نسل ششم پولو تقریباً هماندازهٔ نسل چهارم گلف شده است
سرانجام همانطور که وعده داده شده بود، فولکسواگن در روز جمعه ساعت ۱۳ بهوقتایران طی مراسمی در برلین، نسل ششم هاچبک سابکامپکت محبوب خود یعنی پولو را رسماً رونمایی کرد. خودرویی که بزرگتر، پیشرفتهتر و کممصرفتر از قبل شده است. نسل جدید این ماشین تقریباً در هر جهت رشد داشته و بزرگتر از همیشه شده است که نتیجهٔ آن افزایش فضای داخلی بوده است. همچنین حجم صندوق بار آن نیز با ۲۵ درصد افزایش به ۳۵۰ لیتر رسیده است. به همین دلیل، نسل ششم پولو تقریباً اندازهای مشابه نسل چهارم گلف پیدا کرده است. در جدول زیر، مقایسهٔ ابعاد نسل پنجم و ششم پولو را به همراه نسل چهارم گلف مشاهده میکنید:
نسل ششم پولو ۲۰۱۷ | نسل پنجم پولو ۲۰۰۹ | نسل چهارم گلف ۱۹۹۷ | |
طول | ۴.۰۵ متر | ۳.۹۷ متر | ۴.۱۴ متر |
عرض | ۱.۷۵ متر | ۱.۶۸ متر | ۱.۷۳ متر |
ارتفاع | ۱.۴۴ متر | ۱.۴۵ متر | ۱.۴۴ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۵۶ متر | ۲.۴۷ متر | ۲.۵۱ متر |
حجم صندوق بار | ۳۵۰ لیتر | ۲۸۰ لیتر | ۳۳۰ لیتر |
طراحی خوب و سادهٔ نسل قبلی پولو در نسل جدید نیز همچنان حفظ شده و قابلتشخیص است اما فولکسواگن سعی در مدرن کردن آن داشته است. بااینحال همانطور که انتظار میرفت، سازندهٔ آلمانی در طراحی نسل جدید پولو روند تکاملی را در پیش گرفته تا جایی که این نسل بیشتر شبیه به یک فیسلیفت به نظر میرسد تا نسل کاملاً جدید. این شباهت در نمای عقبی بیشتر از دیگر قسمتها مشهود است. درهرحال نسل ششم پولو بسیار عریضتر از قبل به نظر میرسد که نهتنها به خاطر افزایش ۷ سانتیمتری عرض خودرو است بلکه خطوط بدنه هم که بر پهنای ماشین تأکید دارند، بهویژه خط کرومی درون جلوپنجره که توسط چراغهای LED روشنایی در روز تا داخل چراغهای جلو کشیده شده است، در این مورد نقش مهمی داشتهاند.
نسل جدید پولو بر روی پلتفرم MQB A0 گروه فولکسواگن ساخته شده و تکنولوژیها و سیستمهایی بهصورت استاندارد برای آن در نظر گرفته شده است که معمولاً در خودروهای بزرگتر یافت میشوند. این سیستمها شامل کروز کنترل اتوماتیک، ترمز اضطراری کمکی با قابلیت تشخیص عابر پیاده، چراغهای LED، سیستم تشخیص نقاط کور، محدودکنندهٔ سرعت، سیستم پایش باد تایرها، هشدار ترافیک عقب، سیستم کمک پارک، صفحه آمپر دیجیتالی و صفحهنمایش هشت اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی مجهز شده است. همچنین برای اولین بار در پولو، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمهای هم ارائه شده است.
اما بزرگترین تغییرات نسل جدید پولو هنگامی مشخص میشود که درِ آن باز شود زیرا در اینجای فضایی کاملاً جدید وجود دارد که بسیار شیکتر از قبل است. داشبورد خودرو با هدف ارائهٔ دید بهتر راننده نسبت به صفحهنمایش و همینطور کنترل سادهتر ادوات، کاملاً از نو طراحی شده است. همچنین پولو اولین خودرویی است که از نسل دوم سیستم نمایش اطلاعات فعال فولکسواگن استفاده میکند که با ابزارهای دیجیتالی خود، اطلاعات بیشتر، وضوح گرافیکی بهتر و ساختار منطقیتری را ارائه میکند. تیپ پایهٔ پولو بهصورت استاندارد به یک صفحهنمایش ۶.۵ اینچی مجهز است که جدیدترین نسل سیستم اطلاعاتی-سرگرمی فولکسواگن را ارائه میکند.
نسل جدید پولو با ۹ پیشرانهٔ سازگار با استاندارد آلایندگی یورو شش معرفی شده است که لیست آنها با یک موتور ۱ لیتری بنزینی آغاز میشود. این موتور در دو نسخهٔ تنفس طبیعی و توربوشارژ ارائه میشود که به ترتیب ۶۵ و ۱۱۵ اسب بخار قدرت دارند. علاوه بر این، موتور جدید ۱.۵ لیتری TSI فولکسواگن هم برای پولو در نظر گرفته شده که ۱۵۰ اسب بخار قدرت داشته و به سیستم غیرفعالسازی سیلندرها نیز مجهز است. این در حالی است که نسخهٔ اسپرت پولو GTI به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری توربوشارژ با ۲۰۰ اسب بخار قدرت مجهز شده است و میتواند ظرف ۶.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد.
لیست موتورهای دیزلی این هاچبک نوین آلمانی نیز شامل دو نسخه از پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری TDI با دو سطح قدرت ۸۰ و ۹۵ اسب بخار میشود که از مدل ۹۵ اسب بخاری به بالا امکان سفارش گیربکس اتوماتیک دوکلاچهٔ DSG هم وجود خواهد داشت. علاوه بر این، فولکسواگن برای اولین بار یک پیشرانهٔ جدید گازسوز را هم برای پولو ارائه کرده است. این موتور که TGI نام دارد، با یک لیتر حجم، ۹۰ اسب بخار قدرت تولید میکند.
DYBALA
۲۷ خرداد ۱۳۹۶بسیار زیبا و جذاب و باکیفیت
مخصوصا داخلش ک خیلی عالی شده
مهمترین بخشش قیمت فوق العاده ای ک روش گذاشتن
GTA
۲۸ خرداد ۱۳۹۶دوئل پولو با آی بیست کرمان موتور :)))
- A M I R -
۲۷ خرداد ۱۳۹۶اولین طراحی کابین از فولکس واگنه که واقعا جذبم میکنه ، خیلی خوشحالم که از اون حالت به قول خودمون پیرمردی دراومده
یاسین
۲۷ خرداد ۱۳۹۶13000 هزار دلار تو بگو تو یه نسخه پر اپشن تر قیمتش میشه اصلا 18 هزار دلار حالا کاری به نسخه GTI ندارم 18000 هزار دلار یعنی میفته زیر 60 میلیون تومن
خدایا ما نفرین شدیم ایا؟☹☹☹☹☹☹☹☹☹☹☹☹☹☹
mohsen
۲۷ خرداد ۱۳۹۶عقبش ذو اعصاب بود که درست شده!
قیمتش تو حلقم
ACR VIPER
۲۷ خرداد ۱۳۹۶به به واقعا در عین سادگی زیبایی خاصی داره
به امید روزی که این جور ماشینهای زیبا با قیمت معقولانه جای مدل های منسوخ ایرانی رو بگیرن
مهدی
۲۷ خرداد ۱۳۹۶با توجه به درامدا توی اروپا این ماشین مساوی با پراید تو ایران میشه ولی این کجا و پراید کجا واقعا زیبا و بصرفه یکی از قابل احترام ترین ماشینای تاریخ تو تمام مدلاش فروش بالایی داره و اینطوریه که فولکس با این ماشین تویوتا یاریس و فورد فیستا و رنو کلیو و پژو ۲۰۸ و همه را مغلوب هنرنماییش کرده
سیاوش
۲۷ خرداد ۱۳۹۶فکر کنم فروش خیلی خوبی بکنه تو اروپا داشبردش یکم قدیمی شد که الان واقعا شیک شده اخ اخ اگه با همین قیمت وارد میشد کل خیابون میشد پولو شرکت های فرقون ساز و نامرد چینی و ایرانی هم ورشکست میشدن