شورلت

گران‌ترین نسخه شورولت کوروت ZR1 چقدر آب می‌خورد؟!

شورولت کوروت ZR1 مدل ۲۰۱۹ تضمین کننده آخرین کوروت پیشرانه جلویی است که لذت را با خود به همراه دارد. اگرچه هنوز زمان عرضه کوروت پیشرانه وسط را نمی‌دانیم اما حداقل برای مدت‌زمانی معین این موشک ۷۵۵ اسب بخاری زندگی مسالمت‌آمیزی با نسل جدید خود خواهد داشت؛ و با این میزان قدرتی که در چنته دارد فکر نمی‌کنیم به نوربالای نسل جدید خود در بزرگراه اهمیتی بدهد!


این مجسمه نمادین صنعت خودرو چقدر می‌ارزد؟ بهای مدل پایه ZR1 از ۱۱۹۹۵ دلار و بهای مدل کانورتیبل نیز از ۱۲۳۹۹۵ دلار آغاز می‌شود اما هم‌اکنون با استفاده از پیکربندی آنلاین شورولت می‌توانیم جزئیات دیگر این خودرو را نیز بفهمیم. از آنجایی که به دنبال گران‌ترین نسخه از این خودرو هستیم بنابراین کار را با نمونه کانورتیبل آغاز می‌کنیم اما نگران نباشید زیرا حتی این نسخه را نیز می‌توان با تجهیزات مخصوص پیست گران‌تر کرد.


اولین آپشن بزرگ موردنظر پکیج تریم 3ZR است که تمامی شاخصه‌های لوکس همچون صندلی‌های چرم گرم و سرد شونده، سیستم ناوبری، سیستم صوتی Bose با ۱۰ بلندگو و… را در بر دارد. این پکیج قیمت ۱۰ هزار دلاری دارد و بنابراین ارزان هم نیست.


البته که ما خواهان پکیج پرفورمنس تراک با قیمت ۲۹۹۵ دلاری هم هستیم و از آنجایی که خودروهای نارنجی سبرینگ واقعاً مغز را منفجر می‌کنند بنابراین پکیج طراحی نارنجی سبرینگ را نیز با بهای ۶۹۹۵ دلار انتخاب می‌کنیم. جدای از رنگ بدنه بسیار جذاب، این پکیج رنگ هماهنگی را برای بخش‌هایی همچون دوخت‌ها و کمربندهای صندلی و… دربر می‌گیرد.


خب این‌ها برای شما کافی نیستند؟ گیربکس ۸ سرعته پدل شیفتردار در مقایسه با گیربکس دستی استاندارد و آیتم‌های زیادی همچون پوشش مرکزی رینگ‌ها از جنس فیبر کربنی و کاور مرغوب خودرو از دیگر آپشن مای این خودرو هستند. تجربه سواری جدید در موزه کوروت با قیمت ۹۹۰ دلار در دسترس بوده و اگر ۵ هزار دلار دیگر را بپردازید می‌توانید شخصاً پیشرانه ZR1 خود را در کارخانه و با همکاری تکنسین‌های کمپانی بسازید.

شورولت کوروت ZR1
زمانی که تمامی آپشن ها را انتخاب کنید قیمت کوروت ZR1 کانورتیبل به ۱۵۳,۵۳۵ دلار می‌رسد. البته شورولت آپشن های نمایندگی ها را نیز ارائه می‌کند که یکی از آن‌ها بهای ۲۲۹۸ دلاری دارد؛ و بدین ترتیب قیمت به ۱۵۵,۸۳۳ دلار افزایش می‌یابد.


قطعاً این مبلغ برای یک کوروت زیاد است اما وقتی آن را در برابر برخی سوپراسپرتها قرار دهید هنوز هم یک معامله پرفورمنس مناسب خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. asa

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (569 ديدگاه)

    (و اگر 5 هزار دلار دیگر را بپردازید می‌توانید شخصاً پیشرانه ZR1 خود را در کارخانه و با همکاری تکنسین‌های کمپانی بسازید.)
    .
    .
    این قسمتش مغزمو نابود کرد !!!!

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. PaRHaM

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (741 ديدگاه)

      دقیقا
      اون بخش تحویل موزه کوروت هم فوق العاده اس

      1. (Ali (Chevy nova

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (7385 ديدگاه)

        فداى داداشاى گلم پرهام و asa
        نبىنم حضورتون کم باشه

  2. asa

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (569 ديدگاه)

    ناموسا 150 هزار دلار واسه سریع ترین خودروی پیست ویرجینیا اصلا زیاد نیست .
    همچنین همه میدونیم که zr1 قراره در نوربرینگ هم رکورد های خوبی بجا بزاره .

  3. mehran (fox)

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (214 ديدگاه)

    این ماشین تو این رنج قیمتی از نظر پرفورمنس واقعا بی رقیبه…استایل شیک و خوفیم داره…همیشه عاشق کوروت بودم همه نسلاش یه جادویی توشون بوده که باعث شده نتونیم دوسش نداشته باشیم البته نسل قبلش یکم مشکل کیفیت پایین متریالو داشت که اونم تو این نسل برطرف شدو الان جزو با کیفیتترین امریکاییای بازاره…

  4. PaRHaM

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (741 ديدگاه)

    ((قطعاً این مبلغ برای یک کوروت زیاد است))
    اصلا و ابدا قبول ندارم
    و خیلی دوس دارم بدونم
    دقیقا کی
    با چ منطقی همچین حرفی زده؟
    هر جور حساب کنی قیمتش شاهکاره!
    شاهکار
    ن خوب
    ن عالی
    فقط واژه شاهکار میتونه قیمتش رو توصیف کنه
    با حرف های بی منطق آدمو حرص میدینا!

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (2855 ديدگاه)

      بله کاملا درسته پرهام جان.
      وقتی که شما بدونید برای آپگرید ویژه mso برای مک لارن سنا چیزی حدود 300 هزار پوند باید بپردازید اونوقت میبینید که پرداخت حدود 30 هزار دلاری برای فول آپشن کوروت ZR1 اصلا به حساب نمیاد.
      این کار که خریداران میتونن تو ساخت انجین همکاری داشته باشن عالیه.
      مک لارن هم اجازه میده ماشین خودتون رو طراحی کنید و سفارش ساخت بدید!!!!((حالا بجاش توضیح میدم))
      در کل به آمریکایی بازا تبریک میگم خودروی شاهکاری ساختن.

    2. (Ali (Chevy nova

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (7385 ديدگاه)

      پرهام جان
      دادا اىن حرفهارو ول کن
      کوروت با هر قىمتى که براش بذارن به خوبى فروش مىره

  5. NAVID۰۰۹۸

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    کروت یه ماشین اصیل خوش قیمته ولی رقیبی مثل نیسان GTR با قیمت کمتر و هندلینگ بسیار بسیار بالاتر را نباید از یاد برد

    1. PaRHaM

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (741 ديدگاه)

      قابل توجه شما
      نسخه فول نیسان جی تی آر
      دقیقا ۱۸۳ هزار دلاره
      درسته ماشین خوبیه (البته از لحاظ عملکرد هم بیشتر مشابه نسخه Z06 کوروت با حداکثر قیمت ۱۳۰هزار دلاری است ن ZR1)
      ولی ارزون و ارزون ZR1 از این؛
      خیر

      1. PaRHaM

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (741 ديدگاه)

        غلط تایپی رو اصلاح میکنم :
        *ولی ارزون و ارزون تر از ZR1؛
        خیر.

    2. ایمان

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (74 ديدگاه)

      هندلینگ بالاتر؟؟
      کوروت Z06 همراه با سوپرکار پورشه ۹۱۸ بالاترین شتاب جانبی خودروهای تولیدی رو دارن حتی خیلی بیشتر از نسخه نیسمو GT-R. حالا این که دیگه کوروت ZR-1 هست که نسخه بالاترین نسخه کوروت هست.

  6. ونوم اف ۵

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    ماشین هایی که توانایی های این کوروت رو داشته باشن همه بالای ۲۰۰ هزار قیمت دارن

  7. مهدی

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1739 ديدگاه)

    جایگزینی کوروت موتور وسط با موتور جلو به نظرم به حدی ریسکه که ممکنه باعث نابودی برند کوروت بشه. فکر میکنم مشتری های کوروت اهمیتی ندن به اینکه پرفورمنس ماشینشون در حد یه فراری باشه مهم استایل قشنگ یه سوپراسپرت موتور جلو با کاپوت کشیده و صدای امریکایی و قیمت پایینه

    1. ونوم اف ۵

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      کوروت موتور وسط با توانایی فوق العاده به زودی در دل خریداران جای خودشو باز میکنه

    2. علی

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (1206 ديدگاه)

      توی گرند تور فصل یک
      امریکایی میگف ماشینی ک کمتر از ۸ سیلندره:کمونیست
      بیشتر از ۸: کمونیست
      موتور عقب:کومونیست
      دیف جلو:کومونیست
      فک میکنم ب عنوان یه امریکایی اصیل باید ۸سیلندر سوپرچارجر موتور جلو دف عقب بمونه
      و ساخت خودروهای موتور عقب رو بزاره برای ایتالیا
      بجاش اون همه هزینه تحقیق و توسعه رو صرف ارتقای همین پلت فرم بکنه واقعا محشر میشه

  8. امیر رضا

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (92 ديدگاه)

    بهای مدل پایه ZR1 از 11995 دلار و بهای مدل کانورتیبل نیز از 123995 دلار آغاز می‌شود…
    11995????????????

    ماشین های آمریکایی قیمتشون نسبتا و عموما خیلی کمه با اینکه کیفیت خوبی هم دارن و معمولا جزو بهترین ها هستن و با بهترین ها رقابت میکنن…
    واقعا دمشون گرم!!!!

  9. َAli

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (262 ديدگاه)

    دوستان چند نفر تا حالا کوروت از نزدیک دیدن؟؟؟
    من یه بار تو کیش یه سفیدشو دیدم. دلتون بسوزه :)
    کلمه ای برای وصف زیباییش ندارم بگم

    1. (Ali (Chevy nova

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (7385 ديدگاه)

      من کوروتc6 سفىد تو خىابون مطهرى دىدم 5 سال پىش

    2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      من سوار نسل قبل کوروت شدم چند بار، این نسلشو فقط دیدم، سوار نشدم

  10. مهران

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (299 ديدگاه)

    ماشین هایی که از نظر عملکرد مثل کوروت باشن حداقل قیمتشون 2 برابر هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا