سیتروئن

تجربه رانندگی با سیتروئن آمی 2020 جدید، بسیار کوچک و عجیب!

این سیتروئن آمی است، درک فرانسوی‌ها از شکل خاص حمل‌ونقل که شاید بتواند مشکل حمل‌ونقل بدون آلایندگی و الکتریکی برای همه را حل کند.

سیتروئن آمی

این خودرو در اروپا قابل انتخاب بوده و به احتمال زیاد در بریتانیا نیز عرضه خواهد شد. سیتروئن به دنبال عرضه این خودرو در سرویس‌های اشتراک خودرویی متنوع است. برای مثال آمی در فرانسه از طریق برنامه اشتراک خودرویی Free2Move است جایی که می‌توان آن را با قیمت ۲۳ پنی در هر دقیقه اجاره کرد. افرادی که خواهان خرید این خودرو هستند می‌توانند معادل ۵۴۰۰ پوند را برای آن بپردازند.

سیتروئن آمی

کلاس‌بندی آمی به عنوان یک چهار چرخ که برخلاف خودروی کامل است باعث می‌شود بدون نیاز به گواهینامه کامل بتوان پشت فرمانش نشست.

سیتروئن آمی

اگر همه این موارد کمی آشنا به نظر می‌رسند پس تنها نیستید. آمی اصول رنو توئیزی را دنبال کرده، دیگر خودروی کوچک فرانسوی که از پیشرانه الکتریکی کوچکی استفاده می‌کند. آمی هم همانند توئیزی محصول کوچکی است. این خودرو فقط ۲.۴۱ متر طول و ۱.۳۹ متر پهنا دارد. با توجه به اینکه فولکس‌واگن آپ طول ۳.۶ متری و پهنای حدود ۱.۶ متری دارد، بهتر می‌توان ابعاد کوچک آمی را درک کرد.

سیتروئن آمی

سیتروئن برای چنین خودروی کوچکی از طراحی نسبتاً عجیبی استفاده کرده است. شکل کاسه مانند این خودرو و رنگ خاکستری نه‌چندان جالب باعث شده‌اند خودرویی عجیب و درعین‌حال قابل‌تمجید تولید شود. البته برخی جزئیات متمایز در آن بکار رفته‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به چراغ‌های رنگی و گرافیک‌های شیشه‌های جانبی اشاره کرد. تقریباً نمای جلو و عقب این خودرو شبیه هم از کار درآمده است.

سیتروئن آمی

این تقارن حتی در درب‌ها نیز دیده می‌شود. یکی از لولاها در جلو نصب شده درحالی‌که دیگری از بخش عقب دیده می‌شود. در واقع به دو درب نزدیک هم فکر کنید که در دو سمت خودرو نصب شده‌اند. این طراحی در کل دیوانه‌وار بوده اما بی‌قاعده نیست. این تقارن شدید در قطعاً باعث کاهش هزینه‌ها شده و بنابراین تعمیرات احتمالی پانل‌های بدنه با هزینه و وقت کمتری انجام خواهد شد. این امر برای یک خودروی شهری که احتمالاً تصادفات کوچک زیادی را تجربه خواهد کرد بسیار مهم است.

سیتروئن آمی

کابین نیز پایه طراحی شده هرچند برخلاف توئیزی می‌توان آمی را با درب‌هایی که دارای شیشه‌های کامل هستند انتخاب کرد. البته این شیشه‌ها ادای احترامی جالب به سیتروئن 2CV محسوب می‌شوند زیرا به سمت بالا باز می‌شوند. تجهیزات آمی نیز خیلی فراتر از 2CV یا همان ژیان خودمان نیست! خبری از کیسه هوا، سیستم اطلاعات سرگرمی یا حتی متریال سرکوب‌کننده صدا نیست. صندلی‌ها نیز در واقع پلاستیک‌هایی پوشیده با ابر هستند که به یک فریم فلزی نازک چسبانده شده‌اند. حتی خبری از سوئیچ مخصوص روشن کردن لامپ‌ها نیست و با استارت زدن چراغ‌های LED روشن می‌شوند.

سیتروئن آمی

داشبورد تنها سه دکمه دارد که یکی برای دکمه خطر، یکی برای گرم‌کن شیشه عقب و آخری هم برای فن کابین است. تنها نمایشگر دیجیتال کابین نیز به پانل پشت آمپرها مربوط می‌شود که فقط اطلاعات حیاتی را به ساده‌ترین حالت نشان می‌دهد.

سیتروئن آمی

برای چنین خودروی کوچکی شاهد فضای سورپرایز کننده‌ای در کابین هستیم. بخش اعظم نیمه بالایی خودرو شیشه بوده و بنابراین حس بسیار فراخ و بازی وجود دارد. موقعیت راننده نیز نسبت به ابعاد خود کاملاً برجسته بوده و فضای زیادی برای تنظیمات قد راننده وجود دارد. فضای پای راننده نیز زیاد می باشد.

سیتروئن آمی

البته این ساده بودن در جاده به‌طور دردناکی خودش را نشان می‌دهد. سواری خودرو کاملاً فنری بوده و آرامش کلی خودرو نیز تعریفی ندارد. صدای کمی که لاستیک‌های نازک تولید می‌کنند به خاطر شیشه‌های زیاد کابین بیش از پیش به گوش می‌رسند. حتی در سرعت‌های پایین هم‌ چنین صدایی زیاد است.

سیتروئن آمی

ما نمی‌توانیم بگوییم آسایش خودرو در سرعت بالاتر از ۴۵ کیلومتر در ساعت چقدر است زیرا حداکثر سرعت آمی همین‌قدر است! پیشرانه الکتریکی و کوچک این خودرو تنها ۸ اسب بخار قدرت داشته بنابراین پرفورمنس خودرو بسیار محدود است. اگرچه قابل‌درک است تعداد کمی از کاربران آمی به خارج از جاده خواهند رفت اما خب این موضوع جای شرمساری دارد. خوشبختانه شتاب گیری خودرو تا سرعت یاد شده بسیار راحت بوده و با وزن ۴۸۵ کیلوگرمی، این امر مشکلی ندارد.

سیتروئن آمی

اما آیا آمی خودرویی ناقص است؟ قطعاً! اما علیرغم وجود نقاط ضعف فراوان، به سختی می‌توان هیجان زیاد این خودرو را نادیده گرفت. ابعاد کوچک به همراه شعاع گردش ۷.۲ متری باعث می‌شوند در ترافیک نمانید.

سیتروئن آمی

پارک کردن آمی هم خیلی سخت‌تر از پارک یک موتور یا دوچرخه نیست. با چنین بدنه‌ی کوچکی، پارک کردن آمی به‌طور باورنکردنی‌ای راحت است. فرمان مکانیکی خودرو نیز کمی مبهم است و خب برای چرخاندن آن باید زحمت زیادی بکشید.

سیتروئن آمی

پشتیبان پیشرانه الکتریکی یک باتری ۵.۵ کیلووات ساعتی است که برد حدود ۷۱ کیلومتری ایجاد می‌کند. خبری از شارژ سریع نیست و بجای آن باید از سوکت دیواری عادی استفاده کند که باعث می‌شود شارژ کامل باتری در ۳ ساعت انجام شود.

سیتروئن آمی

اگرچه به سختی می‌توان سیتروئن آمی را یک خودرو در نظر گرفت اما خب ماهیت عجیب و تا حدودی هیجان‌انگیز آن باعث شده‌اند نظر ما به آمی جلب شود. اگرچه ابعاد آن برای محیط‌های شهری بسیار عالی است اما فقدان آرامش کابین و سقف سرعت کم باعث می‌شوند نظرات منفی زیادی درباره آن وجود داشته باشد. البته برای افرادی نیازمند حمل‌ونقل موقتی و با یک سرویس اشتراکی هستند، آمی منطقی به نظر می‌رسد.

مشخصات سیتروئن آمی

  • قیمت: 5450 پوند
  • پیشرانه: تک واحد الکتریکی
  • قدرت: 8 اسب بخار
  • گیربکس: تک سرعته، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: فاقد توانایی برای رسیدن به این سرعت!
  • حداکثر سرعت: 45 کیلومتر در ساعت
  • شعاع حرکتی: 71 کیلومتر
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۹ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (10474 ديدگاه)

    ببخشید چنین میگم ، ولی چقدر میشه احمق بود و چشم روی k-carهای ژاپنی بست و نگاه به این آشغال بی‌معنیه سیتروئن انداخت !
    به جزء ابعاد کوچیکش با هیچیزش موافق نیستم ، بخصوص قدرت ۸ اسبیش !!!

    موافقم 101
    مخالفم 39
    1. زیزیگولو

      ۲۷ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (6036 ديدگاه)

      نوید این مدل ماشینا شاید الآن یه جورایی مسخره به نظر برسن ولی به نظر من به درد زندگیای آینده میخورن مخصوصاً تو شهرای شلوغی که جمعیتای میلیونی دارن

      موافقم 58
      مخالفم 14
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۷ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (10474 ديدگاه)

        زیزیگولو
        موافق استفاده از این خودروها در شهر هستم که ای کاش اصلاً قانون میشد برای همه تا هم آلودگی کم بشه هم ترافیک کم حجم بشه .

        اما این خودرو واقعاً ارزشی در برابر k-car ژاپنی داره ؟!
        همسایز هستند اما با دنیایی کاملاً متفاوت ، و خوبیش اینه که ژاپنی‌ها سال‌هاست که تجربه ساخت و عرضه این سَبک خودروها رو دارند .

        موافقم 54
        مخالفم 19
        1. Hadi

          ۲۸ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (2197 ديدگاه)

          مثل توالت متحرک میمونه ?
          معلوم نیست سرش کدومه تهش کدومه…

          موافقم 28
          مخالفم 6
        2. یه نفری

          ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1 ديدگاه)

          تو میخوای با سر و تهش رانندگی کنی؟
          ماشین بسیار عالی‌ای هستش
          یکی از آشناهامون در تولوز زندگی می کنه(کشور فرانسه)
          میگه انقدر خوبه برای تو شهر
          ممکنه که قوی نباشه
          یا سریع نباشه
          ولی جمع و جوره
          به نظرم خوشگله
          و اگر از سرویس رنت استفاده بشه
          خیلی هم می‌صرفه

          موافقم 3
          مخالفم 3
      2. مهرداد كمال

        ۲۷ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2004 ديدگاه)

        دوچرخه از این بهتر تو شهرهای میلیونی جواب میده
        خدایی من یکی روم نمیشه سوارش بشم?

        موافقم 32
        مخالفم 32
        1. زیزیگولو

          ۲۷ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (6036 ديدگاه)

          یه جورایی باهات موافقم …. خُب درسته که ما به همچین ماشینای ریزه میزه ای عادت نداریم و به همین خاطر به چشممون عجیبو مسخره به نظر میانو با عقلمون جور در نمیان ولی واقعیت آینده بشر تو زمیه خودرویی همینه و باید واقعیتا رو پذیرفت

          موافقم 27
          مخالفم 6
        2. Ahmedreza2002

          ۲۷ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (1460 ديدگاه)

          فکر کن یه جلسه رسمی داری
          با دوچرخه به نفس نفس می افتی و عرق میکنی فکر کن بارونم اومده باشه و اب بارون هم بقیه ماشینا روت اسپری کنن

          قطعا این بهتر از دوچرخس

          موافقم 36
          مخالفم 1
    2. مزدا

      ۲۷ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2099 ديدگاه)

      سر و ته این خودرو دقیقا چه جوریاست!!!

      موافقم 9
      مخالفم 6
    3. RoadRunner

      ۲۷ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      K-car نیست و Kei-car درسته
      کی کار هم مثل همینه با اون شکل مسخره ش
      زیاد توفیری نمیکنن
      ویژگی مشترک هر دو قیمت اندک و هزینه ی حداقلی هستش
      Kei car ها در خارج از ژاپن عمدتا در کشورای فقیر و جهان سوم مثل پاکستان فروش میرن

      موافقم 24
      مخالفم 10
    4. جمال

      ۲۷ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (3 ديدگاه)

      برا کی کارهای ژاپن باید گواهینامه بگیری. باید ۱۸ سالت باشه تا گواهینامه بگیری.
      این سیتروئن بهش موپد میگن. اصلا نیاز به گواهینامه نداره. فقط باید ۱۵ سالت باشه و حدود ۳ ساعت کلاس بری یه موسسه اموزشی. بعدم تو اتوبان نمیتونی بری.
      نوید خداییش کامنتاتو میبینم میخندم. با خودم میگم ایا این بشر اصلا چندسالشه؟ کارت شده فقط مسخره کردن. زیر تک تک پستها هی مسخره میکنی. خداییش چندسالته؟

      موافقم 27
      مخالفم 6
    5. حمید

      ۲۷ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (15 ديدگاه)

      چند نفر جمع بشیم از این بهتر میتونیم بزنیم فقط مشکل برند داریم!! حالا این سیتروئن هست دلیل نمیشه نگیم واقعا آشغاله

      موافقم 6
      مخالفم 16
    6. [—{^AMIN_MC20^}—]

      ۲۷ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2097 ديدگاه)

      بدن منصوری یکم از وزنش کم کنه آخه این چی داره که انقدر وزنش زیاده؟!؟!؟!؟؟!

      موافقم 17
      مخالفم 2
    7. Ali_x76

      ۲۸ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1206 ديدگاه)

      هوندا n-one تو کلاس kei-car، قیمت پایه ۱۱ هزار پوند ( دو برابر این سیتروئن ) و طول ۳.۴ متر ( ۱ متر طویل تر )
      اصلا این دو کلاس ربطی به هم ندارن که مقایسه کردی

      موافقم 9
      مخالفم 2
  2. زیزیگولو

    ۲۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    با دیدن عکسای این ماشین تنها چیزی که تو ذهنم تدائی میشه اینه که این ماشین یه آینده نگری از زندگی مدرن تو سالای آینده هستش ….. استفاده از ماشینی ۱۰۰ درصد برقی که با ابعاد کوچکش راحت میتونه نیازای زندگی شهریو برآورده کنه

    موافقم 40
    مخالفم 7
  3. SF90 STRADALE

    ۲۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (4063 ديدگاه)

    این الآن داره میره یا داره میاد ؟؟؟؟
    جلوش عقبشه یا عقبش جلوشه ؟؟؟؟

    موافقم 34
    مخالفم 7
  4. Ho3in

    ۲۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    این‌ماشین عالیه ای کاش میشد وارد ایران بشه خیلی به درد شهر های پرتردد میخوره ?قیمتش هم‌مناسبه
    هوای کثیف هم دیگه نداریم

    موافقم 15
    مخالفم 8
    1. Ahmedreza2002

      ۲۷ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1460 ديدگاه)

      قیمتش اونقدرام مناسب نیست با این پول میشه از داخلیا ی مدل برداشت
      تو این وضعیت و این قیمت برق و این قدرت خرید اثلا مناسب ما نیس
      رنت خودرو و اجاره که کلا منتفیه این ورا

      موافقم 4
      مخالفم 8
      1. Ho3in

        ۲۸ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (361 ديدگاه)

        داخلی هاا ؟؟؟ما برند مطرحی نداریم ?که بخواد با این ماشین که داخل شهری هست رقابت کنه و در ضمن این برند کهنه کاره سابقه ش هم زیاده نمیشه با برند های مث ایرانخودرو و سایپا مقایسه ش کرد
        اجاره خودرو هم واسه ایرانی ها نمیصرفه چون وضعیت مالی و حقوق مناسبی نداریم
        حالا شرایط اقساطی با سود کم یه چیزی ولی ماشاالله شرکت های طوری قسطی میدن که اگه بری ربا کنی بهتره ?تا شرایط اقساطی

        موافقم 6
        مخالفم 2
        1. Ahmedreza2002

          ۲۸ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (1460 ديدگاه)

          برند پرست هستیم باشیم
          اما دیگه خدایی سیتخوعین رو نیستم
          به نظرم چیزی فرا تر رنو پنج خودمون نیست خصوصا که الکتریکی هم هست

  5. سامورایی از قله فوجی

    ۲۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1147 ديدگاه)

    ژیان از این بهتره ??

    موافقم 10
    مخالفم 17
  6. (Saeed(peugeot

    ۲۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    جاش تو خیابان های طهران واقعا خالیه …..

    موافقم 17
    مخالفم 8
  7. amir???

    ۲۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (36 ديدگاه)

    حداکثر سرعتشو تو نوادا اندازه گرفتن یا تو پیست بوگاتی؟؟؟؟

    موافقم 5
    مخالفم 10
  8. ارشیاsc20

    ۲۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    یاد پیلP50 افتادم.

    موافقم 5
    مخالفم 2
  9. محمد

    ۲۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (793 ديدگاه)

    نبود فرمان هیدرولیک دیگه خیلی مسخره است همیشه این خودروهای فرانسوی باید یک نشانه ضایع از خود نشون بدن

    موافقم 20
    مخالفم 10
    1. سامورایی از قله فوجی

      ۲۷ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1147 ديدگاه)

      این وزنی نداره که فرمون هیدرولیک بخواد مثل دوچرخه

      موافقم 13
      مخالفم 5
  10. ارش

    ۲۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    بیش از حد ضعیفه و زشته قیمتش هم زیادی گرانه !

    موافقم 15
    مخالفم 6
  11. جمشید

    ۲۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (440 ديدگاه)

    ای کاش استاندار و شهردار تهران قانونی بزارن که همه مردم به اجبار از این مدل ماشین ها استفاده کنن بلکه مشکل ترافیک و کمبود جای پارک و آلودگی هوا حل بشه

    موافقم 12
    مخالفم 5
  12. میثم

    ۲۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (3627 ديدگاه)
    1. جمال

      ۲۷ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (3 ديدگاه)

      تو این لینکی که گذاشتی یکی گفته دوچرخه سواری ازاد بشه برا خانوما مشکل حل میشه. یکی گفته مردا دوچرخه سواری میکنه ایا مشکلی حل شده؟و حالا من میخوام یه مشکل عجیب دیگه ایی رو نشون بدم.
      خودم یه دوچرخه جاینت دارم اطراف چیتگر میچرخیدم یکی اومد لگد زد بهم. دیدم یه موتورسواره دو ترکه بودش. اصلا نفهمیدم دلیلش چی بود؟ چرا منو با لگد زدن؟ بعدش فهمیدم این کارا عادیه. خیلیا هستن دوچرخه دارن میرن خیابون با لگد میزنتشون. و عجیبتر اینه که عمدا میزنن. تو همین جنایتی که بر علیه من شد من تو کوچه بودم. کوچه پهن بود. نه ماشینی میومد نه ماشینی میرفت. تنها من بودم. کوچه کاملا خلوت بود. منم داشتم موزیک میگوشیدم پدال میزدم یهویی منو زدن نامردای لعنتی.
      https://www.isna.ir/news/99092015871/اتفاق-عجیب-در-تهران-کمین-کردن-موتورسوارها-برای-آزار-و-اذیت-دوچرخه

      حتی سایت ایسنا خبرشو کار کرده.
      اینجا ایرانه.

      راستی اون کیا ماشینه.
      این سیتروئن موپد هستش. موپد نیاز به گواهینامه نداره و فقط باید ۱۵ سالت باشه و ۳ ساعتی اموزش ببینی تو یه موسسه. بعدم اتوبان نری باهاش.

      موافقم 11
      مخالفم 2
      1. Mr.X

        ۲۸ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1464 ديدگاه)

        مگه کشور های دیگه اینطور چیزا نداره. خیلی بده که همه فکر میکنن ایران فقط این چیزا داره و کشور های دیگه کاملا با فرهنگن و هیچ مشکلی نیست و دنیا گلستونه و مردم بهت لبخند میزنن. نمیگم اینجا مثل اونجاست و خیلی با هم فرق داره ولی بازم هر کشور مشکلات و مسائل و فرهنگ خودشو داره. مثلا ساده ترین چیز اینه که توی آمریکا یه انسان فقیر نمیتونه به غذا و میوه و سبزیجات ساده دسترسی داشته باشه چون خیلی گرونه و باید غذا هایی مثل سوسیس یا کالباس بخوره و ایران راحت فقیر ترین هم به غذاهای سالم دسترسی داره. یا مثلا قلدر بازی و زور گویی هایی که هیچ کس نیست بدادشون برسه و قاضی هایی که طرف پولدار ها رو میگیرن (تو ایران اینطور قاضی ها واقعا کم هستن) بازم میگم من از هیچکدوم دفاع نمیکنم و میگم هر هر کدوم مشکلات خودشونو داره ولی اینم نمیگم که مشکلات اندازه هم هست و قبول دارم که تو ایران واقعا مشکلات زیاده.

        موافقم 6
        مخالفم 9
        1. pahlavi

          ۲۸ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (1 ديدگاه)

          اره تو بدبختی و جهل و فقر که میشه سریع میایین میگین باقی کشورا اینطوریه. اما چرا خوشبختی و خوب بودنو نمیگی؟ چرا ثروت ملی رو نمیگی؟
          چرا نفت رو نمیگی؟ چرا خوشبختی رو نمیگی؟ باقی دنیا خوشبخته.
          امریکا مگه افریقاس میوه نتونه بخره؟ تو امریکا یه چیزایی هست به اسم soup kitchen شما تو خیابونم زندگی کنی گرسنه نمیمونی.
          اما کتک زدن دوچرخه سوارا دیگه اخرشه. خودم لینکو باز کردم خوندم وحشت کردم. چه بلایی سر این ملت اومده؟ بنده که دوچرخه سوار نشدم . اما فکر نمیکنم دوچرخه ضرری داشته باشه.

          موافقم 7
          مخالفم 1
        2. Archi KHAN

          ۲۹ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (2202 ديدگاه)

          —ایران راحت فقیر ترین هم به غذاهای سالم دسترسی داره ؟!!

          — یا مثلا قلدر بازی و زور گویی هایی که هیچ کس نیست بدادشون برسه و قاضی هایی که طرف پولدار ها رو میگیرن (تو ایران اینطور قاضی ها واقعا کم هستن) ؟!!!!

          جناب شما یا خوابی یا خودتو زدی به خوابی !
          ( من بیشتر از این نمی نویسم که یوقت جناب پدال حذف نکنن !!!!)

          — پی نوشت : بجای لغت خواب می توانید واژگان دیگر جایگزین کنین.

  13. بنیامین

    ۲۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (224 ديدگاه)

    کدوم شاسکولی اینو میخره؟ با این پول میشه مزدا3 مدل 2013 خرید اونجا.

    موافقم 5
    مخالفم 11
  14. جمال

    ۲۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2 ديدگاه)

    چقدر حرف میزنن.
    این ماشین معمولی نیستا. این ماشینا معروف به موپد اروپایی هست. برا روندن این ماشینا نیاز به گواهینامه نداری. اما ۳ ساعت باید اموزش ببینی تو یه موسسه اموزش رانندگی. بعدم یه سری قوانین داره و باید ۱۵ سالت باشه. مثلا تو اتوبان حق نداری باهاش بری. این ماشینا ر اکثرا برا بچه های ۱۵ سالشون میخرن برن دبیرستان. یا ساکن شهرن و ماشین نمیخوان بخرن.
    یکی اومده با کای ژاپن مقایسه کرده. یکی میگه ژیان بهتره. ملتی که ۵۰ ساله درهای مملکتش بستس و هیچی نمیدونه از خارج. خدا عاقبت ما رو بخیر کنه با اینا

    موافقم 15
    مخالفم 9
    1. افشار

      ۲۷ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (772 ديدگاه)

      برو بالاتر یک نگاه به عکسهای این ماشین بنداز ببین این بابایی که با همچین ریش و سبیلی پشتش نشسته بهش میخوره پانزده سالش باشه یا نه ؟

      موافقم 11
      مخالفم 8
      1. جمال

        ۲۷ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1 ديدگاه)

        نه ۱۵ سالش نیست اما خیلیا هستن گواهینامه ندارن و از این ماشینا میخرن.
        اینم که پشت ماشینه ریش داره تست کننده هست.
        تو ایتالیا خیلیا از این ماشینا میخرن.
        تو فرانسه به این ماشینا vsp میگن یعنی Voiture Sans Permis . یعنی ماشینی که نیاز نداره گواهینامه نداشته باشی برا روندنش.
        خودم برادرم مهندسی میخونه تو فرانسه. میگه از این ماشینا اونجا خیلی زیاده.

        موافقم 7
        مخالفم 2
        1. افشار

          ۲۸ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (772 ديدگاه)

          از نظر بنده اشتباه محض هست که اجازه بدن افراد زیر هجده سال پشت ماشین بشینن حتی اگر با ابعاد کوچکی مثل این باشه

          موافقم 1
          مخالفم 4
  15. OPEL

    ۲۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (141 ديدگاه)

    دوجرخه منطقی تر نیست؟

    موافقم 6
    مخالفم 7
    1. Abdi

      ۲۷ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (53 ديدگاه)

      منطقی تره??

      موافقم 4
      مخالفم 5
  16. Omid622

    ۲۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (39 ديدگاه)

    این ماشین از بیرون که نگاهش میکنی جلو و عقبش اصلا معلوم نیست
    و در عکس پنجم ماشین نزدیکه چپ کنه اونم در شهر که اصلا هم پیچ تندی هم نیست
    کلا سیتروئن قیمه ها رو ریخته تو ماستا

    موافقم 3
    مخالفم 3
  17. Omid622

    ۲۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (39 ديدگاه)

    دوستان یه سوال ؟؟؟
    نظرات من باید ۵۰۰ میبود حالا شده ۳۹ تا دلیلش چیه

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. افشار

      ۲۷ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (772 ديدگاه)

      حتما ایمیل آدرس اشتباه وارد میکنی با یک حرف کمتر یا بیشتر

      موافقم 2
      مخالفم 1
  18. Abdi

    ۲۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (53 ديدگاه)

    حالم بد شد، با این قدرت و چیز هایی که ازش گفتن ۵۰۰۰ هزار پوند اصلا ارزش نداره برای این خرج کنی

    موافقم 3
    مخالفم 5
    1. Mr.X

      ۲۸ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1464 ديدگاه)

      پراید ۳۰۰۰ پونده ???

      موافقم 1
      مخالفم 3
  19. Mr.X

    ۲۸ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1464 ديدگاه)

    مکعب متحرکی که انگار از دنیای ماینکرافت اومده

    موافقم 3
    مخالفم 3
  20. محسن

    ۲۸ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (194 ديدگاه)

    ولی شتاب صفر تا صدش عالیه :)

    موافقم 2
    مخالفم 4
  21. یوسف

    ۲۸ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1048 ديدگاه)

    با توجه به تکنولوژی روز دنیا…. خرید این ماشین حماقته

  22. حمیدرضا

    ۱۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2414 ديدگاه)

    تو فیلم میگه این خودرو قراره به صورت اشتراکی استفاده بشه یعنی به جای اینکه بری تو ایستگاه یه دوچرخه اشتراکی برداری میری یکی از اینا برمیداری قیمتشم 6000 یورو هست که با توجه به اینکه از یک فریم حتی برای اتصال درب ها استفاده شده یکم زیاده ولی خوب برای 44 مایل و استفاده در شهر و کاهش الودگی خصوصا که کسی پارکینگ نداشته باشه به نظر من منطقی میرسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا