لامبورگینی با تولید آونتادور SVJ وداع باشکوهی با این اسطوره ایتالیایی خواهد داشت. آونتادور SVJ نه تنها سریعترین خودروی تولیدی در پیست مشهور نوربرگ رینگ شده بلکه به معنی پایان یک عصر مخصوص لامبورگینی بوده زیرا به نظر میرسد این خودرو آخرین سوپرکار ۱۲ سیلندری است که بدون استفاده از قوای محرکه الکتریکی شده تولید میشود.
این خبر را مائوریزیو رجیانی مدیر بخش تحقیقات و توسعه لامبورگینی داده و گفته است: “این آخرین باری است که یک پیشرانه ۱۲ سیلندر یکه و تنها میتازد.” بله همینطور است، بار بعدیای که یک لامبورگینی ۱۲ سیلندر دیدید بدانید که کمکحال آن واحدی الکتریکی خواهد بود.
پیشرانه ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی آونتادور SVJ حد نهایی پیشرانه ۱۲ سیلندر این برند بوده و انتظار میرود قدرت ۷۶۰ اسب بخاری داشته باشد. صدای نعرههای این پیشرانه از طریق یک سیستم اگزوز با دو خروجی اگزوز به گوشمان خواهد رسید.
رجیانی اضافه میکند: “هدف مهندسان ما تولید خودرویی بهتر از آونتادور SV بوده؛ اما معنی بهتر بودن برای تولید بهترین است.” این یک روش بسیار دیپلماتیک برای گفتن این موضوع است که لامبورگینی با آونتادور SVJ شکستن رکورد پورشه ۹۱۱ GT2 RS را هدفگذاری کرده بود.
مارکو مارپلی راننده مشهور مسابقهای توانست با این هیولای ایتالیایی یک دور پیست نوربرگ رینگ را در ۶ دقیقه و ۴۴.۹۷ ثانیه طی کند و بدین ترتیب ۲.۳ ثانیه سریعتر از رکورددار پیشین یعنی پورشه ۹۱۱ GT2 RS با رکورد ۶ دقیقه و ۴۷.۳ ثانیه باشد.
PARTHIAN
۸ مرداد ۱۳۹۷امیدوارم نسل بعدی اونتادور به پیشرانه تنفس طبیعی پایبند باشه،
Amirferrari
۸ مرداد ۱۳۹۷به تنفس طبیعی پایبنده،فقط هیبریدی میشه که ربطی به موتور دوازده سیلندر طبیعیش نداره،اونتادور نسبت به هیبریدی ها و موتور توربو ها یه ضعف داشت که اونم گشتاور نسبتا پایین ۶۹۰ نیوتون متر نسبت به رقابش بود،نسل جدید با اضافه کردن موتور الکتریکی هم گشتاور رو به رقم خیره کنندهای تغییر میده هم باعث افزایش قدرت و کاهش مصرف سوخت میشه،لانبورگینی الان داره دنبال یه گاو خیلی خشمگین میگرده که اسمشو بزاره رو جانشین اونتادور،من میگم بزار ماتادور…
Reza
۸ مرداد ۱۳۹۷ماتادور
اسم خوبیه ، کاریزماتیکم هستش.
فقط یه سوال این که میگی گشتاورش افزایش پیدا میکنه چه تاثیری توی خودرو خواهد داشت؟
ساسان
۸ مرداد ۱۳۹۷آفرین چه اسم قشنگی پیشنهاد دادی.
ماتادور..ماتادور سوپرولوچه!
Reza
۸ مرداد ۱۳۹۷مطمئن باش همینطور خواهد بود
لامبورگینی هیچوقت تو سوپراسپرت های خود توربو چارجر یا سوپر چارجر جاگذاری نخواهد کرد، اما استفاده از قوای الکتریکی کد تقلب محسوب نمیشه.
نسل بعدی چه گرد و خاکی به بکنه
فقط من موندم با هیبریدی شدن صدای موتور مثل 918 کمتر خواهد شد یا نه؟
علی
۸ مرداد ۱۳۹۷من ترجیح همین موتور به محور عقب قدرت بده
یه واحد الکتریکی هم روی محور جلو بزارن برای بازیافت انرژی ترمز و افزایش آنی قدرت تقریبا مثلKERS (املاش رو مطمئن نیستم) تو فرمولا ۱
SAEED Z
۸ مرداد ۱۳۹۷فکر نکنم هایبرید شدن ربط خاصی به کاهش صدای موتور داشته باشه. فقط واحد الکتریکی به V12 اضافه میشه و مثل توربو نیست که با مکش گازهای خروجی موتور صدای اگزوزو خفه کنه!
ساسان
۸ مرداد ۱۳۹۷درسته.دقیقامثل لافراری.
Ferrari
۸ مرداد ۱۳۹۷استفاده از توربو شارژ و سوپر شارژ تقلب محسوب میشه؟؟
s.h
۸ مرداد ۱۳۹۷الان عین زمان مدرسه برگشو میگیرند پاره میکنند ؟؟
به جای اینکه ازش به عنوان دمبل یا دارو های بدن سازی یا حداقل دوپینگ یاد کنه میگه تقلب
Ferrari
۸ مرداد ۱۳۹۷اینکه به یک فناوری بگن تقلب اصلا کار درستی نیست متاسفانه بین طرفداران لامبورگینی مد شده میگن تقلب و دوپینگ و از این داستانا.
فراری از توربو استفاده کرد چون فناوریشو داشت و با این راه مصرف سوخت و الایندگی ۴۸۸ رو پایین اورد مصرف سوخت ۴۸۸ ،۱۱٫۲ لیتر و الایندگی هم ۲۶۰ گرمه درحالی که هوراکان مصرف ۱۴٫۵ لیتری و الایندگی ۳۴۰ گرمی داره این واقعلا زیاده یا اونتادور اس که ۲۰ لیتر مصرف داره و هر یک کیلومتر ۴۶۴ گرم الایندگی تولید میکنه .درحالی که ۸۱۲ ،۱۵ لیتر مصرف میکنه و ۳۴۰ گرم الایندگی داره توربو بهترین راه برای کاهش مصرف سوخت بدون افزایش وزنه الان یه موتور الکتریکی و باتریها که بتونن ۱۰۰ اسب قدرت تولید کنن حدودا ۱۰۰ کیلو وزن به ماشین اضافه مکینه اونتادور با سوخت کامل و روغن و …وزنش به ۱۸۰۰ میرسه به راحتی حالا۱۰۰ کیلو وزن باتری و موتور الکتریکی هم اضافه بشه میشه ۱۹۰۰ و اگه از گیربکس دوکلاچه استفاده کنه میشه ۲ تن که خیلی زیاده الان چالش پیش روی لامبو وزن و قیمت تموم شده هست
ساسان
۸ مرداد ۱۳۹۷Ferrari
توربو شارژو سوپر شارز فناوری خیلی پیچیده ای نیست و قدمت زیادی داره.استفاده ویا عدم استفاده ازش یکجور هزینه فایده برای شرکتهاست.وبه سیاستگذاری شرکت بستگی داره. با استفادش چیزهایی به دست میاد وچیزهایی از دست میده.حالا بستگی داره اون چیزی که قراره از دست بره چقدر برای اون شرکت مهم باشه.استفاده از پورخوران قطعا”راندمان مفیدرو بالا میبره ولی خب یکسری فاکتورهارو هم خودرو از دست میده که خودتون بهتر میدونید.اما اینکه میگیم دوپینک.یه اصطلاحیه برای در تضاد بودنش با تنفس طبیعی.خب فراری یک مدل تنفس مصنوعی داره لامبورگینیم اوروسو داره که البته موتورش ازپورشس و من خودم دوست داشتم همون موتور اوراکان درش استفاده میشد.منتها شرکتها به هزینه فایدشون نگاه میکنن ودر اوروس بستر برای توربو شدنش مهیا بود.
اما درمورد هیبرید شدن و وزن خودرو .الان لامبورگینی همراه باMITدارن رو نسل جدید از این باتریهای خازنی کارمیکنن که در مدل مفهومی ترزا میلیانو کارشده.نسل کاملا جدیدی که یکی از هدفگزاریهاش کنترل وزن این باتریها و هرچه سبکتر شدنشه.اینکه خیلی راحت وزن جانشین اونتادورو به2تن برسونیم در ذهنمون خیلی به واقعیت نزدیک نمیتونه باشه.اونم برای شرکتی که سستو المنتو رو با فیبرکربن ابداعی خودش درکارنامه داره به وزن رو به زیر1تن رسونده.
قیمت تمام شدشو باهات موافقم.این تکنولوژی ها هزینه بره ولامبو قراره یک هایپر کارو به شکل گسترده تولید کنه که این خودش عبور از فاز سوپر اسپرت به هایپر کار میتونه باشه.ولی بحث قیمت فکر خودمم مشغول کرده.باید دید وقتی مدیر توسعه وفناوری شرکت اینقدر محکم راجبش صحبت میکنه چه فکری کرده برای این قضیه
s.h
۸ مرداد ۱۳۹۷بزار حال کنند واسه خودشون
بلاخره باید شکست های لامبورگینی رو جلوی بقیه رقباش اثبات کنند
این تقلب و این حرف ها هم دور از جون طرفدارای لامبور گینی و کلا بچه ها مثل خنج کشیدن گربه تو سه کنج هست چون دیگه راه اخره
که تکنولوژی رو مسخره میکنند
انگار 1000 تا شرکت خودرو سازی همه نادونند ولامبورگینی دانا اتفاقا امثال فراری نشون دادند اگر بخواند رو موتور بی توربو پا فشاری کنند خیلی بیشتر از لامبور گینی توانا هستند
حالا هیبریدی شده و یواش یواش حجم و سیلندر هم کم میکنه چون قوانین نمیزارند باید هوراکانم مثل پیستا و مک لارن با نهایت تکنولوژی از موتو ها 3.8و3.9 لیتری 700 اسب بکشه بیرون ما نمیدونیم چرا لامبورگینی تا الان از توربو بدش میاد شاید به همون دلیل که پاگانی از الکتریکی ها و مک لارن از شاسی ها بدشون میاد ولی الان دیگه وقتی یه نگاه به دورش کرده داره خودشو جمع میکنه
mg
۸ مرداد ۱۳۹۷اتفاقا جناب f22 raptor من خیلی از این سنت شکنی لامبورگینی خوشحالم با اینکه تا الان لز بقیه خیلی کمتر قبولش داشتم حالا که داره میاد به عرصه هیبریدی ها و رو میاره به تکلوژی های نوین که از رقبا عقب نمونه خیلی خوبه 12 سیلندر 6.5 لیتری و هیبریدی اگر مثل کونیک زگ یه سیستم هیریدی قدر ( 730 اسب) بندازه روش میتونه از این به بعد وارد یه کلاس بالا تر بشه یعنی اینم به همه فن حریف بودن فکر کنه همه فوق سریع هم شخم زدن پیست اونوقته که اغراق های الان دوستان کاملا درست از اب در میاد
King 918
۸ مرداد ۱۳۹۷پورشه ساکت نمیشینه از دست دادن تاج جهنم سبز غیر قابل تحمله براش منتظر جواب باش لامبو..
اما گرفتن تاج از پورشه هم فقط کار لامبو بود
Reza
۸ مرداد ۱۳۹۷اقای king 918 ممکنه که پورشه برگرده و رکورد جهنم سبز رو دوباره بگیره .
( با وجود اینکه خودم عاشق شرکت های آلمانی هستم ) ، اما مطمئن باش هیچ یک از مدل های پورشه کاریزما و جذابیت لامبورگینی و نداشتند و نخواهند داشت.
من خودم تو تبریز چند بار اونتادور رو از جلو دیدم ، لامصب زن آدم نمیتونه اینقدر آدمو تحریک کنه که این خودرو میکنه.
وقتی از جلوم رد شد صدام گرفت میخواستم چیزی بگم اما نتونستم حرف بزنم ، پاهام شروع کردن به لرزیدن و . . . .
KING918
۸ مرداد ۱۳۹۷دوست من به هیچ وجه با حرف شما موافق نیستم کاریزما و جذابیت یک ماشین رو خشن بودن طراحی تایین نمیکنه خیلی فاکتور های مهم دیگه هم هست من خودم اگه یه باکستر و اونتادور کنار هم باشن حتی لامبو رو نمی بینم و شما دقیقا بر عکس خب امر سلیقه ایی هستش اما پورشه یه اصالت و نماد دیگه س برای خودرو سازی یه خودرو ساز با دریایی از افتخارات و قهرمانی های مختلف و بنیان گذار خیلی از تکنولوژی های رانندگی تنها خودرو سازی که حریف اسم پورشه میتونه باشه فراریه
akrh78
۸ مرداد ۱۳۹۷حستو میفهمم، خیلی حال میده
s.h
۸ مرداد ۱۳۹۷زمانی که تو کشور عربی ( قطر ) کار میکردم هر روز خدام عین تو سر میشد ولی ای کاش تا اونجا بودم به یه دری میزدم تا حداقل یه ماشین بدرد بخور رو تجربه کنم
بهترین صدایی که از نزدیک شنیدم s65 بود حتی خیلی ماشینام زیاد میدیدم ولی دوباره وقتی اولین بار پاگانی هوایرا دیدم از تو بد تر شدم بعد که اومد اینجا همش دارم حسرت میخورم چرا اونجا بودم نرفتم دنبالشون حالا اینجا دستم به جایی بند نباشه البته اونموقع نه زیادایی دنبال ماشین بودم نه میتونستم خیلی برم دنبال این حرفا
مهدی
۸ مرداد ۱۳۹۷خدا حافظ سلطان قلب ها!!!
تعداد موتور هایی که دوست دارم خیلی زیاده : رپتور؛ M5 ؛ دیمن و …
اما فقط دوتا موتورن که عاشقشونم:
یکیش این بود
یکی دیگه انجین 12 سیلندر 6.5 لیتری تنفس طبیعی مارانلو
دوتا کوه الماس خالص
شاهین
۸ مرداد ۱۳۹۷لامبورگینی کارش درسته و تا اینجا هم که با تنفس طبیعی اومده خیلی شاهکار کرده. و اما هزار حیف که اونتادور هم میره تو موزه! ماه اول معرفیش هیچوقت یادم نمیره اکثر کسایی که توی دنیای ماشین سیر میکنن تو کف طراحیش مونده بودن. اونتادور تا سال 2030 هم از مد نمیوفته چون طراحی های ظاهری لامبو راحت 10 سال جلوتر از بقیه هستش. استفاده از سیستم هیبریدی هم انتخاب خوب منطقی هست. هم صدای موتور مثل قبل به گوش میرسه و هم گشتاور ماشین تا 200 الی 300 نیوتن متر افزایش پیدا میکنه بسته به توان موتور الکتریکی.
ساسان
۸ مرداد ۱۳۹۷روش که لامبورگینی داره طی میکنه خیلی منطقی و درسته از نظر من.کارکترهایی که به لامبورگینی روح میده و براش شخصیت مستقل درست میکنه رو با زیرکی داره حفظ میکنه.
SVJهم زیباترین فیس لفت رو داره.بخصوص من عاشق محل قرارگیری اگزوزشم.فوقلاده تهاجمیش کرده
Madjidiano Rolambo
۸ مرداد ۱۳۹۷آخرین نسل از اسطوره های ۱۲ سیلندر خالص لامبورگینی
من که تنفس طبیعی خالص رو به تنفس طبیعی هیبرید ترجیح میدم
تنفس طبیعی خالص به حس وحشی و لاتی باحالی داره اما هیبرید درسته قدرت و پرفورمنس رو بالا میبره اما به ۶ ذره ماشین رو سوسول میکنه! انگار طرف به زور مکمل و پودر بازو درست کرده باشه ! اما تنفس طبیعی خالص مثل بدن سازیه که فقط با ورزش هیکلش رو درست کرده !!!!!!
HAMID.HEMI
۸ مرداد ۱۳۹۷هر اتفاقی هم در آینده پیش بیاد این ترتیب برای من تغییر نخواهدکرد:
1. فراری
2. پورشه
3. لامبورگینی
Madjidiano Rolambo
۸ مرداد ۱۳۹۷دقیقا ترتیب برعکسش واسه من تا ابد تغییر نخواهد کرد