فورد

معرفی نسل جدید فورد F150 با ظاهر آشنا، فناوری‌های جدید و موتور هیبریدی

سرانجام فورد رسماً نسل جدید پیکاپ بشدت محبوب F150 را با به‌روزرسانی‌های مهمی نسبت به نسل قبلی معرفی کرده است. همان‌طور که تصاویر جاسوسی نشان داده بودند، طراحی بیرونی F150 جدید تفاوت چندانی با نسل قبلی ندارد و بسیار آشنا به نظر می‌رسد زیرا طراحان فورد رویکرد پورشه ۹۱۱ را بکار گرفته‌اند و با وجود تغییرات گسترده‌ای در زیر پوست خودرو، شیوهٔ طراحی تکاملی را در استایل بیرونی آن اعمال کرده‌اند.

اما بااین‌وجود به گفتهٔ فورد، اکثر پانل‌های بدنهٔ این پیکاپ جدید هستند و به‌عنوان‌مثال کاپوت از نو طراحی شده است. بدنهٔ F150 جدید از آلومینیوم با درجهٔ نظامی ساخته شده و چراغ‌های جلو و عقب هم فرم جدیدی به خود گرفته‌اند. همچنین گلگیرهای جلو بالاتر رفته و رینگ و لاستیک‌های بزرگ‌تر بهتر دهانهٔ این گلگیرها را پُر می‌کنند. همچنین فورد یازده نوع جلوپنجرهٔ مختلف و رینگ‌های قابل انتخاب بی‌شماری را برای هر شش تیپ F150 جدید ارائه می‌کند. به گفتهٔ فورد، به لطف شبکه‌های فعال این جلوپنجره‌ها، F150 جدید آئرودینامیک‌ترین مدل در تاریخ این خودرو خواهد بود. همچنین هندسهٔ جدید کابین و درب پشتی هم به کاهش ضریب درگ و مصرف سوخت کمک می‌کنند.

برخلاف بیرون، در کابین F150 جدید تغییرات زیادی ایجاد شده است. این پیکاپ جدید در شش تیپ مختلف بنام‌های XL، XLT، لاریات، کینگ رانچ، پلاتینوم و لیمیتد عرضه می‌شود که در تیپ‌های پایینی XL و XLT به‌صورت استاندارد یک صفحه‌نمایش چهار اینچی در صفحه آمپر در میان دو آمپر آنالوگ به همراه صفحه‌نمایش هشت اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ارائه می‌شود. بزرگ‌ترین خبر اما ارائهٔ یک نمایشگر دوازده اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در تیپ‌های بالاتر از XLT است که به همراه صفحه آمپر دیجیتالی ۸ یا ۱۲.۳ اینچی، نمای بسیار مدرنی به کابین F150 بخشیده است. زیر نمایشگر مرکزی هم کنترل‌های سیستم تهویه بازطراحی شده‌اند و به‌طورکلی حالا کنسول میانی بسیار لوکس‌تر از قبل به نظر می‌رسد.

اما غیر از این تغییرات، فورد به جزئیات کابین F150 نیز توجه بیشتری داشته است و انتخاب متریال هم به‌خوبی صورت گرفته است به‌گونه‌ای که کیفیت چرم کابین بسیار چشمگیر به نظر می‌رسد. البته هنوز هم پیکاپ فورد فاقد جزئیات تیپ‌های بالایی دوج رم است اما فاصلهٔ بین F150 و قوچ وحشی دوج کمتر شده و رم باید از این موضوع عصبی شده باشد. F150 همچنین اولین پیکاپ فول سایز آمریکای شمالی محسوب می‌شود که از قابلیت به‌روزرسانی اینترنتی برخوردار است که این ویژگی در طول کل عمر خودرو دوام خواهد داشت. در این پیکاپ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی SYNC 4 فورد با اندروید اتو و اپل کارپلی به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود.

در همین حال، فورد وعده داده است که F150 جدید به لطف دو سیستم صوتی سفارشی، تجربهٔ موسیقایی عالی‌ای را برای سرنشینان فراهم خواهد کرد. این سیستم‌های صوتی که ساخت Bang & Olufsen هستند، در اولی هشت بلندگو و در دومی هجده بلندگو دارد. از سوی دیگر، برای نسل جدید F150 تکنولوژی‌های کمک‌رانندهٔ زیادی هم از طریق پکیج ایمنی Co-Pilot360 2.0 ارائه شده که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به دستیار پیش از برخورد با ترمز اتوماتیک اضطراری و تشخیص عابرین پیاده، دوربین دید عقب و چراغ‌های جلوی اتوماتیک با نوربالای خودکار اشاره کرد.

اما یکی از برجسته‌ترین سیستم‌های کمک‌رانندهٔ نسل جدید F150، دستیار رانندگی فعال فورد است. این سیستم که برای اولین بار در کراس‌اوور الکتریکی مک ایی ارائه شد، از سنسورهای مختلف و دوربین مقابل راننده برای رانندگی بدون نیاز به دخالت دست استفاده می‌کند. به لطف این دستیار فعال، امکان رانندگی بدون دخالت دست در بیش از ۱۶۰ هزار کیلومتر از بزرگراه‌های همهٔ ایالت‌های آمریکا و کانادا فراهم شده است. این سیستم با استفاده از دوربین مقابل راننده، موقعیت سر و نگاه چشمان راننده را زیر نظر می‌گیرد. همچنین برای سهولت در بکسل تریلرها نیز همچنان دستیار تریلر عالی فورد ارائه شده که البته حالا از مجموعهٔ پیشرفته‌ای از دوربین‌ها برخوردار شده است.

از همهٔ این‌ها که بگذریم، مهم‌ترین خبر در مورد نسل جدید فورد F150 ارائهٔ قوای محرکهٔ هیبریدی برای اولین بار است. این قوای محرکهٔ کاملاً جدید که پاوربوست (PowerBoost) نام دارد، از پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توربوشارژ اکوبوست اثبات‌شدهٔ فورد به همراه یک موتور الکتریکی ۴۷ اسب بخاری تشکیل شده که به‌صورت یکپارچه درون گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک قرار گرفته است. باطری‌های این سیستم هم یک پکیج لیتیوم یون ۱.۵ کیلووات ساعتی است که سیستم احیای انرژی ترمزها به شارژ آن‌ها کمک می‌کند.

فورد فعلاً قدرت این پیشرانهٔ هیبریدی را اعلام نکرده اما انتظار می‌رود این قوی‌ترین پیشرانهٔ قابل انتخاب برای F150 جدید باشد. به گفتهٔ فورد، نسل جدید F150 با این قوای محرکه توانایی بکسل بیش از ۵.۵ تن را خواهد داشت و با هربار پُر کردن باک بنزین می‌تواند بیش از ۱۱۰۰ کیلومتر را طی کند. این پیشرانهٔ هیبریدی برای همهٔ تیپ‌های F150 قابل انتخاب است و فورد انتظار دارد ۱۰ درصد از خریداران این قوای محرکه را انتخاب کنند. همراه با این پیشرانهٔ هیبریدی، فورد ژنراتور Pro Power Onboard را هم ارائه کرده که فناوری بی‌نظیری به نظر می‌رسد. به لطف این ویژگی، مالکین می‌توانند از پریزهای تعبیه‌شده در قسمت بار پیکاپ خود برای تأمین برق انواع لوازم برقی استفاده کنند.

در نسخه‌های بنزینی F150 جدید حداکثر ظرفیت Pro Power Onboard دو کیلووات است درحالی‌که نسخهٔ هیبریدی به‌صورت استاندارد از ظرفیت ۲.۴ کیلووات و به‌صورت سفارشی از ظرفیت ۷.۲ کیلوواتی برخوردار است. همچنین درحالی‌که نسخه‌های استاندارد این سیستم دو پریز ۱۲۰ ولتی دارد، نسخهٔ ۷.۲ کیلوواتی از چهار پریز ۱۲۰ ولتی و یک پریز ۲۴۰ ولتی برخوردار است. اما حتی پایین‌ترین ظرفیت این سیستم نیز بسیار کاربردی است زیرا به گفتهٔ فورد، نسخهٔ ۲ کیلوواتی این سیستم می‌تواند به‌طور هم‌زمان برق موردنیاز یک بخاری‌برقی، تلویزیون، بلندگوهای قابل‌حمل، یخچال کوچک و مخلوط‌کن را تأمین کند. همچنین نسخهٔ ۷.۲ کیلوواتی این سیستم هم می‌تواند به تمام وسایلی که کارگران ساختمانی برای ساخت خانه نیاز دارند برق بدهد. این در حالی است که از درب پشتی پیکاپ هم می‌توان به‌عنوان یک میز کار برای انجام کارهایی مثل بُرش چوب، اندازه‌گیری و حتی پایه‌ای برای تلفن همراه استفاده کرد.

در کنار این قوای محرکهٔ هیبریدی جدید، پیشرانه‌های نسل قبلی شامل ۳.۳ لیتری V6 تنفس طبیعی پایه، ۲.۷ لیتری و ۳.۵ لیتری V6 توربوشارژ اکوبوست، ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی و ۳ لیتری V6 توربودیزل هم همچنان برای نسل جدید ارائه خواهند شد. فورد فعلاً خروجی هیچ‌کدام از این موتورها را منتشر نکرده اما احتمالاً تغییری نسبت به قبل نخواهند داشت. انتقال نیروی همهٔ این پیشرانه‌ها هم توسط همان گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک قبلی صورت می‌گیرد و انتقال قدرت محرک عقب استاندارد است اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم وجود دارد. نسل جدید فورد F150 از پاییز آینده به بازار عرضه خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. جواد خطر

    ۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (255 ديدگاه)

    یادِ وانتِ سی مرغ اُوفتادَم،این وانِتا رو کی یادِش هَس ؟؟؟

    1. یانکی

      ۷ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (2351 ديدگاه)

      امپراطور و تمام.بزودی trx هم میاد

  2. ♤ANGUS_812♤

    ۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (428 ديدگاه)

    نمیدونم چرا هر بار که عکساشو میبینم بیشتر عاشقش میشم
    یه ماشین همه فن حریف هم سر سختی اس یو وی هم راحتی سدان قیمتشم که رقابتی
    یه بار پشت یه تریلی دو تاشو دیدم واقعا به ابهتش پی بردم

    1. جواد خطر

      ۷ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (255 ديدگاه)

      مگه کُوجا زِندِگی میکُونی؟؟؟ کِ اینا رو پشتِ تِریلی دیدی؟؟

      1. ♤ANGUS_812♤

        ۷ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (428 ديدگاه)

        دِداش تو اِتوبون دیدم دِشت رِد موشود

      2. NAVID۰۰۹۸

        ۷ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (10474 ديدگاه)

        جواد خطر
        خودروهای زیادی هستند که از مرزهای کشور ترانزیت میشن به کشورهای همسایه و بخصوص روسیه که اکثراً لاکچری هستند .
        این خودرو هر باری که رونمایی میشه ، مجهزتر و کاملتر از قبل میشه ، جالبترینش برای این خودرو ، خوابیدن دنده و تبدیل کنسول وسط به میز بار هست که چقدر ساده اما هیچ خودروسازی تا به حال به فکرش نرسیده بوده ، ولی فورد با همین کارش نشون میده که درسته فروشش در سال بالای یک میلیون هست و پرطرفدارترین خودروی آمریکاست ولی هیچگاه دست از آبدیت و پیشرفت نکشیده و همیشه خودش را به بهترین‌ها تجهیز کرده .

        1. رامین

          ۷ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (918 ديدگاه)

          هر نسل با F-150 غیر ممکنو ممکن می کنه.

        2. جواد خطر

          ۷ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (255 ديدگاه)

          راس میگی مَنَم شِنیدَم ماشینایی کِ مَثلاً اَرمَنِستون از آمریکا خریدِ چون دریا نَدارَن میات بَندَرَباس یا بوشِر و بَعد با تِرِیلی میرِ اَرمَنِستون ولی مَن فِک کردم آنجیوس آمریکا زِندگی میکُونِ

  3. ali (chevy nova)

    ۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (7387 ديدگاه)

    سلطان وانتهای جهان
    پرفرش ترین وانت تاریخ
    محبوب ترین وانت جهان
    فورد سری اف شده یه کلاس جداگانه برا خودش
    سنگ محک وانتها سری اف فورد که پارسال 1 میلیون فروش داشت

    1. تراک

      ۷ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      جمع شدن دنده و افزایش فضای کنسول وسط قبلا در پیکاپ ها وجود داشته یا فورد اونو توی نسل جدیدش اضافه کرده؟؟؟

  4. ایمان جباری

    ۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    ?? پادشاه پیکاپ ها ??

  5. رامین

    ۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (918 ديدگاه)

    چه جیگری شده اما همچنان در انتظار برانکو

  6. net

    ۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (3404 ديدگاه)

    اگر زیر اینه بغل شیشه فرورفتگی نداشت و مسطح میبود قشنگتر میشد. اگر مثل خط سفید زیر شیشه دربها سرتاسر شیشه از خط سفید استفاده کرده بود قشنگتر میشد.اگر پشت درب اتاق بار کلمه f150 حک نشده بود قشنگتر میشد

  7. محمد

    ۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (304 ديدگاه)

    آنچه همه خوبان دارند تو یکجا داری

  8. Mohammad

    ۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (421 ديدگاه)

    دسته دندش خیلی جالبه دوباره خودش برمیگرده سرجاش

  9. Hadi

    ۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2197 ديدگاه)

    خیلی بهتر از اونی شده که فکر میکردم…
    تنوع تیپ ها ، موتور ها و تکنولوژی بکار رفته در این ماشین در حد SUV های فول سایزه…
    واقعاً دمشون گرم همچین چیزی ساختن ?
    خیلی حال کردم…

  10. Elmiraj

    ۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (3191 ديدگاه)

    بی شک بهترین نماینده در کاربردی ترین کلاس خودرویی جهان هست…..
    یک پکیج کامل با زیباترین طراحی ، اوج کارایی ، کابینی راحت و جادار ، تکنولوژی های روز ، امنیت بالا و قیمتی فوق‌العاده هست .
    .
    .
    از همین الان منتظر رپتور بعدی هستم تا ببینم با رم TRX چه دوئل جذابی را به نمایش خواهند گذاشت…

  11. مهراد

    ۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (22 ديدگاه)

    طراحی داخلش نسبت به قبل خیلی افت پیدا کرده و ضعیفه فقط نمایشگر بزرگ داره ولی بقیه مشخصات خوبه

  12. Mohsen. G

    ۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (179 ديدگاه)

    فلسفه وجود این پیکاپها رو درست درک نکردم، یعنی سالانه یک میلیون کشاورز و صنعتکار تو امریکا این پیکاپ ها رو میخرن؟؟؟ سالها پیش به واسطه آشنایی با یه گاودار در جریان اموراتش بودم… یه نیسان پیکاپ داشت که به اذعان خودش هیچوقت از ظرفیت بار و یدک کشی اش استفاده نکرده بود چون تو دامداری یا نیسان آبی به کارش میومد یا خاور… بعد ها اونو با یه رونیز عوض کرد… اصولا با این همه رفاه حین کار بیگانه ام من…

  13. محمد

    ۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1483 ديدگاه)

    ای بابا قرار بود برقیش هم معرفی بشه که نمیدونم انتظارات خیلی بالا رفته یا مردم دنیا بی حوصله شدن یوتیوب رو هم چک میکردم مردم مثل رونمایی نسل فعلیش شوق و ذوق نداشتن شایدم به خاطر قیافشه که زیاد با نسل قبل فرقی نداره

  14. Bilbo

    ۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (516 ديدگاه)

    چیزی جز این نمیتونم بگم که؛ معرکه‌ست. این سطح از توجه به نیازهای خریدار دیگه واقعا خیلی محشره. پرچم آمریکا تو بحث پیک‌اپ اونقدر رو قله های بلندی افراشته شده که دیدنش دیگه داره مشکل میشه.

  15. M3csl

    ۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (93 ديدگاه)

    همون همیشگی

    برداشت آزاد

  16. AMIR-REZA

    ۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (330 ديدگاه)

    بینظیره ! در زمینه پیکاپ ها آمریکاییها بی رقیبن و این بهترینشونه ..بی رقیب بی رقیب ها!

    1. Cowboy

      ۷ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (124 ديدگاه)

      یادی کنیم از زمانی که بنز میخواست توی پیکاپ ها جا باز کنه.

      1. AMIR-REZA

        ۷ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (330 ديدگاه)

        آره و نتونست هیچ وقت جایی تو پیکاپ ها پیدا کنه……
        به نظر من هر کشوری در ساخت نوعی خودرو تخصص داره به غیر چند کشور که کلا تخصصی ندارند……

  17. MehdiTurbo

    ۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    با دیدن این عکسا میفهمم چقدر زندگی اونجا لذت بخش
    نه فقط به خاطره ماشینا به خاطره همه چی
    تو ایران حتی بهترین ماشینم داشته باشی اینقدری که اونجا لذت میبری اینجا نمیتونی ببری خیلی چیزا ازارت میده
    خط انداختن،فرهنگ رانندگی،خانه ها و خیابانا و…
    اونجا کنار ماشین زیبا زیباش میکنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا