سیتروئن با یک خودروی چهار درب جدید به دنبال نفوذ دوباره به کلاس خودروهای لوکس است. انتظار میرود این خودرو پیش از پایان سال آینده وارد بازار چین شود. خودروی موردبحث احتمالاً جانشین دومین نسل سیتروئن C6 خواهد بود که از اواخر سال ۲۰۱۶ در این کشور عرضه شده است.
خب چرا این خودرو فقط منحصر به بازار چین بوده و در سایر بازارهای جهانی عرضه نخواهد شد؟ زیرا چینیها به سدان ها علاقه بیشتری نسبت به شاسی بلندها نشان دادهاند. اتوکار میگوید این خودرو از پلتفرم EMP2 که در پژو ۵۰۸ و دی اس ۹ جدید بکار رفته استفاده خواهد کرد.
از نظر پیشرانهها انتظار داریم محصول جدید سیتروئن دارای نسخههای درونسوز و پلاگین هیبریدی با برد الکتریکی حدود ۶۴ کیلومتر باشد. عرضه نسخه تمام الکتریکی این خودرو در زمان معرفی رد شده اما احتمال دارد در آینده تولید شود. البته موضوع مهمتر درباره محصول لوکس سیتروئن به سواری نرم آن با استفاده از سیستم تعلیق خاص فرانسویها مربوط میشود.
طراحی این محصول طبق شنیدهها در مراحل نهایی قرار داشته و باید مناسب بازار چین باشد. مدیرعامل سیتروئن میگوید نمای جلوی این خودرو باید حالت مناسبی را به بیننده القا کند و او مطمئن شود که انتخاب درستی داشته است.
این مدیر ارشد میافزاید:
قوانین ایمنی، شرایط جادهای، ابعاد پیشرانه و نوع سوخت نسبت به سایر بازارها فرق میکنند. همچنین برخی موضوعات مربوط به تنظیم سیستم تعلیق، انواع قوای محرکه، رنگها و متریال وجود دارند.
سدان پرچمدار سیتروئن احتمالاً از کانسپت CXperience 2016 الهام خواهد گرفت که در نمایشگاه پاریس معرفی شد و از قوای محرکه هیبریدی با برد الکتریکی ۶۰ کیلومتری استفاده کرده بود.
♤Angus_812♤
۱۲ خرداد ۱۳۹۹سیتروئن واقعا توان رقابت با لوکس سازان آلمانو داره ولی خودشو دست کم گرفته
اسطوره هایی مثله Ds21,Xm,cx,xantia،ژیان،
امیدوارم با توپ پر برگرده به میدون لوکس ها
بهترین سیستم تعلیق در تمام تاریخ خودروسازی
اگه برخی افراد فکر سود نبودن زانتیا رو درجه ۱ وارد و تولید میکردن که انقدر خرج نداشته باشه ((((اونایی که داخل ایران هستن نصف لوازمش چینیه)))) واقعا جای خیلی از ماشینارو میتونست تو بازار بگیره وقتی داشتیم و لوازم درجه ۱ میزاشتیم تا چهار سال بدون ایراد کار میکرد
مزدا
۱۲ خرداد ۱۳۹۹سیتروئن:
دلخوش به این مقدار نباشید
meysam
۱۲ خرداد ۱۳۹۹لوازم درجه یک فرانسوی کلا 4 سال مفید کار میکنه؟
شما به این میگی کیفیت؟
پس اون تویوتایی که تو امارات دست 3 تا رانندست و بیش از 1 میلیون کیلومتر بی دردسر کارکرده و هنوزم سرپاست اونم تو اون آب و هوا حکم سفینه فضایی رو داره.
meysam
۱۲ خرداد ۱۳۹۹ولی خدایی طراحیش خوفه.
عالیییییی
datsun
۱۲ خرداد ۱۳۹۹سلام من یه جا خوندم نمیدونم معتبر یا نه یا صحت داره ولی گفته شده یه قانون تو تولیدات فرانسه اس که محصولی که تولید میشه باید بعد از چند سال خراب بشه یعنی خرابی عمدی از طرف سازنده.
♤Angus_812♤
۱۲ خرداد ۱۳۹۹داداش داری میگی ژاپن
در ضمن نرمی سواری زانتیارو من تو هیچ ماشینی ندیدم
فرزاد
۱۴ خرداد ۱۳۹۹چی میگی الکی برای خودت همون سیتروئن دی اس 1955 که انقلابی در صنعت خودروهای لوکس به پا کرد یه عمر ماشین بود برای خودش بعد تو میگی جنس درجه 1 فرانسوی فقط 4 سال کار میکنه والا همون درجه 2 چینی هم 5 6 سال کار میکنه انصافا خودروهای فرانسوی در حد المانیا هستن و از خودروسازی ژاپن و کره یه سر و گردن بالاترن
SFXSuperFast
۱۲ خرداد ۱۳۹۹مخصوصا نسخه اکتیوا V6 اش
اگر وارد میشد واقعا میشد سنگ محک بازار ایران
هرچند تریم sx هم توی زمان خودش باز یه جور سنگ محک بود
مهدی
۱۲ خرداد ۱۳۹۹دیگه وقتشه کارشناسان داخلی بیان و نطری بندازن
رضا
۱۲ خرداد ۱۳۹۹یاد ژیان بخیر ، عجب ماشین توپی بود ، امیدوارم ژیان جدید هم یروزی تولید بشه
عکس
۱۳ خرداد ۱۳۹۹اخه ژیان ماشینی بود که راه نمیرفت چی میگی
فرشاد
۱۲ خرداد ۱۳۹۹سیتروئن هزینه اضافی میکنه با این کاراش
همون دی اس یه پروژه شکست خورده مطلق بود در برابر المانیا
یه کلیپ دیدم دی اس 7 رو با ائودی مقایسه کرده بود دی اس حر فی برا گفتن نداشت