فولکسواگن نسخهٔ قویتر خانوادهٔ نسل هشتم گلف GTI یعنی GTI کلاباسپرت را معرفی کرده است تا حضور خود را در بازار رو به رشد هاچبکهای داغ پررنگتر کند. مثل GTI معمولی، نسخهٔ کلاباسپرت هم به همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است اما خروجی این موتور از ۲۴۵ اسب بخار و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور استاندارد حالا به ارقام قابلتوجه ۳۰۰ اسب بخار و ۴۰۰ نیوتن متر افزایش یافته تا عضو اسپرت خانوادهٔ گلف بهتر بتواند با رقبایی مثل هیوندای i30 N رقابت کند.
این افزایش نیرو به لطف یک اینترکولر بزرگتر، توربوشارژر کانتیننتال جدید و بازتنظیم نرمافزار ECU به دست آمده است. به این پیشرانه یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه متصل شده تا نیرو را به چرخهای جلو برساند. این گیربکس ضریب دندههای کوتاهتری نسبت به GTI معمولی دارد. به لطف این قوای محرکه، GTI کلاباسپرت در کمتر از ۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت را دارد.
گلف GTI کلاباسپرت مدل ۲۰۲۱ به یک دیفرانسیل جلوی جدید با قفل الکترومکانیکی VAQ مجهز شده که جایگزین سیستم الکترونیکی XDS نسخهٔ معمولی شده است. این دیفرانسیل جدید بسته به حالت رانندگی قابل تنظیم است. علاوه بر این، سیستم کنترل دینامیک شاسی یا DCC هم ارتقاء پیدا کرده و حالا پانزده حالت رانندگی مختلف از راحت تا اسپرت را ارائه میکند که یکی از این حالتها برای پیست نوربرگرینگ تنظیم شده است. ارتقاء سیستم ترمز با کالیپرهای دو پیستونه هم تکمیلکنندهٔ بهسازیهای گلف GTI کلاباسپرت هستند.
گلف GTI کلاباسپرت در ظاهر نیز با سپر جلوی متفاوت با اسپلیتر جدید، رینگهای ۱۹ اینچی، طرح گرافیکی روی رکابهای جانبی و اسپویلر دوتکهٔ عقب از نسخهٔ معمولی GTI متمایز شده است اما تغییرات داخلی آن صرفاً به روکش صندلیهای جدید محدود میشود. قیمت و زمان عرضهٔ گلف GTI کلاباسپرت جدید هنوز اعلام نشده است.
nikzad
۲۴ مهر ۱۳۹۹۱۵حالت مختلف رانندگی!.ولی بین طراحی نسل قبل و این نسل نمیدونم کدوم قشنگ تر هست اما اعداد پیشرانه و همچنین ترمز و شتاب در کلاس خودش یک سنگ محک هست.
ممد ژانگولر
۲۴ مهر ۱۳۹۹اره داداش حالت drink هم داره
Hadi
۲۴ مهر ۱۳۹۹اره ممد حالت drink مخصوص اب معدنی های تو صندوق ?
ولی از حق نگذریم هر چی میگذره این نسل جدید گلف زیبایشو بیشتر نشون میده…
ممد ژانگولر
۲۴ مهر ۱۳۹۹?داداش جدی گفتم
وقتی نتونی رانندگی کنی میذاری رو drink خودش ترمز اتوماتیک میزنه
تازشم داشبورداش water proofe تگری زدی سیم پیچ اتصالی نکنه آتیش بگیری
Enzo
۲۴ مهر ۱۳۹۹تمام مشخصات فنی طراحی داخلیه این نسل بعلاوه طراحی خارجی نسل قبل
Amir k
۲۴ مهر ۱۳۹۹خیلی ازماشین گلف gti خوشم میاد با این نسخه جدید قوی تر هم شده عالیه
مازیار
۲۴ مهر ۱۳۹۹بنظر من زیباترین نسل گلف هست بخصوص چراغهای جلو و عقب
Maserati
۲۴ مهر ۱۳۹۹نگااا کنننن!!!!همیشه ارزو داشتم یه دونه از gti داشته باشم تو خیابون که دیدم صداش خیلی خوب بود
میثم
۲۴ مهر ۱۳۹۹من هنوزم با چراغای جلو مشکل دارم
ولی داخلشو خیلی خوب درآورده
سجاد
۲۴ مهر ۱۳۹۹این ماشین در نهایت سادگی زیبایی پختگی قرار داره امیدوارم راه 911 رو در پیش بگیره و برای سالهای اینده تغییر اصلی روش نده.
مهرداد
۲۴ مهر ۱۳۹۹سال 96 قرار بود گلف GTI وارد کشور بشه و با قیمت حدود 400 تا 500میلیون بفروش برسه. یکی از دوستای من عاشق این ماشین بود و داشت پولاشو جمع میکرد که اگه اعلام شه بره ثبت نام کنه. حالا اون ماشین که نیومد ولی الان ساندرو اتوماتیک رو حدود 600 میدن. اینطوری میشه که در مدت 3 سال زندگی شهروندای یه به اصطلاح ممکلت دود میشه و میره هوا…
امیر.عارف
۲۴ مهر ۱۳۹۹شخص اول اجرایی کشور تو 4 سال دوم داره مآموریت خودشو به درستی انجام میده .
حسین
۲۴ مهر ۱۳۹۹ریال ایران صفر شده برادر.من چند سال پیش رفتم عراق و فروشنده های عراقی فقط دلار میخواستن،میگفتن ریال نه فقط دلار یا یورو،ولی چند سال قبل اینطوری نبود.
ارشیاSVJ
۲۴ مهر ۱۳۹۹?♂️?♂️?♂️FWD!!!?♂️?♂️?♂️
رامتین
۲۴ مهر ۱۳۹۹واقعا عالی. از خودروهای محبوبم