تا همین اواخر کراساوورهای عملکردی فقط مخصوص برندهای پریمیوم بودند اما حالا خودروسازان غیر لوکس یا معمولی هم میخواهند در این بخش حضور داشته باشند و به همین دلیل حالا فولکسواگن بهعنوان خودروسازی غیر لوکس، کراساوور اسپرت تی راک R را معرفی کرده است. این برای اولین بار است که فولکسواگن نشان اسپرت R خود را روی یک کراساوور قرار داده است. تی راک R قدرتی بهاندازهٔ گلف R ارائه میکند چراکه به همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو برادر هاچبکش مجهز شده که ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه و سامانهٔ ۴Motion به هر چهارچرخ انتقال پیدا کرده و عملکردی قابلتوجهی را برای این کراساوور سابکامپکت به ارمغان میآورد. تی راک R ظرف تنها ۴.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و حداکثر سرعت آن نیز بهصورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. طبیعتاً اما این ماشین چیزی بیشتر از نصب یک موتور قدرتمند روی T-Roc است و فولکسواگن آنرا به سیستم تعلیق با ارتفاع کمتر، سیستم فرمان پیشرفته برای بهبود پیچیدن و سیستم ترمز ۱۷ اینچی که از گلف R گرفته شده هم مجهز کرده است.
ازجملهٔ دیگر ارتقاءهای عملکردی این کراساوور اسپرت نیز میتوان به تجهیز به لانچ کنترل و حالت رانندگی مسابقه و همینطور امکان خاموش کردن دستی سیستم کنترل پایداری الکترونیکی اشاره کرد. در ظاهر T-Roc R هم تغییراتی صورت گرفته تا هم با عملکرد آن هماهنگ شود و هم از نسخههای معمولی متمایز گردد. این تغییرات شامل جلوپنجرهٔ منحصربهفرد با زههای آلومینیومی در بالا و پایین، سپرهای اسپرت و برآمده با ورودیهای هوای بزرگتر در جلو و خروجیهای هوا در عقب، چهار سر اگزوز و رینگهای ۱۸ اینچی آلیاژی منحصربهفرد میشود. خریداران در صورت تمایل میتوانند رینگهای ۱۹ اینچی با گرافیک تاریک مات و لاستیکهای ۲۳۵ را هم برای خودروی خود سفارش دهند.
ازجملهٔ دیگر تغییرات ظاهری تی راک R نیز میتوان به قاب کرومی آینههای جانبی، اسپویلر روی سقف، گلگیرهای کمی برآمدهتر و کالیپرهای ترمز مشکیرنگ اشاره کرد درحالیکه امکان سفارش سقف مشکیرنگ هم برای آن وجود خواهد داشت. کابین T-Roc R نیز به لطف غربیلک فرمان D شکل چندمنظوره با پدالهای تعویض دنده، پوشش سقف مشکیرنگ، پدالهای فولادی ضدزنگ، نورپردازی سفیدرنگ، صندلیهای ویژه و سایز ویژگیهای محصولات R، حال و هوای کاملاً اسپرتی پیدا کرده است. علاوه بر این، آپشنهایی مثل پکیج چرم ناپا و تریم فیبر کربنی هم برای این کراساوور اسپرت قابل سفارش است.
فولکسواگن قصد دارد ماه آینده تی راک R را رسماً در نمایشگاه ژنو به نمایش عمومی درآورد اما این خودرو را فعلاً یک کانسپت نزدیک به تولید دانسته است. بااینحال کاملاً مشخص است که این ماشین فاصلهٔ چندانی با خط تولید ندارد و قرار است اواخر امسال رسماً به بازار عرضه گردد.
The best or nothung
۷ اسفند ۱۳۹۷هم داخل هم بیرون بیش از اندازه محافظه کارانه طراحی شده ..ولی خب تجربه ثابت کرده طراحی بدون آلایش ماندگارتره …
sina
۷ اسفند ۱۳۹۷تو من نوشته شده برای اولین بار هست که نشان R رو یه کراس اور فولکس قرار میگیره ولی من فک میکنم تیگوان قبلا نسخه R داشته .
اشتباه میکنم؟
Amir Machine
۷ اسفند ۱۳۹۷اون R-Line هست سینا جان نه R
فولکسواگن یه پکیج ظاهری R-Line داره که فقط قطعات اسپرت رو به ظاهر ماشین اضافه میکند و تغییرات فنی نداره
اما مدلهای R، اسپرت واقعی هستن
اون که میگی تیگوآن R-Line هست که فقط ظاهرش اسپرته اما این تی راک یه R واقعیه و اولین کراساوور R فولکسواگن محسوب میشه چون تا قبل این فقط گلف R تو محصولات فولکسواگن R واقعی بود
رامتین
۷ اسفند ۱۳۹۷کاملا درسته. در قدم بعدی تیگوان نسخه R دریافت خواهد کرد و سپس آرتئون. حتی جتا هم نسخه R دریافت میکنه. جتا توانش به 300 اسب و آن دو به 400 اسب خواهد رسید. این رویه تقریبا برای شرکت هیوندا با پسوند N تکرار خواهد شد.
sina
۷ اسفند ۱۳۹۷مرسی از همر دو رفیق بابت توضیحاتشون
دانیال
۵ آبان ۱۳۹۸نه دادا هنوز مونده تا یاد بگیری t-roc rاسمشه و rline یک پکیجه که رو همه ماشین های فولکس میشه گذاشت،مثلا ما فولکس گلف ار داریم و گلف جیتی ای ارلاینم داریم ،ارلایین یک پکیجیه که فقط زاهریه ولی یک ماشین فولکس ار موتوریش و از لهاز اسپرتی هم تقویت میشه
ADAK
۷ اسفند ۱۳۹۷تی راک ( نسخه معمولیش) وارد ایران شده ؟
مانی
۸ اسفند ۱۳۹۷اون قسمتهای آبی تو اتاق چه جنسیه؟؟؟؟؟
طراحی فولکس در نهایت سادگی روز به روز داره چشمنوازتر میشه
نباید کار ساده یی باشه