هنگامیکه فورد اوایل امسال نسل جدید F150 رپتور را معرفی کرد، اعلام نمود که این خودرو به نسخهٔ بروز شدهٔ همان پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربوی قبلی مجهز شده است که از پیشرفتهترین توربوشارژرها، ضریب تراکم ۱۰.۵:۱ و فنهای قدرتمند جدید در سیستم خنککننده بهره میبرد. فورد در آن زمان خروجی این موتور را اعلام نکرد و اعتقاد بر این بود که احتمالاً قدرت و گشتاور آن کمی نسبت به نسل قبلی افزایش یافته است اما حالا مشخص شده که اینطور نیست زیرا طبق اعلام رسمی فورد، این موتور مثل قبل همچنان ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
شاید این اعداد ناامیدکننده به نظر برساند زیرا فاصلهٔ زیادی با ۷۰۲ اسب بخار قدرت و ۸۸۰ نیوتن متر گشتاور رم TRX دارند که توسط موتور ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ هلکت تولید میشوند اما فورد وعدهٔ ارائهٔ نسخهٔ قویتر رپتور R را هم داده است که به پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ موستانگ شلبی GT500 مجهز خواهد بود. این موتور هماکنون در موستانگ ۷۶۰ اسب بخار قدرت و ۸۴۷ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و بنابراین رپتور R را به رقیبی واقعی برای رم TRX تبدیل خواهد کرد. درهرحال، فورد علاوه بر انتشار مشخصات فنی رپتور جدید، قیمت رسمی آن که از ۶۵,۸۴۰ دلار آغاز میشود را هم اعلام کرده است.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۲ خرداد ۱۴۰۰اصیل ترین وانت دنیا👌❤️
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۲ خرداد ۱۴۰۰رپتور rهم بیاد دیگه چه شود!
اونوقت یه رقابت تنگاتنگ بین این و تیرکس بوجود میاد!
لحظه شماری میکنم برای ورودش😍😍
محمدرضا
۲۲ خرداد ۱۴۰۰و بهترین
و پرفروش ترین
و معروف ترین
و…
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۲ خرداد ۱۴۰۰👌👌
NAVID۰۰۹۸
۲۲ خرداد ۱۴۰۰خودم یکی از طرفداران رپتور هستم ولی فکر میکنم TRX رم از هر جهت عالیتره !
چه ظاهر قلدرتر
چه متریال داخلی باکیفیتتر
چه طراحی داخلی جذابتر
چه قدرت فنی
رم ، با آمدنش ، خیلی از معادلات پیکاپهای وحشی را به هم ریخته و عملاً پیکاپهای گاوی وارد رقابت با سوپر اسپرهای لاکچری و گران میشوند که خندهداره این موضوع و البته جذاب !
جداً مکه جنگه ، این همه قدرت را مگر چند درصد از خریداران استفاده میبرند به جزء میتینگ خیابانی و هر از چندگاهی یه دورهمی دوستانه !
این ماشینها باید واسه کسی باشه که تو بیابون و کوهستان شغلش ایجاب میکنه زمین رو درو کنه بره برسه به مقصد ، مثل کارهای معدنی یا سدسازی یا جاده سازی و… !
جداً درک نمیکنم که چرا باید خودرویی را خرید برای استفادهی شهری و جادهای که بیشتر از ۳۰۰ اسب قدرت داشته باشه ، نه واقعاً مگر چی میخواهند از قدرت زیاد که این طوری جنگ گشتاور و اسببخار بیشتر راه انداختهاند !
بحث من خوب یا بدیه این خودروها نیست !
بحث من اینه که این همه قدرت را وقتی استفادهای نداریم چرا باید داشته باشیمش مگر اینکه دیوانهی خودرو باشیم و هروز پوست آسفالتهای جاده و شهر را با سرعت بالای ۲۰۰تا جر بدیم که بعید میدانم قانون اجازه بده و کت بسته نفرستمون انفرادی !
مگه زندگی معمول مثل فیلم توکیو دریفت میمونه !!!
AHMET 2002
۲۳ خرداد ۱۴۰۰خودرویی با استفاده شهری و حاده ای؟؟؟؟
جواد
۲۶ خرداد ۱۴۰۲خودرو پیکاپه نیازی نیست بری تو جاده شهری باید بری جنگل و کویر و کوه
Nima
۲۲ خرداد ۱۴۰۰فقط کافیه اسمشو بشنوی (رپتور) تا بدونی با چی طرفی.
SRT
۲۲ خرداد ۱۴۰۰حتی اگه رپتور آر با موتور جی تی پونصد هم بیاد من لارم رم تیرکسو ترجیح میدم..
علی+اکبر
۲۲ خرداد ۱۴۰۰قیمت فورد رپتور از لندکروزر پایین تره !!فکرش بکنید
NAVID۰۰۹۸
۲۲ خرداد ۱۴۰۰فکر چی ؟!
مگه متریالی که در لندکروزر به کار رفته با خودروهابگی آمریکایی بخصوص فورد و دوج یکیه !
خیلی ببخشید ، مثالی پیدا نکردم جز ارزش یک کیلو آهن با چدن ، فولاد ، برنج ، مس ، نقره ، تیتانیوم ، طلا و…
اینها همه فلز هستند اما ارزشهای متفاوت !
داخل بحث ارزشی متریال مورد استفاده در بخش موتور گیربکس نمیشم که باعث ماندگاری و قابلیت اطمینان محصول میشه و یک مثال ساده میزنم که شما فقط به پوشش چرم خودروها توجه کنید که همه چرم هستند ولی با جنسهای متفاوت و ماندگاری متفاوت که از خودروهای چینی و کرهای گرفته تا ژاپنی آلمانی آمریکایی که بسیار متنوع هستند اما با هم یکی هستند ؟؟؟!
لندکروزر پول کیفیت بالایش را میگیره و نه خودرویی که بعد از ۵ سال استفاده از هر جهت دِفورمه میشه چه در بحث کیفیت متریال و چه در بحث ظاهری !
اینقدر هم کشک نیست که کسی بیاد تو آمریکا محصول ارائه کنه و قیمتش بیگدار بالا باشد !
برخی شرکتها هستند در جوامع جهانی که ریز به ریز قیمت یک محصول را در میآورند و حتی سود شرکت فروشنده هم با کمترین اشتباه حساب میکنند .
مثل بوگاتی که محصولاتش به سبب گرانی تحقیق و توسعه تماماً ضررده هستند اما چون نماد قدرت شرکت فولکس هست ، نفعش بیشتر از ضرراتش هست !
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۲ خرداد ۱۴۰۰والا هزاران هزار سیلورادو و f-150داریم که بالای میلیون ها کیلومتر کار کردن اما بازم از کار نیوفتادن! یا مثلا فورد ترانزیت،و یا…..
چی شد اینجا هم لندکروزر داریم میدونیم چی به چیه!یه جوری از کیفیت حرف میزنی انگار فضاپیماست!😐
TAHA MALEK
۲۲ خرداد ۱۴۰۰دقیقا چون اصلا قدرتی نداره که بهش فشار بیاد
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۲ خرداد ۱۴۰۰لندکروزر ماشین بدی نیست یه ماشین کاملا معمولیه اما اینجا با قیمت های فضایی جوری ازش تعریف میکنن انگار اس کلاسه!😐
Amir Machine
۲۲ خرداد ۱۴۰۰نوید جان جهت اطلاع
تو لیست بادوامترین ماشینا که تو همین پدال هم منتشر شد، 4 تا از 10 تا، آمریکایی بودن، بهتر بگم، تو این لیست فقط تویوتا بود و آمریکاییها!
حالا فکر کنم بهتر بشه در مورد «خودرویی که بعد از ۵ سال استفاده از هر جهت دِفورمه میشه چه در بحث کیفیت متریال و چه در بحث ظاهری» قضاوت کرد!!!
VENENO / SC V12
۲۲ خرداد ۱۴۰۰لندکروز قدیمی و زشت!
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۲ خرداد ۱۴۰۰دقیقا👌
NAVID۰۰۹۸
۲۲ خرداد ۱۴۰۰در جواب دوست عزیز امیر ماشین ، عارضم که :
خیر ، خدای نکرده بد برداشت نکنید !
در کامنتم هم گفتم بحث من خوبی یا بدیه خودروها نیست و بحث من درجهبندی متریال مورد استفاده در ساخت تک به تک قطعات از ریز تا درشت هست یا دقت در منتاژ قطعات !
بحث ، سرِ کارکرد بالای خودرو نیست ، بحث من برای کارایی و دوام قطعات هست !
اونهایی که بدون پشتوانه سخن میگویند که هیچی و به کنار !
اما اونهایی که داخل خودروهای آمریکایی مثل جیپ رانگلر یا گلادیاتور یا حتی فورد F150 نشسته باشند و جنس متریالهایشان را در نظر گرفته باشند به نسبت دیگر خودروها ، بهتر متوجه حرف من میشوند !
Iman99
۲۲ خرداد ۱۴۰۰تو همون متریال و آلیاژ هم آلمانی ها و امریکایی ها خیلی بهتر هستن بهترین آلیاژ ها که توصنایع حساس استفاده میشن یا سوپر آلیاژ هایی هستن که تکنولوژی اونها بیشترشون فقط دست آلمان یا امریکاس که بهترین هستن از همه نظر و بهترین تکنولوژی و کارایی و کیفیت رو دارن تو همه چیز هم همینطوره.
Iman99
۲۲ خرداد ۱۴۰۰مرسدس جی کلاس و هامر و فورد از همه نظر بهتر از لندکروز هستن و دارای متریال بسیار با ارزش تر و و خیلی با کیفیت تر و ماندگار تر و بهتر از نویوتا لندکرونز هستن این چیزیه که مثل روز روشنه و هر چیزی غیر از اینها بگی اشتباه میکنی navid0098 چون کلا فقط تنها چیزی که میدونی میگی حامد کرزای از شمال افغانستان تا جنوب اون با تویوتا در رفت و آمده یا داعش تویوتا هم دارن یا رفتی سربازی لندکروز دیدی اینها ملاک و معیار نیستن بگی کی کجا این رو داره اگر هم باشد مرسدس جی بصورت کاملا حرفه ای تو نیروهای نظامی کشور. های پیشرفته استفاده میشه یا فورد بهترین وانت ها رو با بهترین متریال داره یا هامر و هاموی که خودروی میدان نبرده و کاملا حرفه ای و تخصصی تو نیرو های نظامی کشور ها استفاده میشه از همه نظر هم بهتر از لندکروز هستن تو آفرود آنرود بهترین متریال کیفیت و این آفرودر ها از آلمان و امریکا از هر لحاظی بهتر هستن و کلا تو همه چیز بهترین هستن.
NAVID۰۰۹۸
۲۳ خرداد ۱۴۰۰Iman99
حالا اینکه با تَعنه حرف میزنید به کنار و بیخیال !
اما با اینکه خودم آمریکاییها را دوست دارم میگویم که این آمریکاییها دیگر به مانند آمریکایی قبل سال ۲۰۰۰ نیستند !
بخدا اون چیزی نیست که شما در ذهنتون پرورش دادید ، ذهنی که بسته بزرگ شده ، متاسفانه !!!
Iman99
۲۳ خرداد ۱۴۰۰ببینید کاملا محترمانه و با احترام میگم navid0098ذهن شما بسته هست و اشتباه فکر میکنید و نوک بینی خودتون رو میبینید و کم عمق فکر میکنید وگرنه منم دوست ندارم اینها رو بگم اگه من جوابی دادم دلیلش این نوع کامنت های امثال شما بوده که البته الان تو الان وضعت بهتر شده نسبت به قبل که تو پست موتور سیکلت از جنسیس مینوشتی و الان کمترش کردی واسه من مهم نیست ولی بازم تو یا بعضیای دیگه که هنوز کاهن معبد هستن کلا احترام و ادب و رعایت رو گذاشتین در کوزه آبشو میخورین در کل بدونید خودروی یا برند مورد علاقت رو دوست داری خب داشته باش با و از اون تعریف کن نه اینکه دیگه بیایی دخالت کنی تو خودروسازی و خودروساز ها با اینکارت باعث مخالفت بیشتر با خودرو و برند مورد علاقه خودت میشی مثلا به شما چه مربوطه خودروسازی امریکا از سال ۲۰۰۰ چطور شده؟ خودروسازی و صنعت امریکا آنقدر بزرگ و قویه که ژاپن مثل انگشت کوچیکه اون میمونه که همونم به لطف امریکا بوده حالا دوباره میخوای چیزی دیگه بگی خب بگو منم اگه موتورم گرم شه ترمز میبرم و میرم مینویسم روی خاک رو درخت رو پر پرنده رو ابرا و.. پس به نفع خودتونه مسالمت آمیز نظرتون رو بدید و برید.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۳ خرداد ۱۴۰۰آقا ایمان ایشون وقتی توهم سوار شدن به f150رو داشته،دیگه چه انتظاری داری!
یانکی
۲۲ خرداد ۱۴۰۰این اصلاحات رو موتور انجام شده و مهمتر اینکه تو این نسل به یه سیستم اگزوز جدید و پیشرفته تر مجهز شده و میگن قدرت تغییر نکرده.بعید میدونم با اصلاح سیستم اگزوز دیگه هیچی نباشه 5 الی 10 اسب به قدرت اضافه میشه.احتمالا نوعی رکب به رقیب هست.و اینکه امید وارم برای نسخه رپتور R از پیشرانه پوشراد 7.3 لیتری گودزیلا به همراه سوپر شارژ بهره بگیرن.
R@m!n
۲۲ خرداد ۱۴۰۰موتور 5.2 لیتری شلبی GT500 خواهد بود که تمرکزش رو سرعت بالا در آنرود و آفرود هاردکور هست که به عبارتی رقیب مستقیم TRX باشه که سوپر شارژرم داره.
موتور گودزیلا برای وظایف سنگین باری هست و فلسفه ای جدا داره.
mm.y@rlou
۲۲ خرداد ۱۴۰۰مگه خدا به رام تیرکس رحم کنه وگرنه کارش تمومه
امیر
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ماشین خوبیه این رپتور
ولی کاش زودتر رپتور r رقابت رو شروع کنه با سلطان trx
مهدی
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ادم وقتی نگاهش میکنه انگار داره به یه کوه ابهت که اندازه کره زمینه نگاه میکنه
ایران
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ییکی از بهترین پیکاپ های تاریخ حتی اسمش رپتور یه دایناسور کوچک و سریع و خشن بوده واقعا عالی هست ولی به نظرم هنوز رم trx پادشاه پیکاپ هاست و تیرکس دنیای خودروها ولی من شخصا اگه پول زیادی داشته باشم هنسی ماموت رو میخرم ❤❤❤❤
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۲ خرداد ۱۴۰۰کاش رپتور همچنان از طراحی نسل قبل پیروی میکرد.
Mf1
۲۳ خرداد ۱۴۰۰در کنار رم trx بهترین پیکاپهای دنیا