فولکسواگن از چند وقت پیش خبر از خاتمهٔ تولید بیتل داده بود و حالا سرانجام آخرین دستگاه این خودرو از خط تولید در کارخانهٔ مکزیک خارج شده است. خروج آخرین دستگاه از خط تولید نشاندهندهٔ پایان همیشگی دوران بیتل است که نقش بسیار مهمی در تبدیل شدن فولکسواگن به امپراطوری امروز داشته است. هرچند نسل سوم این خودرو چندان محبوب نبود اما فولکسواگن تقریباً پنج میلیون بیتل در ایالاتمتحده به فروش رساند که نقش قابلتوجهی در رسیدن به فروش جهانی ۲۱.۵ میلیونی آن داشته است.
البته بخش عمدهای از این فروش متعلق به نسل اول بوده است اما نسل دوم آن که با نام نیو بیتل در سال ۱۹۹۸ معرفی شد نیز تا سال ۲۰۱۰ به فروشی بیش از ۱.۲ میلیون دستگاه دست پیدا کرد. نسل سوم و آخر بیتل هم در سال ۲۰۱۰ معرفی شد و از آن زمان تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه فروش داشته است.
مدیرعامل گروه فولکسواگن آمریکا آقای «Scott Keogh» در رابطه با خاتمهٔ تولید بیتل طی بیانیهای گفته است:
تصور فولکسواگن بدون بیتل غیرممکن است اما زمان پایان این نام افسانهای فرارسیده است اما نقش بیتل در تکامل برند ما برای همیشه قابلاحترام خواهد بود
آخرین بیتل یک نمونهٔ آبیرنگ است که در موزهٔ فولکسواگن در مکزیک به نمایش درمیآید. گفته شده کارخانهٔ فولکسواگن در مکزیک بجای بیتل، کراساوور جدید این شرکت برای بازار آمریکای شمالی را تولید خواهد کرد. این خودرو که پایینتر از تیگوآن قرار میگیرد احتمالاً تارک نام خواهد داشت.
آران
۲۱ تیر ۱۳۹۸خط تولیدشو بیارید ایران…حیف نیست تولید نشه؟؟؟
محمد
۲۱ تیر ۱۳۹۸یکی از قربانیان سرافراز بازار شاسی بلند پسند
Meysam
۲۱ تیر ۱۳۹۸بخدا من میارم تو خونه تولیدش میکنم…
نههههههههههههه?????
محمد
۲۱ تیر ۱۳۹۸به نظر من بعضی از خودروها رو تا زمانی که حتی یه دونه از اون ها به فروش میره نباید خط تولیدشون رو جمع کرد مثل دوج وایپر و همین بیتل ،همه چیز که نباید براساس سود باشه یه سری خودروها نماد یه شرکتن مثل 911 و همین بیتل ، این حرکت مثل اینه که یه وقت پورشه تصمیم بگیره خط تولید 911 رو متوقف کنه بگه فروشش خوب نبوده، البته می دونم که این دو خودرو از نظر عمکردی اصلا به هم شبیه نیستن ولی از نظر نماد درست مثل همن
میلاد
۲۱ تیر ۱۳۹۸عزیزم شما خیلی تو رویا زندگی می کنید . متاسفانه همه چیز در شرکت های بزرگ چه خودروساز و چه غیر اون بر اساس سوده و تمام . هیچ شرکتی به چیزی بیش از این فکر نمی کنه چون در اون صورت در سراشیبی شکست قرار می گیره
هادی نجفی
۲۱ تیر ۱۳۹۸خدایی خیلی حیفه
آرزو دارم یکیشو یک روز داشته باشم، نسل جدیدش رو از نزدیک دیدم خیلی ماهه
یادش بخیر فولکس قورباقه ای دوست داشتنی
NAVID۰۰۹۸
۲۱ تیر ۱۳۹۸میراث هیتلر با پایان تولید بیتل افسانه ای ، تمام شد و این خودروی مردمی برای همیشه به تاریخ پیوست .
اما مطمئناً زمانش که برسه با قدرت بیشتر باز خواهد گشت ، شاید ۱۰ سال دیگر و شاید ده ها سال دیگر ، اما برمیگرده .
MAHDI
۲۱ تیر ۱۳۹۸یکی از معروف ترین وپرفروش ترین خودروهای ساخته شده درجهان.واقعا حیفه!!!
مینی.فولکس بیتل.فیات 500 که این 3خودرو یه حس متفاوتی دارن!!! (فیات 500ضعیف عمل کرده اما فولکس بیتل ومینی بسیار باقدرت کار کردن در این چندسال گذشته. ولی حالا فقط مونده مینی!!!!!
محمد
۲۱ تیر ۱۳۹۸به نظرم حیف نیس چون خیلیاش تو خیابونای اروپا دارن میچرخن و تعدادشون زیاده نباید همینطوری بر اساس احساس بگین باید تولید شه و نمادهه و فلان بعد از یه عمری فولکس واگن سود خودشو برده و اگه الان تولیدش متوقف نکرده بود میشد مثل دوج وایپر که بخاطر تقاضای کم جمعش کردن بعدشم من از وایپر هم خوشم نمیاد باید تو اوج میرفت کنار تازه الان دیگه یکم دیر شده بود
SS
۲۲ تیر ۱۳۹۸واقعا خودروی دوست داشتنی هست. هر سه نسلش!
به نظرم نسل بعدی اون میتونست نقش یک خودروی آیکونیک الکتریکی رو برای فولکس بازی کنه اما متاسفانه فولکس تصمیم گرفت نسل بعدی در کار نباشه
مهردادکمال
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰حیف