شورلت

معرفی فیس‌لیفت شورلت سیلورادو با کابین کاملاً جدید و نسخهٔ آفرودی ZR2

پاشنهٔ آشیل نسل کنونی شورلت سیلورادو کابین قدیمی آن بود که تفاوت چندانی با نسل قبلی نداشت و به همین دلیل پیکاپ شورلت نتوانست آن‌طور که باید در برابر رقبای اصلی خود یعنی فورد F150 و رم ۱۵۰۰ عرض‌اندام کند. حال اما این مشکل کاملاً برطرف شده است زیرا شورلت نسخهٔ فیس‌لیفت سیلورادو را برای مدل ۲۰۲۲ با کابین کاملاً جدید و همین‌طور نسخهٔ آفرودی جدید و پرچم‌دار ZR2 معرفی کرده است. شورلت بشدت امیدوار است که سیلورادو با این به‌روزرسانی بتواند عنوان دومین خودروی پرفروش آمریکا را از رم ۱۵۰۰ پس بگیرد.

تمام تیپ‌های سیلورادو مدل ۲۰۲۲ از دماغهٔ جدیدی با چراغ‌ها و جلوپنجرهٔ تازه بهره‌مند شده‌اند که نمای مدرن‌تر و باابهت‌تری به خودرو بخشیده‌اند. البته طراحی جلوپنجره بسته به تیپ پیکاپ متفاوت است. به‌عنوان‌مثال، در تیپ های‌کانتری شاهد خطوط کرومی افقی هستیم که نمای لوکسی را ایجاد کرده‌اند. برای سیلورادو مدل ۲۰۲۲ همچنین سه رنگ بیرونی جدید شامل خاکستری تیره، آبی متالیک و ماسه‌ای شنی هم ارائه شده است.

مهم‌ترین تغییر در سیلورادو مدل ۲۰۲۲ اما برخورداری از کابین کاملاً جدید است. در اینجا با ارائهٔ متریال باکیفیت‌تر، تکنولوژی‌های مدرن و طراحی بسیار بهتر، خاطرهٔ ناخوشایند کابین پلاستیکی و ارزان‌قیمت قبلی کاملاً پاک شده است. در بخش تکنولوژی شاهد صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی کاملاً جدید به همراه نمایشگر ۱۳.۴ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هستیم که هردو کاملاً قابل تنظیم هستند.

علاوه بر این، برای نمونه‌هایی که به صندلی‌های اسپرت مجهز هستند هم کنسول میانی جدیدی با شیفتر دندهٔ الکترونیکی در نظر گرفته شده اما مدل‌های صندلی نیمکتی هنوز همان شیفتر سنتی روی ستون فرمان را دارند. همچنین کابین سیلورادو خصوصاً در تیپ های‌کانتری بسیار باکیفیت‌تر قبل به نظر می‌رسد زیرا این تیپ با برخورداری از صندلی‌های چرمی سوراخ‌دار منحصربه‌فرد با دوخت سفارشی، تریم چوبی و سیستم صوتی پریمیوم Bose، کاملاً لوکس است.

یکی دیگر از خبرهای مهم در مورد سیلورادو مدل ۲۰۲۲ ارائهٔ سیستم خودران سوپر کروز است که امکان رانندگی بدون نیاز به دخالت دست را در بیش از ۳۲۰ هزار کیلومتر از بزرگراه‌های ایالات‌متحده و کانادا فراهم می‌کند. البته این سیستم فقط در تیپ های‌کانتری ارائه می‌شود و حتی هنگام بکسل تریلر هم می‌توان از آن استفاده کرد. این تکنولوژی آن‌قدر هوشمند است که می‌تواند وجود وزن اضافی پشت پیکاپ را تشخیص دهد و مواردی مثل فاصلهٔ ترمز را مطابق آن تنظیم کند. علاوه بر این، همهٔ تیپ‌های سیلورادو به پکیج دستیار ایمنی شورلت مجهز هستند که شامل هشدار برخورد جلو، کمک به حفظ حرکت میان خطوط با هشدار خروجی از خط، ترمز اضطراری اتوماتیک، ترمز عابر پیاده و نوربالای اتوماتیک می‌شود. در همین حال، امکان سفارش هشدار نقاط کور در طرفین تریلر و کروز کنترل تطبیقی بهبودیافته هم وجود دارد.

لیست پیشرانه‌های سیلورادو مدل ۲۰۲۲ تغییر نکرده و همچنان شامل همان نمونه‌های ۲.۷ لیتری چهار سیلندر توربو، ۵.۳ لیتری V8 تنفس طبیعی، ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی و ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربودیزل می‌شود اما برخی از این موتورها ارتقاءهایی را تجربه کرده‌اند. مهم‌ترین بهبود در اینجا افزایش گشتاور پیشرانهٔ ۲.۷ لیتری توربو از ۴۷۲ نیوتن متر به ۵۷۰ نیوتن متر است درحالی‌که قدرت آن همان ۳۱۰ اسب بخار قبل خواهد بود. به لطف این افزایش، سیلورادوی چهار سیلندر می‌تواند تا ۴۳۵۰ کیلوگرم را یدک بکشد. علاوه بر این، ظرفیت بکسل پیشرانهٔ ۳ لیتری دیزلی هم حالا از ۴۳۰۰ به ۶۰۰۰ کیلوگرم افزایش پیدا کرده که این مهم به لطف تقویت شاسی، بهبود خنک‌کنندگی و تغییر ضریب درایو حاصل شده است.

و نهایتاً به یکی دیگر از خبرهای مهم این به‌روزرسانی یعنی ارائهٔ نسخهٔ آفرودی ZR2 می‌رسیم. این نسخه در آفرود از توانایی‌های بالایی برخوردار شده بدون آنکه راحتی روی جاده را قربانی کرده باشد. در ZR2 به لطف کمک‌فنرهای ۴۰ میلی‌متری مالتی‌متیک DSSV ارتفاع خودرو از زمین به ۲۸۴ میلی‌متر افزایش یافته است. کالیبراسیون خاص شاسی برای آفرود و قفل‌های الکترونیکی دیفرانسیل جلو و عقب هم از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه این نسخه هستند.

ZR2 در ظاهر نیز به لطف سپرهای جدید و اختصاصی که زاویهٔ حمله را به ۳۱.۸ درجه افزایش داده‌اند، از دیگر نسخه‌ها قابل‌تشخیص خواهد بود. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های بیرونی این نسخه هم می‌توان به کاپوت مشکی‌رنگ، جلوپنجرهٔ متفاوت، لوگوی مشکی‌رنگ شورلت، صفحهٔ محافظ زیر سپر جلو و رینگ‌های ۱۸ اینچی با لاستیک‌های ۳۳ اینچی اشاره کرد. ZR2 فقط با پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 ارائه می‌شود که ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور دارد. ظرفیت بار این نسخه ۶۵۰ کیلوگرم و ظرفیت بکسل آن ۴ تن است. فروش فیس‌لیفت شورلت سیلورادو در بهار ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. SF90 STRADALE

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4056 ديدگاه)

    عالی شده مخصوصاً نمای داخل
    نسخه آفرودی ZR2 هم خیلی خوبه فقط جا داشت برای پیکابی با این عظمت لاستیک های حداقل ۳۵ اینچی رو استفاده کنه تا به ابهت این ماشین افزوده بشه و در آفرود عملکرد بهتری داشته باشه

    1. Porsche

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      یعنی چقدر این ماشین با ابهت و آمریکایی خالصه😍😍
      خیلی زیبا و بزرگ مثل بقیه آمریکایی ها

  2. محمد امین

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    چه ضرفیت بکسل خوبی داره ، هم نسخه ی ۴ سیلندر و هم ۶ سیلندر دیزل که عالی هست
    من خودم بودم ۶.۲ لیتر میخریدم

  3. M.K karimi

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (861 ديدگاه)

    الحق که نمیشه از طراحیش ایراد گرفت 👌👌
    بخصوص از اینکه تو طراحی داشبوردش از طیف های افقی بکارگیری کردن خیلی خوشم اومد ، خیلی عریض و با ابهت شده
    البته یک مشکل ریزی با نمای بقل ماشین دارم ، بنظرم شاید یکم روش بیشتر کار میکردن شاید بهتر میشد… نمیدونم

  4. Karl Benz

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    خیلی بهتر شده

  5. Nima

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    خیلى خوب شده سیلورادو
    شورولت قطعا احساس خطر کرده بوده

  6. MOHAMMAD.DEMON

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    حالا بازی جدی شد کابینش مخصوصا برای رقابت با رم طراحی و دیزاین شده
    ولی من جای جنرال موتورز بودم یه چیز هایی
    از کابین پیکاپ هامر به سیلورادو اضافه میکردم
    مشتری جذب بشه .
    اون موتور شش سیلندر خطی توربو دیزل دورامکس یه گزینه عالیه برای کار

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. Mad.z.Max

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      دقیقا حالا قضیه خیلی جذابتر شد..

      اما درمورد آقای عشق، سیلورادو:
      از دید من کاملترین خودرو، یعنی اگه فقط یه انتخاب داشته باشم، قطعا همینو برمیدارم! بله، قبول دارم سوپر اسپورتا و هایپرکارای خیلی جذابی وجود دارن، اما یلحظه فکرشو کنین، با این ماشین میشه زندگی کرد و همجا بردش و از قدرت و امکانات و کاربریش همزمان لذت برد. ظاهر هم که دیگه حرفی واسه گفتن نمیذاره :)

  7. مرتضی

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (197 ديدگاه)

    حالا شد… چی بود اون قبلیه

  8. ARMAN

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (325 ديدگاه)

    دیگه از این بهتر نمیشه

  9. R@m!n

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    خوشم میاد هم داج هم جی ام قبول کردن به F-150 نمیرسن واسه دومی می جنگن 😂😂

    F-150 همیشه یه قدم جلوتره ✊✊

    موافقم 3
    مخالفم 2
  10. Sajjad

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    حس میکنم دیگه هنرطراحی پیکاپ به اوج خودش رسیده و قرار نیست از این بهتر بشه که بازم امریکاییا برگامو میریزن

    1. AMIR / ARMI

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      ولی هر دفعه قرار سورپرایز بشی

      موافقم 3
      مخالفم 1
  11. ALIREZA

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (228 ديدگاه)

    آخیش حالا شد چه طراحی خوبی داری

  12. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2732 ديدگاه)

    من کلا حتی قبل فیس لیفتم طراحی سیلورادو رو بیشتر اون دوتا دوست داشتم حالا دیگه بماند که انقد قشنگتر شده مخصوصا کابینش

    1. Mad.z.Max

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      دقیقا هم نظریم، سیلورادو قبل فیس لیفتم یچیز تک و خاصی بود، حالا که خاصترم شده 😎

  13. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    ایولله شورولت 💪،بالاخره شد همون سیلورادویی که میخواستم،دقت کنین یه قسمتایی از کابین رو از هامر الهام گرفتن مثل دسته دنده و مانیتور ها، کابین قبل از فیس لیفت واقعاً ساده بود و برای همچین پیکاپی که رقیب f150 و رم میخواست بشه خیلی تو ذوق میزد اما الان محشره، البته طراحی قبل فیس لیفت رو من باهاش مشکلی نداشتم خصوصا نسخه ی Lt ۳۵۰۰ که هم بزرگ و کشیده بود هم جلوپنجره کرومی جذابی داشت البته الانم عالی شده امیدوارم به فروش بیشترش کمک کنه💪👌

  14. محمد مختاری آذر

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    واقعا طراحیش به دلم نشست ولی کاش یک مقدار هم قدرت زیادی داشت مثلا 600 اسب بخار

  15. علی آقا

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (583 ديدگاه)

    تیپ های کانتری به زبون فارسی خودمون میشه تیپ دِه بالا! :)
    کابین زیبایی داره. اما من روی رم تعصب دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا