نسل جدید ون سیتروئن برلینگو که به همراه پژو پارتنر و اوپل کومبوی جدید توسعه یافته طراحی جدیدی را وارد کلاس ونها کرده است. این خودرو که اساساً از صفر توسعه یافته سومین نسل این خودرو بوده و انحراف چشمگیری را نسبت به نسل قبلی خود نشان میدهد. این تغییر نه تنها از نظر طراحی بلکه از نظر زیرساخت و پلتفرم نیز میباشد.
در واقع برلینگو ۲۰۱۸ جدید از پلتفرم EMP2 گروه پژو-سیتروئن استفاده کرده و دارای اورهنگ جلوی کوتاهتر و بالاتر بوده و مانور پذیری آن به لطف فرمانی الکتریکی و کاهش دایره گردش بهبود یافته است. همانند دیگر مدلهای اخیر سیتروئن این ون جدید نیز دارای محافظهای موسوم به ایر بامپ در بخش پایینی دربها به منظور ایجاد ظاهری خشنتر و محافظت بیشتر است.
همانگونه که از خودروهای این کلاس انتظار داریم، نسخههای گوناگونی از این خودرو در دسترس خواهد بود. برلینگو در دو سایز در دسترس خواهد بود به گونهای که نسخه M طول ۴.۴ متری و مدل XL نیز طول ۴.۷۵ متری داشته و پیکربندیهای ۵ و ۷ نفره برای آن در دسترس هستند. صرفنظر از ابعاد خودرو این ون جدید دارای کف کاملاً مسطح است که برای حمل اشیای گوناگون ایده آل است. سیتروئن میگوید برلینگوی جدید بیشترین ظرفیت حمل بار در کلاس خود را دارد.
نسخه M با محفظه باری به طول ۲.۷ متر میتواند گنجایش ۷۷۵ لیتری داشته باشد که ۱۰۰ لیتر بیشتر از نسل قبلی خود میباشد. اگر اینها کافی نیست باید گفت در کل ۲۸ محفظه ذخیرهای اضافه در کابین نصب شده تا بتواند ۱۸۶ لیتر فضای زیاد را ایجاد کند.
اگر میخواهید اشیای بیشتری را حمل کنید باید به مدل XL کوچ کنید که دارای محفظه بار ۱۰۵۰ لیتری برای مدل ۵ نفره و طول محفظه بار ۳.۰۵ لیتری میباشد. نسخه ۷ نفره این خودرو دارای صندلیهای جدا شدنی نصب شده روی ریل بوده و میتواند به اندازه ۱۳۰ میلیمتر جابجا شود. این ویژگی در مدل M وجود ندارد.
اما در بحث پیشرانه و قوای محرکه خریداران میتوانند پیشرانه ۱.۲ لیتری بنزینی با قدرتهای ۱۱۰ یا ۱۳۰ اسبی و یک پیشرانه ۱.۵ لیتری دیزلی با قدرتهای ۷۵، ۱۰۰ و ۱۳۰ اسب بخار را سفارش دهند. بسته به پیشرانه انتخابی، امکان استفاده از گیربکسهای ۴ سرعته دستی یا ۸ سرعته اتوماتیک وجود دارد.
از نظر ایمنی این خودرو دارای همه سیستمهای مورد انتظار از ترمز ایمنی فعال و ترمز ایمنی پیش از برخورد گرفته تا هشدار توجه راننده و حتی هشدار استراحت میباشد. برلینگو ۲۰۱۸ همچنین با پرداخت مبلغ بیشتر به سیستم تشخیص علائم ترافیکی و کروز کنترل تطبیقی مجهز خواهد شد. هشدار نقاط کور به همراه دستیار حرکت در سربالایی، کنترل پایداری تریلر و چراغهای جلوی هوشمندی که نوربالا و نورپایین خودکار دارند در این ون جدید دیده میشوند.
بحث ارتباطات نیز در برلینگو ۲۰۱۸ تضمین شده زیرا سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحهنمایش ۸ اینچی به همراه امکان استفاده از اپل کارپلی و اندروید اتو در این خودرو وجود دارند. کابلهای شارژ دیگر به گذشته تعلق دارند زیرا برلینگو جدید هماکنون از شارژ بیسیم به همراه دوربین پانورامیک و کنترل چسبندگی به همراه ۵ حالت رانندگی استاندارد، برف، گل، شن و ESP خاموش سود میبرد.
Khosrow
۲۸ بهمن ۱۳۹۶زشته ولی داشتنش عالیه ..
F۲۲RAPTOR
۲۸ بهمن ۱۳۹۶کابینشو
me84
۲۸ بهمن ۱۳۹۶.
همه چیزش خوبه. از طراحی داخلی و خارجی گرفته تا گنجایش و سیستمهای ارتباطی و کاربردی که داره. همه چیز خوب پیش رفته ولی یهو تو بخش فنی خراب کرده. قویترین موتورش 130 اسبه. یکی به این فکر نکرده که اون همه گنجایش بار یا 7 نفر سرنشین رو یه موتور سرحال باید راه ببره. فکر کن با 7 نفر سرنشین یا با 5 نفر و کلی بار و بندیل بری گردنه اسد آباد یا گردنه حیران. بعد یه ال90 هی بهت چراغ بده. ولی چه میشه کرد. قوانین و بازار اینطور میطلبه که باید مصرف و آلایندگی بیاد پایین.
TSHDN
۲۹ بهمن ۱۳۹۶با تشکر از آقای شاهین احمدزاده بابت این مطلب.
فقط یک قسمت اشتباهی به جای گنجایش 775 لیتری نوشته گنجایش 775 اسبی.
بی زحمت اگه میشه درستش کنید.
شاهین
۲۹ بهمن ۱۳۹۶سلام
ممنون از تذکر شما