فورد

معرفی رسمی ماوریک، کوچک‌ترین و ارزان‌ترین پیکاپ فورد

فورد سرانجام رسماً از کوچک‌ترین پیکاپ خود یعنی ماوریک پرده‌برداری کرده است. این خودرو به‌عنوان فرزند جدید خانوادهٔ پیکاپ‌های فورد، با ۵,۰۷۲ میلی‌متر طول و ۱,۷۱۵ میلی‌متر ارتفاع، ۲۸۲ میلی‌متر کوتاه‌تر و ۵۳ میلی‌متر کم‌ارتفاع‌تر از رنجر است که تا پیش‌ازاین کوچک‌ترین پیکاپ فورد محسوب می‌شد. به اعتقاد فورد، ماوریک خریدارانی که به دنبال خودرویی کاربردی‌تر هستند و حتی کسانی که قبلاً پیکاپ نداشته‌اند مثل خریداران کراس‌اوورها و هاچ‌بک‌ها را به سمت خود جذب خواهد کرد.

یکی از نقاط قوت ماوریک، تجهیز آن به قوای محرکهٔ هیبریدی به‌صورت استاندارد در تیپ پایه است. این قوای محرکه مثل اسکیپ هیبریدی، از یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی بنزینی با ۱۶۲ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور و یک موتور الکتریکی ۱۲۶ اسب بخاری تشکیل شده و مجموعاً ۱۹۱ اسب بخار قدرت را به یک گیربکس CVT تحویل می‌دهد. البته این نسخهٔ هیبریدی صرفاً به‌صورت محرک جلو عرضه می‌شود که شاید ناامیدکننده باشد اما مصرف سوخت تنها ۵.۸ لیتری آن در هر صد کیلومتر در شهر برای خریداران خوشایند خواهد بود. ماوریک هیبریدی با یک باک سوخت می‌تواند تا ۸۰۰ کیلومتر را طی کند، تا حداکثر ۶۸۰ کیلوگرم بار حمل کند و تا ۹۰۰ کیلوگرم را بکسل کند.

اما کسانی که توانایی بیشتری می‌خواهند می‌توانند سراغ موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو بروند که ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۵ نیوتن متر گشتاور دارد و به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل می‌شود. این موتور هم به‌صورت محرک جلو ارائه می‌شود اما سامانهٔ چهارچرخ محرک برای آن قابل سفارش خواهد بود. ماوریک با این موتور در صورت تجهیز به پکیج سفارشی 4K Tow می‌تواند تا ۱۸۰۰ کیلوگرم را بکسل کند.

برخلاف رقیب اصلی ماوریک در بازار یعنی هیوندای سانتا کروز که به‌وضوح در طراحی وام‌دار توسان است، ماوریک استایل سنتی‌تری دارد. در جلوی خودرو، نوار عریضی در میان جلوپنجره و چراغ‌های LED با طرح C شکل گیره‌ای، تا حدودی F150 را تداعی می‌کند. در عقب نیز چراغ‌های عمودی بزرگ شباهت‌هایی به چراغ‌های رنجر دارند. فورد برای این پیکاپ یک پکیج آفرود سفارشی بنام FX4 را هم ارائه می‌کند که برای نسخه‌های مجهز به موتور اکوبوست و سامانهٔ چهارچرخ محرک قابل سفارش خواهد بود. این پکیج لاستیک‌های بزرگ‌تر، فاصلهٔ کمی بیشتر از سطح زمین، صفحات محافظ زیر بدنه، سیستم کنترل پایین آمدن از شیب‌ها و دو حالت آفرود در انتخاب‌گر حالات رانندگی را شامل می‌شود.

ماوریک از قسمت بار ۱۳۷ سانتی‌متری سود می‌برد که مملو از راه‌حل‌های کاربردی و هوشمندانه است. ازجملهٔ این ویژگی‌ها می‌توان به چهار حلقهٔ D شکل، دربازکن نوشابه و یک خروجی برق ۱۱۰ ولت اشاره کرد. علاوه بر این، درب قسمت بار هم به‌صورت چندمنظوره طراحی شده و می‌تواند هنگام باز شدن کمی بالاتر قرار گیرد و امکان قرار دادن اشیاء طویل به‌صورت صاف در قسمت بار را فراهم کند.

در داخل ماوریک یک نمایشگر ۸ اینچی لمسی با اپل کارپلی و اندروید اتو تعبیه شده است. در اینجا همچنین سیستم FordPass Connect ارائه می‌شود که امکان خاموش یا روشن کردن خودرو، قفل یا باز کردن درها و پیدا کردن خودرو را از طریق گوشی هوشمند را فراهم کرده و مودم اینترنت وای فای با قابلیت اتصال حداکثر ۱۰ دستگاه را ارائه می‌کند. هرچند در کابین ماوریک به‌طور گسترده‌ای از پلاستیک خشک استفاده شده تا قیمت پایین نگه داشته شود اما سطوح منحصربه‌فردی به‌خوبی این پلاستیک‌ها را پنهان کرده و فضای دلپذیری را برای سرنشینان فراهم نموده است.

علاوه بر این، در داخل خودرو فضاهای هوشمندانه‌ای برای قرار دادن اشیاء مختلف تعبیه شده است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به نگه‌دارنده‌های لیوان روی درها که می‌توانند بطری‌های یک لیتری را به‌صورت ایستاده در خود جای دهند، جیب درها که امکان قرار دادن تبلت یا نوت‌بوک را فراهم می‌کنند و یک سطل بزرگ زیرا صندلی عقب برای وسایل بزرگ‌تر اشاره کرد.

قیمت فورد ماوریک از تنها ۱۹,۹۹۵ دلار برای تیپ پایهٔ XL آغاز می‌شود که با توجه به تجهیزات ایمنی استاندارد، پیشرانهٔ هیبریدی و ظرفیت بار، رقم بسیار مناسبی به نظر می‌رسد. در تیپ XLT با قیمت ۲۲,۲۸۰ دلار، کروز کنترل، رینگ‌های آلیاژی، آینه‌های جانبی برقی و… به تجهیزات خودرو اضافه می‌شود درحالی‌که تیپ لاریات با قیمت پایهٔ ۲۵,۴۹۰ دلار هم از تریم چرمی، نورپردازی داخلی، غربیلک فرمان چرمی، پنجرهٔ کشویی عقب برقی و پورت‌های USB در عقب برخوردار است. برای هر سهٔ این تیپ‌ها پیشرانهٔ ۲ لیتری اکوبوست با قیمت ۱,۰۸۵ دلار قابل سفارش است و سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم ۲,۲۲۰ دلار هزینه دارد.

قیمت گران‌ترین تیپ ماوریک یعنی لاریات با سفارش پیشرانهٔ دو لیتری توربو، سامانهٔ چهارچرخ محرک، پکیج ۸۰۰ دلاری FX4 و پکیج ۷۴۵ دلاری 4K Two به حدود ۳۰ هزار دلار می‌رسد که تنها کمی از قیمت پایهٔ تویوتا تاکوما بیشتر بوده و هنوز هم برای یک خودروی روزمرهٔ ماجراجویی و کاربردی بسیار قابل‌توجه است. فورد ماوریک پاییز امسال راهی بازار می‌شود و هم‌اکنون رزرو خرید آن آغاز شده است.

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. میثم

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3608 ديدگاه)

    خیلی خوشم اومد
    بخصوص پیشرانه هیبریدی و اون فضاهای ذخیره سازی هوشمندانه کابین

    1. Reza

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (5344 ديدگاه)

      خوشم اومد

    2. NAVID۰۰۹۸

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (10385 ديدگاه)

      به اصل طراحی که دقت کنید ، چیزی نداره ، سادست ، اما دلنشینه !

      خوشم اومد !

      ارزان‌های آن‌ها برای ما در میاد لاکچری !
      پس لاکچری آن‌ها چه برایمان در می‌آید !

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. Amirreza

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2727 ديدگاه)

        لاکچری های آنها برامون میشه هواپیما سوپر لوکسای اونا برامون میشه کشتی ۷۰۰ طبقه تفریحی در وسط دریای مدیترانه همراه با وزش ملایم باد همرا با امکاناتی مثل سالن برای شکار حیوانات ، سالن ماهیگیری ، بولینگ ، کشتار گاه ، نمایشگاه خودرو ، موزه لوور فرانسه تو کشتی ، باغ وحشی از نادر ترین گونه های روی زمین و ……. 😂

      2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4607 ديدگاه)

        کار آمریکایی ها همینه،همیشه سعی میکنن عناصر خاصی توی ماشین به کار ببرن تا طراحی خوبی درست بشه،درعین حال ساده هم هست،عین موستانگ و یا این ماوریک….

    3. فورد

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (885 ديدگاه)

      قیمتش عالیههه

  2. yazdan mopar

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (19 ديدگاه)

    تنها ایرادش از نظر من فقط دیفرانسیل جلو بودنشه وگرنه بقیه چیزاش خوبه قیمتش هم خوبه

  3. - A M I R -

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (724 ديدگاه)

    اومدم که از طراحیش تا مشخصات فنیش رو ایراد بگیرم، تا رسیدم به قیمت ۲۱ هزار دلاریش.
    واقعا انتظاری نمیشه داشت، به نظرم سهم قابل توجهی از بازارو میتونه مال خودش کنه با این قیمت.

    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4607 ديدگاه)

      خب وقتی میگه کوچک ترین و ارزانترین پیکاپ فورد،خب نمیشه انتظار یه رپتور رو ازش داشت، تازه این وانت کوچیکه فورده که بالای ۵متر طول داره!!!!

  4. net

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3475 ديدگاه)

    چراغ جلو و جلوپنجره بد هست

    موافقم 4
    مخالفم 1
  5. امیر

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    من هیچ ایرادی نمی تونم از این ماشین بگیرم.
    و فکر می کنم سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک و پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر براش انتخاب کرد بهتره.

  6. mm.y@rlou

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (283 ديدگاه)

    این خودرو کار بردی اقتصادی هوشمندانه و بسیار خوش قیمت با یه بازار یابی عالی میترکونه

    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4607 ديدگاه)

      👌

  7. Angus_812

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (98 ديدگاه)

    نمیدونم چرا باهاش یاد ماشینای سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۲ افتادم
    یه طراحی های خاص و جذابی آمریکا و اروپاییا داشتن
    اینم مثه بقیه ماشینای فورد حرفی نمیزاره دیگه
    تفاوت یه خودروساز بی ادعا و قدرتمند
    و خودرو ساز تو خالی و پر مدعا اینجا مشخص میشه
    فورد برای این خیلی تبلیغ و سر صدایی نکرد و خیلی ریلکس این هیولای کوچولو رو معرفی کرد
    ولی هیوندای برای سانتا کروز کلی تبلیغ و بوق کرنا
    اخرش دیدیم جز نسخه وانت توسان چیزی دیگه نداره

  8. کافر مقدس

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1627 ديدگاه)

    یک سری وانت ها هستن در آمریکا که در کلاس *لایت تراک * ن همون لایت وانت خودمون . قرار نیست با اینا باره یک سیلورادو رو حمل کنن

    ولی بازهم به عنوان لایت قدرت حمل بار ش فوق العاده ست

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. " Swedish Arrogant Tiger "

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1892 ديدگاه)

      “فوق‌العاده” ست؟!
      مقصود مقایسه بین دو خودرو نیست، ولی آریسان ایران خودرو هم 600 کیلو ظرفیت حمل بار داره.

      1. Amir Machine

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1287 ديدگاه)

        دلیل ظرفیت بار 600 کیلویی آریسان میتونه وزن بسیار کمتر خود ماشین نسبت به ماوریک، تک کابین بودن و دیفرانسیل عقب بودنش باشه که باعث میشه با قدرت بسیار کمتر موتور، بتونه ظرفیتی تقریباً هم‌سطح ماوریک داشته باشه

        1. " Swedish Arrogant Tiger "

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1892 ديدگاه)

          درسته وزن کمتری داره ولی اگه یه نسبت قدرت به وزن ساده هم که بگیرید ماوریک همچنان برتری بسیاری نسبت به آریسان داره. در عین حال از نظر ابعاد و اندازه هم کوچک تر از فورده و تو کلاس پایین تری قرار میگیره.

      2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4607 ديدگاه)

        آریسان ایران خودرو قبل اینکه ۶۰۰کیلو بکشه جای بارش از جاش درمیاد!

  9. BenzSLR

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1948 ديدگاه)

    نسبت به قیمتش عالیه و برا ایران هم خیلی خوبه cvt ها دیگه مثل قدیم نیستن و خوب شدن فقط ایرادش پلاستیک خشکه که اونم با سطوح نرم پوشوندن و تا حدودی این عیبم بر طرف میشه ولی در کل عالیه

  10. محمد مختاری آذر

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (999 ديدگاه)

    واقعا میتونه فروش خیلی خوبی داشته باشه ولی یک مقدار کابین داخلی می تونست بهتر باشه

  11. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1892 ديدگاه)

    گیربکس cvt، دیفرانسیل جلو، پیکاپ!

    1. Amir Machine

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1287 ديدگاه)

      اول باید در نظر داشت که فورد این ماوریک رو بعنوان یه ماشین خانوادگی برای جلب نظر خریدارای کراس‌اوور و هاچ‌بک در نظر گرفته نه یه وانت تمام عیار، پس نسخه هیبریدی دیفرانسیل جلو برای کسایی که بار سنگین حمل نمیکنن میتونه مناسب باشه
      ولی با 3300 دلار میشه موتور توربو با گیربکس هشت دنده اتوماتیک و دو دیفرانسیل رو سفارش داد که اصلاً رقم زیادی نیست اما توانایی‌های ماشین رو خیلی بهتر میکنه

    2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4607 ديدگاه)

      خب این یه وانت کوچیکه برای اونها،مثل پراید ما،نباید انتظار یه F-150 رو ازش داشت، درحد خودش عالیه،قیمتشم بسیار عالی…

    3. R@m!n

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2236 ديدگاه)

      F-150 در انتظارته :)

      از هر ماشین باید انتظار معقول و در حد توانش داشت

  12. افشار

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (765 ديدگاه)

    مثل اینکه بعضی خودرو ها مهره مار دارن که این قدر در نظر مردم دوست داشتنی می شوند !!! اما خارج از شوخی مردم فورد رو به دلیل قابلیهای بالا و ظاهرش دوست دارن

  13. Sina10

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2428 ديدگاه)

    عالی و کاربردی بعلاوه قیمت مناسب و کابین خوب
    مصرف سوخت خیلی عالی

  14. حیدر حسن پور

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (87 ديدگاه)

    هم طراحیش خوب از کار در اومده هم موتورش نسبت به قیمتش خوبه هم امکانات رفاهی و ایمنی ماشین نسبت به ۱۹۰۰۰ دلار عالیه
    درکل پیکاپ های آمریکایی و فورد خیلی خوبن

    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4607 ديدگاه)

      آمریکایی ها متخصص پیکاپ ها هستن مگه میشه وانتاشون بد دربیاد….

  15. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4607 ديدگاه)

    یه وانت اقتصادی،مناسب خونواده با فاصله محوری مناسب و میزان بکسل عالی، یه وانت دم دستی خیلی خوبیه تازه قیمتشم خیلی عالیه…

  16. Ali

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (263 ديدگاه)

    تنها چیزی که اهمیت داره دوامه باید دید از این لحاظ چیکار می‌کنه

  17. حشمت

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (428 ديدگاه)

    ساتا کروز که معرفی شد همه گفتن این چیه و به چه دردی میخوری

    فورد که تو همون کلاس با قدرت و مشخصات تقریبا برابر معرفی میشه ، همه ازش تعریف میکنن 😐

    1. Amir Machine

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1287 ديدگاه)

      دلیلش اینه که فورد از زمانی که موسس هیوندای هنوز به دنیا نیومده بود تا الان داره وانت میسازه و اصول و قواعد وانت سازی رو از هر شرکتی تو دنیا بهتر بلده
      اما هیوندای اومده یه جای بار به عقب توسان اضافه کرده و به خیال خودش وانت ساخته!

      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4607 ديدگاه)

        درود 👌

    2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4607 ديدگاه)

      خدایی شما سانتاکروز رو به این ترجیح میدی؟ فورد از همون مدل تی شروع به ساخت وانت و کامیون کرد اونوقت این وانت رو با یه کراس اوور پیکاپ شده مقایسه میکنی؟
      بویی از منطق نبردی شما….

  18. حسین+دهمرد

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2686 ديدگاه)

    همه چی داشت خوب پیش میرفت تا رسید به cvt

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا