شرکت سوئدی کوئنیگزگ چندی پیش در نمایشگاه ژنو هایپرکار جدید خود را با نام جسکو رونمایی کرد. این خودرو جایگزین مدل قدیمی آگرا شده و نام آن از «جسکو فون کوئنیگزگ»، پدر مؤسس شرکت یعنی «کریستین فون کوئنیگزگ» گرفته شده است. با توجه به اینکه جسکو خودرویی تولید محدود است، ممکن است بسیاری از مردم موفق به دیدن آن در دنیای واقعی نشوند اما حتی اگر ۹۹ درصد از مردم توانایی خرید این هایپرکار را نداشته باشند، بازهم علاقهٔ زیادی به دیدن آن دارند.
به همین دلیل حالا سازندهٔ سوئدی تصاویر جدیدی از جسکو را منتشر گرفته که در اطراف شهر زیبای لوسِرن در سوئیس گرفته شدهاند. در این تصاویر جدید بهتر میتوان ظاهر خارقالعاده و خیرهٔ کنندهٔ هایپرکار جدید کوئنیگزگ را مشاهده کرده و به جذابیتهای آن پی برد. در سینهٔ این هیولای سوئدی نسخهٔ بروز شدهٔ همان نیروگاه ۵ لیتری V8 توئین توربوی کوئنیگزگ جای گرفته که با استفاده از بنزین معمولی ۱۲۸۰ اسب بخار قدرت تولید میکند اما در صورت استفاده از سوخت E85 این قدرت به رقم فوقالعادهٔ ۱۶۰۰ اسب بخار افزایش پیدا میکند. بهمنظور جلوگیری از تأخیر توربو، این موتور به سیستم تزریق هوایی مجهز شده که توسط کوئنیگزگ اختراع شده و میتواند هوایی با فشار ۲۰ بار را داخل توربوشارژرها بفرستد.
علاوه بر این، جسکو به گیربکس چندکلاچهٔ منحصربهفردی هم مجهز شده است. این گیربکس که از نوع نُه سرعتهٔ اتوماتیک است، برخلاف اکثر گیربکسهای دوکلاچه که نیاز به تغییر تکتک دندهها دارند، میتواند از روی دندههایی که ضروری نیستند پرش کند. بهعنوانمثال، گیربکس میتواند بلافاصله از دندهٔ پنج به دندهٔ هشت برود بدون نیاز به اینکه دندههای شش و هفت را درگیر کند.
کوئنیگزگ تنها ۱۲۵ دستگاه از جسکو تولید میکند که پیش از رونمایی آن در نمایشگاه ژنو، تعداد ۸۳ دستگاه آن پیشفروش شده بود اما با گذشت چند هفته از نمایشگاه ژنو، سازندهٔ سوئدی سفارش خرید برای ۴۲ دستگاه باقیمانده را هم دریافت کرده است. علاوه بر نسخهٔ معمولی جسکو، نسخهٔ حتی سریعتری از آنهم در راه است. گفته شده این مدل میتواند به سرعتی بیش از ۳۰۰ مایل بر ساعت (۴۸۰ کیلومتر بر ساعت) دست پیدا کند و به همین دلیل جسکو ۳۰۰ نام دارد.
Jdm
۲۲ فروردین ۱۳۹۸انقدی که این زیبای سوئدی کشته گرفته،*** ازمون نگرفت
محمد
۲۲ فروردین ۱۳۹۸آخ آخ که چقدر دلبری میکنه
به قول شاعر دلبریتو یکم کمترش کن ?
hami
۲۲ فروردین ۱۳۹۸من خودم به این ماشین علاقه ندارم.
ولی …
این ماشین بی نهایت زیباست و نمیشه از این زیبایی گذشت
محمد
۲۲ فروردین ۱۳۹۸بیشتر شبیه هواپیماشت تا ماشین
هم قوس شیشه جلو مثل شیشه کابین خلبانه
هم کایت عقب شبیه بالهای هواپیما از نماهای مختلف دراومده
کاش این سبک شیشه بیشتر همه گیر میشد
و همینطور بازشو درها
ایمان
۲۲ فروردین ۱۳۹۸اوج شکوه و زیبایی که آدم نمیتونه ازش چشم برداره
s.h
۲۲ فروردین ۱۳۹۸با اختلاف رو دستش نیست حالا هی شما بگید بوگاتی کوه علم و … نمیدونم این یه بار مصرفه و از این حرفا
جسکو
۲۲ فروردین ۱۳۹۸اختراع اختراع اختراع
بازم اختراع
سیستم سوختش رو نپسندیدن رفتن یه نو اختراع کردن
تو نظرسنجیهام اول شد
چرا اول نشه؟
محمد
۲۲ فروردین ۱۳۹۸بیشترین چیزی که از زمان معرفی این خودرو من رو شیفته خودش کرد گیربکسش بود،حتی اگه این خودرو هیچ چیز خاصی نسبت به سایر هایپر کارها از نظر بعضی از دوستان نداشته باشه ولی گیربکسش انقلابی در دنیای خودرو بوده، البته سیستم جلوگیری از تاخیر توربو شو من نمی تونم درک کنم برای همین خیلی پی به عظمتش نمی تونم ببرم.ولی گیربکسی که ساخته فقط باید یه خورده اطلاعات داشته باشین که بفهمین دست به چه کار خارق العاده ای زده.
Hemichan
۲۲ فروردین ۱۳۹۸جالبه یه زمانی ۳۰۰ مثلا نماد حجم موتور ۳ لیتری بود بعد شد موتورهای ۳۰۰ اسبی حالا هم سرعت ۳۰۰ مایلی ..
احتمالا بعد ها نماد ۳۰۰ مایل ارتفاع از زمین و ۳۰۰ میلیون مایل در اعماق فضا و ۳۰۰ هزار کیلومتر در ثانیه باشه ..
۳۰۰ سیاهچاله مرکز کهکشانهای اطراف
البته برای هزاره های بعدی ..
جسکو پیشتاز حرکت به سوی فردا
:::فرشاد:::
۲۲ فروردین ۱۳۹۸مورد داریم هر چیزی که باب میلش نیست رو از اول اختراع میکنه، اما چون سمت موتور شونزده سیلندر چهار توربو نمیره، کارشناسان وطنی برچسب خدای مهندسی رو روی پیشونی رقیبش میچسبونن.
ali a
۲۲ فروردین ۱۳۹۸طراحی عقبش خیلی متفاوته و زیبا…
امیر
۲۲ فروردین ۱۳۹۸تک تک مالک های کونیگزگ توی اینستاگرامشون ازش تعریف و تمجید کردن اونایی که میگن یه بار مصرفه برن پیج اونا رو ببینن .
این ماشین و اگرا ار اس که رکوردار رسمی سرعت فوق العاده هستن.
Ahmad
۲۲ فروردین ۱۳۹۸کریستین ون کونیگزگ هم اسم باباش رو گذاشته رو ماشین هم قیمت خون باباش رو قیمت گذاشته رو ماشین(شوخی بود)
واقعا کونیگزگ رو دوست دارم مخصوصا آگرا آر رو
Abbas
۲۲ فروردین ۱۳۹۸(گیربکس میتواند بلافاصله از دندهٔ پنج به دندهٔ هشت برود بدون نیاز به اینکه دندههای شش و هفت را درگیر کند.)
فقط همین کافیه که به عظمت این ماشین پی ببری
iman
۲۲ فروردین ۱۳۹۸بعد از لا فراری فکر نمیکردم دیگه ماشینی آنقدر به دلم بیشینه و دلبری کنه ولی کونیگزگ نظرم تغییر داد
Majidsh
۲۳ فروردین ۱۳۹۸دوستان کسی خبر داره مدل رگرا چی شد
اصلا وارد بازار شد یا در حد یه کانسپت موند
s.h
۲۳ فروردین ۱۳۹۸اون تازه از امسال به مشتری ها داره تحویل داده میشه
کلا 80 تا ساخته میشه و همشونم همون موقع معرفی فروش رفت
Behrouz. anzali
۲۳ فروردین ۱۳۹۸در مقابل بوگاتی هیچی نیست . فقط فرم شیشه ها ی جلو و بغل و سقف رو ببینید از 2005 همین قیافه هست . برید ببینید بعد نظر بدید
Mad.z.Max
۲۴ فروردین ۱۳۹۸ترو به انواع مقدسات اینجوری نظر نده دیگه! هیچی نیست؟؟؟ جلو بوگاتی هیچی نییییییست؟ ای خدا..
peyman
۲۴ فروردین ۱۳۹۸یک میتونه این متن رو بیشتر توضیح بده :
گیربکس میتواند بلافاصله از دندهٔ پنج به دندهٔ هشت برود بدون نیاز به اینکه دندههای شش و هفت را درگیر کند.
چون برای هر تعویض دنده به دور موتور احتیاج داریم
کاش حداقل اقای امیر دهقان بیشتر درمورد گیربکس توضیح میداد
zabih
۲۴ فروردین ۱۳۹۸هرگز به تو دستم نرسد ماه بلندم، اندوه بزرگیست چه باشی چه نباشی