پیشرانهی دیزلی هنوز نمرده است اما فولکسواگن هیچ شانسی را از دست نمیدهد. فولکس با سرعت استفاده از قوای محرکهی جایگزین را شروع کرده و پاسات GTE جدیدترین نسخهی الکتریکی این ناوگان محسوب میشود.
درحالیکه این خودرو با نسخههای الکتریکی خالصی که محدودهی حرکتی بالاتری دارند و فولکس در حال کار بر روی آنهاست متفاوت است اما پاسات GTE همانند پسرعموی کوچکتر خود یعنی گلف GTE چیزی بین یک خودروی کاملاً الکتریکی و یک پیشرانهی احتراق داخلی معمولی را ارائه میکند. اینجا شاهد ترکیب پیشرانهی درونسوز بنزینی ۱.۴ لیتری ۱۵۴ اسبی و واحد الکتریکی ۱۱۴ اسب بخاری هستیم که در مجموع ۲۱۵ اسب بخار قدرت تولید میکنند.
در نگاه اول تنها افراد حرفهای خواهند فهمید که این یک پاسات عادی نیست. ظاهر خودرو بسیار به مدل GT شبیه است. درپوش شارژ در جلوپنجره پنهان شده اگرچه که بیدوام تر از آن چیزی است که از فولکسواگن انتظار دارید.
LED های روز روشن قرار گرفته روی سپر نیز باعث جلبتوجه میشوند. در حقیقت، تنها نورپردازی نوارهای آبی و برخی جزئیات مربوط به قوای محرکه به شما یادآوری میکنند که این یک خودروی هیبریدی است. این موضوع خوب است. پاسات خودرویی با ظاهر هوشمند است و از نظر مد عمومی، کیفیت و نما با کابینهای ب ام و یا جگوار تناسب دارد.
یا اینکه میتوانید حالت E را انتخاب کنید که میتواند خودرو را به مسافت ۵۰ کیلومتر و با حداکثر سرعت ۱۳۰ کیلومتر در ساعت بهصورت منحصراً الکتریکی حرکت دهد.
قرار دادن یک دکمه در اهرم دنده نشان از آن دارد که فولکس میخواهد این خودرو را نسخهای پرفورمنس ارائه کند. این دکمه که GTE نام دارد باعث خروجی حداکثری هر دو پیشرانه شده و در همان زمان نیز بر وزن سیستم فرمان میافزاید و باعث بهبود پاسخ پدال گاز و سفتتر شدن دامپرها میشود. در این حالت به لطف قدرت لحظهای پیشرانهی الکتریکی،۷.۶ ثانیه طول میکشد تا پاسات GTE از سکون به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.
البته در خارج از شهر هنوز هم فولکس احساس اسپورت ویژهای ندارد و در مقایسه با پاسات دیزلی فول آپشن تنها سریع است. با خارج کردن خودرو از حالت GTE، پاسات هنوز هم سرزنده است اما اگر رفتار خوبی با پدال گاز نداشته باشید خودرو شروع به نگه داشتن گیربکس در دندههای پایین کرده و درحالیکه پیشرانه از نوع ۶ سرعته ی دوکلاچه است اما حسی شبیه نسخههای CVT ایجاد میشود. هنوز حداقل میتوانید بهصورت دستی نیز کنترل را به دست بگیرید و همچنین مقدار انرژی ترمز احیا شونده را با حالت الکتریکی افزایش دهید.
ما بیش از ۲۸۰ کیلومتر را با این خودرو در بزرگراهها، راههای شهری و خیابانها طی کردیم و خودرو مصرف سوخت متوسط ۵.۳ لیتری را نشان داد. این میزان مصرف سوخت با فاصله بسیار بهتر از مصرف نمونهی بنزینی است و تقریباً با مصرف نسخهی دیزلی ۲ لیتری برابری میکند.
برخی انتقادات نیز به این خودرو وارد است. پاسات GTE 110 کیلوگرم سنگینتر از نسخهی دیزلی اتوماتیک است و این به معنی تنبلی بیشتر و چابکی کمتر و همچنین تکانهای بیشتر در پیچها است. مشکل بزرگتر سواری خودرو است. سواری خودرو عموماً سفت اما کنترل شده بوده و در بزرگراهها نرم است اما GTE دائماً در حال کشمکش برای رد شدن از دست اندازهای تیز شهری است.
به خاطر مجموعهی باتریها ۱۸۰ لیتر فضای زیر کف صندوق را هم از دست میدهید. علاوه بر این حتی با مشوقهای دولتی این خودرو ۴ هزار پوند گرانتر از نسخهی تقریباً مشابه (از نظر سرعت و مصرف سوخت) ۲ لیتری دیزل است.
مشخصات پاسات GTE
قیمت: 37680 پوند (به همراه مشوق های دولتی)
پیشرانه: 4 سیلندر ۱.۴ لیتری بنزینی توربو و پیشرانه الکتریکی
قدرت: 215 اسب بخار
گیربکس: 6 سرعته ی اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 7.۶ ثانیه
حداکثر سرعت: 225 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت مشاهده شده: 5.۳ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
uss zumwalt DDG-1000
۲۱ شهریور ۱۳۹۵37680 پوند میشه 173328000 تومن
از طراحیش خوشم اومد
باکلاس و سرسنگین
سامان اذری
۲۱ شهریور ۱۳۹۵هوندا اکورد یا کمری هایبرید++++++
پاسات هایبرید—————
Parker
۲۱ شهریور ۱۳۹۵اولین باریه که به یک کامنتت دیسلایک دادم.
سامان
۲۲ شهریور ۱۳۹۵فدا سرت
چون پست راجب پاسات بود
باس پاسات رو اول واسه لایک مینوشتم
بعد واسه دیسلایک رقیبلش رو
Parker
۲۱ شهریور ۱۳۹۵عالیه.
uss zumwalt DDG-1000
۲۱ شهریور ۱۳۹۵خیلی ایده ال
علي
۲۱ شهریور ۱۳۹۵خیلی شیک و قیمت مناسبی داره
Mohamad
۲۱ شهریور ۱۳۹۵نمای جلوش را بیشتر از عقبش دوست دارم و بنظرم صندوقش میتونست طراحی بهتری داشته باشه.
Parker
۲۱ شهریور ۱۳۹۵همش زیباست.
mohsen
۲۱ شهریور ۱۳۹۵تو منطقه ازاد 1 ماه اینا یکی از دوستام داشت چند باری روندمش
انصافا خداشم با کره ای ها یکی نبود! قیافه و طراحی خیلی متین و سنگینی داره
فقط آمریکایی
۲۱ شهریور ۱۳۹۵چقدر زیباست