مرحلهٔ مقدماتی، گروه چهارم، شاسیبلندهای میان سایز، دوئل سوم
نتایج دوئل قبلی بین اشکودا کودیاک و سئات تاراکو
مجموع آراء: ۸۵۳
آراء اشکودا: ۴۶۷
آراء سئات: ۳۸۶
پیروز دوئل: اشکودا کودیاک با کسب ۵۵ درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه | |
فولکس اطلس کراس اسپرت | کیا سورنتو |
کیا سورنتو | |
سئات تاراکو | اشکودا کودیاک |
اشکودا کودیاک | |
نیسان مورانو | شورلت بلیزر |
؟ | |
هوندا پاسپورت | فورد اج |
؟ | |
میتسوبیشی اوتلندر | هیوندای سانتافه |
؟ | |
تویوتا ونزا | جیپ گرند چروکی |
؟ |
نیسان مورانو
تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۴
پلتفرم: D نیسان
امتیاز از کارانددرایور: ۵.۵ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۷.۲ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۵۸,۲۵۵ دستگاه
فروش سهماههٔ اول ۲۰۲۱ در آمریکا: ۱۱,۵۲۳ دستگاه
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: طراحی بیرونی جسورانه، سیستمهای کمکرانندهٔ استاندارد فراوان، کابین ساکت و مجهز، سواری راحت
نقاط منفی: دینامیک رانندگی خیلی معمولی، گیربکس CVT، گرافیک قدیمی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، بادیرول زیاد، فرمان سنگین، ظرفیت بکسل پایین
چکیده: ظاهر شیک و کابین ساکت و راحت، نقاط قوت اصلی مورانو هستند اما رقبا خودروهای کاربردیتری محسوب میشوند.
شورلت بلیزر
تاریخ معرفی: ژوئن ۲۰۱۸
پلتفرم: C1XX جنرال موتورز
امتیاز از کارانددرایور: ۶.۵ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۷.۸ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۹۴,۵۹۹ دستگاه
فروش سهماههٔ اول ۲۰۲۱ در آمریکا: ۱۹,۲۶۵ دستگاه
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: رانندگی و هندلینگ عالی برای یک کراساوور میان سایز، فضای زیاد بار و سرنشین، طراحی بیرونی جذاب، پیشرانهٔ V6 قدرتمند
نقاط منفی: ارائهٔ سیستمهای ایمنی فعال فقط در تیپهای بالایی، مصرف سوخت بالاتر از حد متوسط، برخی متریال نهچندان جالب در کابین
چکیده: بلیزر خودرویی شیک و لذتبخش برای رانندگی است اما از تعدادی قطعات ارزانقیمت و قیمت گران تیپهای بالایی رنج میبرد
مقایسهٔ مشخصات فنی
نیسان مورانو | شورلت بلیزر | |
پیشرانه | ۳.۵ لیتری V6 | ۳.۶ لیتری V6 |
تنفس | طبیعی | طبیعی |
قدرت | ۲۶۰ اسب بخار | ۳۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۲۵ نیوتن متر | ۳۶۵ نیوتن متر |
گیربکس | CVT | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو یا چهارچرخ | جلو یا چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۷.۵ ثانیه | ۶.۳ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۵.۸ ثانیه | ۱۵.۰ ثانیه |
شتاب جانبی | ۰.۸۱ جی | ۰.۸۷ جی |
توقف از ۱۱۰ | ۵۳.۳ متر | ۵۰.۳ متر |
حداکثر سرعت | ۱۹۰ کیلومتر/ساعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۰.۲ لیتر ترکیبی | ۱۱.۲ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۷۲ لیتر | ۸۲ لیتر |
وزن | ۱۸۹۱ کیلوگرم | ۱۹۴۷ کیلوگرم |
ظرفیت بکسل | ۶۸۰ کیلوگرم | ۲۰۰۰ کیلوگرم |
طول | ۴,۸۹۷ میلیمتر | ۴,۸۶۱ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۸۲۴ میلیمتر | ۲,۸۶۲ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۸۸۰ لیتر | ۸۸۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه آمریکا | ۳۳,۹۶۰ دلار | ۲۹,۹۹۵ دلار |
قیمت موردبررسی | ۴۱,۴۶۰ دلار | ۴۲,۲۹۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
محمدرضا
۲۳ خرداد ۱۴۰۰تاریخ معرفی گویای همه چیز هست
Reza
۲۳ خرداد ۱۴۰۰شورولت بلیزر
NAVID۰۰۹۸
۲۳ خرداد ۱۴۰۰مورانو حرف نداره
بَهبَه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۳ خرداد ۱۴۰۰یه ماشین تا طراحی و پلتفرم قدیمی، ظرفیت بکسلش خیلی کم،موتور ضعیف، شتاب ضعیف، کیفیت خیلی پایین و گرون تر از ماشین بهتر از خودش! مورانو حرف نداره!😂😂😂
اینجام که ۴۰,۵۰رای بیشتر نیاورد!
محمدرضا
۲۳ خرداد ۱۴۰۰آقای نوید لطف کن به من ریپلای نکن،با تشکر…
rezars pc
۲۳ خرداد ۱۴۰۰یکی میشه لطفا نحوه محاسبه و فاکتور های دخیل در ظرفیت بکسل یک ماشینو توضیح بده هرچی فکر میکنم این تفاوت تو کتم نمیره قدرت و گشتاور بیشتر بلیزر و این تفاوت ؟
محمدرضا
۲۳ خرداد ۱۴۰۰قطعا اشتباه تایپیه.
چون تو نقاط منفی مورانو ظرفیت بکسل کم لحاظ شده.
فورد مارویک ظرفیت بکسل ۱۸۰۰کیلو داره.
نمیشه مورانو ۲۰۰۰باشه
rezars pc
۲۳ خرداد ۱۴۰۰درست شد یهو
NAVID۰۰۹۸
۲۴ خرداد ۱۴۰۰بله محمد رضا جان
اشتباه تایپی هست
خوب شد که گفتی
AHMET 2002
۲۳ خرداد ۱۴۰۰از همه مهم تر گشتاور هستش
البته شاسی و فنر بندی هم مهمن
و فکر میکنم دلیل ظرفیت کم مورانو هم عدم تحمل شاسی باشه
rezars pc
۲۴ خرداد ۱۴۰۰با تشکر از شما دوست عزیز
AHMET 2002
۲۴ خرداد ۱۴۰۰مخلص شما
البته اون گیرباکس هم حسم میگه بی تاثیر نیست تو این فاجعهای که نیسان به هم زده
VENENO / SC V12
۲۳ خرداد ۱۴۰۰امروز سایت چه خلوت بود.
میثم
۲۳ خرداد ۱۴۰۰انتخاب من قطعا بلیزر
ظرفیت بکسل پایین مورانو فکر کنم بخاطر گیربکس CVT باشه
طراحی مورانو از زمان خودش 2014 خیلی خیلی جلوتره به ماشینای 2021 میخوره
مک وال
۲۳ خرداد ۱۴۰۰دکتر آرزومندی که از آمریکا برگشته بود، میگفت آبدارچی دانشگاه ما نیسان مورانو داشت!
ما کجا، آنها کجا؟!
🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪
۲۳ خرداد ۱۴۰۰اینجا دکتر مهندساش فوقش یه دنا یا سمند دارن کارگران هم تو بهترین حالت یه پراید یا ۴۰۵ یا هوندا۱۲۵ یا پا پیاده😐
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۳ خرداد ۱۴۰۰بیهوده ترین کارا همین مقایسه ست،آخه جفتتون بگید کجای ایران امروزی شبیه آمریکاست که همه آبدارچی ها مورانو داشته باشن؟مردم که هیچ غلطی برای پیشرفت ایران نمیکنن حاضر نیستن برن جلوی گلوله بعد حرف از این چیزا میزنید؟ بیخیال بابا…
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۳ خرداد ۱۴۰۰درضمن شما نمیدونید جوونامون همه سنگ پارس رو به سینه میزنن؟! وقتی همینو میخوایم دیگه برای چی اینقدر تقلا میکنیم؟ از ماست که بر ماست…
🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪
۲۳ خرداد ۱۴۰۰داش ما که نمیخوایم برا چی دممون باید به دم اینا بسته باشه ؟
AHMET 2002
۲۳ خرداد ۱۴۰۰جووونا برا این سنگ پارس و امثالش رو به سینه میزنن که بهترش رو ندارن بخرن
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۳ خرداد ۱۴۰۰من که نگفتم شما میخواین منظورم کلی بود،الان منم نمیخوام ولی دیگه تر و خشک با هم سوختن…
mahan
۲۳ خرداد ۱۴۰۰مرسدس جان هرکسی کاربلد باشه به بهترین ها میرسه اتفاقا ایران یکی از بهترین کشور ها برای سرمایه گذاری و کسب سرمایه هست و یک جمله دارم تو ایران دربیار برو خارج خرج کن!
Navid_bivaN
۲۳ خرداد ۱۴۰۰هر چی دیدین یا شنیدین رو باور نکنین. حالا کار ب این ندارم، مورانو چه کارکرده و چه لیزینگش، قیمت زیادی نداره. آبدارچی، کارگر، کارمند جنرال، با حقوق معمولی میتونن صاحب ماشین باشن. اما هزینه جانبی داشتن ماشین بالاست. هزینه بیمه و نگهداری ماشین و بنزین. ماشین هم یه کالای مصرفیه که استارت بزنی از قیمتش کم میشه. چون تو ایران ما رو تشنه نگه داشتن، فکر میکنیم چه خبره. وقتی یه مدت اونجا زندگی کنی، میفهمی نه، همچین خبرایی هم نیست.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۳ خرداد ۱۴۰۰درود 👌
🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪
۲۳ خرداد ۱۴۰۰میدونم گل و بلبل نیست ولی هرچی باشه از ایران که بهتره .
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۳ خرداد ۱۴۰۰اون که صد در صد…
mahan
۲۳ خرداد ۱۴۰۰دقیقا نوید خان پیرو نظر شما توی چند کشوری که زندگی کردم و جز کشور های دسته اول دنیا بود دقیقا همین طور بود که فرمودید حتی گاهی این قدر هزینه های جانبی بالا بود که از خیر ماشین میگذشتند و یکی دیگه میگرفتند یا اصلا فکر به مالکیت ماشین نمی کردند و رنت میکردن!حداکثر جامعه ماشین های معمولی سوار میشند مثل همینجا و افراد خاص در مناطق خاص ماشین های خاص دارند یا خارجی هایی که برای سرمایه گذاری و تجارت و مهاجرت و تحصیل و هر قصدی میومدن از مردم عادی بهتر زندگی میکردند.ما تو مسکو 5 تا ایرانی بودیم 3تامون تهرانی یکی اصفهانی و یکی اهوازی یا یک اکیپ چینی و یک اکیپ عرب هم بودند که خیلی باهم رفیق فابریک بودیم و هنوزم هم ارتباط داریم کاری ندارم ما خارجی ها خیلی زندگی راحت تری نسبت به همون جایی ها داشتیم و خرج های مارو بریزبپاش میگفتند.هرچیزی رو نباید باور کرد تا نرفت و ندید.من تو قلب لس انجلس شب اول که فقرا رو دیده بودم از این همه فقیر و کارگرجنسی تعجب کرده بودمو و کلا هنگ بودم تا با چشمتون قضیه ای رو ندیدید باور نکنید
شاهرخ
۲۳ خرداد ۱۴۰۰صد در صد بلیزر هم امتیازاتش بیشتره هم فروشش بالاتره هم قدرت و گشتاور بیشتر شتاب بهتر نهایت سرعت بهتر ظرفیت بکسل بیشتر
در مقایسه با نیسان طراحی بهتر ترمزگیری بهتر
همه اینا با قیمت کمتر
اونایی که نیسان رو انتخاب میکنن احتمالا خیلی تعصبی هستن
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۳ خرداد ۱۴۰۰از تعصب گذشتن….
محمدرضا
۲۳ خرداد ۱۴۰۰مورانو در کل کمی لوکس تره.به خصوص متریال داخل.
وگرنه آمریکایی ها تعصبی نیستن.
این آمار فروش آمریکاست.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۳ خرداد ۱۴۰۰کجاش لوکسه؟ عکسارو بزرگ کن تا بفهمی!
NAVID۰۰۹۸
۲۴ خرداد ۱۴۰۰محمدرضا جان
بله لوکسِ
خوشحالمان کردی
🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪
۲۳ خرداد ۱۴۰۰تابلو هست بلیزر بهتره فقط ایکاش مثل برانکو نسخه آفرودی داشت .
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۳ خرداد ۱۴۰۰قطعا بلیزر،از هر جهت از مورانو سرتره،با کیفیت تره،فروششم که گویای محبوب بودنشه،امتیازش بیشتره و طراحی جدید تری داره،هم اینکه اسم یه اسطوره رو داره رو دوش میکشه،گرچه مثل سابق اسطوره نیست اما حداقل یه تاریخ موفقیت آمیزی پشت خودش داره،مثل الانش….
رای من قطعا بلیزر،مورانو تازه با وجود همه کاستی ها قیمتشم بیشتره! اونوقت ژاپنی فن ها همش حرف از دوام میزنن!
ایران
۲۳ خرداد ۱۴۰۰شورلت بلیزر رأی دادم ولی قدیما بهتر بود یه غول بود برای خودش الان کراس اور شده
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۳ خرداد ۱۴۰۰درسته الان اصلا اون حس قلدری سابق رو نداره اما خب کاری نمیشه کرد،دنیای امروز همش شده کراس اوور….
R@m!n
۲۳ خرداد ۱۴۰۰واقعا ناراحتم بلیزری که باید تو کلاس رانگلر و برانکو باشه تبدیل شده به یه کراس اوور آروم و بی روح شهری
mahan
۲۳ خرداد ۱۴۰۰هرجور زندگی کردی همونجور بمیر زندگی به هر قیمتی بی فایدهست!
بنظرم اگه بلیزر رو کراس نمیکردن و تولید نمیکردن بهتر بود برای اینم اسم میزاشتن کامارو کراس!
با این کار سلطان رو تحقیر کردن
R@m!n
۲۴ خرداد ۱۴۰۰“هرجور زندگی کردی همونجور بمیر زندگی به هر قیمتی بی فایدهست!”
واقعا این جمله رو باید کرد تو حلق مدیران جنرال موتورز
AHMET 2002
۲۳ خرداد ۱۴۰۰دقت کنین مورانو نقاط قوت و ضعفش تا حدود زیادی مثل همون نسخه ۲۰۰۳ هستش
فرمول ساخت همونه فقط مدرن شده
Ali
۲۴ خرداد ۱۴۰۰شورلت فقط و فقط به خاطر گیربکس اتوماتیکش
نیسان اگر از سی وی تی دست میکشید بهترین خودروساز میشد
امین
۲۴ خرداد ۱۴۰۰فقط به ظرفیت بکسل نگاه کنید و رای بدین😁
محمد+مختاری+آذر
۲۴ خرداد ۱۴۰۰قطعا بلیزر با توجه به زیبایی و قدرت موتور بالا