فورد در ماه ژوئن نسل جدید F150 را معرفی کرد و حالا سرانجام خروجی پیشرانهها و همینطور ظرفیت بار و بکسل آنرا اعلام کرده است. لیست پیشرانههای F150 جدید بهجز اضافه شدن یک نمونهٔ هیبریدی تغییری نسبت به نسل قبلی نداشته و بنابراین پیشرانهٔ پایه و استاندارد آن مثل گذشته یک نمونهٔ ۳.۳ لیتری V6 تنفس طبیعی با ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور است. گزینهٔ بعدی هم یک واحد ۲.۷ لیتری V6 اکوبوست توئین توربو است که ۳۲۵ اسب بخار قدرت و ۵۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
خروجی این دو موتور نسبت به نسل قبلی تغییر نکرده است اما خروجی موتورهای ۳.۵ لیتری V6 اکوبوست و ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی برای مدل ۲۰۲۱ افزایش یافته است. طبق اعلام فورد، موتور هشت سیلندر حالا ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که ۵ اسب بخار و ۱۳ نیوتن متر بیشتر از قبل است درحالیکه خروجی موتور شش سیلندر هم با ۲۵ اسب بخار و ۴۰ نیوتن متر افزایش به ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۷۷ نیوتن متر گشتاور رسیده است. فورد همچنان پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربودیزل را هم برای F150 ارائه میکند که ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۹۵ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی همهٔ موتورها هم مثل قبل توسط یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد.
اما مهمترین خبر در مورد پیشرانههای نسل جدید F150 ارائهٔ یک قوای محرکهٔ هیبریدی برای اولین بار است. این قوای محرکه که پاوربوست نام دارد و از یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 اکوبوست توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی ۳۵ کیلوواتی و باطری لیتیوم یونی ۱.۵ کیلووات ساعتی تشکیل شده است، با تولید ۴۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۲ نیوتن متر گشتاور، قویترین پیشرانهٔ نسل جدید F150 محسوب میشود. به گفتهٔ فورد، نسخهٔ هیبریدی این پیکاپ بهصورت معمول توانایی بکسل ۵۷۶۰ کیلوگرم را دارد که از ظرفیت بکسل همهٔ پیکاپهای هیبریدی کامل بازار بیشتر است. حداکثر ظرفیت بار F150 هیبریدی نیز متعلق به نسخهٔ کروکب ۴×۲ با قسمت بار ۲۰۰ سانتیمتری است که میتواند تا ۹۶۰ کیلوگرم بار را حمل کند.
حداکثر ظرفیت یدک کشی نسل جدید F150 هم ۶۳۵۰ کیلوگرم است که با پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری اکوبوست در نسخهٔ سوپرکب ۴×۲ با قسمت بار ۲۴۵ سانتیمتری و مجهز به پکیج Max Trailer Tow ارائه میشود. این ظرفیت که ۳۶۰ کیلوگرم نسبت به نسل قبلی افزایش یافته، از همهٔ پیکاپهای فول سایز وظیفه سبک بازار بیشتر است. حداکثر ظرفیت بار هم متعلق به نسخهٔ تک کابین ۴×۲ با قسمت بار ۲۴۵ سانتیمتری و پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 و مجهز به پکیجهای Max Trailer Tow و Heavy Duty Payload است که میتواند تا ۱۵۰۰ کیلوگرم را حمل کند. این رقم بیش از ۴۵۰ کیلوگرم از نزدیکترین رقیب F150 یعنی رم ۱۵۰۰ بیشتر است.
MOHAMMAD.DEMON
۱۰ مهر ۱۳۹۹فکر نکنم هیچ ماشین در حال تولید دیگه ای باشه که این همه موتور و نسخه های مختلف از یک اسم و ماشین رو ارائه بده
تنوع به قدری زیاد که ممکن نیست وارد سایت بشی و تمام نیاز هاتو براورده نکنه
عارف
۱۰ مهر ۱۳۹۹ماشینی قدرتمند زیبا و بر طرف کننده نیاز مصرف کننده . کمتر آدمی و میشناسم که عاشق این ماشین نباشه
Hadi
۱۰ مهر ۱۳۹۹پر فروش ترین ماشین دنیا…
یکی از بهترین پیکاپ های دنیا……
نامجو
۱۰ مهر ۱۳۹۹چند روز پیش با یه دختر امریکایی چت میکردم میگفت از آمریکا متنفرم و دلم میخواد کشور رو ترک کنم. ازش دلیلش رو پرسیدم گفت چون تو این کشور دهاتی های ضد ماسک وجود داره که عاشق اسلحه و SUV و پیکاپ هستن!!! واقعا راست میگن که آمریکایی ها ناشکرترین مردم دنیان. درسته که دغدغه اون ها برای رسیدن به کمال باعث شده سطح استاندارد زندگی بالایی داشته باشن اما واقعا دیگه بعضیاشون رد دادن
Cause
۱۰ مهر ۱۳۹۹اونها همون آسیایی های مهاجرت کرده به اونجان
" Swedish Arrogant Tiger "
۱۰ مهر ۱۳۹۹فورد: F150 با پیشرانه هشت سیلندر 5 لیتری با پکیج Heavy Duty Payload
ظرفیت بار: 1/5 تن
سایپا: نیسان آبی با پیشرانه 4 سیلندر 2/4 لیتری
ظرفیت بار مجاز : 2/1 تن
تازه بیشتر از یک تن از رم 1500 هم بیشتر میزنه!
مجموع قوانین فیزیک، بار مجاز به همراه شرکت های داج و فورد:
We are a joke to you?
مانی
۱۱ مهر ۱۳۹۹منم میخواستم همینو بگم
یعنی این بیاد ایران راحت هر روز ۴ تن بار میزننش
و بجا کامیون ازش استفاده میکنن بدون خرابی
نیما
۱۰ مهر ۱۳۹۹تصویر مطلب رو که دیدم که داره قایق رو بکسل میکنه یاده نیسان گاوی های شهرمون افتادم که هروز در حال بکسل کردن قایقهاشونن با اون نیسانهای زنگ زده بی پلاکِ زشت.. کمکهای عقبشون هم میبرن بالا ( برای بار زدنه گازوئیل قاچاق ) و اکثرا سپره عقب نداره وقتی از روی دست اندازها و سنگلاخ هابا سرعت رد میکنن انگاری خری می ماند که داره جفتک میندازه و میره به سمت جلو و تهش یک متر میپره بالا پایین ..تصور کنید چه نمایی به شهرتون میده این چهار چرخه پنجاه ساله .(توی یک شهره کوچک ساحلی زندگی میکنم )