در پایان سال ۲۰۱۹ آمار فروش سه خودروی عضلانی اول آمریکا با کاهش روبرو شد اما این شورولت کامارو بود که بدترین عملکرد را بر جای گذاشت و فاصله فروش آن با داج چلنچر بیش از ۱۲ هزار دستگاه گزارش شد. فورد موستانگ رتبه اول این مسابقه را به خود اختصاص داده و داج و شورولت به دنبال کسب مقام دوم بودهاند.
اگرچه ما فقط میتوانیم به آینده کامارو امیدوار باشیم اما نتایج فروش این خودرو در ماههای اخیر نیز ناامیدکننده بوده است. آمار فروش کامارو در سهماهه دوم امسال نسبت به مدت مشابه سال پیش افت ۴۶.۳۱ درصدی داشته است.
این موضوع اصلاً باعث تعجب نیست زیرا شیوع ویروس کرونا تأثیر بسیار بدی روی تولید و فروش خودرو در سراسر جهان گذاشته است. البته با توجه به اینکه تمامی خودروسازان حاضر در بازار آمریکا همین سرنوشت را داشتهاند به جرات میتوان گفت کامارو نسبت به چلنجر و موستانگ عملکرد خوبی نداشته است.
فروش موستانگ در مدت یاد شده افت ۲۷.۳۲ درصدی داشته درحالیکه فروش چلنجر نیز ۳۵.۱۶ درصد کاهش یافته است.
اگر کامارو همین روند را ادامه دهد شاید بازهم در پایان سال ۲۰۲۰ پشت سر چلنجر قرار گیرد. اگر چنین سرنوشتی برای کامارو رقم بخورد این خودرو برای سومین بار قافیه فروش را به داج خواهد باخت.
سال پیش بود که شایعاتی درباره پایان راه کامارو پس از پایان نسل فعلی به گوش رسید. جنرال موتورز چنین خبرهایی را تایید نکرد و این باعث شد کمی به آینده این خودروی خاطرهانگیز امیدوار باشیم.
اما با ادامهی روند کاهش فروش کامارو شاید آینده چندان خوبی در انتظار این خودروی عضلانی نباشد. هرچند اگر کامارو به موزه برود هم تعجب نخواهیم کرد…
حسین
۱۶ تیر ۱۳۹۹تا زمانی که نسل فعلی ماستنگ و چلنجر هست کسی به سمت کامارو نمیره و کسی هم بخواد از شرکت شورلت خرید بکنه صد در صد به فکر خرید کروت نسل جدید میوفته
به خاطر وضع اقتصادی تمامی خودرو ساز های آمریکایی تمام ماشین هاشون رو از دم قسط دارن میفروشن با سود سالیانه ۲ درصد
موستانگ شلبی جدید بسته به آپشنی که سفارش بدید از ۱۲۸۰ دلار تا ۱۳۷۰ دلار در ماه به مدت ۷۲ ماه قابل پرداخته
یانکی
۱۶ تیر ۱۳۹۹باید نسخهایی مثل z28 رو احیا کنه.طراحی نسخهای میان رده هم به zr1 نزدیک بشه طذاحیش.همه میدونیم طراحی کاما و بعد فیس لیفت بد شده ولی خدا رو شکر zr1 دست نخورد.باید تکون بخورن.
VIPER
۱۶ تیر ۱۳۹۹شدیدا مخالفم نسخه zl1 فیسش واسه قبل فیس لیفت اخیر کامارو هست و بسیار بسیار زیباس
اابته بجز هدلایت عقب
امیدوار بودم z28 با فیس zl1و ظاهر خشن تر بیاد
Lorenzo
۱۶ تیر ۱۳۹۹اتفاقا سمتش میرن
ولی سراغ نسخه zl1 میرن
NAVID۰۰۹۸
۱۶ تیر ۱۳۹۹چلنجر چلنجر چلنجر
فکر میکنم ماسلترین ماسل آمریکایی چلنجر باشه در این دوران که کامارو بد فروش شده و ماستنگ هم اون احساس قبل را نداره .
همشون خوبنا ، اما چلنجر بینهایت بدون تاریخ مصرف با این شکل و شمایل مثل ۹۱۱ میتونه فقط آبدیت بشه .
مهدی موتورز
۱۶ تیر ۱۳۹۹فروش پایین کامارو واس عکس اول تا سومشه
محمد
۱۶ تیر ۱۳۹۹کامارو 2011 زیباترین کامارو و البته عضلانی واقعی بود
الان بیشتر شبیه اسباب بازی شده
کامارو یه زمانی عشق بود،الان اینقدر فانتزی شده که مورد سلیقه ماشین بازا نمیتونه باشه
یاد اون کامارو بخیر
ارشیاsvj
۱۶ تیر ۱۳۹۹هر بلایی سر شورلت بیاد حقشه
اخه نگاه کن چجوری گند زده تو ریخت کامارو
کوروتم که اونجوری خراب کردن
اصلا مدیر طراحی شرکتو باید اخراج کنن
ارشیاsvj
۱۶ تیر ۱۳۹۹مدیر طراحی شورلت باید تغیر کنه
رامین
۱۶ تیر ۱۳۹۹وقتی این طراحیشه چه انتظاری دارن ؟؟
فرید
۱۶ تیر ۱۳۹۹نسل بعدی کامارو تغییرات جدی خواهد داشت و فروشش بالا میره، احتمالا سال 2022 بیاد.
M.A.S
۱۶ تیر ۱۳۹۹گفتن قراره موتور وسط بشه
نمیدونم موتور وسطو کی یاد شورلت داد برم بزنم لهش کنم اون از کوروت که حالمو بهم میزنه موتور وسط و گیربکس کلاچ دوبل اینم کامارو ژاپنی
Farzad
۱۶ تیر ۱۳۹۹وقتی با نسل جدیدش گند زدن تو طراحیش همین میشه دیگه …
طراحی نسل پنجمش بی نظیر بود .
مانی
۱۶ تیر ۱۳۹۹اون پلاک LILITH تو عکس اول زیرش هم نوشته یوتا اینگاری واقعیه
ماشین و ولش پلاک و بچسب مگه داریم مگه میشه چند؟؟؟
AMIR-REZA
۱۷ تیر ۱۳۹۹چلنجر از این خیلی سر تره باید طراح شورولت رو بندازن بیرون با این طراحیای مسخرش آخه این کجای طراحی این ماشین به طراحی یه ماسل کار میخوره؟؟
آریا ماشین
۱۹ تیر ۱۳۹۹لعنتی برگرد ما بدون کامارو چیکار کنیم…