کونیگ‌زگ

نمای خیره‌کنندهٔ کوئنیگ‌زگ جسکو در تصاویر جدید

شرکت سوئدی کوئنیگ‌زگ چندی پیش در نمایشگاه ژنو هایپرکار جدید خود را با نام جسکو رونمایی کرد. این خودرو جایگزین مدل قدیمی آگرا شده و نام آن از «جسکو فون کوئنیگ‌زگ»، پدر مؤسس شرکت یعنی «کریستین فون کوئنیگ‌زگ» گرفته شده است. با توجه به اینکه جسکو خودرویی تولید محدود است، ممکن است بسیاری از مردم موفق به دیدن آن در دنیای واقعی نشوند اما حتی اگر ۹۹ درصد از مردم توانایی خرید این هایپرکار را نداشته باشند، بازهم علاقهٔ زیادی به دیدن آن دارند.

به همین دلیل حالا سازندهٔ سوئدی تصاویر جدیدی از جسکو را منتشر گرفته که در اطراف شهر زیبای لوسِرن در سوئیس گرفته شده‌اند. در این تصاویر جدید بهتر می‌توان ظاهر خارق‌العاده و خیرهٔ کنندهٔ هایپرکار جدید کوئنیگ‌زگ را مشاهده کرده و به جذابیت‌های آن پی برد. در سینهٔ این هیولای سوئدی نسخهٔ بروز شدهٔ همان نیروگاه ۵ لیتری V8 توئین توربوی کوئنیگ‌زگ جای گرفته که با استفاده از بنزین معمولی ۱۲۸۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما در صورت استفاده از سوخت E85 این قدرت به رقم فوق‌العادهٔ ۱۶۰۰ اسب بخار افزایش پیدا می‌کند. به‌منظور جلوگیری از تأخیر توربو، این موتور به سیستم تزریق هوایی مجهز شده که توسط کوئنیگ‌زگ اختراع شده و می‌تواند هوایی با فشار ۲۰ بار را داخل توربوشارژرها بفرستد.

علاوه بر این، جسکو به گیربکس چندکلاچهٔ منحصربه‌فردی هم مجهز شده است. این گیربکس که از نوع نُه سرعتهٔ اتوماتیک است، برخلاف اکثر گیربکس‌های دوکلاچه که نیاز به تغییر تک‌تک دنده‌ها دارند، می‌تواند از روی دنده‌هایی که ضروری نیستند پرش کند. به‌عنوان‌مثال، گیربکس می‌تواند بلافاصله از دندهٔ پنج به دندهٔ هشت برود بدون نیاز به اینکه دنده‌های شش و هفت را درگیر کند.

کوئنیگ‌زگ تنها ۱۲۵ دستگاه از جسکو تولید می‌کند که پیش از رونمایی آن در نمایشگاه ژنو، تعداد ۸۳ دستگاه آن پیش‌فروش شده بود اما با گذشت چند هفته از نمایشگاه ژنو، سازندهٔ سوئدی سفارش خرید برای ۴۲ دستگاه باقیمانده را هم دریافت کرده است. علاوه بر نسخهٔ معمولی جسکو، نسخهٔ حتی سریع‌تری از آن‌هم در راه است. گفته شده این مدل می‌تواند به سرعتی بیش از ۳۰۰ مایل بر ساعت (۴۸۰ کیلومتر بر ساعت) دست پیدا کند و به همین دلیل جسکو ۳۰۰ نام دارد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. Jdm

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (121 ديدگاه)

    انقدی که این زیبای سوئدی کشته گرفته،*** ازمون نگرفت

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. محمد

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      آخ آخ که چقدر دلبری میکنه
      به قول شاعر دلبریتو یکم کمترش کن ?

      موافقم 1
      مخالفم 1
  2. hami

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (58 ديدگاه)

    من خودم به این ماشین علاقه ندارم.
    ولی …
    این ماشین بی نهایت زیباست و نمیشه از این زیبایی گذشت

    1. محمد

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      بیشتر شبیه هواپیماشت تا ماشین
      هم قوس شیشه جلو مثل شیشه کابین خلبانه
      هم کایت عقب شبیه بالهای هواپیما از نماهای مختلف دراومده
      کاش این سبک شیشه بیشتر همه گیر میشد
      و همینطور بازشو درها

  3. ایمان

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    اوج شکوه و زیبایی که آدم نمیتونه ازش چشم برداره

  4. s.h

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (712 ديدگاه)

    با اختلاف رو دستش نیست حالا هی شما بگید بوگاتی کوه علم و … نمیدونم این یه بار مصرفه و از این حرفا

  5. جسکو

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اختراع اختراع اختراع
    بازم اختراع

    سیستم سوختش رو نپسندیدن رفتن یه نو اختراع کردن
    تو نظرسنجیهام اول شد
    چرا اول نشه؟

    موافقم 1
    مخالفم 2
  6. محمد

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (124 ديدگاه)

    بیشترین چیزی که از زمان معرفی این خودرو من رو شیفته خودش کرد گیربکسش بود،حتی اگه این خودرو هیچ چیز خاصی نسبت به سایر هایپر کارها از نظر بعضی از دوستان نداشته باشه ولی گیربکسش انقلابی در دنیای خودرو بوده، البته سیستم جلوگیری از تاخیر توربو شو من نمی تونم درک کنم برای همین خیلی پی به عظمتش نمی تونم ببرم.ولی گیربکسی که ساخته فقط باید یه خورده اطلاعات داشته باشین که بفهمین دست به چه کار خارق العاده ای زده.

  7. Hemichan

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (719 ديدگاه)

    جالبه یه زمانی ۳۰۰ مثلا نماد حجم موتور ۳ لیتری بود بعد شد موتورهای ۳۰۰ اسبی حالا هم‌ سرعت ۳۰۰ مایلی ..
    احتمالا بعد ها نماد ۳۰۰ مایل ارتفاع از زمین و ۳۰۰ میلیون مایل در اعماق فضا و ۳۰۰ هزار کیلومتر در ثانیه باشه ..
    ۳۰۰ سیاهچاله مرکز کهکشانهای اطراف
    البته برای هزاره های بعدی ..
    جسکو پیشتاز حرکت به سوی فردا

  8. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    مورد داریم هر چیزی که باب میلش نیست رو از اول اختراع میکنه، اما چون سمت موتور شونزده سیلندر چهار توربو نمیره، کارشناسان وطنی برچسب خدای مهندسی رو روی پیشونی رقیبش میچسبونن.

  9. ali a

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (776 ديدگاه)

    طراحی عقبش خیلی متفاوته و زیبا…

  10. امیر

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (29 ديدگاه)

    تک تک مالک های کونیگزگ توی اینستاگرامشون ازش تعریف و تمجید کردن اونایی که میگن یه بار مصرفه برن پیج اونا رو ببینن .
    این ماشین و اگرا ار اس که رکوردار رسمی سرعت فوق العاده هستن.

  11. Ahmad

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    کریستین ون کونیگزگ هم اسم باباش رو گذاشته رو ماشین هم قیمت خون باباش رو قیمت گذاشته رو ماشین(شوخی بود)
    واقعا کونیگزگ رو دوست دارم مخصوصا آگرا آر رو

  12. Abbas

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    (گیربکس می‌تواند بلافاصله از دندهٔ پنج به دندهٔ هشت برود بدون نیاز به اینکه دنده‌های شش و هفت را درگیر کند.)
    فقط همین کافیه که به عظمت این ماشین پی ببری

  13. iman

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (258 ديدگاه)

    بعد از لا فراری فکر نمیکردم دیگه ماشینی آنقدر به دلم بیشینه و دلبری کنه ولی کونیگزگ نظرم تغییر داد

  14. Majidsh

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (79 ديدگاه)

    دوستان کسی خبر داره مدل رگرا چی شد
    اصلا وارد بازار شد یا در حد یه کانسپت موند

    1. s.h

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (712 ديدگاه)

      اون تازه از امسال به مشتری ها داره تحویل داده میشه
      کلا 80 تا ساخته میشه و همشونم همون موقع معرفی فروش رفت

  15. Behrouz. anzali

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (372 ديدگاه)

    در مقابل بوگاتی هیچی نیست . فقط فرم شیشه ها ی جلو و بغل و سقف رو ببینید از 2005 همین قیافه هست . برید ببینید بعد نظر بدید

    1. Mad.z.Max

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      ترو به انواع مقدسات اینجوری نظر نده دیگه! هیچی نیست؟؟؟ جلو بوگاتی هیچی نییییییست؟ ای خدا..

  16. peyman

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یک میتونه این متن رو بیشتر توضیح بده :
    گیربکس می‌تواند بلافاصله از دندهٔ پنج به دندهٔ هشت برود بدون نیاز به اینکه دنده‌های شش و هفت را درگیر کند.
    چون برای هر تعویض دنده به دور موتور احتیاج داریم
    کاش حداقل اقای امیر دهقان بیشتر درمورد گیربکس توضیح میداد

  17. zabih

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (9 ديدگاه)

    هرگز به تو دستم نرسد ماه بلندم، اندوه بزرگیست چه باشی چه نباشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا