تنها دو و نیم ماه بعد از رونمایی کوروت C8، حالا شورلت نسخهٔ کابریولت آنرا هم رسماً معرفی کرده است. این نشان میدهد که شورلت حضور در بخش سوپراسپرتهای موتور وسط را بسیار جدی گرفته است. این خودرو معرفی شده تا رقیب جدیدی را به میدان سوپرکارهای موتور وسط روباز وارد کند. به گفتهٔ شورلت، نسل جدید کوروت در ابتدا و در درجهٔ نخست بهعنوان یک کانورتیبل مهندسی شده است که این یعنی استحکام ساختار و یکپارچگی بالای قطعات نسخهٔ کوپه همچنان حفظ شده است.
شاید برجستهترین ویژگی کوروت C8 کانورتیبل محل قرار گیری سقف جمع شوندهٔ آن باشد زیرا این سقف تاشو بهصورت یکپارچه درون بدنهٔ خودرو جای میگیرد و به همین دلیل سوپراسپرت موتور وسط شورلت همچنان توانایی حمل دودست ابزار گلف را در صندوق بار عقبی خود دارد. مدیر برنامهٔ مهندسی کوروت «جاش هولدر» دراینباره میگوید:
هدف ما از ابتدا این بود که خریداران مطمئن باشند در صورت انتخاب نسخهٔ کانورتیبل کوروت، حتی ذرهای از کارایی، عملکرد و راحتی خودرو قربانی نمیشود. ما موفق به حفظ همان تم طراحی نسخهٔ کوپه و همینطور ظرفیت بار استثنایی آن شدیم
برخلاف سیستمهای هیدرولیکی که قبلاً توسط شورلت مورداستفاده قرار میگرفت، سقف فلزی تاشوی کوروت جدید به شش موتور الکتریکی کوچک مجهز شده است. گفته شده این تغییر موجب افزایش قابلیت اطمینان میشود. این سقف تا حداکثر سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت در کمتر از ۱۶ ثانیه باز یا بسته میشود. همچنین یک پنجرهٔ کوچک هم مستقیماً در پشت کابین تعبیه شده که میتوان آنرا بالا یا پایین برد و درعینحال به کاهش آشفتگی هوا و صدای باد نیز کمک میکند. امکان باز کردن این پنجره حتی در هنگام بسته بودن سقف هم وجود دارد که کمی جریان هوای تازه را در کابین ایجاد میکند.
خرید یک سوپراسپرت کانورتیبل معمولاً با پذیرش وزن بیشتر همراه است اما این نگرانی در کوروت چندان وجود ندارد زیرا به گفتهٔ شورلت، نسخهٔ روباز این خودرو تنها حدود ۳۵ کیلوگرم سنگینتر از کوروت کوپه است. عمدهٔ این افزایش وزن به خاطر موتورهای الکتریکی و سایر قسمتهای لازم برای باز شدن سقف است. این سقف از دو قطعهٔ کامپوزیتی تشکیل شده که هنگام باز شدن از هم جدا میشوند و در یک محفظهٔ کامپوزیتی در زیر بخش عقبی خودرو که در برابر حرارت محافظت شده قرار میگیرند. این برای اولین بار است که کوروت کانورتیبل به سقف فلزی تاشو مجهز شده است زیرا در نسلهای قبلی از سقف پارچهای استفاده میشد.
همانند نسخهٔ کوپه، کوروت C8 کانورتیبل هم از همان پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی LT2 استفاده میکند که در صورت سفارش سیستم اگزوز پرفورمنس، ۴۹۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور خواهد داشت اما به دلیل تغییر طراحی بخش عقبی خودرو، برخلاف نسخهٔ کوپه، این پیشرانه دیگر قابلمشاهده نیست. این نیروی از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به چرخهای عقب منتقل میشود و پکیج پرفورمنس Z51 هم برای آن قابل سفارش است.
شورلت انتظار دارد نسخهٔ روباز کوروت C8 در بازار کاملاً محبوب باشد تا جایی که پیشبینی شده حداقل نیمی از خریداران کوروت، این نسخه را انتخاب کنند. تولید کوروت C8 کانورتیبل در سهماههٔ نخست سال آینده آغاز شده و با هر دو ترکیب فرمان چپ و فرمان راست به فروش میرسد. قیمت این نسخه از حدود ۶۷ هزار دلار شروع میشود که ۷۵۰۰ دلار بیشتر از قیمت پایهٔ کوروت کوپه است. فعلاً زمان عرضهٔ کوروت C8 کانورتیبل به بازار اعلام نشده اما احتمالاً این اتفاق اوایل سال آینده روی خواهد داد.
[دانلود ویدئو]
Ferrari Fxx K Evo
۱۲ مهر ۱۳۹۸بی نظیره ?
یانکی
۱۲ مهر ۱۳۹۸شورولت با این هیولا همه جوره اروپاییها رو مات کرده.اول که تو پرفورمنس هیچ رقیبی نداره دوم دزد بودن برندهای اروپایی.911 در مقابل این هیچی نداره هیچی ولی چند برابر پول میگیره.درود بر آمریکا قدرت برتر و عامل راحتی انسانها
Amir
۱۲ مهر ۱۳۹۸کوروت ثابت کرده یه سوپر اسپرت خوب با قیمت مناسبه اما مقایسه اش با افسانه ای به نام ۹۱۱ که هر نسلش به دنیای پیست و جاده پادشاهی کرده اصلا درست نیست و گفتن اینکه ۹۱۱ در برابر کوروت هیچی نیست به نظرم من خیلی خنده داره!
MAHDI
۱۲ مهر ۱۳۹۸یانکی جان کوروت جدید هرچقدر هم که خوب باشه بازم در حد پورشه 911 نیست. پورشه 911 در هرزمینه ای بهترین بهترین هاست. کیفیت کابین.طراحی بیرونی. تکنولوژی های مدرن. مهندسی سرسام آور. کیفیت کلی که باکیفیت ترین خودروی جهان لقب گرفت امسال.
درسته که کوروت جدید عملکرد خوبی داره وهمینطور کابین خوبی اما انصافا طراحی بیرونی اش بیشتر از اینکه ساخت یه شرکت بزرگ باشه انگار ساخت یه کارگاه هستش!!!!
کوروت اگه قیمت حدود 60 هزار دلاره واسه اینه که ارزشش همینقدره.که قیمت گذاری شده. وپورشه هم همینطور. ویا فراری هم همینطور
Elmiraj
۱۲ مهر ۱۳۹۸کیفیت کابین…..!!!!!
طراحی بیرونی….!!!!
تکنولوژی های مدرن…!!!
(( طراحی بیرونیش بیشتر این که ساخت یک شرکت بزرگ باشه انگار ساخت یک کارگاه هستش ))
استاد این فقط نظر توئه….از نظر من هم طراحی قورباغهای ۹۱۱ هم بیشتر شبیه استیکر? هست تا ماشین…..
.
(( کوروت اگه قیمت حدود ۶۰ هزار دلار داره واسه اینه که ارزشش همینقدره ))
شما چند تا ماشین سراغ داری که با این قیمت همچین پرفورمنس و کیفیتی داره…؟؟؟
حتما Z4 و سوپرا…..!!!!!!!
یا ۹۱۱ الکی صد هزار دلار…!!!!
هنوز زوده واسه قظاوت…به زودی شاهد رقابت خواهیم بود…..
ali (chevy nova)
۱۲ مهر ۱۳۹۸یکی جلوی موفقیتهای کوروت رو بگیره که ترمز بریده
همیشه باعث غرور طرفدارهاش هست
Elmiraj
۱۲ مهر ۱۳۹۸والا یکی باید جلوی تسلا رو بگیره که این روزا اصلا ترمز نداره…!!!
فقط در چند روز گذشته :
✳️ فروش ۹۶۱۵۵ دستگاهی در فصل سوم ۲۰۱۹
✳️ بزرگترین آپدیت نرم افزاری تاریخ خودروسازی موسوم به ورژن ۱۰/۰ تسلا با اضافه شدن سوپر آپشن کاملاً جدید Smart sammon که ماشین از ده ها متر دورتر به طور خودران از پارکینگ به سمت راننده میاد…!!!
✳️ تایید دستیابی تسلا به باتری هایی با طول عمر ۱.۶ میلیون کیلومتر که با رانندگی عادی روزانه طول عمری برابر با ۵۰ سال خواهند داشت که در نسل جدید محصولات تسلا شامل Semi ، Roadster و تراک Model B مورد استفاده قرار خواهند گرفت…
.
(( چند روز از این وقایع میگذره امیدوارم پدال زحمت ترجمه شونو واسه دوستداران تکنولوژی بکشه ))
Amir.ferrari
۱۲ مهر ۱۳۹۸یه جا خوندم پیشاپیش شرایط فروش لیزینگی رو براش فراهم کردن اونم بدون بهره حتی یک درصدی!!! فکرشو کن ماشینی که واسه ما ایرانیا رویاست رو قشر متوسط آمریکا میتونن به راحتی مالکش بشن! به نظر شما ماها تو زندگی های قبلیمون چه گناهی رو میتونستیم مرتکب شده باشیم که تو زندگی حالمون اینجور بی رحمانه تبعید شدیم به ایران؟!
۱۲ مهر ۱۳۹۸اصلا فکر نمیکردم با دیدن هر مقاله، عکس یا فیلمی از نسل جدید این خودرو ، این حجم عظیم از غم وحسرت رو دلم بشینه.
Saeed
۱۲ مهر ۱۳۹۸ای خدااااااااااااا??
نه پول داریم یه ماشین خوب بخریم
نه پول داریم از کشور خارج بشیم?
نتیجه کشوری که با کُل جهان قهر کنه این میشه?
مهردادكمال
۱۲ مهر ۱۳۹۸کوروت پتانسیل تبدیل شدن به برند مجزا رو داره
MOHAMMAD.DEMON
۱۲ مهر ۱۳۹۸تا الان فکر هم نمیکردم عاشق نسخه کانورتیبل یه ماشین بشم شورلت داغونم کردی
Behrouz. anzali
۱۳ مهر ۱۳۹۸من کوروت رو خیلی دوست دارم مخصوصا همین c8 رو کسی نیست عاشقش نشه . ولی خدا وکیلی به 911 بگید شبیه استیکر میمونه یه جون توهین به این ماشین اسطوره ای هست . این دو ماشین اصلا تو کلاس هم نیستن. پورشه پول اضافی از خریداراش نمیگیره . این بی انصافی هست . پورشه یه برند تو خالی نیست . تورو خدا رعایت کنید لطفا.
Saeed
۱۴ مهر ۱۳۹۸چطور شماها خیلی راحت میگین: کونیگزگ یک بار مصرف_ ایلان ماسک چرت گو_ مرسدس تو کلاس هایپر کار ها درحال قمپز کردنه_ هنسی ماکت ساز و …. اونوقت انتظار دارین برند محبوب خودتون سالم باشه؟؟ مسخره کردن یک برند براتون خیلی بده و بهتون بر میخوره ،آره؟؟
هر وقت شماها برند محبوب مارو مسخره نکردید ، ما هم مسخره نمیکنیم
یاس ی
۱۳ مهر ۱۳۹۸دیگه نظرات احساسی شده. کوروت عالیه در این شکی نیست. ولی اینکه بگی 911 هیچی نداره یا هیچی نیست با هیچ منظقی جور درنمیاد. نه تنها پورشه که به نظر من هیچ خودرویی را نمیشه گفت هیچی نیست. کوروت وزنه ایی توی دنیای خودرو ولی 911 یا کلا پورشه ؛ شورولت؛ مرسدس؛ بی ام و ؛ فورد؛ کادیلاک فولکس و … هر کدام به تنهایی یک دنیا هستند.