سوبارو WRX افسانهای کاملاً نونوار شده است. این سدان الهام گرفته از رالی حالا از ایمپرزا فاصله گرفته و روی پلتفرم جهانی سوبارو ساخته شده یعنی همان پلتفرمی که در خودروهایی مثل لگاسی و اوتبک به کار رفته است. WRX جدید همچنین به پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری توربوشارژ تخت جدیدی هم مجهز شده که البته فقط ۲۷۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این یعنی این موتور تنها ۳ اسب بخار از موتور ۲ لیتری قبلی قویتر بوده و بسیار از ۳۰۰ اسب بخاری که خیلیها انتظار داشتند کمتر است.
درهرحال، نیازی به گفتن نیست که طبق سنت سوبارو، این نیرو به هر چهارچرخ منتقل میشود اما این سامانه حالا به کنترل گشتاور بُرداری مجهز شده است. انتقال نیرو هم توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا نسخهٔ بازنگری شده از همان CVT قبلی صورت میگیرد. این گیربکس حالا بهصورت مجازی هشت سرعته شده و قابلیت تعویض دندهٔ دستی را هم دارد. گفته شده این گیربکس CVT در افزایش دنده ۳۰ درصد و در کاهش دنده ۵۰ درصد سریعتر خواهد بود. سوبارو اما فعلاً اعداد پرفورمنس WRX جدید را اعلام نکرده است.
برای این سدان اسپرت ژاپنی نسخهٔ بالا ردهای بنام WRX GT ارائه شده که بهصورت استاندارد به کمکفنرهای تطبیقی با کنترل الکترونیکی و امکان انتخاب از بین حالات معمولی، راحت و اسپرت مجهز است. این برای اولین بار است که در WRX چنین کمکفنرهایی ارائه میشود. صندلیهای ریکاروی برقی هشت جهته با دوخت قرمزرنگ و رینگهای ۱۸ اینچی بجای ۱۷ اینچی نسخههای معمولی هم از دیگر ویژگیهای WRX GT هستند.
هرچند اعداد و ارقام نشان میدهند که WRX جدید هیچ تفاوت بزرگی با نسل قبلی خود ندارد اما حداقل نمیتوان آنرا به شباهت زیاد به نسل قبلی متهم کرد زیرا انتقال به پلتفرم جدید، نمای عریضتری به این خودرو بخشیده و چراغهای جلوی پنجهای شکل نیز طراحی مدرنتری دارند. گلگیرهای جلو از آلومینیوم ساخته شده و ۲.۳ کیلوگرم از وزن را کاهش دادهاند درحالیکه روکشهای پلاستیکی در قسمتهای پایین بدنه نیز نمای کراساوور مانندی را ایجاد کردهاند. به گفتهٔ سوبارو، این روکشهای پلاستیکی و همینطور سینی زیر پیشرانه از بافتی ساخته شدهاند که مقاومت در برابر هوا را کاهش میدهند.
در عقب خودرو اما کسانی که خواهان بال بزرگ هستند باید سراغ قطعات افترمارکتی بروند زیرا سوبارو معتقد است یک اسپویلر کوچک یکپارچه برای اینجا کافی است. همچنین به گفتهٔ این شرکت، چراغهای عقب WRX جدید هم بهگونهای طراحی شدهاند که یادآور ماگمای آتشفشانی باشند اما از دید ما، این چراغها بیشتر به چراغهای هوندا سیویک شباهت دارند!
طراحان سوبارو در داخل WRX جدید کارهای زیادی انجام دادهاند تا فضایی مشابه اوتبک یا ایسنت را ایجاد کنند. اصلیترین ویژگی در اینجا، نمایشگر بزرگ ۱۱.۶ اینچی عمودی در میانهٔ داشبورد است که تقریباً جای همهٔ دکمهها و کنترلهای فیزیکی را گرفته است. از سوی دیگر اما غربیلک فرمان D شکل و پدالهای آلومینیومی نشاندهندهٔ حال و هوای اسپرت WRX هستند.
به گفتهٔ سوبارو، رانندگی و هندلینگ نسل جدید WRX به لطف ساختار جدید بدنه که مرکز ثقل پایینتر و ۲۸ درصد استحکام پیچشی بیشتری دارد، بهبود پیدا کرده است. علاوه بر این، برای این خودرو سیستم فرمان برقی جدیدی هم در نظر گرفته شده که احساس طبیعیتری خواهد داشت. نسل جدید سوبارو WRX اوایل سال آینده در بازار ایالاتمتحده عرضه خواهد شد و انتظار میرود حدود ۳۰ هزار دلار قیمت داشته باشد.
♦SHAHRUKH♦
۲۰ شهریور ۱۴۰۰یه ماشین خوب از یه شرکت بی حاشیه
فقط عقبش یه کم زشته
Nima RST
۲۰ شهریور ۱۴۰۰شبیه سدانای هونداس عقبش
RC.RC
۲۰ شهریور ۱۴۰۰ماشین اسپرت و گیربکس CVT ??!!
میثم
۲۰ شهریور ۱۴۰۰عقبش بیشتر از هوندا، به سوبارو BRZ جدید شباهت داره
Moein
۲۰ شهریور ۱۴۰۰میگن درخت هر چی پربار تر افتاده تر
قشنگ حکایت سوبارو و ماشینهای بینظیرشه
Amir evolution
۲۰ شهریور ۱۴۰۰حیف لنسر افسانه ای ب خاب عمیقی فرو رفته 💔💔
Mad.z.Max
۲۰ شهریور ۱۴۰۰واقعا من دلم کبابه واسه میتسو و مخصووووصا لنسر و بعدشم پاجیرو(شوگان/مونترو)
datsun
۲۰ شهریور ۱۴۰۰اوو هفت هشت و نه دیگه هیچ وقت تکرار نمیشن بهترین بودن
Mad.z.Max
۲۰ شهریور ۱۴۰۰حق دارین، البته من عاشق تک تک نسلاشم.
میتسو با لنسر یه سیستمی رو به نام YAW Control ابداع کرد، نمیدونم باهاش آشنایی دارین یا نه، اگه نمیشناسین حتما پیشنهاد میکنم یه تحقیقی دربارش کنید. آدم حیرت میکنه و به وجد میاد از این تکنولوژی و همچنین سال ساختش..
Kato
۲۲ شهریور ۱۴۰۰دقیقا
کاش لنسر افسانه ای بود تا باهاش رقابت کنه
حیف و صد حیف
Mad.z.Max
۲۰ شهریور ۱۴۰۰سوبارو wrx، یکی از مدعی ها و عنوان دارهای رالی و آفرود سرعتی، یه افسانه، یه رقیب دیرینه واسه لنسر ایوو، با گیربکس CVT؟؟ خدایا توبَ!
چی بگم والا.. حیف، صد حیف که لنسری دیگه وجود نداره
JaMsHiD
۹ دی ۱۴۰۲لنسر هم حتی تو نسخه اسپرتش CVT داشت !
حالا الان نه لنسری هست نه STI
پس انتظاری نمیشه رفت تا راجع به نسخه STI مقاله ای ساخته بشه یا نگاهی به نسخه های دنده دستی انداخت
Philipp
۲۰ شهریور ۱۴۰۰عقبش یکم بیش از حد شبیه هونداست
ولی خب این از اون ماشیناست که تیونینگش همیشه روی بورس بوده میزنن کل عقبشو عوض می کنن درست میشه
Mad.z.Max
۲۰ شهریور ۱۴۰۰موافقم، با اینکه درکل طراحیش رو دوست دارم، ولی عقبش شبیه سیویک و سیتی نسل قبل شده هیچ بحثی هم توش نیست..
زیزیگولو
۲۰ شهریور ۱۴۰۰سوبارو WRX رو باید جزو سریع ترینو قدرتمندترین ماشینای این کمپانی بدونیم …ماشینی با ظاهری شاید قدیمی ولی محبوب تو جهان
بهنام
۲۰ شهریور ۱۴۰۰یعنی یه طراح تو اون کمپانی با صد سال سابقه پیدا نمیشه یه ذره فقط خودروی قشنگ و متناسب حداقل تولید کنن ؟واقعا حیف عملکرد و جون سختیه سوبارو که همیشه طراحی هاش یه دهه از رقبا عقبتر بوده .
امیر
۲۰ شهریور ۱۴۰۰در مورد طراحی باید بگم از نمای جلو ، جانبی ، کابین خوبه.
ولی نمای عقب شبیه هوندا شده که حالا بد نیست خیلی ،
موتور هم قدرت خوبی داره ولی باید یه گیربکس کاملا دستی 6 سرعته هم داشته باشه.
که نداره.
Mad.z.Max
۲۱ شهریور ۱۴۰۰داره! نوشته شیش دنده دستی داره، سی وی تی هم داره. یکی از این دوتا قابل سفارشه
Reza Waffen SS
۲۰ شهریور ۱۴۰۰کاش رو قسمت عقبش یکم بیشتر کار میکردند
mohamadreza
۲۰ شهریور ۱۴۰۰یکی از ظلم هایی که این تسلای …. به ضنعت خودروسازی کرد مد کردن اسکرین های به اندازه سینما خانگی توی ماشینا بود
بنظرم نسل قبل خیلی زیباتر بود
یادش بخیر یدونه به رنگ آبی حدود سال ۹۵ گذر اومده بود تهرون
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۰ شهریور ۱۴۰۰جلوش خیلی قشنگه اما عقبش زیاد جالب نیست ولی تنها ماشینی که باعث شده نام سوبارو سر زبانها بیفته همین wrx هست ، واقعا یکی از مهمترین ماشینای تاریخ اودروسازی ژاپن هست
Sina10
۲۰ شهریور ۱۴۰۰قیمت عالی
نمای جلو عالی
پرفورمنس هنوز کامل نگفتن ولی قطعا عالیه
نمای داخل عالی
نمای عقب فاجعه!!
با این قیمت خیلی با ارزشه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۰ شهریور ۱۴۰۰کلا فاجعه ست، نه قدرت کافی نه قیافه عالی نه پرفورمنس مناسب( آخه اسپرت و cvt؟؟) سوبارو و میتسوبیشی و ایسوزو کلا رفتن لای باقالیا هرجور فکر میکنم درست شدنی نیستن…
JaMsHiD
۹ دی ۱۴۰۲قدرت بالای دویست و پنجاه اسب و سیستم تمام چرخ محرک یه ترکیب بسیار خوب با پرفورمنس خیلی خوبی ارائه میکنه .
به اعداد و اسم نگاه نکن همه و همه برای شتاب بهتر و کیفیت بهتر و استهلاک پایین تر هست
محمد مختاری آذر
۲۰ شهریور ۱۴۰۰واقعا نا امید شدم انتظار قدرت بیشتر و طراحی سنگ تمام داشتم واقعا این از نسل قبل هم بد تره
یانکی
۲۰ شهریور ۱۴۰۰سوبارو باید یه فکری برا جلو پنجره ماشینهاش بکنه خیلی پیش پا افتاده هستش.کاش حالت کوپه میداد به این سدان اسپرت.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۰ شهریور ۱۴۰۰انتظار پرفورمنس بهتری داشتم خیلی از انتظاری که داشتم کمتره ولی بازم با ارزشه
یوسف
۲۰ شهریور ۱۴۰۰سوبارو همیشه برند محبوب من بوده و خوشحالم WRX رو در قالب یک مدل مستقل ارائه کرده. در مورد طراحی، در کل بدنه و کابین خیلی خوبی داره. نمای جلو به کانسپت ویزیو وفاداره که خیلی خوبه و نمای عقب شبیه مدل BRZ شده که چندان تناسبی با کلیت طراحی بدنه نداره ولی خیلی هم بد نیست. اما نکته مهم دینامیک رانندگیه که مطمئنم با موتور بوکسوری و سیستم چهار چرخ محرک عالی خواهد بود.
Navid
۲۰ شهریور ۱۴۰۰توی کانادا خیلی بین جوون ها محبوبه. با این خیابون های کم کیفیت و آب و هوای سخت، دوام عالی ای داره. کیفیت سواریش خوب و جذابه، اما قیافه و طراحی بیرونی و داخلیش همشون قدیمیه.
سروش
۲۰ شهریور ۱۴۰۰از همه لحاظ ، افتضاحه .فوق العاده افتضاح
مملی
۲۰ شهریور ۱۴۰۰نظر من اینه که نسبت به نسل قبلش ضعیف تر شده از نظر طراحی البته کلا تو اکثر ماشینا داره همین اتفاق میفته من نسل قبلی رو بیشتر دوست دارم
امیر
۲۰ شهریور ۱۴۰۰جناب سروش کجاش افتضاحه از نظرمن که خیلی خوبه ولی عالی نیست
حسین دهمرد
۲۱ شهریور ۱۴۰۰آدم انتظار داره نسخه ی پرچمدارش یه چهارصد پونصد اسب بخار قدرت داشته باشه لااقل برای تبلیعات.
اسم بزرگی مثه سوبارو نباید یه پرچمدار پشم ریزون داشته باشه؟ بابا مگه فیاته که اینهمه محافظه کاری میکنن. از لحاظ ارزش برندینگ راحت تا پنجاه شصت هزار دلار مشتری داره.