نسل جدید کراس اوور فول سایز فورد اکسپلورر اواخر سال جاری میلادی وارد بازار اروپا خواهد شد. این خودرو منحصراً با پیشرانهی پلاگین هیبریدی در قاره همیشهسبز عرضه میشود.
این خودرو طی مراسمی مخصوص در آمستردام هلند رونمایی شد. اکسپلورر پلاگین هیبریدی از پیشرانهی ۶ سیلندر ۳ لیتری اکوبوست ۳۵۰ اسب بخاری و واحد الکتریکی ۱۰۰ اسبی استفاده میکند. قدرت ترکیبی این مجموعه برابر با ۴۵۰ اسب بخار و گشتاور آن نیز ۸۴۰ نیوتون متر بوده و با یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک همکاری میکند.
باتری لیتیوم یونی ۱۳.۱ کیلووات ساعتی این خودرو در حالت تمام الکتریکی برد ۴۰ کیلومتری ایجاد میکند. این خودرو را میتوان با استفاده از تکنولوژی ترمز احیا شونده و یا با استفاده از درگاه شارژ نصب شده روی گلگیر جلو سمت چپ شارژ کرد. فورد میگوید این خودرو مصرف سوخت ۳.۴ لیتری در هر صد کیلومتر داشته و در هر کیلومتر هم ۷۸ گرم دیاکسید کربن تولید میکند. ظرفیت یدک کشی اکسپلورر پلاگین هیبریدی ۲۵۰۰ کیلوگرم اعلام شده است.
این شاسیبلند از تکنولوژی چهار چرخ محرک هوشمند فورد و جعبه انتقال تک سرعته ی جدید برخوردار میباشد. همچنین کلاچ گشتاور الکترومکانیکی خودرو نیز میزان گشتاور توزیعی بین اکسلهای جلو و عقب را تنظیم میکند. مالکان میتوانند از بین چندین حالت رانندگی شامل نرمال، اسپورت، تریل، لغزنده، یدک کشی، اکو، برف عمیق و شن یکی را انتخاب کنند.
سیستم کمک به حرکت در سرپایینی نیز موجود بوده و البته طیف وسیعی از سیستمهای کمکراننده و ایمنی هم دیده میشود که از جملهی آنها میتوان به دستیار پارک فعال، پایش نقاط کور، دستیار ترمز عقب، دستیار پیشگیری از برخورد جلو با تشخیص عابران پیاده، کروز کنترل تطبیقی و… اشاره کرد.
فورد اکسپلورر ۲۰۲۰ پلاگین هیبریدی در دو نسخهی متمایز و فرمان راست با نامهای ST-Line و پلاتینیم عرضه خواهد شد.
با طول بیش از ۵ متری، پهنای ۲ متری و ارتفاعی تقریباً ۲ متری، این خودرو حداکثر گنجایش ۷ سرنشین را دارد. فضای بار خودرو با تا شدن دو ردیف عقب به ۲۲۷۴ لیتر میرسد و در داخل کابین هم ۱۲۳ لیتر فضای ذخیرهای تعبیه شده است.
صفحهنمایش ۱۰.۱ اینچی بهصورت استاندارد در تریم پلاتینیم دیده میشود. این صفحهنمایش با پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی تکمیل میشود. مدل سادهتر ST-Line از صفحهنمایش ۸ اینچی و پشت آمپرهای دیجیتال مشابه سود میبرد.
مدلهای ST-Line دارای تریم مشکی براق در جلوپنجره، ریلهای سقف و پوشش روی دربها بوده و رینگهای ۲۰ اینچی آن نیز ظاهر مشکیرنگ دارند. در کابین هم غربیلک فرمان D شکل، تریم فیبر کربن مانند و دوختهای قرمز به چشم میخورد. صندلیهای جلوی گرم و سرد شونده با تنظیم برقی در ۱۰ جهت، صندلیهای ردیف دوم گرم شونده، شارژ بیسیم گوشی، سیستم صوتی بنگ اند اولوفسن ۸۰۰ واتی و… بهصورت استاندارد در این شاسیبلند آمریکایی بکار رفتهاند.
اما مدل پلاتینیم از تریم ساتین برای جلوپنجره، ریلهای سقف و پوشش روی دربها سود برده و در کابین هم تریم چوب واقعی دیده میشود. سیستم صوتی این خودرو از نوع بنگ اند اولوفسن و ۱۰۰۰ واتی است.
انتظار میرود قیمت این خودرو در آیندهای نزدیک اعلام گردد.
amir
۱۷ فروردین ۱۳۹۸اون از اسکیپ این از اکسپلورر
450 اسب بخار اونم برای یه کراس اوور فول سایز
که حتی کراس اوور پرفورمنس هم نیست
یه چنین امکاناتی رو برند های لوکس بیش از 80 هزار تا قیمت میزارن روش
حالا فورد میخواد امکانات یه ماشین 80 هزار دلاری رو با قیمت خیلی کمتر به مشتری بده
مانی
۱۸ فروردین ۱۳۹۸چرم و چوب هم جزئی از امکانات ماشینه
مطمئنا تمام امکانات ماشین لوکس رو نداره
در غیر اینصورت خودش هم میشد لوکس و گرون
به نظر من این ماشین واسه اروپا زیادی گندهه
بیشتر بدرد آمریکا,کانادا و استرالیا میخوره
پارسا
۱۷ فروردین ۱۳۹۸این مشخصات فقط یه معنی میده
نهایت و اوج احترام به مشتری
امین پارسی
۱۷ فروردین ۱۳۹۸فقط عکس چهارم …
me84
۱۷ فروردین ۱۳۹۸.
برعکس نسل جدید اسکیپ طراحی خوبی داره. واقعا شیکه
VIPER
۱۷ فروردین ۱۳۹۸واقعا ماشین فوقالعاده ای
تو این سگمنت بهترین انتخاب هست
مخصوصا پلت دف عقبش
حمیدرضا
۱۸ فروردین ۱۳۹۸تنها ماشین کراس اور و اس یو وی فورد که یکم چهره قدیمی داره فلکس هست که اتفاقا کوهی از آپشن و امکانات داره ولی خوب دیگه قدیمی شده اینم به نظر من می تونه محبوب بشه مثل موستانگ که در آلمان هیچ کس فکرشم نمی کرد انقدر فروشش بالا بره
البته قوانین مالیاتی ابعاد خودرو حتما روی فروشش تاثیر میگذاره