پس از معرفی دو کانسپت، سوبارو سرانجام کراساوور سه ردیفهٔ جدید خود بنام ایسنت را در نمایشگاه لسآنجلس رونمایی کرده است. این خودرو بزرگترین ساختهٔ سوبارو تاکنون است و ظرفیت حمل تا هشت سرنشین را دارد. سوبارو برای اولین بار در ماه آوریل ایسنت را در قالب یک کانسپت معرفی کرد و حالا مشخص شد که نسخهٔ تولیدی تا حد زیادی نسبت به کانسپت خود بدون تغییر باقیمانده است؛ بنابراین در نمای جلویی خودرو جلوپنجرهای ششگوشه به همراه چراغهای C شکل دیده میشود. بهطورکلی در طراحی ایسنت نشانههایی از مدل فورستر اما در ابعادی بزرگتر دیده میشود.
ایسنت روی نسخهٔ تجدیدنظر شدهای از پلتفرم جهانی سوبارو ساخته شده که هماکنون در مدلهای ایمپرزا و کراسترک مورداستفاده قرار میگیرد. این پلتفرم از اتصالات مستحکمی بهرهمند است که به گفتهٔ سوبارو موجب کاهش سروصدا و ارتعاشان درون کابین میشود. فاصلهٔ محوری این کراساوور جدید ژاپنی برابر با ۲.۸۹ متر است که تنها ۲.۵ سانتیمتر از فورد اکسپلورر بیشتر است؛ اما ایسنت با طولی معادل ۵ متر، حدود ۵ سانتیمتر از اکسپلورر کوتاهتر است.
اما یکی از مهمترین ویژگیهای این کراساوور سه ردیفه، قلب تپندهٔ آن است یعنی جایی که سوبارو برای آن یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری تخت کاملاً جدید را در نظر گرفته است. این موتور که به سیستم تزریق مستقیم سوخت و توربوشارژ توئین اسکرول مجهز است، ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۵ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال این نیرو توسط یک گیربکس CVT با حالت شبیهسازی دستی هشت سرعته انجام میگیرد. ایسنت میتواند با یک باک سوخت حداکثر تا ۸۰۰ کیلومتر را طی کرده و تا ۲۲۶۰ کیلوگرم را هم یدک بکشد.
ایسنت بهصورت استاندارد با سه ردیف صندلی و ظرفیت حمل هشت نفر عرضه میشود اما برای کسانی که به صندلیهای زیاد احتیاجی ندارند تنظیمات مختلفی قابل سفارش است که ازجملهٔ آنها میتوان به صندلیهای خلبانی ردیف دوم اشاره کرد. این ترکیب بدون هزینهٔ اضافی قابل سفارش بود و ظرفیت سرنشینان خودرو را به هفت نفر کاهش میدهد. درون کابین ایسنت برای سرنشینان درمجموع هشت پورت USB و یک خروجی برق ۱۲۰ ولت به همراه ۱۹ نگهدارندهٔ لیوان تعبیه شده است.
این کراساوور فول سایز ژاپنی در چهار تیپ مختلف شامل پایه، پریمیوم، لیمیتد و تورینگ به بازار عرضه خواهد شد. ویژگیهای مهم تیپ پایه شامل مواردی چون سیستم ایمنی EyeSight سوبارو با ترمز اضطراری اتوماتیک و حفظ حرکت میان خطوط، نمایشگر ۶.۵ اینچی چندمنظوره با اندروید اتو و کارپلی، رینگهای ۱۸ اینچی، ریلهای روی سقف، تهویه مطبوع اتوماتیک سه منطقهای میشود. در تیپ پریمیوم سیستم تشخیص نقاط کور، هشدار ترافیک عقب، نمایشگر هشت اینچی، اینترنت وای فای، گرمکن آینههای جانبی، ترمز دندهعقب خودکار و… به خودرو اضافه میشود.
در تیپ لیمیتد تودوزی چرمی، رینگهای ۲۰ اینچی، لاستیکهای چهارفصل، سیستم ورود بدون کلید و… ارائه خواهد شد درحالیکه بالاترین تیپ یعنی تورینگ از تجهیزاتی چون تریم کرومی، کابین لوکس و سیستم صوتی پریمیوم هارمن کاردون با ۱۴ بلندگو بهرهمند خواهد بود. فروش سوبارو ایسنت از اوایل تابستان ۲۰۱۸ با قیمت پایهٔ ۳۰ هزار دلار آغاز خواهد شد. تولید این خودرو در کارخانهٔ سوبارو در ایندیانا انجام خواهد گرفت.
بهرام
۹ آذر ۱۳۹۶یا خدااا عجب چیزیه آدم دلش میخواد خونوادگی باهاش بره مسافرت ???
رضا
۹ آذر ۱۳۹۶خیلى غوله
شهاب شورلت
۹ آذر ۱۳۹۶زیباست
شک ندارم پرفروش میشه در آمریکا اما جلوش خیلی زیباترین عقبش هست
Sardar
۹ آذر ۱۳۹۶انصافا عالیه خیلی خیلی ازش خوشم اومده . با 125 م چی سوار میشن . خدایا بسه دیگه
کورش مسگرلو
۹ آذر ۱۳۹۶حالا دارن به ما تلقین میکنن h30 کراس ماشین خانواده است،!!!!
ماشین خانواده اینه ،
علی آقا
۹ آذر ۱۳۹۶سوباروئه دیگه، دوست داره دلبری کنه.
بهنام
۹ آذر ۱۳۹۶ایول به سوبارو
یه نکنه تا حالا کامنتی دیسلایک نگرفته زیر این پست ?
DEADPOOL
۹ آذر ۱۳۹۶وطنم پاره ی تنم??
بهنام
۹ آذر ۱۳۹۶? گفتم حالا همه دیس میدن
حمیدرضا
۹ آذر ۱۳۹۶حیف انجین تخت نیست با گیربکس سی وی تی کوپل بشه یه شیش سرعته یا هشت سرعته کارشو تکمیلی میکرد
داخلش خیلی لوکس تر از یه ماشین معمولیه و البته ابعادش که حسابی چشم ادمو می گیره
Wrx
۹ آذر ۱۳۹۶و عشق من سوبارووو چه کرده??????
فرزاد لاکچری
۱۰ آذر ۱۳۹۶خیلی خفنه اما عقبش زیاد شبیه سورنتو نشده؟
ناشناس
۱۰ آذر ۱۳۹۶دقیقا کجای عقبش شبیه سورنتو هستش؟ من که هیچ شباهتی نمیبینم
محزنبکر
۱۰ آذر ۱۳۹۶سوبارو و مزدا آروم و بی سرو صدا واقعا ماشینای درجه یکی رو درست میکنن،خیلی بهتر از پرآوازه ها
Omid622
۱۳ آذر ۱۳۹۶بهترین ماشین هشت نفره زیر ۴۰ هزار دلار