مفهوم کراساوورهای روباز یا کابریولت را اولین بار نیسان با مورانو کراس کابریولت به بازار معرفی کرد سپس لندروور با معرفی اووک کابریولت این راه را ادامه داد. فولکسواگن نیز با نمایش T-Cross Breeze کانسپت در نمایشگاه ژنو به این جمع پیوسته است. به گفته سازنده آلمانی، این کانسپت اولین نمونه از سری جدید محصولات فولکسواگن بوده و قصد دارد در آینده سه SUV جدید به بازار معرفی کند.
VW T-Cross Breeze Concept T-Cross Breeze کانسپت که بر اساس مدل پولو شکلگرفته، خودرویی سرگرمکننده و مقرونبهصرفه است و درعینحال برای استفاده روزمره هم مناسب است. این امر را قوای محرکه آنکه شامل یک پیشرانه ۱ لیتری توربوشارژر با ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۵ نیوتنمتر گشتاور است، ثابت میکند. نیروی این موتور توسط گیربکس ۷ سرعته DSG دوکلاچه به چرخهای جلو منتقل میشود و به لطف وزن کم ۱۲۵۰ کیلوگرمی ظرف ۱۰.۳ ثانیه بهسرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا میکند. VW T-Cross Breeze ConceptVW T-Cross Breeze ConceptVW T-Cross Breeze Concept «Herbert Diess» عضو هیئتمدیره گروه فولکسواگن در رابطه با این اتومبیل میگوید:
در حال حاضر T-Cross Breeze صرفاً خودرویی مفهومی است اما بهراحتی میتوان آن را بهعنوان یک کراساوور کانورتیبل به تولید انبوه رساند.
این خودرو برای کسانی که به دنبال یک رانندگی آرامشبخش و لذت بردن از هوای آزاد در کنار مصرف سوخت پایین هستند، گزینه مناسبی بشمار میرود و با مصرف ۵ لیتر بنزین در صد کیلومتر بهصورت ترکیبی بسیار مقرونبهصرفه و کممصرف است.
VW T-Cross Breeze ConceptVW T-Cross Breeze ConceptVW T-Cross Breeze Concept این کراساوور کابریولت با طولی برابر با ۴.۱۳ متر کمی کشیدهتر از مدل کراس پولو است اما با ۱.۷۹ متر عرض بهطور قابلتوجهی عریضتر از آن است. به دلیل وجود پیشآمدگیهای کوتاه در T-Cross، فاصله بین دو محور نسبتاً زیادی داشته (۲.۵۶ متر) و با برخورداری از ۱.۵۶ متر ارتفاع، سرنشینان در جایگاهی بالاتر نسبت پولو قرار میگیرند.
VW T-Cross Breeze Concept
هرچند طراحی کانسپت جدید فولکسواگن دنبالهروی زبان طراحی جدید این شرکت ولفسبورگی است اما وجود برخی از ویژگیها و جزئیات آن را از دیگر اعضای خانوادهاش متمایز میکند. ازجمله این ویژگیها میتوان به جلوپنجره مشبک بزرگ و چراغهای باریک جلو اشاره کرد. در عقب چراغها بهطور کامل بر روی درِ صندوق بار قرارگرفتهاند تا بارگیری صندوق ۳۰۰ لیتری آن بهراحتی انجام گیرد. VW T-Cross Breeze ConceptVW T-Cross Breeze Concept هنگام ورود به کابین با فضایی بزرگ و جادار مواجه میشویم که در آن میتوان طراحی داخلی مدلهای آینده فولکسواگن را مشاهده کرد. بهطوریکه بیشتر ادوات بدون کلید و دکمه و فقط از طریق نمایشگرهای لمسی کار میکنند و تنها برای تجهیزاتی از دکمه یا کلید استفادهشده که از اهمیت بالایی برخوردارند. فولکسواگن معتقد است در محصولات آینده نیازی به استفاده از دکمههای فیزیکی نیست. این شرکت در حال طراحی یک رابط کاربری کاملاً جدید برای محصولات آینده خود است که نیاز به دکمههای فیزیکی را بهطور کامل از بین میبرد.
حداقل کاش ایرانخودرو از فولکس ب جای پژو دعوت ب همکاری میکرد،اگه مثلا چون اینا حالا حالاها دس از سر پارس و دنا بر نمیدارن ،اگه موتور اینو میذاشتن رو پارس مصرف سوخت بسیار بهتر و استهلاک بسیار کمتر نسبت ب پژو با تقریبا همون قدرت
gatham
۱۵ اسفند ۱۳۹۴حداقل کاش ایرانخودرو از فولکس ب جای پژو دعوت ب همکاری میکرد،اگه مثلا چون اینا حالا حالاها دس از سر پارس و دنا بر نمیدارن ،اگه موتور اینو میذاشتن رو پارس مصرف سوخت بسیار بهتر و استهلاک بسیار کمتر نسبت ب پژو با تقریبا همون قدرت
احمد باقری
۱۵ اسفند ۱۳۹۴خیلی باحال شده، طراحی داخل کابینش هم جالبه.
moein
۱۵ اسفند ۱۳۹۴دوس نداشتم دیگه هیبت یه کراس اوور رو نداره
فرزام
۱۵ اسفند ۱۳۹۴چراغ های عقب شبیه سانتافه اسپرت شده .
علی
۱۶ اسفند ۱۳۹۴کلن کراس اور کانورتیبل چیز جالبیه.سواری به جاده و جاده رو با تمام وجود حس میکنی.
بهنام طیبی
۱۶ اسفند ۱۳۹۴فولکس واگن فکرکنم تولید سدان بیشتر کارکنه بهتره