شورلت

نسل جدید شورولت سیلورادو در نمایشگاه دیترویت

درحالی‌که فورد و دوج با معرفی تراک‌های رنجر و رم جدید در نمایشگاه دیترویت، حضور قدرتمندی در بخش پیکاپ‌ها در این نمایشگاه داشتند، جنرال موتورز هم از قافله عقب نمانده و با معرفی رسمی نسل جدید تراک شورولت سیلورادو، پاسخ دندان‌شکنی به رقبای سنتی خود داده است. البته سیلواردوی جدید ماه قبل رونمایی شده بود اما حالا این تراک جدید آمریکایی رسماً معرفی شده و جزئیات بیشتری از آن اعلام شده است. سیلورادو یکی از مهم‌ترین محصولات جنرال موتورز است و به همین دلیل نمایشگاه دیترویت شاید بهترین جا برای معرفی رسمی و نخستین نمایش عمومی نسل جدید آن باشد.

Chevrolet Silverado Work

شورولت در طراحی نسل جدید سیلورادو محافظه‌کارانه عمل کرده است؛ بنابراین طراحی نمای جلویی آن تقریباً تکاملی است و شباهت زیادی به نسل قبلی دارد اما بااین‌حال با ایجاد تغییراتی نه‌چندان کلی، نمای مدرن‌تری ایجاد شده است؛ اما از جلو که گذر کنیم تغییرات بزرگ‌تری به چشم می‌خورد به‌نحوی‌که در نمای جانبی شاهد خطوط قوی و جدیدی هستیم. در عقب هم چراغ‌های جدیدی طراحی شده که از فرم سادهٔ نسل قبلی فاصله گرفته است. در میانهٔ درِ عقب هم نوشت بزرگ CHEVROLET کار شده است.

Chevrolet Silverado High Country
Chevrolet Silverado High Country

اما درحالی‌که نمای بیرونی نسل جدید سیلورادو تا حد زیادی شبیه به نسل قبلی به نظر می‌رسد، کابین آن کاملاً با قبل متفاوت شده است. شورلت می‌گوید کابین سیلورادو بشدت تحت تأثیر بازخورد خریداران طراحی شده و فضای پای سرنشینان عقب در نسخهٔ دو کابین به میزان ۷.۶ سانتیمتر افزایش پیدا کرده است. در کابین سیلورادو ۲۰۱۹ همچنین فضاهای جدیدی برای قرار دادن اشیاء تعبیه شده که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به دو فضای ۱۰ لیتری یکپارچه در پشتی صندلی‌های عقب و فضایی ۲۴ لیتری در زیر صندلی‌های عقب اشاره کرد.

نسل جدید سیلورادو ۴.۱ سانتیمتر کشیده‌تر از نسل قبلی شده و فاصلهٔ محوری آن‌هم ۱۰ سانتیمتر افزایش پیدا کرده است؛ اما باوجوداین رشد ابعاد، به لطف استفاده از مواد سبک‌وزنی مانند آلومینیوم، وزن ماشین درمجموع ۲۰۵ کیلوگرم کاهش یافته است. به‌عنوان‌مثال، استفاده از آلومینیوم در کاپوت، درها و درِ عقب موجب شده که وزن بدنه ۴۰ کیلوگرم کمتر از قبل شود. علاوه بر این، وزن شاسی فولادی خودرو نیز علیرغم افزایش ۱۰ درصدی استحکام، ۴۰ کیلوگرم کاهش پیدا کرده است. یکی دیگر از قسمت‌هایی که کاهش وزن را تجربه کرده، سیستم تعلیق است که در آن از آلومینیوم فورج‌کاری شده و کربن-کامپوزیت استفاده شده است.

Chevrolet Silverado Custom

عرض قسمت بار نسل جدید سیلورادو ۱۷.۷ سانتیمتر نسبت به قبل بیشتر شده و همچنان مثل نسل قبلی در چندین طول مختلف ارائه می‌شود. در اینجا همچنین جعبه‌های قابل قفل شدنی هم برای قرار دادن اشیاء تعبیه شده که حدود ۲۰۰ لیتر ظرفیت دارند. حتی درب قسمت بار نیز به‌صورت برقی باز و بسته می‌شود که برای اولین بار در یک پیکاپ چنین آپشنی ارائه شده است. این درب را می‌توان از داخل کابین کنترل کرد. در تیپ‌های بالایی نیز چراغ‌های جلو و عقب از نوع LED هستند.

Chevrolet Silverado LTZ
Chevrolet Silverado LTZ

سیلورادوی جدید در هشت تیپ مختلف ارائه می‌شود که از تیپ پایهٔ کار (Work) آغاز شده و نهایتاً به تیپ لوکس High Country می‌رسد. همچنین در بین این تیپ‌ها، یک نسخۀ آفرود جدید بنام Trailboss هم وجود دارد. این مدل مجهز به پکیج Z71 است که شامل افزایش ۵ سانتیمتری ارتفاع، قفل دیفرانسیل عقب، کمک‌فنرهای رانچو و رینگ‌های ۱۸ اینچی با لاستیک‌های آفرود گودیر می‌شود. علاوه بر این، یک نسخهٔ اسپرت هم برای سیلورادو ارائه شده که RST نام دارد. این مدل که بر اساس تیپ LT ساخته شده است، مجهز به ویژگی‌های ظاهری اسپرت بوده و از چراغ‌های LED و رینگ‌های آلیاژی ۲۲ اینچی بهره می‌برد.

Chevrolet Silverado Trailboss
Chevrolet Silverado RST

نسل جدید سیلورادو با شش ترکیب مختلف موتور و گیربکس ارائه خواهد شد. موتورهای بنزینی شامل دو نمونهٔ ۵.۳ لیتری و ۶.۲ لیتری V8 می‌شود که هردو، نسخه‌های بروز شده از پیشرانه‌های مورداستفاده در نسل قبلی هستند. این موتورها به سیستم مدیریت پویای سوخت مجهز شده‌اند که می‌تواند بسته به درخواست، بین یک تا هفت سیلندر را خاموش کند؛ بنابراین سیلورادوی جدید از لحاظ فنی می‌تواند تنها با یک سیلندر کار کند؛ اما علاوه بر این دو موتور بنزینی، برای این تراک یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر توربودیزل دورامکس هم در نظر گرفته شده که گفته شده بهترین عملکرد دیزل را در این بخش ارائه می‌کند. انتقال نیرو در این موتور دیزلی و همین‌طور موتور ۶.۲ لیتری بنزینی هم توسط گیربکس کاملاً جدید ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد.

 

با پوشش لحظه‌به‌لحظهٔ آخرین اخبار و رویدادهای نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۸، در مجلهٔ پدال همراه شما عزیزان هستیم…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. M.us

    ۲۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (237 ديدگاه)

    ای جان عجب رخی داره جلوش خیلی خوفناکه خشن بعد این منتظر جمس میمونم ،جمس استاد ساخت وانت هاست

    1. PaRHaM

      ۲۹ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (741 ديدگاه)

      واقعا خیلی عالیه??
      امسال فورد و رم و شوی میخوان ی حمله فوق حرفه ای بکنن?
      هم چهره اش ب اصالتش پایبند بوده و نسخه تکامل یافته قبلیاس
      هم بخش عقب یادآوری تراک های قدیم شوی
      هم این ک دقیقا نشون داد چطور باید ی تراک سنتی رو ب روز کرد!

      اون خاموش کردن سیلندر هاش خیلی برام لذت بخش بود
      چقدر میتونه تو مصرف تاثیر بزاره!
      یعنی واقعا عالیه!???

    2. بنزما

      ۲۹ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (505 ديدگاه)

      نظر سنجی رم لایک
      سیلورادو دیس لایک

  2. DELL

    ۲۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (57 ديدگاه)

    طوفانه.طوفان

  3. محمد

    ۲۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (226 ديدگاه)

    عاشق محصولات شورولتم به خصوص کامارو و سیلورادو

  4. moein

    ۲۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (913 ديدگاه)

    به خدا که اگر اینو داشتم؛دنبال خونه میرفتم?

  5. سعید

    ۲۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (35 ديدگاه)

    فوق العادست این وانت شورلت مخصوصا اون قرمز رنگش باکیت زی ال مثل اینکه شورلت فورد امسال میخوان خون هم بریزن.
    ولی واقعا چه لذتی بالاتر از داشتن همچین عشقی تو یکی از ایالت های برفی آمریکا تصورش خیلی قشنگه مثل همون قسمتی که جرمی و جیمز رفتن هموند رو نجات بدن با رپتور سیلورادو.

  6. حامد

    ۲۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (14 ديدگاه)

    شورولت تو چه کار کردی. آمیزشی از سیلورادو کلاسیک قدیم و جدید. آفرین ???????????

  7. Fk

    ۲۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (13 ديدگاه)

    واقعا که غولیه
    ۲۲ اینج رینگ یعنی ۵۶/۳ سانتی متر قطر رینگ

  8. Mahdi CHEVROLET

    ۲۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1478 ديدگاه)

    بین ۱ تا ۷ سیلندر رو میتونه خاموش کنه
    پسر عجب چیزیه
    مصرف سوختشو برای استفاده روزمره و تو شهر میتونی حسابی کاهش بدی
    وزنشم ۲۰۵ تا کمتر شده که عدد خیلی خوب و جالبیه
    رم هم حسابی پیشرفت کرده
    عجب رقابتی بشه بین فورد و رم و شوی

    1. ASTON

      ۲۹ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (213 ديدگاه)

      وانت های آمریکایی خوب بودن ولی امسال خیلی خیلی عالی کار کردن

  9. Fk

    ۲۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (13 ديدگاه)

    واقعا که غولیه
    ۲۲ اینج رینگ یعنی ۵۶/۳ سانتی متر قطر رینگ
    سردبیر عزیز هفته گذشته راجب موستانگ مطلب نذاشتید؟!!!!!

    1. Mahdi CHEVROLET

      ۲۹ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1478 ديدگاه)

      دقیقا
      امیدوارم تا امشب بزاریدش

      1. امیر دهقان

        ۲۹ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (745 ديدگاه)

        دورود دوستان
        با عرض پوزش این یکی دو هفته بدلیل مشغله‌های زیاد فرصت نکردم قسمت بعدی مطلب تاریخچۀ موستانگ رو آماده کنم اما قسمت بعدی نهایتاً تا یکشنبه آماده و منتشر خواهد شد.

  10. الف.ی

    ۲۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1766 ديدگاه)

    کنار عکس اول باید بنویسیم :
    هالک دنیای خودروها وارد میشود
    لامصب ابهتو نیگا!!!!!!!!!!!!!!!!!

  11. Abbas_us.c

    ۲۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (269 ديدگاه)

    یکی از همین مدل داشته باشی،باهاش بری رو بدخواهات

  12. یاس ی

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1044 ديدگاه)

    کی میتونه ی همچین چیزی بسازه به جزء آمریکاییها ؟
    چابهار یدونه از نسل قبلش هست، باور کن انقدر ابهت داره میترسی بری نزدیکش، احساس میکنی الان میخورتت.

  13. افشین

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یکیشو تازه وارد کردم.پلاک گذره فعلا.انواع ماشین رو داشتم از پورش پانامرا بگیر تا انواع بنز ول این یکی میشه گفت غول مرحله آخره.بابا پشت فرمونش احساس میکنی گالیوری توی شهره لی لی پوت.آدما کوچیکن جلوت.خداییش به آدم حس جسارت میده.بخدا چراغ قرمز پشت یه ولنت پراید بودم یلحظه دیدم نیستش.نزدیک بود از روش رد شم.این یه لامصب دوست داشتنیه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا