مرحلهٔ مقدماتی، گروه یازدهم، سوپراسپرتهای سطح بالا، دوئل دوم
نتایج دوئل قبلی بین مرسدس AMG GT سری سیاه و پورشه ۹۱۱ GT2 RS
مجموع آراء: ۱۵۲۱
آراء مرسدس: ۸۶۶
آراء پورشه: ۶۵۵
پیروز دوئل: مرسدس AMG GT سری سیاه با کسب ۵۷ درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه | |
پورشه ۹۱۱ GT2 RS | مرسدس-آامگ GT سری سیاه |
مرسدس-آامگ GT سری سیاه | |
فراری F8 تریبوتو | مکلارن ۷۶۵LT |
؟ | |
فراری ۸۱۲ سوپرفست | آستونمارتین DBS |
؟ | |
مکلارن سنا | لامبورگینی اونتادور SVJ |
؟ |
فراری F8 تریبوتو
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹
امتیاز از کارانددرایور: ۱۰ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۵ از ۵.۰
گارانتی: ۳ سال بدون محدودیت پیمایش
چکیده: F8 تریبوتو، وحشیگری و چسبندگی ۴۸۸ پیستا را با قابلیت استفادهٔ روزمرهٔ ۴۸۸ GTB مخلوط کرده و ترکیبی عالی از استایل زیبا و پرفورمنسی فراتر از این جهان را ارائه میکند
مکلارن ۷۶۵LT
تاریخ معرفی: مارس ۲۰۲۰
امتیاز از کارانددرایور: ۱۰ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۵.۰ از ۵.۰
گارانتی: ۳ سال بدون محدودیت پیمایش
چکیده: ۷۶۵LT تا ۸۰ درصد از پرفورمنس سنا را با ۴۰ درصد قیمت کمتر ارائه میکند. پرفورمنس آن در هر زمینهای حیرتانگیز است و در این بخش از بازار، هیچ شرکتی مثل مکلارن خودروی راننده نمیسازد
مقایسهٔ مشخصات فنی
فراری F8 تریبوتو | مکلارن ۷۶۵LT | |
پیشرانه | ۳.۹ لیتری V8 | ۴.۰ لیتری V8 |
تنفس | توئین توربو | توئین توربو |
قدرت | ۷۲۰ اسب بخار | ۷۶۵ اسب بخار |
گشتاور | ۷۷۰ نیوتن متر | ۸۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۷ ثانیه | ۲.۴ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۰.۱ ثانیه | ۹.۹ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۴۰ کیلومتر/ساعت | ۳۳۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۴.۷ لیتر ترکیبی | ۱۵.۷ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۷۸ لیتر | ۷۲ لیتر |
وزن | ۱۵۲۰ کیلوگرم | ۱۳۶۰ کیلوگرم |
طول | ۴,۶۱۰ میلیمتر | ۴,۶۰۰ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۶۴۹ میلیمتر | ۲,۶۶۹ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۲۰۰ لیتر | ۳۷۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۲ نفر | ۲ نفر |
قیمت پایه آمریکا | ۲۸۰,۰۰۰ دلار | ۳۵۸,۰۰۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
Sina10
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰واقعیتش اینه که مکلارن خیلی بهتره
فراری توی این نسل از سوپراسپرت هاش واقعا خوب نبود
شما فقط این F8 تریبوتو رو با نسل های قبل ترش مثل 458 مقایسه کنید تا مشکلو بفهمید
طراحی F8 به هیچ وجه در سطح و اندازه 458 نیست
مشکل این طراحی چراغ های جلو هست که زیبا نیستن
از نظر فنی هم خوب بوده ولی نه خیلی عالی
این ماشین خیلی عالیه ولی در حد و اندازه های نسخه های قبلیش مثل 488 یا 458 نیست
در نتیجه به مکلارن رای دادم ، بابت پرفورمنس خارق العده اش
AMIR-REZA
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰دوستانی که میگن مکلارن به قیمت هم توجه کنن!اختلاف زیاده!!
BenzSLR
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰توجه کردیم ولی بازم مکلارن بهتره
S
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰قیمتو ولش کن ما مکلارنو انتخاب کردیم چون مکلارنه
RezaRs
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰امیر رضا دایی اینم دقت کن که اونی کخ میخره ماشین براش پول خورده
ممد ژانگولر
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰داداشای گلم لوطفا به وزن بیشتر فراری هم دقت کنن و برای خرید بعدیشون مورد توجه قرار بدن?
Hadi
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰فراری ی چیز دیگست✌?
در کمال احترام به مکلارن…
R@m!n
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰کسی که سوپر اسپرت میخره قیمت براش پشیزی ارزش نداره همش علاقس به یه برند تا توجه به پرفورمنسش
علی turbo s
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰دوستان حداقل برای اطلاع عمومی بگین
توربو اس و 992gt3تو کدوم گروه قرار میگیره؟!
R@m!n
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰توربو s سوپر اسپرت شهریه هم کلاس f8 معمولی و اوراکان evo
gt3 همونه با ویژگی های پیست محور و هر دو تاشونم از این ماشینای این کلاس رده پایین تری دارن.
gt2rs رقیبشونه که اینجاست
GT
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰نه توربو s از اینا پایین تر نیست!
قیمتش خیلی کمتره که اون هم ویژگی مثبت به حساب میاد
F
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰در این کلاس بر روی دهمه ثانیه جنگ و مبارزست، کسی به دلار و یورو توجه نداره، بابت پنجاه کیلو گرم جرم کمتر و سی چهل درصد دانفورس بیشتر حدود هفتاد هزار دلار قیمت بیشتری برای خرید لازمه( لامبورگینی هوراکان پرفورمنس ) , جدا از این، این مدله فراری واقعا جهش و پیشرفتی نسبت به ۴۸۸ نداشته، درضمن، بهتر بود این مدله فراری رو با مکلارن ۷۲۰s مقایسه کنن، چون این مدل واقعا دیوونست، یعنی حده نهاییه برای یک ابر خودروی پیست و مسابقه، یعنی کلا یک سر و گردن بالا تره، شاید بشه با ۴۸۸pista قابل مقایسه باشه اما f8 تریبوتو حرفی برای گفتن نداره جلوش.
آقا امیررضا گفته ی شما کاملا درسته اما درصورتی انتخاب بین مکلارن سنا و ۷۶۵LT باشه، اما این دو گزینه ی فراری و مکلارن کاملا و بدونه دودلی برنده ی معلوم داره، اونم مکلارن.
هردو برند فوق العاده هستن، حتی اگر در بازی های کامپیوتری هم تجربه رانندگی با مدلی از این دو برند رو داشته باشید متوجه میشید که قضیه از چه قراره ، ولی این مقایسه نابرابره و این دو در رده هم نیستن.
SFXSuperFast
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰کاملا موافقم فراری همیشه به طراحی ساده مینیمالیستی با حرکت سیال خطوط بدنه و پروفایل جانبی بسیار بسیار خوش فرمش مشهور بوده
۴۵۸ لافراری اف۱۲ حتی انزو و قدیمی تر ها هم از این شاخص طراحی پیروی میکردن
ولی توی نسل جدید محصولات طراحی ها جلب توجه کننده و شلوغ شدن ۸۱۲ و اف۸ هر دو از نسل قبلیشون طراحی ضعیف تری دارن ولی اس اف۹۰ این مشکل رو به اوج میرسونه
طراحی اس اف۹۰ اصلا شایسته فراری نیست
زبان طراحی هنری فراری رو دنبال نکرده
بدون نشان های فراری محاله یکی که اولین بار دیدتش بتونه تشخیص بده که آره این یه فراریه
از اون طرف از نظر پرفورمنس هم واقعا ۷۶۵ال تی واقعا یه سر و گردن از اف۸ سرتره هرچند از نظر طراحی هم متناسب تر و زیباتره
و قیمتش هم بالاتره
و با این که طرفدار فراری ام
ولی رای من اینجا مکلارنه
Reza
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰دقیقاً آقا سینا از هر جهت نگاه کنی طراحی ۴۸۸ به مراتب بهتر از F8 هستش
سهند
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ترجیح من قطعا فراری است.
پدال چرا پورشه ۹۱۱ توربو s نیست؟!
پ
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰توربو اس همه رو به جز 765 میخوره
new Ramin
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰در جاده و در مسیر کوهستانی و در پیست پورشه 911 توربو اس همه این لیست رو یه لقمه چپ میکنه میزاره جیب بغلش…
قیمت پایه هم از 209 هزار دلار شروع میشه . هرچند نسخه فول تا 310 الی 315 هزار دلار میره.
.
سلطان این کلاس ( هرچند تو لیست دوئیل نیست ) 911 توربو اس هست.
Hamid
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰new ramin
از کی تا حالا ملاک سنجش پرفورمنس یه سوپر اسپورت جاده کوهستانی شده!!!!!!!!!!!! عجب!!!
در ضمن اگه اطلاع نداری بدون توی پیست :
مک لارن 765 ال تی در پیست هوکنهایم 1.6 ثانیه و در پیست ویرجینیا حدود 4 ثانیه از توربو اس سریع تر هست … و در هیچ پیستی از مک لارن سریع تر نیست … شمایی که میری واسه خودت پورشه شخصی سازی میکنی به این نکات هم دقت کن…
در جاده هم امکان نداره توربو اس از 765 ال تی سریع تر باشه مگر در درگ اونم تو مسیر کوتاه که شاید دف عقب بودن مک لارن کار دستش بده …
تایم ها رو هم بخوای در خدمتم
new Ramin
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰دوئل منظورم بود.
از دست اصلاح کننده گوشی هرچی دلش بخواد مینویسه!!
porsche
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰آقای حمید اگه مکلارن پیست محور تو پیست ضعیفتر باشه پس به چه درد میخوره؟؟
GT
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰راست میگه
اگه بود همه را با خاک یکسان میکرد چون خیلی ارزون تره ولی تو خط مستقیم از ٩٠ درصد این ماشینا سریعتره
چرا قاتل سوپر اسپرت ها حضور نداره؟ به نظرم باید یه دوئل بین توربو s و ٧٢٠s میزاشتین چون هر دو با برادران خود متفاوت هستند
new Ramin
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰اقای حمید عزیز.
قیمت پایه مکلارن 765 lt حدود 299 هزار دلار هست. نسخه فول تا مرز 405 هزار دلار میرسه . نسخه پایه 911 توربو اس از 209 هزار دلار شروع میشه و در صورت شخصی سازی کامل به 310 الی 315 هزار دلار میرسه. شتاب 0 تا 100 تو 2.2 / 2.3 صورت میگیره و درگ 400 متر هم تو 9.9 الی 10.1 صورت میگیره. لیست آپشن های 911 توربو اس نسبت به کلاسی که قرار داره خیلی بالاس . کیفیت هم نسبت به کلاس خودش بالاس
.
در بحث جاده کوهستانی هم هم پورشه هم فراری هم سلاطین جاده کوهستانی هستن. و به راحتی از پسش بر میان
در ضمن من حدود 90 هزار دلار پول بیشتر به مکلارن 765 بدم که فقط 4 یا 5 ثانیه تو پیست و فقط 0.1 یا 0.2 ثانیه تو درگ سریعتر باشه ؟؟ 90 هزار دلار برای چند ثانیه ؟؟؟
.
در جاده هم 911 توربو اس از اون 765 lt سریعتره. چه در شتاب چه در حداکثر سرعت.
.
اگر تمام مطالب گفته شده در وبسایت پورشه صحیح باشه. همه محصولات پورشه هیچ رقیبی در کره زمین ندارن !
( اگر تمامی مطالب و ادعا های پورشه در مورد محصولاتش درست باشه )
سهند
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰همه ی محصولات پورشه از ادعای شرکت سریعتر هستند.
پورشه گفته ۹۱۱ توربو s شتاب صفر تا صد ۲.۷ است ولی در همه ی مجلات و ویدیو های که تست شده سریعتر بوده هیچ ماشین استوک هم قیمت ۹۱۱ توربو s با این مشخصات وجود ندارد.
پورشه ۹۱۱ توربو s یکی از بهترین سوپر اسپرت های جهان است.( البته همه ی محصولات پورشه در کلاس خود یکی از بهترین ها است)
مازیار
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰آقای رامین جدید
در دنیای سوپراسپرت ها تمام اختلاف روی همین چند ثانیه برای پیست و چند دهم ثانیه برای درگ هست و تازه هایپرکارهای چند میلیون دلاری هم بیشتر از اینها با این مدل اختلاف ندارن
Adnan
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰رامین جان
چینیا رو ول کردی چسبیدی به پورشه
ول کن داداش
کسی که عشق ماشین باشه همش نمیاد از قیمت صحبت کنه
porsche
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰آقا عدنان (یا ادنان)قیمت هم چیز محمیه نمیشه ازش الکی رد شد
R@m!n
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰توی یه گروه دیگست فک کنم
GT
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰نه متأسفانه نیستش
نه ٧٢٠s هست و نه توربو s
آقای دهقان لطفا یه دوئل هم بین این دو خودرو بزارید!!!! ?
R@m!n
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰شاید بخاطر مکلارن 765 و gt2rs دیگه این دو تارو نزاشتن قوی ترین ماشینای کمپانی رو قرار دادن
R@m!n
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰مک لارن خیلی قوی تره از همه لحاظ طراحی هم من F8 دوست ندارم
RezaRs
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰خصوصا چراغای عقب
ارش
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰به فراری رای میدم بسیاری از سوپر اسپرت ها رو از روی فراری تکمیل میکنن و توسعه میدن .
GT
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰میشه از اون بسیاری ده نمونه مثال بزنی ( چون میگی بسیاری نمیخوام زحمتت بشه همه را بگی، همون ده تا کافیه)
Hamid
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰دقیقا
فراری یه سبک خاصی داره تو سوپر اسپورت سازی داره …
پورشه هم کاملا داد میزنه یه پورشه هست …
مک لارن هم صاحب سبکه … نه از روی فراری تقلید کرده و نه از روی هیچ شرکت دیگه ای …
در ضمن هیچ تکمیل و توسعه ای بیشتر از تکمیل CLK GTR از روی مک لارن اف وان نیست … نمیخوام بگم بنز کپی کرده نه ؛ به هر حال یه اشتراک هایی داشتن که خارج از بحثه و ازش یه شاهکار ساخته …
اما کلا اینکه بگیم چون از روی فراری ماشین میسازن من فراری رو انتخاب میکنم خیلی جالب نیس … حالا نظر شخصیه چیزی نمیشه گفت
ارش
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰بله : آستون مارتین و شورلت کوروت مطلبش هم در همین پدال خواندم.
GT
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰عزیزم ٢ نمونه که بسیاری نیست!
کوروت در ظاهر به سوپر کاری های ایتالیایی شباهت داره و از برخی سوپر کاری های فراری در ظاهر الهام گرفته، نه اینکه بر اساس اونها ( توسعه) یافته باشه
در مورد استون مارتین هم نمیدونم منظورت کدوم مدله
Erfan
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰دقیقا کدوم بسیاری برام سوال پیش اومد؟؟؟
Amin
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰مک لارن f1 یه برداشت آزاد از فراری 365p هست که یه ماشین سه نفره ی موتور وسط بود
مازاراتی mc12 رو فراری با نسخه ی انزو توسعه داد
کوروت c8 بر مبنای فراری ۴۵۸ اسپیشاله بوده
پورشه ی ۹۱۱ اولین بار طراحی جلوی ماشینش رو از روی فراری ۲۵۰ کابریولت چراغ باز مدل ۱۹۵۵ گرفت
به غیر از اینا بسیاری از سیستم های خودرو های امروزی ریشه اش در فراری انزو بود و سیستم درای سامپ رو فراری گسترش داد ،این رو تو دانشگاه های مهندسی مکانیک هم میتونی بخونی و سیستم موازی توربو شارژ رو که الان مک لارن بیشتر از همه ازش استفاده میکنه تو فراری f40 به کار رفت اولین بار
و …..
مک لارن هر وقت تونستی یه موتور تنفس طبیعی بسازن بعد بیاد حرف بزنه
تازه موتور های فرمول یک رو هم خودش نمی سازه
ساخت یه موتور طنفس طبیعی بسیار سخت تر از یه موتور توربو هست ،اگر اینطور نبود که همه از پسش بر میمدن
و در اخر، کیفیت فراری برای رانندگی شهری خیلی بهتره ،مک لارن فقط به کم بودن وزن فکر میکنه،به این فکر نمیکنه که قراره کسی سوار این ماشین بشه ،اگر یه نگاه به تاریخچه ی مسابقات فراری در فرمول یک imsa و gt و canamو لمانس بکنید مک لارن به نظرتون یه شوخی میاد
porsche
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰امین ۹۱۱ از روی فولکس قورباغه ای بوده و…
نصف حرفات درست بود نصفش غلط
( BENJAMIN-A (ENGLAND LOVER
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰گوردن موری از سال ۱۹۶۹ روی پروژه ساخت خودروی یک+دو صندلی کار میکرد و بیست سال بعد تونست این پروژه رو در قالب مکلارن اف۱ به جهانیان عرضه کنه.طی مصاحبه ای که درمورد مکلارن اف۱ داشت دلایلش واسه این طراحی این بود که،اولا گوردن طی تجربه رانندگیی که با خودرو های سوپراسپرت زمان خودش داشت متوجه شد که موقعیت پدال گاز و ترمز و کلاچ در جای مناسبی نیستن.دو اینکه میخاست احساس و تجربه خاص سواری ماشبن فرمول یک رو به یه خودروی شهری منتقل کنه،سه اینکه وسعت دید بهتر باشه و چهار ورود و خروج راننده و سرنشین ها راحت تر بشه.
“مک لارن هر وقت تونستی یه موتور تنفس طبیعی بسازن بعد بیاد حرف بزنه”
یادمه تا قبل از معرفی رسمی آرتورا،شما و بقیه دار و دستتون تنها بهونه ای برای تخریب مکلارن داشتید این بود که مکلارن تا الان همکاری کرده و از پیشرانه های بقیه استفاده میکنه و یا حقوق انجین رو خریداری و انجین رو ریتیون میکنه و توانایی ساخت انجین رو نداره. حالا که V6 رو خودش ساخت و توسعه داده بهونه جدیدتون اینه که مکلارن تا الان انجین تنفس طبیعی نساخته؟
با این اوضاعی که مکلارن داره بعید میدونم بره سراغ ساخت و توسعه انجین جدید حالا چه برسه به یه انجین تنفس طبیعی،ولی خیلی دوست داشتم بدونم اگر میساخت بهونه شما هیتر ها چی میبود؟به کجاش دیگه میخاستید گیر بدید و ایراد بگیرید؟
“اگر یه نگاه به تاریخچه ی مسابقات فراری در فرمول یک imsa و gt و canamو لمانس بکنید مک لارن به نظرتون یه شوخی میاد”
مکلارن با ۵۵ سال سابقه حضور در فرمول یک،دومین تیم پر افتخار با کسب ۱۸۲ پیروزی در مسابقاته بعد از فراری با سابقه ۷۰ سال حضور توی این مسابقات.پارسال هم در بخش تیمی مکلارن توی رده سوم پس از مرسدس و ردبول قرار گرفت.فراری کجا بود؟
مکلارن اولین و تنها تیمیه که توی اولین سال حضورش در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز تونست فاتح این مسابقه با کسب جایگاه اول،دوم،سوم،چهارم،پنجم و سیزدهم بشه.همون سال ها سری BPR رو چی یادت میاد فراریی که بلده انجین تنفس طبیعی بسازه از مکلارنی که بلد نبود چقدر عقب بود؟
مکلارن با اینکه سابقه خیلی کمتری نسبت به فراری داره ولی همیشه پا به پاش حرکت کرده و حتی اکثر وقت ها ازش جلو زده.f1 رو یادت میاد که هنوزم که هنوزه بعد ۳۰ سال سریعترین خودروی تنفس طبیعی خیابانی دنیاس؟چطوری فراری با اون ابهت و توانایی ساخت پیشرانه تنفس طبیعی نتونسته از پس اف۱ بر بیاد؟
فراری چطور خودروهای از سنا توی پیست سریعتر نیستن؟چطوری توی تاپ اسپید از اسپیدتیل که نه،حتی از اف۱ هم سریعتر نیستن؟از ۷۶۵ توی ۴۰۰ متر هم سریعتر نیستن؟
درمورد تجربه رانندگی نظری نمیدم چون خودم نروندم(هرچند مکلارن ها رانندگی خیلی راحت و خوبی دارن،۵۷۰جیتی هم زمان خودش بهترین سوپرکار دیلی درایو بود.)
“مک لارن فقط به کم بودن وزن فکر میکنه”
مکلارن علاوه بر تمرکزی که روی تجربه سواری خوب و راحتی خودروهاش داره،روی رژیم غذاییشون هم کار میکنه.مکلارن دست اول رو توی مسابقه کاهش وزن توی خودروها داره و جز شرکت های پیشرو توی زمینه فناوری کامپوزیت کربنیه.همین دو سال پیش هم بود که مرکز تکنولوژی کامپوزیتش رو توی یورکشایر تاسیس کرد.
عجیبه اینقدر بت سازی از یه برند.
England
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰بنجامین جان نیاز نیست جواب این دست افرادو بدی اینا خودشون میدونن دارن حرف بی ربط میگن…میشه گفت خودشون زدن به خواب.
هرکی از جاش بلند شده اومده شده منتقد و کارشناس خودرو.
یکی نیست بگه اگر فراری زیر دست فیات بزرگ نمیشد و زیر بالو پرشو نمیگرفت الان اصلا اسمی از فراری بود با شرکتش خیلی وقت بود جمع شده بود؟
داداش کسی که نمیترسه نمیپره لنگ پشه رو بگیره که.
حساب کار دستشون اومده که یه غول خفته بیدار شده و به هرجایی چنگ میندازن که غول رو انکار کنن.???
پ
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰من به دلیل حجم صندوق به مکلارن رای میدم.:-)
Amirreza
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰من دیوونه اون کابین باحال و پر از ظرافت فراری شدم و فاصله فنیشون زیاد نیست ولی مکلارن خیلی زیاده
Adnan
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰کابین اف8 خیلی خیلی زیباتر و بهتره
ولی از نظرات دیگه بجز قیمت مکلارن سره
مهدی
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰مکلارن هم قشنگ تره هم اینکه سریع تره
نمیدونم چرا تعداد ارا اف 8 بیشتره
از لحاظ چیز های دیگه هم مثل حجم صندوق بار ، وزن و اینجور چیزا مکلارن بهتره
البته فراری هم بعضی چیزاش بهتره
GT
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰با اینکه ٧۶۵lt خیلی از مدل معمولی سریع تره، ولی باز هم ٧٢٠s دوست داشتنی تره❤️❤️❤️
فراری هم افت کرده، نه SF90 و نه F8 به اندازه محصولات قبلی فراری عالی نیستند، انگار کمی از فراری بودن فاصله گرفتند
مهدی
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰با f8 موافقم که در حد محصولات قبلی نیست البته باید این رو در نظر بگیرید این خودرو صرفا اومده که گپ زمانی معرفی محصول جدید رو پر کنه و در اصل یه به روزرسانی ۴۸۸ هست نه خودروی جدید! در مورد sf90 تقریبا با حرفتون مخالفم از نظر پرفورمنس که بی نظیره ضمن اینکه تو پیست هم خیلی قویه ظاهر عقبش از نظرم به شدت خوبه هرچند جلو ماشین شاید خیلی باب میل نباشه ضمن اینکه قیمتش هم واقعا رقابتیه…. خود من به عنوان فن فراری از ظاهر ۸۱۲ پایه خوشم نمیومد اما نسخه اسپشیاله این ماشین که قراره معرفی بشه به نظرم یکی از ده تا خودروی زیبای تاریخ فراریه
GT
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰من به دلیل اینکه SF90 به اندازه بقیه فراری ها زیبا نیست،v12 تنفس طبیعی نداره میگم که عالی نیست وگرنه که قطعا در پرفورمنس بسیار سطح بالاست
ولی خب به خاطر نداشتن اصلی ترین مشخصه های فراری یعنی ظاهر زیبا و گرایش بیش از حد به تکنولوژی های جدید مثل هیبریدی بودن و برای یه پرچم دار فراری نداشتن V12 تنفس طبیعی و به جاش پیشرانه برقی با هاش مخالفم
مهدی
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰مگه میشه ماشینی که رو پلتفرم ۴۵۸ ساخته بشه پرچمدار فراری باشه؟ 288gto , f40 , f50 , انزو ، لافراری و بعد هم جایگزین لافراری همیشه محصولات برتر فراری بودن که تقریبا هر ده سال یکبار معرفی میشن. sf90 قرار نبود که پرچمدار باشه
GT
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰فعلا تا معرفی جایگزین لافراری SF90 پرچمدار هست.
BenzSLR
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰مکلارن بهتره .
Philipp
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰چقدر نزدیک
Hamid
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰کاری با تعداد آرا و افرادی که این ها رو انتخاب میکنن ندارم … و انتظارش رو داشتم 765 ال تی بیشتر رای بیاره ؛ حالا ابتدای دوئل هست … خب درسته شاید خیلیا توی ایران مک لارن رو به اندازه فراری نمیشناسن … بعضا به لامبورگینی میگن فراری و یه عده هم به مک لارن میگن لامبورگینی … کلا …
اما کافیه به محبوبیت این دو خودرو (در جهان که توی خیلی از سایت ها مک لارن 765 ال تی بیشتر از اف ایت رای میاره) و پرفورمنس اونها نگاه کنید … بهترین چکیده ای که از 765 ال تی دیدم همین بود که آقای دهقان نوشته بودند !
مشخصه که 765 ال تی یه خودروی پیست محوره و اینتریورش هم خشن و مخصوص پیسته در صورتی که اف ایت کاربرد شهری بیشتری داره …
طراحی بیرونی 765 ال تی خیلی خشن تر از فراریه که اگه تعصبی نگاه نکنیم میشه گفت بیشتر از فراری جلب توجه میکنه
قیمت بالاش هم بخاطر پرفورمنس وحشیانش و تولید محدود بودنش هست … در ضمن پرفورمنسی نزدیک سنا داره که خیلی عالیه … چه در پیست چه در مسیر مستقیم از رقیب خودش سریع تره …
حالا شاید یه عده مریض بیان بگن مواظب باشید آتیش نگیره و … که اصلا اصلا اهمیتی نداره … چون صرفا این حرف ها برای هیت و کوبیدن زده میشه در صورتی که حتی هایپر کار ها جلوی این ماشین به زمین کوبیده شدند … درسته قیمت بالاتری داره اما بنظرم میارزه … رکورد های عالیش رو هم توی فیلم ها دیدیم و اینکه وقتی معرفی شد چقدر چقدر نسبت به اف ایت پرطرفدار تر بود … میدونید فراری بواسطه اون سابقه اش و لاکچری گریش مشتری های ویژه ای داره اما خب در حال حاضر این چنین مشتریانی برای مک لارن وجود نداره (نه به اندازه فراری) … یه نکته ای رو هم بگم
اینکه از نظر من معرفی ی سری از محصولات مک لارن چندان نیاز نبود … مثل 570s …
اما خب معرفی محصولی مثل 720s باعث شد مک لارن توی گود رقابت قرار بگیره و رقبا رو به چالش بکشه … مک لارن به چنین محصولاتی نیاز داره … حالا که تم مک لارن فیبر کربن و اینتریور خشن هست و کلا با چرم و عطر فراری فرق داره باید هر ماشینی که معرفی میکنه از لحاظ پرفورمنس بالاتر از رقبا قرار بگیره تا بتونه خریدار رو متمایل کنه به خرید …
کسی که یه نسخه شهری تر از 765ال تی میخواد میره سراغ 720 اس و اگه کسی میخواد تو پیست غوغا کنه میره سراغ 765 ال تی …
https://zeperfs.com/en/duel7882-8512.htm
اینم خوبه نگاه کنید یه دید بهتری بهتون میده
porsche
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰آقا حمید سطح علمیتون بالاس لطفا تعصب رو کنار بذار تا همه از کامنت های علمیت استفاده کنن (این کامنت رو نمیگم چون درست گفتی، نظر من کلی بود)
Hamid
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰خیلی لطف دارید Porsche عزیز من در حقیقت یک صدم برخی اعضای سایت هم اطلاعات ندارم …
اگه منظورتون همون کامنت درباره توربو اس هست
که باید بگم
والا
توربو اس جدید آره توی پیست نسبت به 765ال تی کند تره و باید هم باشه! اگه ی ماشین پیست محور از یه ماشین که واسه پیست ساخته نشده کند تر باشه که دیگه باید بره بمیره! پس با توجه به قیمت و … نتیجه میگیرم 765ال تی باید سریع تر باشه و همینطور هست … (و شما هم اشاره کردید)
و بازم میگم ؛ پورشه تو این نسل سنگ تموم گذاشته و قشنگ ماشینش داره با پیست محور ها رقابت میکنه و این خیلی خیلی عالیه ؛ به طوری که با قیمت کمتر داره صفر تا صد بهتری رو ارائه میده و بنظرم کیفیت ساخت بهتری هم داره ؛ حالا بیخیال آپشن های گرونش میشیم …
به هر حال نمیشه پورشه رو دوست نداشت و کسی که از پورشه تنفر داشته باشه بویی از ماشین و … نبرده …
البته این رو بگم انتظار این رو دارم که نسخه های پیست محور این نسل سریع تر از 765LT عمل کنند و احتمالا همینطور خواهد بود و منم امیدوارم اینطور باشه چون پتانسیلش رو داره ؛ عزیز دل من انتظار ندارم توربو اس از 765 سریع تر باشه و لطفا شما هم انتظار نداشته باشید
در مورد تعصب هم بگم که والا دوستان یکم تعصبی عمل کردند که اف ایت داره انتخاب میشه … راستش نمیشه از تولید محدود بودن و پرفورمنس مک لارن گذشت ؛ اگه بخوام ی فراری مثل اف ایت بگیرم انتخابم 458 خواهد بود … در ضمن اون 70 هزار دلار دقیقا پول پرفورمنس بهتر مک لارن هست …
دوستی اشاره کردند که سه صدم ثانیه چه اهمیتی داره و …
قربونت برم همین صدم ثانیه هاست که برتری یه سوپر اسپورت رو مشخص میکنه
خودروی اسپورت زیر 70 هزار دلار نیست که این حرف رو دارید دربارش میزنید!
ارادت
porsche
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰❤❤❤
ایران
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰من طراحی فراری زیباتر میدونم ولی مکلارن سریع تر هست ولی با توجه به قیمت ۷۷ هزار دلار فراری ارزون تره من رأی ام فراری هست
مازیار
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰مک لارن
چون پرفورمنس بهتری داره و جذابیت ظاهریش هم کمتر از فراری نیست
بردیا
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰خب مکلارن :)
حرفی سخنی نیست که هست ؟؟؟
خب برای کسی که انهمه پول میده 70 هزارتا پول خوردشه پس قیمت بنظرم تو این کلاس حرفی نمیزنه
سرزمین آفتاب
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰مکلارن 765lt فقط ۷۶۵ عدد ساخته میشه و خیلی خاص تره
قطعا رای من 765lt
mm.y@rlou
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰مک لارن واقعا پرفورمنسش فوق العاده هست تو این کلاس ولی وقتی قیمت رو نگاه میکنی به سمت فراری متمایل میشی فراری هم خوبه ولی مکلارن خیلی سر تره
حسین
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰♥️فراری♥️
عاشق پدال
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰خب پس ۱ میلیون واکسن امریکایی (اما تو چین تولید میشه همه موادش امریکاییه ولی) برا قشر خاص و برای باقی مردم هم ۴ میلیون واکسن چینی چینی و روسی وارد میشه.
porsche
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰جون؟؟؟
Amin
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰سلام
از پورشه ی ۹۱۱ که بگزریم کدوم حرف های من غلط بوده دیگه ،همش مستند هست , راجب ۹۱۱ هم بعدا یه لینک میدا میکنم میفرستم
البته پورشه فوقولاده هست و جای تعریف نداره،فقط کافیه به ۹۵۹ نگاه کنی تا بفهمی سطح این برند چه قدر بالا است
ولی آدم ماشین میخره که ازش لذت ببره نه اینکه صفر تا صد رو یک دهم ثانیه سریع تر بره چون که هیچ کس این اختلاف رو در عمل نمیفهمه،یا کسی که هر روز با ماشینش نمیره پیست که تایم بزنه،منظورم در مقایسه ی ۷۶۵ و f8 هست
چیره که معلومه ،f8 راحت تردارزان تر و شخصا میگم زیباتر و مهندسی تره
porsche
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰آقا امین حرفتو قبول دارم اما همه از یه معیار خودرو رو نمیسنجن معیار همه عین هم نیست که، یکی همون یک دهم براش مهمه یکی پیست یکی راحتی یکی ارزش خرید یکی…
برای همین طرفداران برند های فراری و مکلارن خیلی با هم بحث میکنن (برعکس بقیه برندا مثلا پورشه و لامبورگینی)
عاشق پدال
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰یادش بخیر. ۴ سال پیشا مسکو بودم یه رفیقی که پدرش تو ولیعصر نمایندگی ولوو داره اومد گفت رفاقتی یه کاری کنن تو پدال ولووها بیان بالا.
پدال جون خلاصه شرمنده.
R
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰همه چی مک لارن خوبه به جز داخلش که افتضاحه
porsche
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰داخلش که خیلی باحال و اسپورته مشکلش چیه؟
R
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰جنس موادبکاررفتشو نگا کن اون چیه از تو عکس میشه حس کرد لمس کردنش زمخت و خشکع مال فراریو نگا مال بنز a45 رو نگا کیف کن
" Swedish Arrogant Tiger "
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰تو مشخصات مکلارن در اکثر موارد دست بالا رو داره ولی وقتی به پایین لیست رسیدم، با اطمینان بیشتری به فراری رای دادم!
Farzad
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰فراری F8 تریبوتو : جنگنده زیبای ایتالیایی که این زیبایی در مدل اسپایدر به اوج خودش میرسه .
در بخش عقبی خودرو شیشه روی پیشرانه از بادگیرهایی سود میبره که بهمنظور ادای احترام به F40 افسانه ای طراحی شدن که به خروج هوای گرم از محفظه موتور بدون تاثیر بر کارایی اسپویلری که اطراف چراغهای عقب قرار گرفته شده هم کمک میکنه . ( F8 تریبوتو اساسا یک پل به زبان طراحی جدیده )
F8 تریبوتو چسبندگی و چابکی و درگیر کنندگی بسیار بالایی داره ( دقیقا مثل تمام فراری ها هدفش تمرکز بر لذت رانندگیه ) ، به شدت هیجان انگیزه و مهم تر این که قابلیت استفاده روزمره داره ، حالت جادهی پر از دستانداز در سیستم تعلیق وجود داره که باعث نرمتر شدن دامپرها میشه و چالهها و ناهمواریها تاثیر زیادی روی شاسی ندارن .
بخش جلویی خودرو از ویژگی آیرودینامیکی موسوم به S-Duct برخورداره ، این قسمت از خودروهای فرمول یک الهام گرفته شده و باعث افزایش داونفورس میشه . ( روح فرمول یک رو باید در آثار هنری مارانللو پیدا کرد ?)
سهند
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰پورشه ۹۱۱ توربو s هم مثل فراری f8 لذت بخش است؟
کدام پیشرفته تر است؟
porsche
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰در لذت بخشی فراری یه خورده بهتره
در پیشرفته بودن پورشه یه خورده بهتره
سهند
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ممنون
Farzad
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰https://m.youtube.com/watch?v=UGwUJ1R0uSc#searching
ارشیا
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰به نظرم حقه مکلارنه برنده باشه.
همه چیش سرتره
طرفدارای فراری فقط به خاطر فراری بودن رای میدن.
اصلا اف۸ رقیب اوراکانه.
تو اینجا همه یا به ماشین موردعلاقه رای میدن(مثل خودم??)یا ماشین ارزونتر
خیلی کم پیش میاد به ماشین بهتر رای بدن.
با این تفاسیر
عجیب نیست اگه اونتادور سنا رو شکست بده
چرا؟
چون svj یک سومه سنا قیمت داره
هرچند سنا هم جاش اینجا نیست.
البتت عحیب ترین ماشین استون مارتین dbs سوپرلگراس که فقط یه خاطر قدرت اومد تو این گروه
اقا دهقان روز اول گفت این کلاس رو به خاطر محدودیت ها حذف کردیم
وای ما گوش ندادیم.
اینم نتیجه
???
مهدی
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰نمای جلو هر دو خودرو جذابیت داره نمای عقب هر دو خودرو هم از نظر من جالب نیست … مکلارن پرفورمنس بهتری داره در مقابل فراری برای استفاده شهری و روزمره بهتره ، توی کابین هم فراری همیشه بهتر بوده … در کل این دو ماشین یکم باهم زاویه دارن چون اساسا ۷۶۵ نسخه پرفورمنس ۷۲۰ هست و شاید بهتر بود با پیستا قیاس بشه که در اون صورت رای من پیستا بود چون هم از نظرم ظاهر بهتری داشت هم تو پیست قویتر بود… اما تو این مقایسه من رای نمیدم
England
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰قابل توجه دوستان این کابین که دقیقا کابین 720 هست جز زیباترین کابین های سال انتخاب شده بود و مطلبش توی پدال هست.
http://mihansanat.com/Media/ihulo.jpg
بازم زشت ترین تریم مکلارن رو برای دوئل انتخاب کردن.( به نفع فراری )
بحث قیمت هم که کاملا منطقیه خودرویی که پرفورمنس بالاتری داری خب هزینه بیشتری برای ساختش شده مگه خودرو کیلویی میخرین!؟
بیش از نیمی از شاسی یکپارچه مکلارن از فیبرکرین هستتوجه داشته باشین قیمت فیبرکربن خیلی بالاست… حالا شما فک کن بیاد قیمت پایین بفروشه!!؟ چه صرفه ای برای شرکت داره؟
بحث ظاهری هم که سلیقه ای هست و مکلارن بنظر من خیلی زیباتره مخصوصا نمای پشتش فوق العادست؟
پرفورمنس هم که اصلا نیاز نیس چیزی در موردش بگم همه چیز گویاست.
رای : سلطان مکلارن 765
بهنام
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰چیزی که فراری داره و هیچ خودروی دیگری مداره اون اسب رقصان زیبا روی ماشینه چیزی که باعث میشه یه ماشین فراری باشه و بقیه نباشن
England
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰نوکیا هم از این حرفا زیاد میزد توی دنیای گوشی همراه ولی الان کمتر کسی یادش میاد نوکیا کجاست کمتر کسی میره برای خرید نوکیا اقدام کنه.
این قضیه توی همه زمینه ها وجود داره.
مکلارن مثل ایفون میمونه که اوایل طرفداران نوکیا بهش میگفتن قوطی کبریت ولی الان به جرات بهترین سیستم عامل . امن ترین. بهینه ترین. و حتی خاصترین طراحی که همیشه مورد کپی برداری بقیه برندهاست رو توی دنیای موبایلی داره.(دیگه هیچکس از اصالت نوکیا حرفی نمیزنه)
مکلارن حدود یک دهه داره مدل های مختلف میسازه با یک صدم بودجه ای که فراری در اختیار داره.
کاری کرده که دیگه بت چند ده ساله شکسته بشه و هر روز از تعداد طرفدارها و کسایی که فقط به نام برند خوش بودن کم بشه و به زودی منقرض بشن و در برابر قدرت های دیگه تعظیم کنن.
Amin
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰به نظرتون میاد
نه فرلری نوکیا هست ،نه مک لارن اپل
اینا یی که شما میگی فقط یه سری چیزهایی هست که به نظرتون میاد
تقصیری هم ندارید توهمات شماست
مک لارن چی داره مثلا که فراری بهترش رو نداره ،یه مثال بزن ؟