سایر خودروهای اروپایی

معرفی اولتیما RS با قدرت چشمگیر 1200 اسب بخاری

اولتیما RS نسخه‌ی جدید و پرچم‌دار از خودروسازی بریتانیایی است که بیشتر به خاطر خودروی اولتیما GTR شناخته می‌شود. این خودرو در فستیوال سرعت گوودوود معرفی شده اما خریداران مشتاق می‌توانند پیش‌خرید این خودرو را از همین‌الان شروع کنند.


طراحی اولتیما RS از خودروهای مسابقه‌ای استقامتی گروه C در دهه‌ی ۸۰ و ۹۰ میلادی الهام گرفته است. از جمله‌ی این خودروها می‌توان به پورشه ۹۵۶ و جگوار XJR-12 اشاره کرد. این خودروی جدید در مقایسه با مدل‌های اولیه‌ی کمپانی تأکید بیشتری روی داون فورس و جریان هوای بهتر دارد. شرکت به منظور دست‌یابی به این کار از اسپلیتر جلوی نصب شده روی شاسی، ژنراتورهای ورتکس، دیفیوزر عقب بزرگ‌تر و بال عقب متمایز استفاده کرده است.


مشتریان می‌توانند این خودرو را با چندین قدرت متفاوت سفارش دهند که البته همه‌ی این قدرت‌ها از دل یک پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ساخت جنرال موتورز بیرون می‌آیند. مدل پایه دارای پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری LT1 با قدرت ۴۸۰ اسبی است. همچنین نمونه‌ی سوپرشارژردار LT4 با خروجی ۶۵۰ اسبی هم در دسترس است. یکی از مدل‌ها از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار LT5 با قدرت ۸۰۰ اسب بخار استفاده کرده و نهایتاً به نمونه‌ی پرچم‌دار با خروجی ۱۲۰۰ اسب بخاری می‌رسیم.


تنها گیربکس در دسترس از نوع ۶ سرعته دستی بوده و گفته می‌شود این خودرو با گیربکس اتوماتیک عرضه نخواهد شد. اولتیما گفته است RS خودرویی واقعی برای راننده بوده و بنابراین تنها با گیربکس ۶ سرعته دستی و پدال کلاچ عرضه خواهد شد.

RS خودرویی متمرکز روی پیست است اما سازنده تجهیزات رفاهی همچون سیستم تهویه مطبوع، ناوبری، دوربین دنده‌عقب، حسگرهای پارک و صندلی‌های چرمی را نیز عرضه می‌کند. به این لیست می‌توان چراغ‌های جلوی LED را هم اضافه کرد.


این خودرو به‌صورت فرمان راست هم در دسترس بوده ولی خب هیچ‌یک از مدل‌های RS به‌صورت قانونی در جاده‌ها نمی‌توانند حضور یابند هرچند در برخی کشورها می‌توان آن‌ها را در معابر عمومی راند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. P.K.H

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (110 ديدگاه)

    ترکیبی از رگرا و F1

    1. حسن

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (112 ديدگاه)

      ترکیبش مهم نی
      مهم موتور6/2 لیتری جنرال موتورزه که انتخاب اول کمپانیهایی هستش که خودشون انجین تولید نمیکنن و از جنرال موتورز این موتور بی نقص رو تهییه میکنن

    2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      بلانسبت رگرا و F1 ?

      1. P.K.H

        ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (110 ديدگاه)

        شبیه هست ولی با یک ترکیب نا موفق
        چون F1 افسانه
        و رگرا زیباست

    3. s.h

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (712 ديدگاه)

      نه این ترکیبی از ccx هست یعنی مو نمیزنه سقف و درش

  2. Khosrow

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    وااای عجب ماشینیییی / حالم به هم خورد / ریخت و قیافرو / 2زاری ..

  3. MOHAMMAD.DEMON

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (420 ديدگاه)

    از لحاظ ظاهری زیباست
    مخصوصا نمای جلو
    ولی اصل قضیه اون انجین 6.2 لیتری جنرال موتورز هست
    یه هشت سیلندر ناب
    در مطلب گذشته هایپر کار ارش هم بحثش بود
    این انجین یکی از موفق ترین انجین های تاریخ هستش
    و درحال حاضر از نظر خیلی ها بهترین انجین پرفورمنس در حال تولید هست

  4. هادی نجفی

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (48 ديدگاه)

    از نظر مهندسی واقعا شگفت انگیز هست و جای تقدیر داره
    ظاهر بیرونی خیلی زیبا و جذابی داره
    ولی خدایی این چه طراحی داخلی هست?

  5. MAHDI

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    خیلی خیلی نافرمه

  6. حامد

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (188 ديدگاه)

    به نظرم این ماشین قابل احترامیه.
    نه از لحاظ قدرت که همش عدده.. اگه تو گوگل سرچ کنین McLaren F1 test mule متوجه میشین که با نصف این قدرتم میشه رکوردها رو کلی جابجاکرد. مهندسی عالی داره ولی ظاهرکاملا سلیقه ایه. من دوستش دارم.

  7. Hemichan

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (719 ديدگاه)

    شبیه پورشه اس ۹۱۹ و ۹۶۲
    کاش یه شکل دیگه درخور مشخصات عالیش بود

    1. Hemichan

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (719 ديدگاه)

      بخشی از مقاله Road & Track در باره ی التیما :
      The company claims a 0-60 mph time of 2.3 seconds, a quarter-mile time of 9.2 seconds, and a top speed north of 250 mph with the 1200-hp engine.
      ولی خب چون موتورش آمریکاییه از مک لارن ۶۰۰ اسبی با شتاب ۱۱ ثانیه ای کندتره ??‍♂️?‍♀️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا