دوجشلبیفورد

درگ هیولاهای سوپرشارژ، شلبی GT500 در برابر دورانگو هلکت

در یک دنیای معمولی، یک اس‌یووی سه ردیفه هرگز رقیبی برای یک ماسل کار دودر محسوب نمی‌شود خصوصاً ماسل کاری که یک پیشرانهٔ V8 سوپرشارژ زیر کاپوت و یک نشان شلبی روی جلوپنجره دارد؛ اما از زمانی که دوج موتور V8 هلکت خود را در سال ۲۰۱۵ به بازار عرضه کرد، دنیای خودرو دیگر عادی نیست. به همین دلیل، حالا یک اس‌یووی سه ردیفه یعنی دورانگو هلکت در برابر شلبی GT500 قرار گرفته و مهم‌تر از این، در این جدال شلبی شوکه می‌شود.

این درگ توسط هنسی برگزار شده که در حال آماده‌سازی نسخه‌های تیونینگ شده از هردو خودرو است اما پیش از آن، نسخه‌های استاندارد آن‌ها را در برابر هم قرار داده است. روی کاغذ، GT500 و دورانگو هلکت شباهت‌های زیادی به هم دارند. به گفتهٔ فورد، این شلبی وحشی ظرف ۳.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که دوج برای دورانگو هلکت عدد ۳.۵ ثانیه را اعلام کرده است. در مسافت ۴۰۰ متر اما داستان متفاوت است زیرا فورد برای شلبی عدد ۱۰.۷ ثانیه و دوج برای دورانگو هلکت عدد ۱۱.۵ ثانیه را اعلام کرده‌اند. این یعنی GT500 در درگ با اختلافی نزدیک به یک ثانیه از رقیب قدبلند خود سریع‌تر خواهد بود اما این فقط روی کاغذ است.

تاکنون دیده‌ایم که GT500 در انتقال قدرت عظیم خود به جاده در آغاز حرکت مشکل دارد تا جایی که حتی گاهی مغلوب خودروهای ضعیف‌تر از خود می‌شود. البته یک پیست درگ آماده با آسفالت چسبناک جایی است که شلبی در آن می‌درخشد اما در محیط واقعی، یک اس‌یووی بسیار سنگین‌تر و ضعیف‌تر می‌تواند موستانگ را در لانچ تحقیر کند. در هردو مسابقه‌ای که در ویدئوی زیر برگزار می‌شود، دورانگوی چهارچرخ محرک در آغاز با اختلاف زیادی جلو می‌افتد که این یعنی در درگ، کشش اهمیت بسیار زیادی دارد. البته خبر خوب برای GT500 اینکه در اینجا آئرودینامیک و قدرت هم بسیار مهم هستند. این یعنی موستانگ می‌تواند خود را دورانگو برساند اما آیا موفق می‌شود تا پیش از رسیدن به خط پایان ۴۰۰ متر این کار را انجام دهد؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.

مشخصات فنی

موستانگ شلبی GT500

دوج دورانگو هلکت

پیشرانه ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۷۶۰ اسب بخار ۷۱۰ اسب بخار
گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر ۸۷۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب چهارچرخ
وزن ۱۸۹۰ کیلوگرم ۲۴۲۰ کیلوگرم
قیمت ۷۴,۰۹۵ دلار ۸۲,۴۹۰ دلار
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. مهرداد

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (78 ديدگاه)

    اختلاف سرعتی که GT500 در زمان سبقت داره تعجب آوره. هر چند استارت خوبی نداره ولی فکر کنم کمتر ماشینی در رولینگ بتونه حریف GT500 بشه

    موافقم 23
    مخالفم 7
    1. R@m!n

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2240 ديدگاه)

      ماشینی که برای پیست تیون میشه شتاب اولیه بدردش نمی خوره. مهم شتاب ثانویه هست.

      موافقم 15
      مخالفم 7
    2. SRT

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (625 ديدگاه)

      «در یک دنیای معمولی، یک اس‌یووی سه ردیفه هرگز رقیبی برای یک ماسل کار دودر محسوب نمی‌شود خصوصاً ماسل کاری که یک پیشرانهٔ V8 سوپرشارژ زیر کاپوت و یک نشان شلبی روی جلوپنجره دارد؛ اما از زمانی که دوج موتور V8 هلکت خود را در سال ۲۰۱۵ به بازار عرضه کرد، دنیای خودرو دیگر عادی نیست»
      Mopar or nocar?

      موافقم 11
      مخالفم 3
    3. M.A.S

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (849 ديدگاه)

      هلکت ردای

      موافقم 3
      مخالفم 2
  2. یانکی

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2351 ديدگاه)

    هنسی باید یه درگ هم از سمت اصلی پیست مینداخت.در مجموع چه لذتی بردیم دمش گرم

    موافقم 13
    مخالفم 5
    1. مهراد

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (863 ديدگاه)

      آقای یانکی بر خلاف شما من اصلا لذت نبردم

      ورداشتن دوتا اَبَر ماشین قلدر رو دادن دست دو تا آدم شفته و پچل بعد گزارش تهیه کردن مثلا

      راننده شلبی که فکر کنم خمار بود داشت خوابش میبرد

      مقصود و منظور اینکه این ماشینا با این قدرت و سرعت و شتاب و پرفورمنس بسیار بالا باید دست دوتا گزارشگر حرفه ای و آدم حسابی باشه نه این گو…زو آ

      هنسی با این دبدبه و اسم و نامی که تریلی نمیکشه نباید این یارو بیریخته رو میاورد گزارشگر ، من مطمئنم لب تر کنه یکی مثل تنر فاست براشون کار میکنه

      حیف…

      موافقم 7
      مخالفم 5
  3. M3csl

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (46 ديدگاه)

    چسب خیلی مهمه…..خیلی

    بی چسب و ماسک جایی نرین لطفاً

    موافقم 15
    مخالفم 22
    1. R@m!n

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2240 ديدگاه)

      خب که چی الان ؟؟؟؟ مثلا الان به ماشینای آمریکایی تیکه انداختی ؟؟؟

      موافقم 16
      مخالفم 9
      1. Amir Machine

        ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1280 ديدگاه)

        این کلا کاری جز تیکه انداختن به آمریکایی‌ها بلد نیست، محلش نذارید

        موافقم 13
        مخالفم 7
        1. R@m!n

          ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2240 ديدگاه)

          آخه این حجم از نمک امکان نداره تو یه نفر باشه. لعنتی بامزه با این تیکه های خفنش.

          موافقم 15
          مخالفم 7
    2. rezars

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (12 ديدگاه)

      آه بهله با این تیکه شما فورد ورشکست شد

      موافقم 13
      مخالفم 5
    3. شاهین

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      اره لامصب چسب یه کاری کرد یه هایپر کار رفت زیر سوال!

  4. mm.y@rlou

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (283 ديدگاه)

    شلبی قیافه ی خیلی عصبی داره تو رولینگ خیلی بهتره کارش ولی اگه ببازه هم دوستاشتنیه

    موافقم 6
    مخالفم 5
  5. زیزیگولو

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    در کل درگ جالبی بود …. دورانگو واقعاً محشره

    موافقم 5
    مخالفم 2
  6. mahan

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2309 ديدگاه)

    gt500 که حرف نداره لازم نیست در موردش حرف زد ولی این دورانگو هم خیلی خوبه.خیلی حرفه با شاسی بلند فول سایز این قدر سریع بری

    موافقم 5
    مخالفم 5
  7. porsche

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (747 ديدگاه)

    واییئیییgt500 چه زیباست❤❤?❤❤

    موافقم 5
    مخالفم 5
  8. Mopar

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (30 ديدگاه)

    اینجاست که می فرماید با موپار در خط مستقیم در نیوفتید

    موافقم 4
    مخالفم 4
    1. viper

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      جان من موپار
      عالیه واقعا عالیه

      ببینید الان واری به این درگ ندارم اما ماستانگ داره از دنیای ماسل کار میره بیرون و کم کم داره به یه خودروی اسپرت تبدیل میشه اما داج چلنجر مثلا واقعا یه ماسل کاره….?

  9. پاشایی

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (51 ديدگاه)

    اگر شلبی چهار چرخ میبود مچ خیلی از حریفاش رو میخوابوند فورد ماستنگ از ماشینهای جذاب اتازونیه

    موافقم 4
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا