فراری

پاریس 2016: نمایش فِراری GTC4 Lusso T

غرفه باشکوه صاحب مارانللو در نمایشگاه پاریسِ امسال میزبان اولین اسب سلطنتی ۴ نفره ۸ سیلندر توربو می‌باشد؛ خودرویی که به منظور کاهش آلایندگی و مالیات در برخی بازارها به‌خصوص چین روی کار آمده، اما نیامده به یکی از نقاط اصلی توجه در دنیای خودرو بدل شده است!

2018-ferrari-gtc4lusso-t-front-three-quarter-03
همان‌طور که به خاطر دارید، GTC4 Lusso نخستین بار در نمایشگاه سال گذشته ژنو رونمایی و جایگزین مدل موفق FF شد. این خودرو علاوه ‌بر تغییرات ظاهری، در طراحی داخلی هم انقلابی بود و جدای از سایر ویژگی‌ها، تازه‌ترین سامانه اطلاعات و سرگرمی فِراری را ارائه کرد که پیش از هر چیز با نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی لمسی شناخته می‌شود.

حالا هم نسخه ۸ سیلندر آن با نام GTC4 Lusso T در پاریس حاضر شده تا نخست افکار عمومی و مطبوعات مختلف دنیا را مبهوت خود کند، سپس در بخش تازه‌ای از بازار به رقابت بپردازد. پسوند T از کلمه Turbo گرفته شده و اشاره به استفاده از توربو شارژر در بخش فنی دارد. خود فِراری آن را “اسپورت، همه‌فن‌حریف و مناسب برای استفاده روزمره” می‌خواند و معتقد است عرضه چنین مدلی بار دیگر پتانسیل تمام‌نشدنی این خودروساز را به نمایش می‌گذارد.

2017-ferrari-gtc4lusso-front-end-04

از زمان عرضه فراری موندیال (Mondial) در سال‌های دهه ۱۹۸۰، این اولین بار است که فِراری خودرویی با ظرفیت ۴ سرنشین و پیشرانه ۸ سیلندر V شکل می‌سازد. بلوک ۳.۹ لیتری اقتباسی از کالیفرنیا T توانایی تولید بیشینه قدرت ۶۰۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۵۶۰ پوند فوت (۷۵۹.۲ نیوتون‌متر) را دارد که در مقایسه با نسخه ۱۲ سیلندر به ترتیب ۸۰ اسب بخار کمتر و ۴۶ پوند فوت (۶۲.۳ نیوتون‌متر) بیشتر هستند. بر اساس گفته‌های کمپانی، شتاب اولیه هم در ۳.۵ ثانیه انجام می‌شود که ۰.۱ ثانیه نسبت به GTC4 Lusso کندتر می‌باشد.

2017-ferrari-gtc4lusso-front-interior

حذف دیفرانسیل جلو در این نسخه باعث تغییر توزین وزن و افزایش آن در قسمت عقب شده است. همچنین سامانه‌های کنترل لغزش جانبی نسل سوم (Side Slip Control 3) و فرمان‌پذیری محور عقب نیز زیر پوست آن انجام‌وظیفه می‌کنند تا انواع مسیرهای پرپیچ‌وخم را در کوتاه‌ترین زمان ممکن پشت سر بگذارد.
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

    ۱۲ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    بحث لامبورگینی و فراری نیست.
    اصلا نمیخوام بحث کنم.
    ولی 12 سیلندر های فراری خصوصا از نمای جلو همه شبیه هم شدن و دیگه چنگی به دل من یکی نمیزنن. الان 8 سیلندر هم اضافه شد.
    مطمئنا اونتادور رو ترجیح میدم.
    درسته لامبورگینی بی جنجال تره. ولی من همینشو دوست دارم. خیلی بیشتر به دلم میشینه.
    برای ماشیی با قیمت 300 دلار لفظ سوپراسپرت شهری واقعا جالب نیست. کی جرات میکنه این ماشین رو بیاره تو شهر. ؟ بیشتر واسه یک آخر هفته یا پیست خوبه.

    1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

      ۱۲ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      البته منظورم 300 هزار بود.
      به بزرگی خودتون ببخشین !

      پ.ن. البته به نظر من حریف این ماشین بیشتر اوراکانه تا اونتادور.

      1. ferrari

        ۱۲ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (1956 ديدگاه)

        به نظر من به هیچ وجه اوراکان حریف این فراری نیست. اصلا لامبورگینی اتومبیلی تو این کلاس نداره که با این مدل فراری مقایسه بشه. فکر میکنم این ماشین باید با بنتلی کانتیننتال مقایسه شه ،نقاط مشترک بین این دو اتومبیل زیاده

        1. حامد

          ۱۲ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (188 ديدگاه)

          شاید استون مارتین ونکویش یا ویراژهم گزینه های خوبی باشن هرچند فضای عقبشون بزرگ نیست. به نظرم آخرین لامبوهای موتور جلوی 4 نفره یا 2+2 جاراما واسپادا بودن.

      2. uss zumwalt DDG-1000

        ۱۲ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        ولی لامبورگینی قفلی داده رو سرعت 345 کیلومتر درساعت

    2. GOD BLESS AMERICA

      ۱۲ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (758 ديدگاه)

      ببین سوپر اسپرت سازا همشون دارن گند میزنن در مقابل این فراری اف اف و جی تی سی 4 لوسوی 8و12 سیلندر که البته توجیح بیشتری برای ساخت توسط یک سوپر اسپرت ساز دارن، لامبورگینی تا 2018 اوروس رو روی خط تولید میاره که تازه اون شاسی بلند محسوب میشه.
      خدا رحم کنه.
      بله در مقابل 488 من هوراکان رو ترجیح میدم و
      حتی در مقابل لافراری من آونتادر مدل پایه رو ترجیح میدم چه برسه به سوپر ولوچه.
      اما خوب لامبورگینی نه جی تی 2+2 تو سبد محصولاتش داره نه جی تی 2 نفره اسپرت مثل کالیفرنیا و نه جی تی 2 نفره سوپراسپرت مثل برلینتا. اینجاست که باید یاد آوری کنم:
      مقایسه فراری با لامبورگینی کار اشتباهیه چون:
      فراری قبل از اینکه کمپانی هیولا سازی باشه یه مافیای قدرتمند مسن در مسابقات فرمولا وانه
      و با پولهایی که از فرمولا وان و مجموعه صنعتی فیات کرایسلر چپاول میکنه همیشه بازیگر شماره یک باقی خواهد ماند.
      اما لامبورگینی پیش از هر چیز یه خودروساز کوچک با بودجه محدود توسعه و تحقیقه ، که به هیچ عنوان قابل مقایسه با ارقام نجومی که فراری در این موارد سرمایه گذاری میکنه نیست.
      در ضمن لامبورگینی تا زمان حفظ مالکیت بوگاتی توسط فولکس واگن ، همیشه زیر سایه بوگاتی که به عنوان پرستیژ اسپرت فولکس واگن هستش می مونه.
      شاید روزی پس از فروش بوگاتی فرصت درخشیدن توسط تزریق پول و تکنولوژی به این فرزند کوچکتر خانواده داده شود.

      1. ferrari

        ۱۲ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (1956 ديدگاه)

        این حرفا چیه برادر من همش میگی مافیا مافیا. ادعا های شما در مورد فراری از پایه و اساس اشتباهه

        1. امین77

          ۱۳ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (117 ديدگاه)

          همین چند وقت پیش بود که سباستین وتل و کیمی رایکونن گفته بودن که خواهان تغییر در قوانین فرمولا وان هستن . چرا ؟ چون میخوان مسابقات بیشتر هیجان داشته باشه !! اونا گفتن ما هم باور کردیم
          فراری اصلا نمی تونه تحمل کنه که یکی دیگه داره جوایز رو می بره ، به تعبیری بهتر فراری میخواد که با استفاده از لابی فوق العاده قدرتمندی که داره قوانین رو به نفع خودش تغییر بده ، مرسدس و ردبول رو از گردونه حذف کنه و خودش بشه سلطان بی چون و چرا !!
          در مافیایی بودن فراری هیچ شکی نیس برادر ، حتی مجله های معروف دنیای خودرو هم به این موضوع ملتفتن

        2. GOD BLESS AMERICA

          ۱۳ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (758 ديدگاه)

          فراری عزیز تو به من بگو
          وقتی سر جیو مارکیونه رئیس فیات کرایسلره و با حفظ سمت مدیر فراری این رو چطور برداشت میکنی ؟
          یا وقتی راجع به دوج وایپر نظر منفی میده و کمتر از یک سال بعد تولیدش متوقف میشه؟
          یا وقتی دست میزارن رو موتور هلکت میگه میخوام فراری با موتور هلکت بزنم؟
          و خیلی موارد دیگه که جنون این شخص رو هویدا میکنه.
          یا وقتی فراری به همراه مرسدس و رد بول و مکلارن میشینن تمام ثروت فراوان رو چپاول میکنن که پرونده اش تا دیوان عالی اتحادیه اروپا بالا میره .
          حالا باز بگو فراری مافیا نیست.

  2. GOD BLESS AMERICA

    ۱۲ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    خوب من نگران آلودگیش بودم ، این حل شد فقط مونده امکانات رو انقدر حذف کنن که قیمتش به پای قیمت کوروت برسه دیگه حله اونوقت فقط می مونه لطف خدا .
    من راضی ، فراری راضی.
    خدایا کوتاه بیا.

  3. Mercede kaviani

    ۱۲ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (551 ديدگاه)

    با درود به دوستان عزیز
    یک فراری بسیار زیبا جای یک اتوموبیل 4 نفره در بین محصولات فراری خالی بود
    خیلی زیبا است ومخصوصا برای ما خانوم ها مناسب است که یک اتوموبیل اسوپر اسپرت خانوادگی داشته باشیم
    با سپاس از شما دوستان عزیز
    دوستدار شما مرسده کاویانی

  4. Archi KHAN

    ۱۲ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2198 ديدگاه)

    قد و بالای تو رعنا را بنازم …

    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۳ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      به به
      اینجا شاعر هم داریم

  5. ferrari

    ۱۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1956 ديدگاه)

    اقای امین و گاد امریکای عزیز ادعاهای شما همونطور که گفتم بی پایه و اساسه. اولا مافیا بودن و پرونده داشتن فراری همونقدر ابروریزی ایجاد میکنه که دیزل گیت برای فولکس واگن ایجاد کرد. در حالی که هیچ منبع رسمی که حداقل من باهاشون اشنام همچین چیزی رو ذکر نکردن. همچین تخلف بزرگی هم هرگز مخفی نمیمونه. دوما شما برید قوانین فصل 2015 فرمول یک رو بخونید ببینید چی بوده بعد رویا پردازی کنید. تو فصل 2015 موتورها باید 49درصد نسبت به فصل 2014 بهبود پیدا میکرد یعنی تیم هایی که فصل 2014 موتورهای ضعیفی داشتن واقعا ضرر کردن مثل فراری و مکلارن. تا اینکه فراری و ردبول اعتراض کردن و پیشنهاد دادن که موتورها حدودا 70 درصد بهبود پیدا کنه که این پیشنهاد توسط فیا رد شد و همون 49 درصد بهبود مدنظر قرار گرفت. فراری اگه مافیا بود هرگز اجازه نمیداد این اتفاق بیفته . این قانون فقط به نفع مرسدس تموم شد. سوما مشکل فراری تو فرمول یک به هیچ وجه از موتور نیست اتفاقا موتور فصل2016 فراری قویترین موتور فصل بوده به گفته ی کارشناسان موتور اسپرت. مشکل فراری در بخش ایرودینامیک و شاسیه واستراتژیه. چهارما وایپر به این خاطر از خط تولید خداحافطی کرد چون نسبت یه کوروت فروش کمتری داشته و سوده نبوده. و این حرف شما که گفتین مارکیونه میخواد موتور هلکت در فراری استفاده بشه اخه بر چه مبنایی این حرفو میزنید. فکر کردی مارکیونه احمقه بخواد همچین کاری کنه؟؟ این بخش از حرفاتون خیلی غیر منطقی بود.

  6. enzo

    ۱۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (321 ديدگاه)

    یسری نمیدونن به چی گیر بدن میگن مافیای فراری
    در مورد فرمول 1 تمام هوادارای قدیمی فرمول 1 خواهان این تغییر قوانین حال حاضر بودن تا رقابت برگرده به سطح بالای خودش و خود ریس ها هم قشنگ تر بشن
    ضمناً این اولین بار نیست قوانین رو برای نزدیک تر کردن تیما تغییر میدن از زمانی که فرمول 1 بوده این تغییر قوانین هم بوده
    اگر سال 2005 قوانین رو تغییر نمیدادن فر اری پایین اومدنی نبود . اگر قوانین و تغییرات 2014 وضع نمیشدشاید حالا حالاها ردبول رو کسی حریف نبود و حکایت مرسدس هم مثل اونا.
    این یعنی لطمه به جذابیت این ورزش که فقط یه تیم ببره .
    تمام تیمایی هم که تو این وضعیت سرآمد هستن ته دلشون مخالف تغییر قوانینن ولی به خاطر تعهدی که دارن باید مصالح کلی این رشته رو حفظ کنن
    فراری اگر قرار بود مافیا بازی دربیاره همون اول کار با نفوذش قضیه موتورای توربو رو وتو میکرد میرفت ولی اون زمان رای اکثریت با تصویب این قانون بود
    بگذریم که حالا خیلیاشون پشیمونن از این تغییرات
    بعدشم تو همه جای دنیا و تو همه رشته ها تیمای بزرگ پول بیشتری از اسپانسرینگ ، پخش تلویزیونی و درآمدهای جانبی دارن
    همین لالیگا اسپانیا یه مثالش که رئال و بارسا بیشترین حق پخش رو میگیرن که صدا بقیه هم دراومده ولی انصافا بیان از فردا کلن بازی های این دوتیم رو پخش نکنن مثلا چقدر طرفدار برا بقیه تیما جذب میشه؟
    کسی که میگه فراری پول چپاول میکنه تو همین فرمول 1 تو هر گرندپری تو هر کجای دنیا نگاه کنی اکثریت طرفدارا رو با لباس و پرچم فراری میبینی. یعنی چی ؟یعنی ما برای حمایت این تیم اومدیم
    بعد مثلا انتظار دارید پولی که آخر سال پخش میشه سهم فراری با تیم فورس ایندیا و امثالهم یکی باشه ؟؟
    رو چه حسابی ؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا