چین از جدیدترین قطار مگلو خود که میتواند در تئوری به سرعت حیرتانگیز ۴۰۰۰ کیلومتر در ساعت دست یابد رونمایی کرد.
چینیها در سالهای اخیر قدمهای مهمی در زمینه توسعه راهحلهای حملونقل پرسرعت برداشتهاند و حتی قطار مگلو جدید خود را در لوله خلا تست کردهاند. جدیدترین پیشرفتها در این زمینه به تکنولوژی بسیار سریعی مربوط میشود که شاید در آینده نزدیک به واقعیت بدل شده و هواپیماها را به چالش بکشد. شرکت علوم و صنعت هوافضای چین CASIC مسئول توسعه این قطار جدید است، قطاری که روی کاغذ میتواند به سرعت ۴۰۰۰ کیلومتر در ساعت نیز دست یابد!
اگر این برنامه عملیاتی شود میتواند تحولی در سیستمهای حملونقل جهانی به وجود آورد. البته همانند هر پروژه دیگری چالشهایی نیز در مسیر پیش رو وجود دارد که از جمله آنها میتوان به نیازهای زیرساختی، انرژی و هزینهای اشاره کرد. درصورتیکه چین بتواند قطار مگلو موردبحث را راهاندازی کند دست برتر را در زمینه حملونقل آینده خواهد داشت. قطار مگلو از حالت شناور مغناطیسی برای پشتیبانی از بدنه خود استفاده کرده و بنابراین در مسیری تقریباً بدون هوا حرکت میکند و نیازی به چرخ ندارد. همین نوع طراحی باعث کاهش اصطکاک شده و سرعت و راندمان قطار افزایش مییابد. در تستهای آزمایشی، قطار مگلو چین به سرعت ۶۲۳ کیلومتر در ساعت دست یافته و بهتر از سیستمهای حملونقل پرسرعت ریلی عمل کرده است. CASIC تستهای قطار جدید خود را در لولهای با میزان هوای کم انجام داده و با به حداقل رساندن نیروی مخالف، یعنی هوا سرعت را بیشتر کرده است.
قطار جدید CASIC میتواند در تئوری به حداکثر سرعت ۴۰۰۰ کیلومتر در ساعت دست یابد و سریعتر از جت SR-71 بلک برد به عنوان سریعترین هواپیمای سرنشین دار جهان عمل کند. این قطار در فوریه ۲۰۲۴ با ثبت سرعت ۶۲۳ کیلومتر در ساعت رکورد جدیدی را بر جای گذاشت. اگرچه بسیاری از قطارهای برقی پتانسیل ایجاد تحول در سیستمهای حملونقل را دارند اما ساخت شبکهای خاص برای این قطارها مشکل است؛ اما تکنولوژی مگلو در مقایسه با این سیستمهای ریلی سنتی نیازمند زیرساختهای کاملاً جدید یعنی تونلهای با خلا متوسط و زیاد است. این تونلها هزینه ساخت بالایی داشته و نیازمند منابع زمینی زیادی هستند.
همچنین زیرساختهای ریلی فعلی نمیتواند از سیستمهای مگلو پشتیبانی کند و بنابراین باید سیستم جدیدی توسعه یابد. تحلیلگرانی همچون پروفسور اندرو مک ناتون میگویند ساخت و بهکارگیری سیستمهای مگلو گرانتر از ساخت و راهاندازی سیستمهای HSR است. مشکل مهم دیگر در این زمینه به مصرف انرژی قطار مربوط میشود زیرا سیستمهای مغناطیسی نیازمند نیروی زیادی برای حرکت هستند. به دلیل همین مشکلات است که بسیاری از کارشناسان بهکارگیری قطارهای مگلو را به ویژه در مکانهایی که تراکم جمعیت بالاست و یا زیرساختهای محدودی وجود دارد زیر سؤال بردهاند.
البته تکنولوژی مگلو هنوز هم مزایایی دارد که از جمله آنها میتوان به راندمان بالا و تأثیر ناچیز روی محیطزیست اشاره کرد. کاهش زمان سفرها یکی از مهمترین نقاط قوت این قطارهاست و بهطور مثال مسافت ۴۰۰ کیلومتری را میتوان در کمتر از ۳۰ دقیقه طی کرد. همچنین قطارهای پرسرعت موردبحث میتوانند رقیبی برای هواپیماها در مسیرهای کوتاه باشند و بنابراین آلایندگی کربنی کلی را در کشورهایی که از این تکنولوژی استفاده میکنند کاهش دهند. بر اساس تخمینهای پرفسور جاناتان کودریک، حذف پروازهای مسافری منطقهای و استفاده از قطارهای بسیار سریع میتواند باعث کاهش ۳ تا ۴ درصدی آلایندگی کربنی در برخی کشورها شود.
قطار مگلو در صورت استفاده از انرژیهای تجدید پذیر، پاکتر از حملونقل هوایی خواهد بود. به همین خاطر است که کشور چین تواناییهای قطار مگلو در مسیر خلا را به نمایش گذاشته و از آن به عنوان یک پیشرفت فنی مهم در دستیابی به حملونقل جدید نام برده است. با سرعت تئوری ۴۰۰۰ کیلومتر در ساعت، چنین قطاری میتواند بهطور قابلتوجهی روش حملونقل عموم مردم را تغییر داده و تأثیر زیادی روی توسعه اقتصادی بگذارد. البته همانطور که گفتیم چالشهای مهمی از قبیل زیرساختها، نیازهای انرژی و هزینهها وجود دارد. در مقابل باید به مزیتهایی از جمله کاهش زمان سفر، کاهش آلایندگی کربنی و بهبود پلتفرم لجستیکی اشاره کرد. اگر چین بتواند بر این مشکلات فائق آید و شروع به استفاده از قطار مگلو در مقیاس بزرگ کند، احتمالاً مسیر جدیدی برای حملونقل ریلی پرسرعت در دنیا گشوده خواهد شد.
مردیم از خوشی
۲ آبان ۱۴۰۳فکر نکنم بشر حالا حالا بتونه قطاری با سرعت بالاتر ۱۰۰۰ کلیومتر را تجاری کنه این کار خیلی سختیه حتی ۱۰۰۰ کیلومترش هم زیاده اکثر قطار های امروزی نهایت ۴۰۰ تا سرعت دارند
ممد ژانگولر
۲ آبان ۱۴۰۳بابا خالی بندیه . قطار با این سرعت حرکت کنه ریلشو از جا در میاد با خود مسافر ها به سفر ملکوتی منتقل میشن . بعدشا با این سرعت جلوی قطار ذوب میشه و تمام لباسهای مسافرها کنده میشه میوفته اینور و اونور اونوقت شما میمونیو شرمندگی یا ..
amirboss
۲ آبان ۱۴۰۳ظاهراً پست رو خوب نخوندی.
ممد ژانگولر
۲ آبان ۱۴۰۳داش امیر راستشو بخوای متنو خوندم دیگه کرک و پشمم ریخت دیدم چیرو بخونم وقتی امیدی نیست .ضمنا قبلا هم میدونستم قطارهای بالای ۴۰۰ کیلومتر سرعت بصورت مغناطیسی هیچ اتصالی به ریل ندارن ولی خوب اینجور عدد ارقام بیشتر به درد تبلیغات میخوره تا اجرا شدن و کاربردی بودن .
مرتضی مقدم
۲ آبان ۱۴۰۳عزیز برادر توی متن گفته از لحاظ تئوری امکان رسیدن به اون سرعت در خلا وجودداره یعنی جایی که از هوا تخلیه شده مثلا ی تونل خلا.قطار مگلو با توجه به خاصیت مغناطیسی عملا با ریل برخورد نداره و در فاصله کمی بصورت شناور بالای ریل ها قرار میگیره.
Sajad
۲ آبان ۱۴۰۳ببخشید قطار که مردم نشستن توش درسته سرعتش چهار هزار کیلومتر هست اما چهار هزار کیلومتر نمیره شاید ۷۰۰کیلومتر یا ۱۰۰۰کیلومتر جابجا کنه آدمارو اما سرعت نهایی رو نمیره خودشونم میدونن عملا مردم میان که هم سرعت قطار ببینن هم مناظر شگفت انگیزش رو بنابرین باید سرعتش جوری باشه که ترس ایجاد نکنه خودشونم خوب میدونن
سجاد
۳ آبان ۱۴۰۳کاری به ساخت ونساختنتش ندارم همه کشورها روز به روز پیشرفته تر میشن ایران هم روز به روز انزواتر میشه وپس رفت میکنه اینا به فکر آسایش مردمشون هستن مسیولین ماهم به فکر جنگ وچپاول ورانت هستن امارات به فکر اینکه چطوری سه جزیره رو تصاحب کنه این مسئولین ماهم بلدنیستن چطورب حرف بزنن خدایا شکرت چیکار کردیم این مسئوولین رو سر راه ما قرار دادی
بهرام
۴ آبان ۱۴۰۳به نظرت اگه یه روز این قطار رو بخوان توی کشور ما درست کنن، مثلاً…
اولین کسی که باهاش مخالفت می کنه کیه؟
جز امثال شما که اصلاً معلوم نیست کی هستی، یه روز سجادی یه روز پژمان، یه روز سهیلا، شایدم آریل(یهودی).
مطمئن باش داد و بیداد راه میاندازید که هزار میلیارد دادین فقط برای آزمایش طرح، خوب با یک دهم همین قیمت وارد کنید مثل امارات.
مهدی
۴ آبان ۱۴۰۳داداش ؛ قبل از این حرف ها برو ببین موشک های هایپر سونیک ایران چقدر سرعت دارن ؛ بعد بیا ببین سرعت این قطار زیاده یا هایپر سونیک کشورمون ؟ یا کلی پیشرفت دیگه که چین نداره
یکم غیرت داشته باش برای کشورت
اشکان زرسالار
۳ آبان ۱۴۰۳از قدرت و توان میدان محترم مغناطیسی غافل نشید
میدان مغناطیسی در واقع یک میدان توانمند در ایجاد خلا هست اگر
در حد دبیرستان ریاضی فیزیک یا علوم تجربی خصوصیات میدان مغناطیسی را بفهمیم خواهیم دید این میدان شبیه یک معجزه است البته نویسنده متن هم اشاره کرده فعلا روی کاغذ ……
محسن
۳ آبان ۱۴۰۳ایشون چون حرف کاملا درستی زده اینقدر منفی گرفته؟؟؟؟
میدونید بالای ۹۰ درصد کشورا هنوز موشکی با سرعت زیر ۱۰۰۰کیلومتر نمیدونن چیه ؟؟؟؟؟میدونید ریل آهن یعنی چی ؟؟؟؟حتی اگه نیروی مغناطیسی ام باشه باز برای رسوندن قطار به این سرعت میدونید به اندازه مصرف برق ۴ تا استان باید الکتریسیته برسونن به قطار؟؟؟؟؟
ali_x76
۲ آبان ۱۴۰۳بحث نیرو و انرژی مورد نیاز برای رسیدن به این سرعت یکطرف داستانه.
طرف دیگه اینه که اولا مسیر باید مستقیم باشه یا شعاع پیچ خیلی خیلی خیلی بزرگی داشته باشه که شتاب زیادی به بدنه وارد نشه، و با توجه به اینکه شتاب گیریهای پی در پی میتونه باعث بد شدن حال مسافرا بشه، و حداکثر شتابی که افراد عادی بدون اذیت میتونن تحمل کنن حدود پنج دهم g هست، اگر یکنواخت و پیوسته با g 0.5 بخواد شتاب بگیره، رسیدن به سرعت ۴۰۰۰ کیلومتر بر ساعت (۱۱۰۰ متر بر ثانیه) حدود ۱۲۰ کیلومتر مسافت نیاز داره!!!
یعنی ۱۲۰ کیلومتر بدون پیچ و پستی و بلندی نیاز داری، تازه ۱۲۰ کیلومتر هم برای توقفش نیازه حداقل. این وسط باید یه ۲۰۰ کیلومتر هم ادامه بده که این همه مصرف انرژی بصرفه
پس عملا برای مسافت زیر ۴۰۰-۵۰۰ کیلومتر صرف نمیکنه، تازه برای همین ۴۰۰-۵۰۰ کیلومتر هم باید کلی هزینه کنی که مسیر صاف و با حداقل گردش به وجود بیاری.
در نهایت، همون سرعت ۴۰۰ تا ۶۰۰ کیلومتری قطارهای مگلو فعلی، به نظرم حد بهینه برای سفرهای زمینیه.
بیشتر از اون که میشه ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلومتر بر ساعت، بهتره با هواپیماهای فعلی ادامه پیدا کنه.
و فکر میکنم راه منطقی برای کاهش زمان سفرهای طولانی، جت های مسافربری فراصوت باشن که الان هم در دست توسعه هستن.
مرتضی مقدم
۲ آبان ۱۴۰۳طبق پروفایل استاندارد پروازهای تجاری شتاب رو بالا یا پائین تا یک و هشت دهم جی مجاز محسوب میشه و منظور شتاب گیج هست نه شتاب مطلق.چون در قله پرواز و حالت کروز همین پروفایل ها شتاب صفر جی لحاظ شده که بهتر میدونید جاذبه زمین در حالت کروز صفر نشده و عملا شتاب مطلق یک جی به فرد وارد میشه.بعبارتی بیشترین شتاب مطلق دو و نیم تا دو و هشت مجاز هست.همونطور هم که میدونید طبق استاندارد بدن انسان تحمل شتاب در راستای روبرو بیش از دو برابر شتاب رو به بالا و پائین هست.پس در شتاب خطی افقی مقادیر ایمن بیش از شتاب قائم خواهد بود.با فرض همون شتاب یک و نیم جی حد وسط پروفایل های پروازی برای صعود یا کاهش ارتفاع فاصله دسترسی به سرعت چهار هزار کیلومتر حدود چهل کیلومتر و فاصله توقف هم همین مقدار هست که عالی محسوب میشه.همچنین در حین رسیدن به حداکثر سرعت هم قطاربا سرعت های بالا در حال حرکت هست مثلا پس از حدود بیست و دو کیلومتر به سرعت سه هزار کیلومتر بر ساعت میرسه
ali_x76
۲ آبان ۱۴۰۳شتاب یک و هشت دهم جی که گفتید فکر میکنم فقط در لحظات تیک اف و لندینگ قابل دسترسی باشن و در همون لحظات هم برای افرادی که سابقه پرواز ندارن، دلهره اوره و فشار رو کاملا حس میکنن.
ماکزیمم شتاب از نظر حفظ رفاه و اسایش بهرهبردارها فکر نمیکنم به عدد ۱.۸ حتی نزدیک باشه.
amirboss
۳ آبان ۱۴۰۳به صورت تئوری هر G برابر با مقدار جرم هرجسم برخودش برحسب کیلوگرم است.
قوی ترین و باتحمل ترین افراد جهان خلبانان هستن که هنگام مانورهای سنگین نیرویی که به بدن لونا وارد میشه تا 9 جی هم میرسه یعنی وزنی حدود 9 برابر خود فرد.
مثلا اگه خلبان بالفرض ۶۰کیلوگرم وزن داشته باشه حدود۵۴۰ کیلوگرم به بدنش نیرو وارد میشه.البته تقریبا حدتحمل افراد عادی نهایت ۵G هست که بیشتر از اون باعث نارسایی قلبی،سکته و مرگ میشه.
همینطور که دوست خوبم اشاره کرد نیروی G عمودی,افقی و جانبی ممکنه به بدن خلبان نیرو وارد کنه که هرکدام خطرات خودش رو درپی داره.
درکل G به معنای شتاب گرانشی زمین است که بر اجسام نیروی وارد می کند.
محسن
۳ آبان ۱۴۰۳بله شعاع انحناء پیچ با سرعت ۴۰۰۰ کیلومتر باید از تهران تا شیراز باشه
آرش
۲ آبان ۱۴۰۳منم روی کاغذ از یوزپلنگ سریعترم کمونیستها از هارت و پورتها زیاد میکنن شوروی رو یادمون نرفته
Sajad
۲ آبان ۱۴۰۳چین انجام میده بقیه کشور ها بعدا میفهمن ولی اگر هند بخواد پروژه ای هم انجام بده قبلش کل کشور ها میفهمن و انجام هم نمیشه بیشتر از زمان تموم کردن پروژه طول میکشه
پیام
۲ آبان ۱۴۰۳همه چیزای چین تئوری هستن نه عملی!
Sajad
۲ آبان ۱۴۰۳نه تئوری نیست انجام میده واقعا اگر الان گفته پنج سال دیگه تموم میشه تازه پنج سال دیگه تازه پروژه عظیم نئوم هنوز به بهره برداری نمیرسه چاخان میگن از روند پروژه میشه فهمید
رامین صفایی
۳ آبان ۱۴۰۳چینی ها استاد دروغگویی و یاوه سرایی هستند.
هرگز به هیچ حرف چینی ها اعتماد نکنید
امید بهادری
۳ آبان ۱۴۰۳تمام دستاوردهای بشری در اوایل خیال بودن و بعد از مدتی به رویا تبدیل شدن
هر چیزی که بشر بتونه تصور کنه روزی به حقیقت میپیونده
عقل نداریم؟؟؟؟
۳ آبان ۱۴۰۳آینده حتما میشه ولی همین الان چینی ها قطار سریع السیر میسازن خیلی راحت به سرعت ۳۵۰ کیلومتر میرسه،به سبک همون راه آهن عادی ولی قطارش سریع هست و برای اندونزی ساختن و بسیار جالب و کاربردی هست و البته در دولت حسن روحانی پیشنهاد دادن برای ایران هم بسازن و مسیر اولیه اش از مشهد تا تهران بوده که زیر ۳ساعت میتونست جابهجا بشه و فقط بجاش خط آهن معمولی برای انتقال بارهای صادراتی خودشون از ایران در پروژه جاده ابریشم جدید میخواستن استفاده کنن،پول هم نمیخواستن و بجاش نفت میگرفتن ولی دوستان اجازه ندادن
پارسا
۳ آبان ۱۴۰۳عه جدی میفرماید
علی
۲ آبان ۱۴۰۳گفتم شاید اینم 1.5 توربو داره ..اما نداره…
amirboss
۲ آبان ۱۴۰۳البته همه چیز زیرساخت نیست.بالفرض اگه این قطار به سرعت دو ماخ برسه و چون داخل یه محفظه درحال حرکت هست هیچ فضایی برای مانور اضافه یه جانبی نداره و با کوچکترین تغییر مسیری مسافران درگیر نیروی جی جانبی میشن که بخصوص برای کودکان و سالمندان میتونه خطرناک باشه.
البته این قطار در شتاب اولیه و همچنین کاهش سرعت در زمان ایست کامل هم با نیروی جی طولی مثبت و منفی همراه خواهد بود.
90s culture
۲ آبان ۱۴۰۳شین جین په رئیس جمهور چین توی دفترش می شینه و به چی فکر میکنه…؟ 😑
Sajad
۲ آبان ۱۴۰۳بایدن چی اون الان داره راجب جنگ اسرائیل و ایران فکر میکنه دیدی فرق رو یکی روی پروژه زیرساختی فکر میکنه یکی به جنگ
مصطفی
۲ آبان ۱۴۰۳کجا با این سرعت!!!!!!!!!!!
amirkhanzadeh
۲ آبان ۱۴۰۳تو این سرعت های بالا اگر نقض فنی پیش بیاد
همه با هم می رند بهشت با گاندی و هیتلر شطرنج بازی کنند
Amin
۲ آبان ۱۴۰۳اصلأ برای مسیرهای کوتاه شدنی نیست
وقتیکه شما میخوای از حالت سکون شتاب گیری کنی و به 4000 کیلومتر بر ساعت برسی ، اونم تو یک مسیر کوتاه ، باید شتاب بالایی داشته باشی که باید مسافر ها آزار دهنده هست
OM.01
۲ آبان ۱۴۰۳باتوجه به تونل خلا میشه گفت مشکلی بابت شکستن دیوار صوتی نیست و نیازی هم نیست که از متریال بسیار مقاوم برای گرما تولید بشه این قطار. اما چون تونل خلا هست به گمانم ساختار و بدنه قطار تحت فشار باشه.
اما نکته ای که هست اینکه 15 کشور دنیا با بیشترین بودجه نظامی مجموعا سالیانه 1.7 تریلیون دلار برای جنگ و تسلیحات جنگی خرج میکنن. که از این مقدار 900 میلیارد برای آمریکا هست
اگر کشورهای دنیا به جای این مسخره بازی ها برای حمل و نقل و تکنولوژی بودجه بزارن تا 2030 ما هم قطار مگلو داریم هم ربات انساننما هم ماشین های پرنده هم شهر در مریخ!
منابع و پولی که برای جنگ هدر میره برای تکنولوژی هزینه بشه تا سال 2050 قطعا ما به تکنولوژی پیشرانه 1 درصد سرعت نور هم خواهیم رسید…
علی جردن
۲ آبان ۱۴۰۳آیا هنوز به تمدن و اصالت چین باستان پی نبردین؟
خودروهای کلاسیک ملیون دلاری آینده صدرصد متعلق به برندهای چینی خواهد بود
ab0lf4zl
۲ آبان ۱۴۰۳داداش ب نظرم تو اسمت رو بزار چین چان چونگ. بیشتر بت میاد.
تئوری رو ول کن هر وقت عملیاتی شد درسته
سوشیانت
۲ آبان ۱۴۰۳مگه نمیدونی ابوالفضل جان چینی فن ها توانایی سفر در زمان دارن
عباس مروتی
۲ آبان ۱۴۰۳نمونه ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر اتوبوسی آن را میشود در داخل برای سرعت ۷۰۰ تا ۱۵۰۰ کیلومتر ساخت قدرت موتور کمتری میخواهد تا نیاز به هواپیما و قطار و منوریل و ترن کم شود
ژنرال بی سایه
۲ آبان ۱۴۰۳خوش باحال کشور چین و مسولان و مدیران با کفایت و باهوش وزرنگش که فقط به فکر پیشرفت و علم و تکنولوژی و اقتصاد کشور و اشتغال زایی مردمش هستن .
دین اینها اسلام نیست اما برای رفاه مردم خودشان و دنیا همه چیز اختراع و تولید میکنن .
فقط فکر علم و پیشرفت هستن .
حالا ایران هر چند سال میان یک ماشین تولید میکنن و بعد فقط چراغ و بدنه اون یک ذره تغییر میکنه با بالاترین قیمت و با پایین ترین کیفیت چون صداقت و راستگویی در تولید نیست به طبع کشور همیشه عقب مانده هست .
در بیشتر تولیدات کشور شامل میشود . کم هست که جنس با کیفیت بالا تولید بشه
زنده باد مسولان و مدیران چینی . زنده باد مردم مظلوم ایران
علی
۲ آبان ۱۴۰۳چین پروژه های رو تکمیل کرده که آمریکا دیگه توانایی ساختش رو نداره پل و ساختمان و سد های عظیم آپارتمان میسازه در ۱۹ روز قطار هاش تا ۶۰۰ کیلومتر سرعت دارن چین مهندس هاش رو برای تکمیل این پروژه قطار مگلو رو داره فقط میمونه تحقیقات و بودجه که حل میکنه مثل آمریکا نیست که
ارسلان
۲ آبان ۱۴۰۳😂
چین هوآوی هوآوی که میکردند ، دزد در اومد 😂 این مشنگا فقط دروغ و بزرگنمایی بلدند! دستاوردهای غربی هارو حتی نمیتونند کپی بزنند..
Sajad
۲ آبان ۱۴۰۳اما الان فرق کرده غربی ها نمیتونن این دستاورد هارو انجام بدن تازه به اینی که هستن هم افتخار میکنن
شمس فلاخ
۲ آبان ۱۴۰۳سلام.این سیستم را ایران با آلمان توافق کرد تا مسیر تهران ،مشهد را بصورت BOTانجام شود.سال ۷۷که تحریمها شدت گرفت دیگه بحث سرمایه گذاری رفت در ابهام و شرکت تایسن گروپ دیگه اقدام نکرد . بله قرارداد در مشهد امضا شد مگلو حتی برای این تکنولوژی دانشگاه دارد در آلمان .این سیستم ریل نیست . مغناطیس است که در سرعت بالا روی بالشتک هوایی قابل کنترل در حرکت میره .در چین حدود ۱۰۰۰کیلومتر اجرا شده ..در چند کشور با مصافتهای کوتاهتر بطور آزمایشی اجرا شده .
پسراهوازی
۳ آبان ۱۴۰۳اگه سرعتش4000 باشه چطور400کیلومتر رو توی 30 دقیقه طی میکنه؟ اشتباه حساب کردید
یعنی فاصله اهواز تا تهران که1000کیلومترهست رو اگه در نظر بگیریم باسرعت4000 چیزی حدود کمتر از30دقیقه شایدم کمتر طی بشه
ساخت همچین چیزی هم بعید نیست
امیدوارم روزی برسه برای احیای کلیه های ازکار افتاده و قطع نخاع هم راه درمانی پیداکنه بشر
payam
۳ آبان ۱۴۰۳یجای کار اشکال داره مگه نمیگه سرعتش 4000 کیلومتر برساعت هستش
پس چطور داخل توضیحات میگه مسافت 400کیلومتری رو توی 30دقیقه زمان میتونه طی کنه
اگر 4هزار کیلومتر راه بره مسیر 400کیلومتری رو باید ۶دقیقه ای بره
خودشونم نمیدونن چی میگن سرعت از 850کیلومتر بیشتر بشه اجسامی که رو زمین حرکت میکنن تعادل شون روز از دست میدن والبته باید لباس مخصوص بپوشن برای این سرعت
قدرت طهماسبی
۳ آبان ۱۴۰۳خون لخته می شود و قطار از ریل خارج می شود یا حوادث دیگر رخ می دهد ، سفر ایمن نخواهد بود
عماد روستایی
۳ آبان ۱۴۰۳به نظر من قطعا جوانان ایرانی در ساخت این وسیله نقش مهمی داشته اند و پروژه های عظیمی را با همکاری دانشمندان چینی طی قالب سند راهبردی ایران و چین انجام داده اند. درود بر شرف جوانان غیور وطن
خاکی
۳ آبان ۱۴۰۳کشورهای غربی در حال درجا زدن هستن و چین با موشک در حال رشد و پیشرفت
حجت
۳ آبان ۱۴۰۳همینو اگه بمب انتهاریش یا پهبادشو بسازن ایران با کمال میل می خره ولی اگه مربوط به اسایش مردم باشه «ک لق مردم» نظرشونه
مصی
۳ آبان ۱۴۰۳یک در هزار تصور کنید حادثه ای برای قطار رخ بده اگه بدنه قطار سوراخ بشه و دارون تونل خلع باشه مسافراش به صورت فجیع و با زجر کشته میشن از همه جای بدنشون خون میزنه بیرون 💀
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳ آبان ۱۴۰۳کاش هواپیما هم اختراع نشه
آراز
۳ آبان ۱۴۰۳انشالله ما هم در آینده نزدیک اگر نشود در آینده دور خط آهن میانا و اردبیل را راه اندازی خواهیم کرد. اگر خدا بخواهد.
علی علوی
۳ آبان ۱۴۰۳سلام و احترام و ادب و ارادت خدمت تمام دوستان و همکاران و سروران گرامی و بزرگوار هم در نشریه پدال و نیز افراد بزرگواری که پیام ارسال می نمایند
یک استارت آپ به نام هایپر چاریوت(HYPER CHARIOT) در شهر سانتا مونیکا در ایالت کالیفرنیا در ایالات متحده چندین سال پیش تأسیس شده است که وظیفه اصلی آن تولید و توسعه و طراحی سیستمهای آینده حمل و نقل عمومی و زمینی می باشد
این کمپانی استارت آپی وسایل نقلیه به شکل خودروی سواری کوچک یا همان پاد مانند می باشد
نمیدانم که آیا عزیزان نام حمل و نقل سریع شخصی(PERSONAL RAPID TRANSIT یا P R T) را شنیده اند یا خیر؟؟؟
این وسیله بر روی خطوط هوایی و یا زمینی به صورت خودمختار یا کاملاً روباتیک و یا با هدایت از راه دور یا کنترل بی سیم حرکت کرده و ظرفیت بین ۴ تا ۶ نفر را دارند
این وسیله استارت آپ هایپر چاریوت دقیقاً شبیه به آنهاست
این وسیله آینده آینده نگرانه دارای سرعت ۴۰۰۰ مایل بر ساعت یا همان نزدیک ۶۵۰۰ کیلومتر بر ساعت می باشد؟؟؟!!!
در ایالت آریزونا نمونه اولیه یا همان کانسپت وسیله طراحی و توسعه و تولید شده است که مشاهده آن را به همه دوستان و همکاران و سروران گرامی و بزرگوار سفارش اکید دارم که متوجه شوند آینده نگرانه یعنی چه؟؟؟
هایپر لوپ هم که توسط الون ماسک معرفی شد سرعت ۱۲۵۰ کیلومتر بر ساعت دارد
عزیزان و بزرگواران در رابطه با چین هیچ پیشرفتی که در حد و اندازه ایالات متحده باشد تا به هم اکنون نداشته است و فقط سرقت تکنولوژی و اختراعات و ابداعات و اسرار تجاری ایالات متحده است
می توانید با مراجعه به خبرگزاری های معتبر و بزرگ بین المللی میزان خسارات وارده از سرقت تکنولوژی و اختراعات و ابداعات و اسرار تجاری ایالات متحده که از طرف چین انجام می شود را دریافت و مشاهده فرمایید نزدیک به رقم حیرت آور ۸۰۰ میلیارد دلار ایالات متحده
بنده جسارتا شخصاً کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی دارم اما در زمینه های مختلف و گوناگون علوم و تکنولوژی های بسیار پیشرفته تحقیقات و بررسیهای زیادی انجام داده ام
مهدی مهدوی
۳ آبان ۱۴۰۳سرور گرام،جناب آقای علوی و دوستان عزیز، درود ایزد بر شما،نمایشگاه موندیال پاریس میروم، دختر و پسری را در انتهای سالن که خلوت بود،خوابیده روی زمین دیدم،خب فکر منفی،اومدم برگردم خانومه صدا کرد که موسیو ما داریم یواشکی از زیر خودرو برای کپی عکس ممنوعه میگیریم،میشه سکوت کنید، نه واقعا کپی کار خوبی هستند چینی ها، ولی تفلک ها کدو رو میبینند ولی …. رو نمیبینند،لذا ساختارشان بسیار ایراد داره که البته با ارسال ساخته ها به کشورهای مختلف بعنوان موش آزمایشگاهی از حمله ایران و بازخورد آن،مغایب رو برطرف کرده و نمه نمه پیشرفت میکنند و جالبه که دیگران را به همین منوال به خودشان وابسته.یکدستگاه برلیانس ۳۳۰ سال ۹۶ خریدم از پارس خودرو که بر اساس پلت فرم بی ام دبلیو ۵۳۰ در چین ساخته شده البته هر دو جان سوزند،اما این کجا و اون کجا، موتور۱۵۰۰ سی سی تنفس طبیعی، تا کنون بیش از ۷ مورد تغییر ساختار دادم تا بشه باهاش راه رفت،البتهشتاب،سرعت،هندلینگ و مصرف سوخت بسیار متفاوت از نمونه اصلی شده.پس اگر اونها هم بازنگری،کپی برداری درست انجام بدهند،حتما به جاهای خوب خوب میرسند ولی ۴۰۰۰ کیلومتر سرعت دیگه!!!!!؟؟؟؟؟البته فعلا. مانا باشید،آمین
بینده
۴ آبان ۱۴۰۳همچنین چیزی امکان نداره یا اگ هم داشته باشه بایس یجوری صندلی هایه مسافران طراحی کنن ک با استارت اولیه مهر هایه گردنشون آسیب نبینه دوم تو این سرعت فشار یه جوری ب قفسه سینه میاد ک اصن نفس کشیدن غیر ممکن میشه یا اگ هم نباشه دقیقا بایه مثه جنگنده ها واس هر صندلی ماکس اکسیژن گذاشته بشه