در سال ۲۰۱۴ لامبورگینی با رونمایی از آستریون غوغایی در نمایشگاه پاریس بر پا کرد. این کانسپت از پیشرانه ۱۰ سیلندر تنفس طبیعی و سه واحد الکتریکی سود میبرد و قدرت نزدیک به ۹۰۰ اسب بخار داشت. این خودرو هرگز وارد خط تولید نشد اما در سال ۲۰۱۹ بود که اولین محصول جادهای و الکتریکی شده این خودروساز با نام سیان FKP 37 پدیدار شد.
امروز لامبورگینی برنامههای خود برای کاهش میزان دیاکسید کربن تولیدی تا اوایل سال ۲۰۲۵ را اعلام کرده است. این خودروساز محبوب میگوید تا آن تاریخ سه مدل اوراکان، آونتادور و اوروس از قوای محرکه هیبریدی استفاده خواهند کرد. به همین منظور در سال ۲۰۲۳ شاهد معرفی اولین خودروی هیبرید تولید سری پس از سیان تولید محدود خواهیم بود. شایان ذکر است سیان به تعداد ۱۹ نسخه رودستر و ۶۳ دستگاه کوپه تولید شده است.
در طول ۴ سال آینده سرمایهگذاری بیش از ۱.۵ میلیارد یورویی به منظور الکتریکی سازی سبد محصولات لامبورگینی انجام خواهد گرفت. برخی از مبالغ در نظر گرفته شده صرف توسعه تکنولوژیهای فیبر کربن خواهند شد تا وزن سنگین سختافزار مربوط به قوای محرکه هیبریدی جبران شود. تا پایان سال ۲۰۲۴ هر سه خودروی یاد شده دارای دستیاری الکتریکی خواهند بود.
در نیمه دوم دهه جاری میلادی نیز شاهد تولید چهارمین محصول الکتریکی خواهیم بود که از پیشرانه درونسوز استفاده نخواهد کرد! بله لامبورگینی امروز بهصورت رسمی تائید کرد پس از سال ۲۰۲۵ یک خودروی تمام الکتریکی تولید خواهد کرد. این شرکت اشارهای به اینکه آیا خودروی یاد شده از نوع دو درب اسپورت خواهد بود یا مشابه یک شاسیبلند طراحی خواهد شد نکرده است. ما هنوز هم منتظر سدانی از لامبورگینی هستیم، خودرویی که همچنان حسرت عدم تولید استوک کانسپت پس از ۱۳ سال را بر دل ما گذاشته است.
اگرچه الکتریکی سازی محصولات امری اجتنابناپذیر است و لامبورگینی باید به دنبال دوری از جریمههای ناشی از عدم رعایت قوانین آلایندگی باشد اما طرفداران نباید نگران این موضوع باشند. این برند ایتالیایی گفته پرفورمنس را اولویت قطعی خود در دوران الکتریکی سازی میداند.
اما پیش از این جریانها، یک جفت سوپرکار ۱۲ سیلندر در اواخر سال جاری میلادی پدیدار خواهند شد. لامبورگینی میگوید در سال جاری و سال آینده با معرفی خودروهایی که ادای احترامی دقیق به سبد محصولات و تاریخچهای درخشان هستند پیشرانههای درونسوز را گرامی خواهند داشت.
فعلاً چیزی بهصورت رسمی تائید نشده اما با ۵۰ سالگی کانتاش LP500 در سال جاری، شاید یکی از این خودروهای ۱۲ سیلندر ادای احترامی به کانتاش باشد. این خودرو میتواند دنبالهروی آونتادور میورا هامیج باشد که در سال ۲۰۱۶ و به منظور گرامی داشت ۵۰ سالگی میورای نمادین تولید شد.
بهروزرسانی: در طول پخش زنده برنامههای الکتریکی سازی لامبورگینی تیزری از محصول تمام الکتریکی این برند بهطور مختصر منتشر شد. البته تصویری مبهم از یک خودروی دیگر هم ظاهر شد که شاید جانشین اوراکان یا آونتادور باشد.
GT
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰لامبورگینی الکتریکی ??
مزدا
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰به نظرم دنیا بعد یکی دو دهه بازم به سمت خودرو بنزینی خواهد امد !
چون مشکلات محیط زیستی خودرو برقی به مرور زمان نمایان میشه
Reza
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰هیچوقت این اتفاق نخواهد افتاد
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰اینم رفت لای باقالیا…
مهدی
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰روزای روشن خداحافظظظ….
BenzSLR
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰بوگاتی هم برقی میشه
SF90 STRADALE
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰لامبورگینیِ الکتریکی و لامبورگینیِ سدان ؟؟؟؟
تیشه به ریشه زیبایی هایِ این دنیا نزنید خواهشاً
این گاوهای وحشی باید غرش کنن نه سکوتی دردناک
محمد رستمی نژاد
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰?????????
قابل هضم نیست برام
به ارزش هاتون پایبند باشید.
علی turbo s
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰باور نمیکنم ولی انگار غرورمن شکست٬
اگع میخای بری ٬اصرارمن بی فایدست.
mahan
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰درگیر رویای توام منو دوباره خواب کن———————دنیا اگه تنهام گذاشت تو منو انتخاب کن
دلت از آرزوی من انگار بی خبر نبود————————حتی تو تصمیمای من چشمات بی اثر نبود
خواستم بهت چیزی نگم تا با چشام خواهش کنم—-درارو بستم روت تا احساس آرامش کنم
هر کاری میکنه دلم تا بغضمو پنهون کنه——————چی میتونه فکر تورو از سر من بیرون کنه
یا داغ رو دلم بذار یا که از عشقت کم نکن—————تمام تو سهم منه به کم قانعم نکن
علی turbo s
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰باید تورو پیداکنم ٬شاید هنوزم دیرنیست
توساده دل کندی ولی تقدیر بی تقصیر نیست.
ارشیا
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰صدام که سر به اسمون کشید
دلای عاشقو اون به خون کشید
خدا ببخشه اونو که نموند
که قلب سادمو اون به خون کشید
mahan
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰دلگیرم از این شهر سرد این کوچه های بی عبور
وقتی به من فکر میکنی حس میکنم از راه دور
آخر یه شب این گریه ها سوی چشامو می بره
عطرت داره از پیرهنی که جا گذاشتی می پره
باید تو رو پیدا کنم هر روز تنهاتر نشی
راضی به با من بودنت حتی از این کمتر نشی
❤️?❤️
محمد امین
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰از لامبورگینی که بگزریم 😭😭 ،ماشین ها خیلی وقت هست که جذابیت های خودشون رو از دست دادن ، وقتی به ۱۰ یا ۲۰ سال پیش نگاه میکنم ،همه چیز تازگی داشت هایپر کار ها واقعا هایپر کار بودن ،نهایت خلاقیت رو میگزاشتن تا یه چیزی بسازن که ترسناک باشه ،و سخت بشه بهش نگاه کرد و صداش کرکر کنه، و طوری طراحی میکردن که آدم فکر میکرد این دیگه آخرشه
الان همه یاد گرفتن که دو تا ارمیچر و قدرت بالای ۲۰۰۰ تا رو به آدم بدن ، تصور میکنن ماشین همش شتاب هست و سرعت ،پسر عمه ی من که ۹ سالشه ،بهش گفتم ،مازاراتی mc12 هیولا هست و فقط خدا میتونه درکش کنه ،اونم در جواب بهم گفت اشغاله چونکه از پورشه ی تایکان شتابش کمتره،منم از خونمون بیرونش کردم
واقعا تصور های مردم جدید چه طور شده، من خودم قبلا هم گفته بودم،وقتی سوار گلف مارک یک شدم ،درسته از ۲۰۶ خیلی کند تره ولی یک ثانیه رانندگی باهاش انگار کل دنیا رو رفتی باهاش
در عصر طلایی خورد و ما ماشین های خیلی زیادی داشتیم که مقدس و شاهکار بودن و جاداره بیشتر ازشون یاد کنیم و به نسل حدید یاد بدیم که همه چیز قدیمی میشه و تنها اون حس رانندگی و طراحی و خلاقیت و ابهت هست که میمونه ، از این رو جاداره که یکمی برقی شدن سوپر کار ها و برند های افسانه ای مثل لامبو و مازاراتی یا فراری یا حتی ماسل کار ها و ….. یکمی بیشتر راجبش فکر بشه، بعضی از ماشین ها مثل رهگزر هستن ،میان و میرن ولی بعضی ها هر روز و هر روز که میگزره با ارزش تر و مقدس تر میشن ،باید یاد بگیرن از این جور ماشین ها بسازن،دوتا ماشین بنزینی مردن رو خفه نمیکنه
محمد رستمی نژاد
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰پسر عمه ی من که ۹ سالشه ،بهش گفتم ،مازاراتی mc12 هیولا هست و فقط خدا میتونه درکش کنه ،اونم در جواب بهم گفت اشغاله چونکه از پورشه ی تایکان شتابش کمتره،منم از خونمون بیرونش کردم..
بهترین کار عمرت رو کردی ، من هم بودم همین کار رو میکردم ??????????????❤❤❤❤
AMIN_TROFEO
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰بخدا مازراتیه?♂️?♂️?♂️?♂️
محمد امین
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰منظورتان رو نفهمیدم ؟?
محمد امین
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰یه زمانی مرسدس slr میساختن یه زمانی eqs یه زمانی سستو المنتو یه زمانی هم ….
یا یه دورانی bmw m6 با موتر v10 پنج لیتری و e28 m5، یه زمانی هم ،نگم بهتره
مثل این میمونه که آدم توی المپیاد ریاضی جهان مقام بیاره بعدش بره سر کلاس عربی بشینه
porsche
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰سر کلاس عربی؟؟؟؟
اینا رفتن پیش دبستانی نقاشی میکشن
porsche
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰مرگ آغاز شد… یه مرگ دردناک و زجر کش کننده… ۵ سال با هیبریدی زجر بکشیم بعدشم بمیریم…
نفرین به عشق و عاشقی
نفرین به بخت و سرنوشت
به اون نگاه که عشقتو
تو سرنوشت من نوشت
نفرین به من نفرین به تو
نفرین به عشق من و تو
به ساده بودن منو
به اون دل سیاه تو
نعمت اله آزموده
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰قلمتان سبز و سرتان خالی از نگرانی و دغدغه جناب پورشه خوشحالم در این سایت علاقه به ادبیات و استفاده از زبان شعر برای ادای حق مطلب سر و سامانی گرفته
مانا باشید
porsche
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰❤❤❤
porsche
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰فرض کنین یه آونتادور بیاد کنارتون صدای جارو برقی بده
ارشیا
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ووووواااااااییییییییی
Mahdi
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰زمانی که لامبورگینی برقی بشه باید اون روز رو عزای عمومی اعلام کرد
زیگما
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰و در آینده شاهد رقابت بسیار نزدیک جاروبرقی های الکتریکی خواهیم بود
به مبارکی و میمنت?
زیزیگولو
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰سطح توقع ها همیشه از کمپانی لامبورگینی بالا بوده و هوادارا و علاقمندای لامبورگینی همیشه انتظار دارنو دوست دارن که این کمپانی محصولای نوین و فوق العاده ای رو تو نمایشگاه ها رونمایی کنه
mahan
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰لطفا رو سایت اهنگ خداحافظ احسان خواجه امیری پلی کنید.
همین جمله برای شکستن قلب ما خودرو دوستان بسته(در سال جاری و سال آینده با معرفی خودروهایی که ادای احترامی دقیق به سبد محصولات و تاریخچهای درخشان هستند پیشرانههای درونسوز را گرامی خواهند داشت.)
لااقل یک مراسم در حد بگیرید براش و بنظرم صداهای لامبورگینی ها رو از اول تا حالا همه رو اون روز پخش کنید.من اون روز رو روز سکوت اعلام می کنم.حالا ما عمرمونو کردیم یه چندتا چیز نشستیم دلم برای این جوونای ماشین باز میسوزه که می خوان چیکار کنند.
کسی خبر از برنامه های فراری نداره؟انشالله که فراری همچین تصمیم هایی نداره؟
HamiD
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰هعی …
واقعا حیفه اون انجین های معرکه و اون صدا … بی نظیرن … امیدوارم خودروساز ها تصمیم درست تری بگیرند … در حقیقت مشکل ما بیشتر از خودرو های معمولی ، سدان های اقتصادی و اتوبوس ها و کشنده هاست … نه از سوپر کار ها … ای کاش اینو بفهمند!
خیلی خیلی حیف میشه … نمیشه کسی رو پیدا کرد که لامبورگینی رو دوست نداشته باشه …
گایاردو 15 سال پیش هنوزم جذابه
محمد مختاری آذر
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰به نظر من نباید الکتریکی شد !!!!! باید موتور های بنزینی با آلایندگی صفر تولید کرد باید با یه موتور 2 لیتر 4 سیلندر تا 800 900 اسب بخار بیرون کشید و باقی انرژی تلف شده را ذخیره کرد و یک موتور 1 لیتر دیگر را به کار انداخت
چون موتور 2 لیتر جهار سیلندر آلودگی کمتری نسبت v12 های فراری و لامبورگینی دارد و به همان میزان قدرت نه اینکه الکتریکی شد
یک خبر دیگر یکی از 12 سیلندر ها جانشینی برای اونتادور خواهد بود
Moein
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰شکستم
خیلی شکستم
حالمو کسی میدونه که آرزوش بوده و داره براش تلاش میکنه
ارشیا
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰نننننننننننننننننننهههههههههههههههه??????????
نوموخوام
Amirreza
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰کم کم بگو میخوام در آینده مینی ونم بسازم دیگه ، آخه چرا یه لامبورگینی سدان باید تولید شه ؟، آخه چرا یه لامبورگینی باید برقی باشه؟
مهدی
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰راسیتش گریه کردم
تنها امیدم توی صنعت خودرو سازی ، لامبورگینی بود که میگفتم برقی نمیشه
خداحافظ عشق خودرو سازی
خداحافظ ای صدای دیوانه کننده واقعا شما صدای svj از یادتون میره چقدر صدای بد و وحشتناکی داشت
خداحافظ ای دود لاستیک
لامبورگینی برقی با عقل هیچکس جور در نمیاد
الان تنها امیدم بوگاتی هست
Aryan kia
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰در آینده : درگی هیجان انگیز بین جارو برقی های سامسونگ الجی و مثلا آونتادور طرفدار لامبورگینی نیستم ولی تو کتم نمیره که این طراحی های خشن لامبورکینی هیچ صدایی ازش در نیاد حتی اگه خیلی قوی تر از پر سر وصدا هاش باشه لامبورگینی رو دارن میکشن
Mohamad rahmati
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰یه روزی برسه که دلمون برای صدای موتور خاور!!! که همه تو خیابون تف و لعنتش میکنن تنگ بشه! واقعا باید فاتحه لذت رانندگی رو خوند،با عقل من جور درنمیاد که ماشین صدا نداشته باشه اخه همه که زن نیستند با ماشین بچه رو ببرن مدرسه و سبزی بخرن برگردن خونه،به مولا دیگه حال نمیده ماشین بازی!!
mm.y@rlou
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰این طور که بوش میاد قراره یه جارو برقی با قدرت سرعت و شتاب سر سام آور توسط لامبورگینی تولید شه