مرحلهٔ مقدماتی، گروه پانزدهم، شاسیبلندهای میان سایز لوکس، دوئل پنجم
نتایج دوئل قبلی بین لینکلن اویاتور و آکورا MDX
مجموع آراء: ۱۲۳۲
آراء لینکلن: ۹۲۲
آراء آکورا: ۳۱۰
پیروز دوئل: لینکلن اویاتور با کسب ۷۵ درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه | |
رنجروور اسپرت | آئودی Q7 |
آئودی Q7 | |
لینکلن ناتیلوس | جنسیس GV80 |
لینکلن ناتیلوس | |
لندروور دیسکاوری | بامو X5 |
بامو X5 | |
لینکلن اویاتور | آکورا MDX |
لینکلن اویاتور | |
لکسس RX | فولکسواگن توآرگ |
؟ | |
مرسدس بنز GLE | ولوو XC90 |
؟ | |
جیپ گرند چروکی L | لکسس GX |
؟ | |
کادیلاک XT6 | اینفینیتی QX60 |
؟ |
لکسس RX
تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۵
پلتفرم: K تویوتا
امتیاز از اتو اکسپرس: ۳.۰ از ۵.۰
امتیاز از اتوکار: ۳.۰ از ۵.۰
فروش سال ۲۰۲۰ در اروپا: ۵,۵۵۶ دستگاه
فروش هشت ماه اول ۲۰۲۱ در اروپا: ۳,۶۰۱ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۱ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۲ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۹ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۷ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۳ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: خودرویی راحت و آرام، طراحی بیرونی عالی و شیک، مالیات پایین
نقاط منفی: پیشرانهٔ هیبریدی قدیمی، پویایی و جذابیت رانندگی پایین، صندوق بار کوچکتر از رقبا
چکیده: لکسس RX خودرویی بسیار راحت، آرام و لوکس است اما رانندگی آن ناامیدکننده خواهد بود زیرا مثل بسیاری از محصولات لکسس، رانندگی با RX بهاندازهٔ رقبا لذتبخش نیست
فولکسواگن توآرگ
تاریخ معرفی: مارس ۲۰۱۸
پلتفرم: MLB Evo گروه فولکسواگن
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۰ از ۵.۰
امتیاز از اتوکار: ۳.۵ از ۵.۰
فروش سال ۲۰۲۰ در اروپا: ۱۴,۲۷۵ دستگاه
فروش هشت ماه اول ۲۰۲۱ در اروپا: ۹,۹۵۴ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۸۹ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۶ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۲ درصد
سیستمهای ایمنی: ۸۱ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۳ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: کیفیت داخلی بالا، کابین پُر از تکنولوژیهای پیشرفته، سواری راحت و نرم
نقاط منفی: فقدان آپشن صندلیهای ردیف سوم، فرمان بیجان، رانندگی بیاحساس
چکیده: فولکسواگن توآرگ خودرویی لوکس، سریع و راحت است که از کابین فوقالعاده با تکنولوژیهای فراوان بهره میبرد اما برای رانندگی خودروی هیجانانگیزی نیست
مقایسهٔ مشخصات فنی
لکسس RX450h | فولکسواگن توآرگ | |
پیشرانه | ۳.۵ لیتری V6 | ۳.۰ لیتری V6 |
تنفس | طبیعی هیبریدی | توربوشارژ |
قدرت | ۳۱۳ اسب بخار | ۳۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۳۵ نیوتن متر | ۴۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | CVT | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۷.۷ ثانیه | ۵.۹ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۰۰ کیلومتر/ساعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۷.۹ لیتر ترکیبی | ۱۱.۰ لیتر ترکیبی |
تولید آلایندگی | ۱۷۸ گرم/کیلومتر | ۲۴۸ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۶۵ لیتر | ۷۵ لیتر |
وزن | ۲۱۴۷ کیلوگرم | ۲۰۲۰ کیلوگرم |
ظرفیت بکسل | ۱۶۰۰ کیلوگرم | ۳۵۰۰ کیلوگرم |
طول | ۴,۸۹۰ میلیمتر | ۴,۸۷۸ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۷۸۹ میلیمتر | ۲,۹۰۴ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۶۹۵ لیتر | ۸۱۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه بریتانیا | ۴۸,۹۶۸ پوند | ۴۳,۹۶۵ پوند |
قیمت موردبررسی | ۴۸,۹۶۸ پوند | ۵۳,۶۴۰ پوند |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
MPNobel
۱۹ مهر ۱۴۰۰100 البته لکسس
سپهر
۲۲ مهر ۱۴۰۰لکسس خز رو الکی گنده نکنید
Iman99
۲۳ مهر ۱۴۰۰100 البته فولکس واگن توارگ خیلی بهتره
چون هم از همه نظر بهتره
و هم اینکه تو همه اعداد و ارقام هم این مشخصه
Arman
۱۹ مهر ۱۴۰۰اول میخواستم به لکسس رای بدم ولی ظاهرا طبق مشخصات و نمرات کسب شده فولکس بهتر هست من جمله شتاب خیلی بهتر
F22RAPTOR
۱۹ مهر ۱۴۰۰انتخاب بهتری هم هست داداش توآرگ تناسبش خیلی خوبه از نظر ظاهری واقعا دست بالا رو داره
Arman
۱۹ مهر ۱۴۰۰موافقم واقعا طراحیش رو دوست دارم
البته عاشق طراحی آر ایکس هم هستم و توی لکسوس ها ماشین مورد علاقمه اما فولکس طراحیش سنگین تره و ار ایکس اسپورت تر
سپهر
۲۲ مهر ۱۴۰۰طراحی لکسس خیلی اغراق امیز و الکی شلوغه انگار ماشین چینیه
M.K karimi
۱۹ مهر ۱۴۰۰لکسوس همیشه طراحی های صفر و صدی داره ، یا خیلی شلوغ و بد در میاد یا شلوغ اما متناسب و دلپسند ، البته معمولا این قضیه در مورد کل صنعت خودروسازی ژاپن صدق میکنه اللخصوص تویوتا و لکسوس
نظر شخصیم واقعا جزو اون طراحی های خیلی خوب لکسوس نیست ! فولکس توآرگ هم بنظرم اون سنگینی طراحی های نسل جدید فولکس واگن رو نداره….
از نظر فنی و ایمنی هم که از قرار معلوم فولکس سر تره…
اگه سلیقه ای هم که باشه توآرگ 👍
سپهر
۲۲ مهر ۱۴۰۰کلا لکسس طراحیش شلوغه و زود از چشم میفته
Reza Waffen SS
۱۹ مهر ۱۴۰۰انتخابم فولکسواگن توآرگ
Audi rs e_tron gt
۱۹ مهر ۱۴۰۰انتخاب من فلوکس واگن توارگ
AMG GT R
۱۹ مهر ۱۴۰۰توآرگ بهتره چون قدرت بیشتر فضای بار بیشتر رو به قیمت کمتر ارائه میده
طراحیش هم ساده هست و خیلی شلوغش نکرده
عارف
۱۹ مهر ۱۴۰۰لکسس ماشین خوبیه ، ولی تو این دوئل فولکس بهتره . هم آمار فروش و هم نقد بررسی این و نشون میده
امیرحسین
۱۹ مهر ۱۴۰۰انتخابم در همه موارد توآرگ بود
ظاهر برتر .هم بیرون و هم کابین
موارد فنی هم عالی بود
فقط قیمت خیلی بالاس
انصافا ماشینای این دست بایستی زیر چهل تا باشه
صنعت خودرو خیلی قیمت هارو بالا کشید اما به هر حال مث ایران نیس به ازای پول خوب ماشین خوب میشنند
حسین
۱۹ مهر ۱۴۰۰قطعا لکسس
سپهر
۲۲ مهر ۱۴۰۰لکسس بدترین و بیکلاسترین انتخابه تو رنج قیمتش
Iman99
۲۳ مهر ۱۴۰۰یه جوری میگی قطعا لکسس انگار رای دادگاه رو صادر کردی..
عقل رو واسه اینجاها گذاشتن.
یه نگاه کن ببین کدوم بهتره وقتی چشاتو واکردی و بدون تعصب به قضیه نگاه کردی میبینی که فولکس واگن توارگ خیلی بهتره
میثم
۱۹ مهر ۱۴۰۰لکسوس عالیه
نسل جدیدش تو راهه که بترکونه
میثم
۱۹ مهر ۱۴۰۰چرا کامنتهای من همش میره برا تایید؟
چیز خاصی نمینویسم که
نه سیاسی، نه توهین
همش مربوط به ماشینه
Mad.z.Max
۲۱ مهر ۱۴۰۰یکسری لغات رو سیستم به عنوان کلمات ناپسند میشناسه. به عنوان مثال کامنت بالایی شما لفظ بترک…نه رو باید بنویسی بترکانه!! در غیر اینصورت به عنوان لغت بد میشناسه و میره برای تایید دستی کارشناس. امیدوارم توضیحم بدردت بخوره
Dayan5775
۱۹ مهر ۱۴۰۰برتری واضح توآرگ
mos
۱۹ مهر ۱۴۰۰RX قدیمی شده و نسل جدیدش تا سال آینده رونمایی میشه، ولی همچنان به فولکس واگن ترجیحش میدم. به هر حال ماشین لوکسه و از نظر کیفیت ساخت و متریال تو سطح بالاتری قرار داره.
Dayan5775
۱۹ مهر ۱۴۰۰ولی تو نکات مثبت کیفیت بالای متریال جزو نکات مثبت توآرگ نوشته شده نه لکسوس! درسته لکسوس برند لوکسه و فولکس اقتصادیه،اما فولکس آلمانیه💣
mos
۱۹ مهر ۱۴۰۰تو هر بررسی از کیفیتش گفتن
این یه نمونش
RX 350 Interior Quality
The RX has outstanding build quality with an exemplary fit and finish. The cabin is full of upscale materials, and the design is sleek and straightforward
اینم یادآوری کنم فولکس واگن کره ای نیست پس ازش بالا نرو
Dayan5775
۱۹ مهر ۱۴۰۰فعلا که تو بررسی اینجا کیفیت بالاتر جزو نکات مثبت فولکس بود
اینم مثالش
نقاط مثبت: کیفیت داخلی بالا، کابین پُر از تکنولوژیهای پیشرفته، سواری راحت و نرم.خیلی ناراحت شدم :(
اینم یه نمونه دیگه واس تو :)))
The Touareg sets a high benchmark in the premium SUV class for its strong interior quality and innovative
tech
بحث کیفیته بحث بالارفتن نیس واس همین اینقدر بالاتره توراگ الان نمرش هم گویای همه چیز هست :)))
mos
۱۹ مهر ۱۴۰۰دقیقا بحث بالا رفتن از یه برنده مخصوصا برای تویی که کره ای فنی
حالا بگذریم…
توی مقایسه JD Power
لکسس RX تو بخش quality and reliability امتیاز ۸۵ از ۱۰۰ رو گرفت
فولکس واگن ۷۷ از ۱۰۰
Iman99
۲۳ مهر ۱۴۰۰Mos داری اشتباه میکنی و فقط از روی تعصب نظر میدی اگه به کیفیت باشه کیفیت آلمانی ها بالاتره
تازه این فولکس واگن پرمیوم در حد مرسدس و آئودی و .. نیست
اگه به مقایسه باشه این باید با مثلا مرسدس و کادیلاک مقایسه شه که از این نظر آلمانی ها و امریکایی ها مثل مرسدس و کادیلاک کیفیت بالاتری دارن از همه نظر تو همه چیزای دیگه هم بهترین هستن
Dayan5775
۱۹ مهر ۱۴۰۰هر برندی خوب باشه فنشم، کره ای خوبه فنشم آلمانی هم خوبه فنشم تو چرا ناراحتی حالا؟ اصلا به لکسوس رأی میدم از ناراحتیت کم بشه :)))) بحث کیفیته کیفیت :))
فعلا که اینجا کیفیت کابین بالا جزو نکات مثبت فولکس حساب شده نه لکسوس :(
نقاط مثبت: کیفیت داخلی بالا، کابین پُر از تکنولوژیهای پیشرفته، سواری راحت و نرم :(
Reliability هم معنیش کیفیت کابین نیس :)))))
مانی
۲۰ مهر ۱۴۰۰قضیه اون یارو پشمک شد که هر مدرکی میخواست بیاره به عربی میگفت
و از نظر خودش اون چیزای خنده دار درست مطلق بود
نمیگم دروغ میگین اما صرف انگلیسی نوشتن که نشد دلیل
میدونم از رو مطلبی کپی کردین اما باید منبع رو هم لینک بدین
سپهر
۲۲ مهر ۱۴۰۰ماشین لوکس فقط المانی
سپهر
۲۳ مهر ۱۴۰۰فولکس از همه نظر از لکسس بی هیجان و خز و خز سوار سر تره
Sina10
۱۹ مهر ۱۴۰۰مشکلاتی که لکسس داره شتاب و فضای بار و بکسله
شاید بشه به گیربکسش هم گیر داد ولی توی این کلاس فکر نمیکنم جذابیت رانندگی انچنان اهمیت داشته باشه
قیافش بسیار بسیار زیباست و بهتر از توارگ
البته نمای عقب توارگ جذاب تر بود
کابین بهتر از فولکس
الودگی و مصرف سوخت کمتر ، یعنی هزینه بسیار پایین تر
همونطور که تو متن گفته کیفیت بالایی هم داره
هرچند احساس میکنم کهنه شده عملکرد فنیش و باید بروزرسانی بشه ، همونطور که تو متن گفته ارزون تر هم هست با اینکه هیبریدیه ، البته نسخه تست شده رو در نظر گرفتم نه نسخه پایه ، مالیات کمی هم داره با توجه به متن ،مالیات واسه مشتری های این کلاس بسیار با اهمیته نام لکسوس از فولکس واگن ، لوکس تر و رده بالاتر حساب میشه و این برای اونایی که نام و اسم براشون مهمه میتونه یه امتیاز باشه
اما فولکس واگن
توارگ هم قوی تره ، هم سریعتره ، هم گشتاور بیشتری داره ، هم فضای بار بیشتر ، با توجه به طول بین محور ها ، جادار تر هم هست ، سبک تره و ظرفیت بکسل بیشتری داره ، این ظرفیت بکسل برای عمده خریداران اینجور ماشینا ، مهمه ، بخاطر اتصال کاروان مثلا ،
توی ایمنی هم تقریبا برابرن ، هردو کم هیجان هستن و گرون
در کل میتونین ببینید که خریدارای لکسوس کسانی هستن که کم هزینه بودن بعلاوه طراحی و کیفیت و نام برند براشون مهمه
بخش دوم ، قدرت و سرعت و کاربرد و راحتی براشون اهمیت داره ، یعنی به اعداد فنی بیشتر توجه میکنن
من با توجه به طراحی بهتر و هزینه کمتر و کابین جذاب تر لکسوس رو انتخاب کردم ولی فروش نشون میده فولکس هم کم طرفدار نبوده و خیلی پرفروش تره و اونم ماشین با ارزشیه
البته انتخاب من در کل کلاس بین این دو نیست
امیر
۱۹ مهر ۱۴۰۰خیلی نظر خوبی دادی. درست میگی لذت رانندگی توی این کلاس چندان مهم نیست.
ولی من هم بین این دو تا انتخاب نمی کنم انتخاب من توی این کلاس ولوو xc90 و
جنسیس gv80 چون ایمنی و کیفیت خیلی برام مهمه.
مانی
۲۰ مهر ۱۴۰۰زیبائی که به سلیقست به نظر من بیرون فولکس خیلی زیبا تره
نکته مهم بعدی اینه که فولکس چند سال جوونتره و پلتفرمش با بنتلی یکیه
در نتیجه از نظر تکنولوژی و زیرساخت به عنوان یه ماشین لوکس خیلی سرتره
سپهر
۲۲ مهر ۱۴۰۰والا لکسس اصلا طراحی زیبایی نداره و خیلی الکی شلوغ و اغراق امیز و بی کلاسو تو رنج قیمتش انتخابای خیلی بهتری هست
امیر
۱۹ مهر ۱۴۰۰از نظر طراحی بیرونی فولکس عامه پسند تره ولی کابین به نظرم بهتر از فولکس
از نظر مشخصات هم فولکس واگن واقعا بهتره ولی با این حال به فولکس رای دادم.
ولی اصلا با کابین توارگ ارتباط برقرار نمی کنم.
محمد مختاری آذر
۱۹ مهر ۱۴۰۰خوب قطعا بدون شک فولکس واگن بهتره
mr.m
۱۹ مهر ۱۴۰۰به به واقعا به به طراحی های جدید فولکس واگن واقعا معرکه هست.هم جذاب و جدیده هم سنگینه.فولکس واگن توارگ مخصوصا با این رنگ بژ و همچنین قهوه ای هاوانا و سربی و خاکستری معرکه هست و ازون ماشین هایی هست که هم تو دور دور جذابه هم تو مجالس سنگینی خودش رو داره.انتخاب من قطعا فولکس واگن هست.
حیدر
۱۹ مهر ۱۴۰۰بدون شک فولکس واگن توآرگ بهتره. از جمله برتری های توآرگ : ایمنی بهتر ، امتیاز از اتو اکسپرس و اتو کار بیشتر ، فروش بیشتر ، کیفیت داخلی بالا ، کابین پر از تکنولوژی ، سواری راحت و نرم ، طراحی جلو و عقب زیباتر (نظر شخصی) ، کابین بسیار زیبا تر و کاربردی تر ، قدرت و گشتاور بیشتر ، گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ، شتاب سریعتر و سرعت نهایی بیشتر ، وزن کمتر ، ظرفیت بکسل خیلی بیشتر ، فاصله محوری بیشتر و صندوق بزرگ تر ، قیمت کمتر. و اما معایبش که مصرف سوخت کمی بیشتر و آلایندگی بیشتر و فقدان صندلی ردیف سوم . درکل توآرگ از لکسوس کاملاً برتره و من به فولکس رأی دادم.
ARMAN
۱۹ مهر ۱۴۰۰طراحی لکسس رو بیشتر دوس دارم ولی بخاطر شتاب بهتر به توآرگ رای دادم
سپهر
۲۲ مهر ۱۴۰۰فولکس طراحیش خیلی شیک تر با کلاستر و ماندگار تره
حسن
۱۹ مهر ۱۴۰۰اگه کیفیت برات مهمه لکسوس اگه هم کیفیت وکلاس وپرستیزمهمه بازم لکسوس انتخاب عالیه ولی اگرخیال میکنی فولوکس المانیه بله ولی یک برنده درجه ۲المانی هست
سپهر
۲۲ مهر ۱۴۰۰لکسس پرستیژش کجا بوده؟کلاس فولکس خیلی بالاتره خیلی ادمای با کلاستری هم سمت فولکس میرن
Iman99
۲۳ مهر ۱۴۰۰حسن چی گفتی اصلا خودت فهمیدی تعصب کار دستت میده کیفیت همین فولکس واگن توارگ از لکسس بالاتره چه برسه به درجه یک های آلمانی و امریکایی مثل مرسدس و کادیلاک که کیفیت بسیار بالاتری دارن و از همه نظر بهتر هستن تو همه چیزای دیگه هم بهترین هستن
MC20
۱۹ مهر ۱۴۰۰توارگ ، چند سال پیش ، عضو تیم ملی بود و برو بیایی داشت ، هرچند از اون روزها ، خیلی گذشته ، ولی هنوز هم نمی شه توارگ رو دست کم گرفت به خصوص که شتابش بهتر هم شده ولی مصرف سوختش و مطمعن نیستم . قیاسش با rx خنده داره ، هرکدام از این دو تا فلسفه ی تولید متفاوتی دارن . مثل مقایسه ی دمپایی با دستکش می مونه .
Javadbala
۱۹ مهر ۱۴۰۰مثل بسیاری از محصولات لکسس رانندگی با آر ایکس مانند رقبا لذت بخش نیست😆
قابل توجه سهامداران تویوتا
حالا هی بگید استهلاک پایین استهلاک بالا
سپهر
۲۲ مهر ۱۴۰۰دقیقا
آریا+منش
۲۰ مهر ۱۴۰۰وقتی خودم رو داخل کابین لکسوس تصور میکنم احساس راحتی و آسایش بهتری میکنم تا فولکس واگن ، به علاوه طراحی بیرونی ، کیفیت ساخت ، استهلاک و مالیات پایین به دلیل پلتفرم یکسان با محصولات تویوتا مهم ترین عامل برای خرید یک ماشین شیک و ایمن و بدون دردسر است
سپهر
۲۲ مهر ۱۴۰۰همه این چیزایی که گفتی فولکس بهتر از لکسسه
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۰ مهر ۱۴۰۰از معدود دوئل هایی که با قاطعیت به یکی رای دادم، حقیقتا دلیلی برای انتخاب لکسس وجود نداشت!
سپهر
۲۲ مهر ۱۴۰۰فولکس خیلی جذاب تر و شیک تره
Afg
۲۲ دی ۱۴۰۰انتخاب من لکسس هست همون ۵هزار پوند رو خرجش کنم خیلی بهتراز توآرک میشه
car lover
۲۸ مرداد ۱۴۰۳لکسوس ژاپن