برای یک فرد بیتفاوت و عادی، وجود بیش از ۱۰۰ هزار برگه در بایگانی مرکز توسعه وایساخ پورشه تنها دستهای از کاغذهای بیارزش خواهد بود؛ اما برای فردی که علاقهای بی حد و مرز به دنیای خودرو و به ویژه به این خودروساز آلمانی دارد، مطالعه هرکدام از این مقالات میتواند همانند به دست آوردن طلای ناب باشد.
نکته این است که خواه شما به خودروهای عضلانی آمریکایی علاقه داشته باشید یا اخبار خودروهای اسپورت بریتانیایی یا محصولات آلمانی و ژاپنی را دنبال کنید، قطعاً درباره مستندسازی صنعت خودرو اتفاقنظر دارید. لحظهای را که کاغذ ساخت خودروی خود را زیر صندلی پیدا کنید چه حسی خواهید داشت؟ به همین دلیل است که پورشه اخیراً آرشیو طرح و نقشهی بزرگ خود را که دربردارنده ۷۰ سال تاریخ این شرکت میباشد را رونمایی کرده است.
Uwe Geisel که وظیفه نظارت بر این کلکسیون فوقالعاده را بر عهده دارد میگوید:
این اسناد نشاندهندهی بدنهی ظریف پورشه ۳۵۶ هستند. کار طراحی این خودرو در سال ۱۹۵۰ و با اسکچ ها شروع شده است.
MjM
۱۶ تیر ۱۳۹۷تو ایرانم تو کشوی میز آبدارخوونشون لای تلغ و شیرازه یه کاغذ کاهی ک توش طرح پژو 405 و تو یکیش طرح پراید….که چند وقت یبار برمیدارن چراغشو عوض میکنن از روش دوباره میذارن تو کشو..البته اینا کپیشه اصلیشو آبدارچی اشتباهی 30 سال پیش قاطی اشغالا انداخته رفته!
فرزاد
۱۶ تیر ۱۳۹۷تو ثبت اسناد حتما کپی برابر اصل یا اصل دوم وجود داره
ما پدرمون یه زمین داشت سی سال پیشا تصمیم گرفت بسازه ولی بعدش مهاجرت کردیم تهران و این قضیه کنسل شد. طرح و نقشه کشی و همه چی رو همون موقع انجام داده بودن. ولی چند سال قبل دوباره تصمیم گرفته شد که بسازن و یه مقدار خونه ی بغلی شیطنت کاری کرده بود و تقریبا به عرض سی سانت داخل این زمین ساخت و ساز کرده بود. اولش زیر بار نمیرفت و ما هم رفتیم گشتیم اسناد و مجوزها و نقشه رو پیدا نکردیم رفتیم شهرداری یه نامه دادن که برو مرکز ثب اسناد حتما پیدا میشه
تو مرکز ثبت اسناد مشخصاتو گرفتن و بعد چند روز گفتن دوباره بیایین. چند روز بعد که رفتیم تمام جزئیات و نقشه و خلاصه هربرگه ایی که اون موقع امضا شده تحویل شده رو برامون اوردن.
حالا اینا به کنار ولی کسی که بخواد سند سازی کنه راحت میتونه سندسازی کنه.
طرح پراید گفتی به یاد اون پروژه ی موتور سه سیلندر ملی افتادم که سایپا با یه شرکت اروپایی ساخته بود. هزینه ی اون طرح بالای سیصد میلیون دلار شده بود. هرچی بیشتر فاکتور بزنن به نفعشونه. چون اسمش ملی هست دولت هزینه شو میده. الان یه شرکت نوپا صفر تا صد یه خودرو رو کاملا خودشون طراحی میکنن ده میلیون دلار نمیشه. سایپا یه موتور سه سیلندر ملی تولید کرده قیمتش بالای سیصد میلیون دلار شد
NAVID۰۰۹۸
۱۶ تیر ۱۳۹۷این یعنی اهمیت دادن به محصول و مشتری و اینه که حسه ارزش و اُمید میده به انسان .
ببینید چه ارزشی قائل هستند برای یک انسان و در ایران هم ۱۰۰ هزار طرح دارن برای تَلَکه کردن هر چه بیشتر یک ایرانی .
انسان میتونه بهترین باشه و هم میتونه کثیفترین باشه و این سطح تفکرات ما هست که تائین میکنه کدوم باشیم .
فرزاد
۱۶ تیر ۱۳۹۷به مشتری اهمیت ندن فروش ندارن
مردم همه ی کشورا به غیر چندتا کشور ازادن تو زندگیشون