مرحلهٔ مقدماتی، گروه دوم، سدانهای خانوادگی اسپرت، دوئل سوم
نتایج دوئل قبلی بین بیوک رگال GS و کیا استینگر GT
مجموع آراء: ۱۵۲۳
آراء کیا: ۸۵۲
آراء بیوک: ۶۷۱
پیروز دوئل: کیا استینگر GT با کسب ۵۶ درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه | |
هیوندای سوناتا N Line | تویوتا کمری TRD |
تویوتا کمری TRD | |
کیا استینگر GT | بیوک رگال GS |
کیا استینگر GT | |
فورد فیوژن اسپرت | کیا K5 GT |
؟ | |
فولکسواگن آرتئون R | پژو ۵۰۸ PSE |
؟ |
فورد فیوژن اسپرت
تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۶
پلتفرم: CD4 فورد
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
چکیده: فورد فیوژن اسپرت را میتوان یک ماسل کار مدرن در قامت یک سدان خانوادگی دانست. پس از چندین سال، در نسخهٔ اسپرت بار دیگر پیشرانهٔ V6 در سینهٔ فیوژن قرار گرفته است و خبر بهتر اینکه این همان موتور ۲.۷ لیتری توئین توربو است که پیشازاین در پیکاپ F150 و کراساوور اج دیده بودیم. فیوژن اسپرت در ظاهر هم جذابترین عضو این خانواده محسوب میشود؛ اما این خودرو میتواند بدون نشان دادن شخصیت طوفانی که زیر پوستش قرار دارد، رانندگی آرامی داشته باشد و درعینحال توانایی تبدیل شدن به یک خودروی رالی بزرگ و راحت را هم دارد. فیوژن اسپرت گرگی در لباس میش است زیرا در استفادههای روزمره، مثل یک سدان خانوادگی معمولی، بدون سروصدا با جریان ترافیک همراه میشود اما به ناگهان میتواند آن روی خود را نشان داده و با خودروهای اسپرت سرشاخ شود.
کیا K5 GT
تاریخ معرفی: جولای ۲۰۲۰
پلتفرم: N3 هیوندای-کیا
گارانتی: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۱۰ سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر
چکیده: سدان خانوادگی جدید و زیبای کیا K5 در نسخهٔ GT از ۲۹۰ اسب بخار قدرت برخوردار است اما به دلیل انتقال قدرت محرک جلو، بهخوبی نمیتواند از این قدرت استفاده کند. البته خودروهای محرک جلویی مثل هوندا سیویک تایپ R هستند که پا را از ۳۰۰ اسب بخار فراتر گذاشته و بهخوبی از پس این قدرت برآمدهاند اما K5 GT برای استفاده از این قدرت آماده نیست. علاوه بر این، با پرداخت کمی مبلغ بیشتر، میتوان یک استینگر پایه با پیشرانهٔ ۲ لیتری ۲۵۵ اسب بخاری و قیمت ۳۴ هزار دلاری از خود کیا خرید که به دلیل هندلینگ و کنترل بسیار بهتر، در جادههای پیچدرپیچ میتواند K5 GT را پشت سر بگذارد. درمجموع، کیا K5 GT در داخل و خارج خودرویی زیبا و جذاب است اما بینقص نیست. کیا باید به این خودرو سامانهٔ چهارچرخ محرک یا لااقل لاستیکهای بهتری بدهد زیرا K5 GT به کشش بیشتری نیاز دارد.
مقایسهٔ مشخصات فنی
فورد فیوژن اسپرت | کیا K5 GT | |
پیشرانه | ۲.۷ لیتری V6 | ۲.۵ لیتری I4 |
تنفس | توئین توربو | توربوشارژ |
قدرت | ۳۲۵ اسب بخار | ۲۹۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۱۵ نیوتن متر | ۴۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | جلو |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۱ ثانیه | ۵.۲ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۳.۷ ثانیه | ۱۳.۷ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت |
توقف از ۱۱۰ | ۵۴.۲ متر | ۴۹.۷ متر |
مصرف سوخت | ۱۱.۷ لیتر ترکیبی | ۸.۷ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۶۶ لیتر | ۶۰ لیتر |
وزن | ۱۸۷۲ کیلوگرم | ۱۶۲۴ کیلوگرم |
طول | ۴,۸۷۱ میلیمتر | ۴,۹۰۴ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۸۵۰ میلیمتر | ۲,۸۵۰ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۴۵۵ لیتر | ۴۵۵ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه آمریکا | ۳۴,۷۴۰ دلار | ۳۱,۵۸۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
FARAZ
۵ خرداد ۱۴۰۰اپتیما گزینه بهتریه
طراحی جذاب و خاص
حس بهتری داره
جمشید
۵ خرداد ۱۴۰۰جناب دکتر K5 همون اپتیماست و فقط اسمش تغییر کرده و شده K5
Reza
۵ خرداد ۱۴۰۰Kia k5 GT
معین
۲۵ خرداد ۱۴۰۰نه اپتیما بهتره از همه نظر
RezaRs
۵ خرداد ۱۴۰۰نمیشه بیرون فوردو داخل کیا رو بدین الله ورسن برکت
RezaRs
۵ خرداد ۱۴۰۰کیا دا
Amirreza
۵ خرداد ۱۴۰۰چرا یه مدل دارن که این دوتا با هم ترکیب میشن و خودرویی به اسم( کورد اپیژن gs ) رو تقدیم شما میکنن
mahan
۵ خرداد ۱۴۰۰کورد اپیژن gs ?? تازه میگن چون کورد هم شده توانایی افرود هم پیدا شده.
بژی کورد
porsche
۵ خرداد ۱۴۰۰تو فورد که قشنگ تره (نظر شخصی) چون از نمایشگرای مسخره پر نشده و پر دکمست
RezaRs
۵ خرداد ۱۴۰۰حاجی تو داخل سال ۲۰۲۱ ی یا سال ۱۹۷۰ ؟
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۵ خرداد ۱۴۰۰رضا هرکسی سلیقه ای داره،لطفا احترام قائل باش…
من یکی خودم فیوژن رو دوست دارم، اصالت، قدرت و گشتاور و مصرف بالاش نشن میده یه باطن آمریکایی هم داره،از اپتیمای جدید اصلا خوشم نیومد…
رای من فورد…
amirmohammad
۵ خرداد ۱۴۰۰طرف عشق ژاپنه و صرفا چون رقیب فورد تو این دویل کره ای هست به فورد رای داده بعد میگه به سلیقه احترام بزار و میگه مصرف بالاشو دوست دارم :)))) یعنی اینقدر اذیت شده که حتی مصرف بالا رو هم نکته مثبت حساب میکنه فقط واس اینکه به کره ای رای نده
یکی از تاریخی ترین کامنت ها بود :))) با این وجود بازم عقبههه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۵ خرداد ۱۴۰۰کاربر فیک جدید،من به کدوم ماشین رای بدم به شما هیچ مربوط نیست،دوما اصالت فوردو بزارم کنار به کره ای رای بدم؟درضمن،شما این دوئل رو مبنای خوب بودن کیا حساب میکنی؟?? شما که فقط دنبال تنش راه انداختن هستی اول متنو بخون ببین درباره این دوئل چی نوشته بعد بیا حرف بپرون،اگه بخوام به دوستم میگم راحت هزارتا رای فیک به فورد بده،اما حوصله این مسخره بازیا رو ندارم و انتخاب این دوتا سلیقه ایه…
افتاد?؟
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۵ خرداد ۱۴۰۰درضمن کاربر فیک همه منو میشناسن من عاشق آمریکایی ها هستم،ژاپن یا کره هیچوقت انتخاب من نبوده….
RezaRs
۵ خرداد ۱۴۰۰آبتین من توهینی کردم به پورشه ؟
میثم
۵ خرداد ۱۴۰۰اون همه تعریف و تمجید از فورد
بعد تو مشخصات میبینیم شتاب جفتشون یکیه و سرعت نهایی کیا بیشتره
کیا طراحی بهتر، تکنولوژیهای بیشتر، گارانتی بهتر و قیمت پایینتری داره
محمدرضا
۵ خرداد ۱۴۰۰شتاب مساوی.ولی فیوژن مصرفش۳۳٪ از k5بیشتره.کارایی موتور کیا خیلی بهینه تره.وسرعت نهایی k5 بیشتره.
Amirreza
۵ خرداد ۱۴۰۰اپتیما ، از نظر فنی کمتر نیست و حداکثر سرعتش بیشتره ، ترمزای بهتر ، مصرف سوخت بهتر ، ظاهر جذاب تر ، وزن کمتر و …… و از همه مهمتر اینکه فورد فیوژن خیلی خیلی قدیمیه ، از کابینشم میشه اینو فهمید ، شدیدا به نسل جدید نیازمنده
محمدرضا
۵ خرداد ۱۴۰۰این آخرین نسل فیوژنه.
Amirreza
۵ خرداد ۱۴۰۰وای یادم رفت که فیوژن همون موندئو هست که دیگه قرار نیست نسل جدیدش بیاد
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۵ خرداد ۱۴۰۰جناب مال ۲۰۱۶هستش بعد میگی خیلی قدیمیه؟چی شد مال ۲۰سال پیش که نیست…
mahan
۵ خرداد ۱۴۰۰من تجربه سواری و مقایسه فیوژن یا اپتیما و سوناتا رو نوشتم.چرا پدال منتشر نکرد نمی دونم.
mahan
۵ خرداد ۱۴۰۰امیررضا جان من فیوژن 2015 رو تو منطقه ازاد نشستم و بگم سوناتا lf و اپتیما چیزی ازش کمتر نداره شاید تو اون سال کمی بهتر بود و رقبا بهش رسیده بودن.با رانندگی در داخل شهر ضعف سیستم تعلیق فیوژن خودشو نشون میده و تکان ها به دلیل وجود رینگ ۱۸ اینچی با فاق ۴۵ به اتاق منتقل می شه که توی خودرو های اپتیما و سوناتا نیز مشاهده می کنید.ضعیت دسترسی به ادوات داشبرد برای راننده و سرنشینان جلو خیلی خوبه و داشبورد کیپ هست و بدون هیچ زحمتی به تمام کلید ها دسترسی کامل داریم هرچند بلاحاظ راحتی دسترسی در حد داشبرد متمایل به سمت راننده اپتیما نیست ولی با این حال خوبه.سیستم صوتی فقط در تیپ تیتانیوم از سیستم صوتی حرفه ای سونی استفاده میکنه و بقیه 4 بلندگو و 4 توییتر هست که کیا و هیوندای حتی توی میداپشن ها هم سیستم صوتی اینفینیتی رو دارند و هرچند با پول فیوین میشه اپتیما و سوناتا فول گرفت با اینفینیتی و ساب!از معایب فیوژن که متاسفانه این مشکل رو تو تاروس هم داشتم اینه که ورود بیش از حد باد از پنجره هاست که اندکی آزار دهنده است.در هنگام رانندگی با سرعت150 کیلومتر مورد دیگری را نیز که خیلی منو دلسرد کرد اینه که در این سرعت و سرعت های بالاتر اتاق خودرو حالت گهواره ایی پیدا میکنه و از پایداری اطمینان بخشی برخوردار نیست در حدی که حاضر نیستید ریسک پذیرش سرعت های بالاتر را قبول کنید و در تعویض دنده ها و معکوس کشیدن ها ضربه گیربکس به اتاق خودرو کاملا مشهوده که اصلا قابل قبول نیست ونشان میده که فورد در قیاس با رقبای ژاپنی خود کمکاری کرده چون با پول امریکایی که میدیم انتظار داریم که به سطحی بالاتر از کیفیت و آرامش رقبای کره ای دست پیدا کنیم و از معایب آشکار و همیشگی خودروهای کره ایی که همان ضربه گیربکس در تعویض دندهاست راحت شوید ولی این حس ناخوشایند همچنان در فیوژن نیز همچون اپتیما و سوناتا با ما هست.من شورلت مالیبو و مزدا 6 و کمری رو به این ترجیح میدم
porsche
۵ خرداد ۱۴۰۰طرفدار فوردم ولی به کیا رای دادم
""new ""RAMIN
۵ خرداد ۱۴۰۰چرا داخل فورد این ریختیه ؟؟؟ ? کلا همش پلاستیک خشک. یه کمی هم پلاستیک نرم. ولی واقعا طراحی داخلیش بده… از فورد بعید بود
چرا اینقدر گارانتی فورد پایینه ؟؟؟ مشکوک میزنه.
انتخابم از بین این 2 تا K5 GT. حداقل طراحی داخلیش بهتره و گارانتیش بیشتره
و کمی ارزونتره.
.
.
.
.
.
و اما نکته ای مهم…
کی فکرش رو میکرد روزی ژاپن بیاد با بزرگان رقابت کنه و چنان متعصبانی رو با خودش یدک بکشه ؟؟؟ هیچ کس… اما الان چه بسا بهتر از برخی برند ها خودرو میسازن…
کی فکرش رو میکرد روزی کره ای ها خودرو هایی در حد آمریکایی و چه بسا بهتر بسازن؟
هیچ کس فکرشو نمیکرد…. اما الان میسازن چه بسا بهتر…
تاریخ دوباره تکرار خواهد شد. اینبار سریعتر…غیر قابل توقف هم هستن…
سرعت پیشرفتشون 5 برابر سریعتره…
از امر گریز ناپذیر نمیتوان فرار کرد… ???
محمد رستمی نژاد
۵ خرداد ۱۴۰۰بابا رامین چین گَنِگِش بالاس ???
درخت هرچی پُر تَر افتاده تره ???
""new ""RAMIN
۵ خرداد ۱۴۰۰من با درخت و گَنگ این جور چیزا کاری ندارم.
کمپانی که سال 2012 اینو تولید میکرد ??
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2016/05/Changan-CS35-765×510.jpg
.
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2016/05/Changan-CS35-03.jpg
.
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2016/05/04-Changan-CS35-546×410.jpg
.
الان همون کمپانی بعد گذشت 9 سال اینو تولید میکنه ! ?
https://img.caacar.com/2021/05/5czekeevs2y.jpg
https://img.caacar.com/2021/05/fmrialrfrsd.jpg
https://img.caacar.com/2021/05/vbp3pnffeld.jpg
این همه تکامل تنها تو 9 سال. ???
تازه اوضاع اون یکی کمپانی بدتره !و باید حواسمون به اون یکی کمپانی هم باشه.
اون کمپانی سال 2010 اینو تولید میکرد ?
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Geely_Emgrand-EC-7-500×333.jpg
.
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Geely_Emgrand-EC-7_04.jpg
عکس داخلشو ببین… آدم ?????
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Geely-Emgrand_EC-7-dashboard.jpg
حالا همون کمپانی بعد گذشت 11 سال داره اینو تولید میکنه… ?
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2021/04/Geely-Xingyue-L-2.jpg
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2021/04/Geely-Xingyue-L-3-767×511.jpg
اینم عکس داخلش ???
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2021/04/Geely-Xingyue-L-6-767×511.jpg
هم اون اولی… هم اون دومی. تنها در حدود 10 سال از اون…..
رسیدن به این… ?? پس قطعا تا 5 سال دیگه… ?
همونطور که گفتم از امر گریز ناپذیر نمیشه فرار کرد… ??
پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…
The Junior Mafia
۵ خرداد ۱۴۰۰با سلام
جناب رامین دوست عزیز،این رو باید قبول کرد که پیشرفت چینی ها حاصل از سالها کپی کاری و خریدن طراح های برتر دنیاست، الان اگه به حالت طراحی خودروی موستانگ نگاهی بیندازید میفهمید از یه نوع طراحی خاص برای جلوپنجره(به نام طراحی کوسه مانند) استفاده میکنه که توی این جیلی جدیدی که شما فرمودید به شکلی ناشیانه الگو برداری شده،حالت انحنای جلوپنجره از وسط و برجسته شدن لبه بالا و پایین جلوپنجره و البته طراحی چراغ ها کاملا با الهام از موستانگ بوده
درمورد یونی کی چانگان هم باید اینو گفت که توی خود سایت های خارجی بشدت مورد انتقاد قرار گرفته،به طراحی داشبورد نگاه کنید، از طرفی تحت تاثیر بامو قرار بوده(قسمت نمایشگر و حالت پایین داشبورد)و از طرفی با الهام از پریوس(قسمت بالایی داشبورد)
دربحث کلی هم پدال مطلب گذاشت که این مطلب هم منشا آن از یک سایت خارجی بود و تیتر سایت این ماشین رو به اسم پورشه کاین فقرا معرفی میکرد اگه این نام رو روش گذاشتند حتما برازنده این نام بوده.
مطلب دیگه هم این است که خودروهای چینی عمدتا توی بازار هایی عقب مانده همانند ایران روسیه پاکستان و کشورهای جنوب چین بفروش میرسند که دلیلش هم برمیگرده به سواد خودرویی و البته جیب مردم، الان توی هند توک توک و خیلی از خودروهایی که واقعا از رده خارج هستن بفروش میرسند درحالیکه واردات اونجا بازه و انواع خودروهای روز هم اونجا موجوده،داستان خودروهای چینی هم همینطوره دوست من، الان به چه دلیلی نمیزارند این خودروها وارد بازار اروپا، آمریکا،کانادا و حتی ترکیه بشن؟الان شما ترکیه اگه رفته باشی میبینی که خیلیا ماشین های فرانسوی،آمریکایی الخصوص فورد و آلمانی سوار میشن
آقای رامین عزیز،منکر پیشرفت چین توی زمینه خودروسازی نیستم اما با این تبلیغات یه ذره جو سایت رو بهم میزنی،لطف کن منطق رو پیشه خودت بگیر تا هم بقیه و هم خودت نهایت استفاده از مطالب رو ببرید
باتشکر از مدیریت سایت پدال
امیر
۵ خرداد ۱۴۰۰شاید خیلی از دوستان موافق نباشند. ولی من فورد رو ترجیح میدم.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۵ خرداد ۱۴۰۰منم فوردو دوست دارم و بهش رای دادم…
Farzad
۵ خرداد ۱۴۰۰هیچ جوره نمیتونم با زشتی نمای عقب کیا کنار بیام واقعا طراحی افتضاحه .
به دسته دنده کیا نگاه کنید ( اون قسمتش که شبیه چکش طراحی شده رو عرض نمیکنم ) قسمتی که پارچه چرمی داره ، این منو یاد لگن سازان وطنی میندازه .
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۵ خرداد ۱۴۰۰آقا ماهان سوءتفاهم نشه به این کاربر فیک جدید ریپلای کردم نه شما..
Aryan???judo
۵ خرداد ۱۴۰۰کیا خیلی بهتره
mm.y@rlou
۵ خرداد ۱۴۰۰فورد فیوژن
" Swedish Arrogant Tiger "
۵ خرداد ۱۴۰۰بی شک فورد.
عجیبه که کیا رای بیشتری داره.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۵ خرداد ۱۴۰۰اما الان فورد جلوتره!
محمدرضا
۵ خرداد ۱۴۰۰وقتی ۱۰۰بار هم میشه رای داد خب معلومه آرا دست کاری میشه.
کاش رای دادن هم مثل لایک نیاز به ورود با اکانت داشت
میرخان
۵ خرداد ۱۴۰۰نمیدونم چرا تفاوت گیربکس ها دلیل رای من به کیا شد ، جدا گیربکس دوکلاچه جدای از استهلاک یه خورده بالایی که داره ،کارایی بالایی از موتور به خودرو میده که اینجا رسما داریم میبینیم.
محمد مختاری آذر
۵ خرداد ۱۴۰۰قطعا کیا انتخاب من هستش
مهدی
۶ خرداد ۱۴۰۰چندتا فیوژن تو اهواز هست همیشه خرابن… در کل کمتر ماشین آمریکایی دیدم تو شرایط اهواز بتونه سالم بمونه و دووم بیاره شاید یکی از دلایلش اینه که معمولا تصادفی وارد میشن