 11
    مخالفم 1
  15. ارشیاsvj

    ۱۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    ???
    دیگهنمیتونم کنترلش کنم.
    ?????

    موافقم 6
    مخالفم 2
  16. احمدرضا

    ۱۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (878 ديدگاه)

    وقتی طراحی خودرو رو مجازی پاس میکنی ??

    موافقم 11
    مخالفم 2
  17. شاهین

    ۱۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1179 ديدگاه)

    شبیه جامدادی دهه 70 هستش مخصوصا قسمت پشتش

    موافقم 6
    مخالفم 1
  18. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۱۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    و این شرکت یک تنه ری‌استارت کرد به شهرت ایتالیا در طراحی های چشم نواز و زیبا…
    شاید هرچیزی باشه ولی اصلا لیموزین لوکس بنظر نمیاد.

  19. STAN

    ۱۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (62 ديدگاه)

    کابینش خیلی خیلی به کابین دوج رم شباهت داره…

  20. Ali

    ۱۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (8 ديدگاه)

    اون لیوانارو میبید اون جا اگه این ماشین بخواد بره کوه چطوری می خوان نوشیدنی بخورن ؟??

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا