شورولت مالیبو بهعنوان یک سدان متوسط دیفرانسیل عقب برای اولین بار در سال ۱۹۶۴ به بازار آمد؛ اما تولید این خودرو پس از چهار نسل در سال ۱۹۸۳ متوقف شده و تا ۱۴ سال بعد خبری از مالیبو نبود تا اینکه شورولت در سال ۱۹۹۷ تصمیم گرفت دوباره مالیبو را احیا کند. بدین ترتیب در این سال نسل پنجم مالیبو به بازار عرضه شده که البته این بار به سدانی دیفرانسیل جلو تبدیل شده بود.
مالیبو هماکنون در نسل نهم خود قرار دارد که در نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۵ رونمایی شد. حال این سدان متوسط آمریکایی محبوبتر از همیشه شده و بهترین میزان فروش را از سال ۱۹۹۷ یعنی سالی که دوباره متولد شد، تجربه کرده است. در یازده ماه نخست سال جاری، شورولت مالیبو بیشتر از هرسالی از گذشته فروش داشته است که موجب شده است این خودرو به پرفروشترین خودروی جنرال موتورز تبدیل شده و این عنوان را از شورولت کروز بگیرد.
جنرال موتورز در طول سالها بسیار برای بهبود مالیبو تلاش کرده است و در همین راستا نسل هفتم آنرا در سال ۲۰۰۷ با امید فراوانی معرفی کرد. بااینحال پس از بحران مالی جنرال موتورز، شورولت مالیبو ناموفق بود و حتی در سال ۲۰۱۲ کاملاً شکست خورد؛ اما در سال ۲۰۱۵ نسل کاملاً جدید این خودرو با طراحی ساختارشکنانه و فناوریهای پیشرفته معرفی شد و به نظر میرسد این بار شورولت کار خود را بهدرستی انجام داده است.
ماه گذشته شورولت مالیبو در فروش بالاتر از فورد فیوژن قرار گرفت اما هنوز هم در پس هوندا آکورد و تویوتا کمری قرار دارد. مدیر تست خودروها در کانسومر ریپورتز آقای «Jake Fisher» در مورد نسل کنونی شورولت مالیبو میگوید:
«بدون هیچ شکی این خودرو یک رقیب جدی برای دیگر خودروهای کلاس سدانهای متوسط خانوادگی است. مالیبو نهتنها در این بخش بهترین است که حتی رهبران بازار یعنی تویوتا و هوندا میتوانند در بیصدایی و سواری از مالیبو چیزهایی یاد گیرند».
فراتر از طراحی کاملاً جدید، جاذبههای کلیدی نسل فعلی شورولت مالیبو شامل ویژگیهای ایمنی مانند هشدار خروج از خط، هشدار تغییر لاین و هشدار ترافیک عقب میشود. همچنین برای مالیبو سه پیشرانهٔ مختلف قابل سفارش است. موتور اول یک نمونهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو اکوتک و بعدی یک واحد ۲ لیتری چهار سیلندر توربو است. نسخهٔ سوم مالیبو نمونهای هیبریدی است که با یک موتور ۱.۸ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی و دو موتور الکتریکی جمعاً ۱۸۲ اسب بخار قدرت دارد. گیربکسها نیز از نوع شش سرعتهٔ اتوماتیک و هشت سرعتهٔ اتوماتیک آیسن هستند.
MPH
۲ دی ۱۳۹۵“ماه گذشته شورولت مالیبو در فروش بالاتر از فورد فیوژن قرار گرفت اما هنوز هم در پس هوندا آکورد و تویوتا کمری قرار دارد”
👍japanese car👍
(ali (CHEVY NOVA
۲ دی ۱۳۹۵ای ولا
واقعا حال کردم
بخاطر این خبر خوش میخوام در مورد یه نکته فنی مهم در موتورهای ساخت جنرال موتورز که در دهه ی70 ساخته شدن صحبت کنم
بلوک موتورهای 8 سیلندر جنرال موتورز در دهه های 70 که من دیدم به2 نوع تفکیک میشن از هم
((4bolt و2bolt))
موتورهای 4bolt یا 4 پیچ به اصطلاح خودمون موتورهایی هستند که کپه میلنگ شون 4 تا پیچ داره و 2bolt دارای 2پیچ هست کپه میلنگشون
تو حالت استاندارد این 2 موتور هیچ تفاوتی با هم ندارند
اما زمانی که موتور ماشین رو تیون اصولی میکنید این 4 پیچ بودن یه مزیت هست چون در زمان تیون ماشین و افزایش قدرت و گشتاور فشار به میلنگ و یاتاقان ها و کپه میلنگ زیاد میشه و کپه 2 پیچ نمیتونه این فشار زیاد رو تحمل کنه
برا همین برا تقویت موتورهای 8 دهه ی 70 جی ام موتور 4 پیچ خیلی بهتره تا 2 پیچ
امپراتور لامبورگینی
۲ دی ۱۳۹۵یعنی فوق تخصصی حرف میزنی.
حس میکنم ، استاد مکانیک داره درس میده.
(ali (CHEVY NOVA
۲ دی ۱۳۹۵نه بابا مجید جون این حرفها چیه
این نکته ای رو که گفتم برا این بود که خیلی پیگیرش بودم و در موردش تحقیق زیاد کردم
مثلا موتور 350 شوی هم 2 پیچ داره و هم 4 پیچ که قیمتاشون طبیعتا فرق داره
موتور ماشین خودم که 305 هستش 2 پیچ هست و من به شخصه ندیدم 305 شوی 4 پیچ داشته باشه
از نیما وuscars شاهین تقاظا دارم اگه موتور 305 شوی که 4پیچ دیدن به من بگن
البته من عکسهای بلوک 8 کوروت 2014 رو دیدم که 4 پیچ بود
در کل از لحاظ قدرت و گشتاور فرقی ندارند و فقط در زمان تقویت موتور هست که این نکته خودش رو نشون میده
FreeBird
۲ دی ۱۳۹۵305 چهر پیچ نداره
این قضیه دو پیچ و چهر پیچ فقط برا 350 هست
(ali (CHEVY NOVA
۲ دی ۱۳۹۵FreeBird داداش گلم واقعا از شما ممنونم
این موضوعی رو که شما گفتید رو من نمیدونستم
نکته دیگه اینکه من حتی موتورهای بیگ بلاک جی ام رو هم دیدم همه 4 پیچ بودن و 2 پیچ نداشتن
واقعا از شما ممنونم وخیالم راحت شد
خوشحالم یه امریکایی باز حرفه ای دیگه اینجا هست
مهران
۲ دی ۱۳۹۵معمولا کسی با اطلاعات تخصصی حال نمیکنه
ولی نمیدونم چرا با این اطلاعات شما خیلی حال کردم
معلومه خیلی عاشق ماشینای امریکایی هستی
برات یه کلکسیون ماشین آمریکایی آرزومندم
(ali (CHEVY NOVA
۲ دی ۱۳۹۵مهران دوست من ممنون
من هم برا شما بهترین ها رو ارزو دارم
حمیدرضا
۲ دی ۱۳۹۵با همین وضع پیش بره تمام ماشین های جهان یه نمونه هیبریدی هم پیدا میکنن ولی خوب تو مصرف سوخت و آلودگی خیلی تاثیر داره و از همه مهمتر مالیات خودرو من شخصا خیلی با قیافه نسل جدید شورلت حال میکنم هرچند کمی حس میکنم طراحی ها این شرکت شبیه به فورد و هوندا شده ولی بازم اسمش خیلی جذابه
(ali (CHEVY NOVA
۲ دی ۱۳۹۵حمیدرضا جان
داداش صحبت شما در مورد شباهت این مدل شورولت با فورد تا حدودی درست
اما نکته مهم اینکه خودروسازان امریکایی یه سری از مدلهاشون طراحی شبیه به دیگر کمپانی ها داره اما ماشینهای نمادینشون خیر
مثلا شورولت مالیبو شاید شبیه به فورد باشه اما کامارو . کوروت . سیلورادو . تاهو و سابربن از 100 کیلومتری هم معلومه شورولت هست
عموم خودروسازان امریکایی اینطور هستند که یه سری از مدلهاشون فقط برای بالا بردن فروش شرکت هست اما یه سری از مدلهاشون به عنوان هویت اون کمپانی مطرح هست
احسان(احسان سابق)
۲ دی ۱۳۹۵خودروهای امروزی امریکایی کاملا با 10 سال پیش متفاوت هستن و تبدیل به درجه 1های بازار شدن این در حالیه که 10 سال پیش مقایسه سواری های امریکایی با سواری های ژاپنی بیشتر شبیه یک جک بوده
مجید
۲ دی ۱۳۹۵من از این ماشین خیلی خوشم میاد از اسمش که اسم یه منطقه تو کالیفرنیا هستش از طراحی بدنش چه نسل قبل و چه این اتاق و همچنین امکانات و کاربردی بودنش امیدوارم همینجور موفقیتش ادامه داشته باشه اما دو نکته آزاردهنده هست:یکی اینکه مدل دیفرانسیل عقب و یا دو دیفرانسیل نداره و دوم اینکه قدرت موتورش میتونست بهتر باشه
ونوم
۲ دی ۱۳۹۵پدال جان خبر خوبی بود فقط حیف تعداد فروش رو ننوشتی و از اینکه مردم امریکا دوباره دارن به ارزش ماشین ناب امریکایی پی میبرن
سیاوش
۲ دی ۱۳۹۵کنسول اش واقعا یکی از زیبا ترین کنسول ها در رده قیمتی خودش است در مجموع من این را به تویوتا کمری ترجیح میدم دیکه تویوتا خیلی بی روح کار می کنه هر سال یه چراغ رو عوض میکنه میشه فیس لیفت جدید
سعید
۳ دی ۱۳۹۵همه چیزش عالیه فقط افسوس که همچین جواهری با موتور ۶ سیلندر تنفس طبیعی عرضه نمیشه، البته بنظرم دیگه باید یه همچین چیزی عادت کنیم!
سیاوش
۴ دی ۱۳۹۵دوستان رنو تلیسمان +++++++
شورلت مالیبو ———-
احمد باقری
۴ دی ۱۳۹۵نمیگم طراحیش بده، ولی اونقدر هم جالب نیست، مخصوصا نمای جلو.