فورد

معرفی نسخهٔ اروپایی فورد اکواسپرت

فورد برای اولین بار نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ کراس‌اوور ساب‌کامپکت اکواسپرت خود را در در نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۶ رونمایی کرد. حال سرانجام سازندهٔ آمریکایی نسخهٔ اروپایی این کراس‌اوور کوچک را هم با طراحی داخلی مجدد و طیفی از پیشرانه‌های بروز شده معرفی کرده است. اکواسپرت جدید در جلو از نمای تازه‌ای بهره‌مند شده درحالی‌که نمای داخلی آن نیز کاملاً جدید است و در آن از نسل جدید هاچ‌بک ساب‌کامپکت فی‌یستا الهام گرفته شده است.

فورد همچنین همراه با معرفی نسخهٔ اروپایی اکواسپرت جدید، یک تیپ اسپرت از آن‌را هم با نام ST-Line معرفی کرده که به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری دیزلی جدید بنام EcoBlue و آپشن سیستم چهارچرخ محرک همراه با جدیدترین فناوری‌های شرکت مجهز شده است. این پیشرانهٔ دیزلی در دو سطح قدرت مختلف عرضه می‌گردد که نمونهٔ قدرتمندتر آن ۱۲۵ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

این نسخه که در کنار گیربکس شش سرعتهٔ دستی و سیستم چهارچرخ محرک قرار می‌گیرد، در هر صد کیلومتر ۴.۵ لیتر بنزین مصرف و در هر کیلومتر ۱۱۹ گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند. از اواسط سال آینده نیز همین موتور با انتقال قدرت دیفرانسیل جلو عرضه خواهد شد که مصرف سوخت و آلایندگی کمتری دارد. نسخهٔ کم قدرت‌تر این پیشرانه نیز ۱۰۰ اسب بخار نیرو دارد که به همراه گیربکس شش سرعته دستی و انتقال قدرت دیفرانسیل جلو عرضه می‌گردد.

لیست موتورهای بنزینی اکواسپرت جدید نیز شامل یک پیشرانۀ ۱ لیتری سه سیلندر اکوبوست با سه سطح قدرت مختلف ۱۰۰، ۱۲۵ و ۱۴۰ اسب بخار می‌شود. هر سۀ این مدل‌ها به‌صورت استاندارد با گیربکس شش سرعتۀ دستی و انتقال قدرت دیفرانسیل جلو ارائه می‌گردند اما امکان سفارش گیربکس شش سرعتۀ اتوماتیک در نسخۀ ۱۲۵ اسب بخاری وجود خواهد داشت.

فورد گفته است که تعلیق نسخه اروپایی اکواسپرت به‌طور خاص برای این قاره تنظیم شده که شامل بهینه‌سازی‌هایی در کمک‌فنرها، اکسل عقب و تنظیمات الکترونیکی برنامه پایداری خودرو می‌شود. رنگ‌های بیرونی اکواسپرت جدید شامل ۱۲ گزینه مختلف می‌شود و کسانی که می‌خواهند خودروی خود را شخصی‌سازی کنند نیز می‌توانند یکی از گزینه‌های مختلف رنگ سقف را انتخاب کنند. علاوه بر این، رینگ‌های آلیاژی جدیدی در طرح‌های مختلف برای این کراس‌اوور کوچک آمریکایی در نظر گرفته شده و فورد همچنین گزینۀ چرخ زاپاس روی درِ صندوق بار را نیز برای آن ارائه کرده است.

در داخل، آخرین نسخۀ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی SYNC3 در نمایشگرهای ۴.۲، ۶.۵ و ۸ اینچی ارائه می‌گردد درحالی‌که امکان سفارش یک صفحه‌نمایش ۴.۲ اینچی رنگی برای صفحه آمپر نیز وجود دارد. برخی از تجهیزات اکواسپرت نیز شامل سیستم صوتی B&O با ۱۰ بلندگو، کروز کنترل، دوربین دید عقب و سیستم تشخیص نقاط کور می‌شود. نسخه اروپایی فورد اکواسپرت جدید برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش درخواهد آمد و انتظار می‌رود فروش آن از اواخر امسال با مدل ۲۰۱۸ آغاز گردد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. SERIAL WINNER

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    خیلی کم پیش میاد از یک کراس اوور ساب کامپکت خوشم بیاد ، چون کلا به این کلاس علاقه ندارم ، اما این اکواسپورت مخصوصا از نمای جلو خیلی قشنگه. ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ف‌‌‌رش‌اد

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    ماشین زیباییه اما یه مشکل اساسی داره، عرض کمش واقعا تو ذوق میزنه، اگه کمی عریض‌تر بود، نسبت‌های بدنه بهتر رعایت میشدن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علیرضا

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (337 ديدگاه)

    جلوش که جک اس 3???
    اصلا هیچ جذابیت خاصی نداره اما نمای عقب و کابینش عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا