لامبورگینیمک لارن

دوئل مک‌لارن سنا و لامبورگینی اونتادور SVJ

مرحلهٔ مقدماتی، گروه یازدهم، سوپراسپرت‌های سطح بالا، دوئل سوم

نتایج دوئل قبلی بین مک‌لارن 765LT و فراری F8 تریبوتو

مجموع آراء: ۱۵۶۲

آراء فراری: ۸۵۹

آراء مک‌لارن: ۷۰۳

پیروز دوئل: فراری F8 تریبوتو با کسب ۵۵ درصد از کل آراء

دوئل‌های این گروه

پورشه ۹۱۱ GT2 RS

مرسدس-آام‌گ GT سری سیاه

مرسدس-آام‌گ GT سری سیاه

فراری F8 تریبوتو

مک‌لارن 765LT

فراری F8 تریبوتو

مک‌لارن سنا

لامبورگینی اونتادور SVJ

؟

فراری ۸۱۲ سوپرفست

آستون‌مارتین DBS

؟

لامبورگینی اونتادور SVJ

تاریخ معرفی: فستیوال پبل بیچ ۲۰۱۸

امتیاز از کارانددرایور: ۱۰ از ۱۰

گارانتی: ۳ سال بدون محدودیت پیمایش

تایم در پیست هوکنهایم: ۱:۴۷.۳۰ (راننده کریستین گبهارت)

نقاط مثبت: ظاهر وحشی و گران‌قیمت، پیشرانهٔ اصیل و خوش آوای V12، چابک‌تر چیزی که ابعاد آن نشان می‌دهد

نقاط منفی: گیربکس منسوخ با رفتار ناخوشایند، فضای محدود برای قرار دادن اشیاء

چکیده: اونتادور یک سوپرکار خالص با ظاهری نمایشی است

مک‌لارن سنا

تاریخ معرفی: دسامبر ۲۰۱۷

امتیاز از کارانددرایور: ۱۰ از ۱۰

گارانتی: ۳ سال بدون محدودیت پیمایش

تایم در پیست هوکنهایم: ۱:۴۰.۷۹ (راننده کریستین گبهارت)

نقاط مثبت: شتاب گیری رعدآسا، ترمزهای عالی، پرفورمنس متمرکز بر پیست

نقاط منفی: نامناسب برای استفاده‌های روزانه به خاطر تمرکز بیش‌ازحد روی پیست، فقدان فضای بار، سروصدای کرکننده در داخل کابین

چکیده: سنا هایپرکاری سریع و البته پرسروصدا است که برای درخشش در پیست ساخته شده است

مقایسهٔ مشخصات فنی

مک‌لارن سنا

لامبورگینی اونتادور SVJ

پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 ۶.۵ لیتری V12
تنفس توئین توربو طبیعی
قدرت ۸۰۰ اسب بخار ۷۷۰ اسب بخار
گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر ۷۲۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته AMT
محور محرک عقب چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۸ ثانیه ۲.۵ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۰.۱ ثانیه ۱۰.۳ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۳۵ کیلومتر/ساعت ۳۵۰ کیلومتر/ساعت
توقف از ۹۶ ۲۸.۰ متر ۲۸.۶ متر
شتاب جانبی ۱.۱۲ جی ۱.۱۰ جی
مصرف سوخت ۱۴.۷ لیتر ترکیبی ۲۱.۴ لیتر ترکیبی
تولید آلایندگی ۲۸۰ گرم/کیلومتر ۴۵۲ گرم/کیلومتر
ظرفیت باک ۶۴ لیتر ۸۵ لیتر
وزن ۱۳۷۵ کیلوگرم ۱۶۴۰ کیلوگرم
توزیع وزن ۴۲ به ۵۸ جلو/عقب ۴۳ به ۵۷ جلو/عقب
طول ۴,۷۴۴ میلی‌متر ۴,۹۴۳ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۶۷۰ میلی‌متر ۲,۷۰۰ میلی‌متر
حجم صندوق بار ۶۲ لیتر ۱۴۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۲ نفر ۲ نفر
قیمت پایه آمریکا ۹۶۴,۹۶۶ دلار ۵۲۵,۴۶۵ دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

کدام سوپراسپرت سطح بالا را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲۳ دیدگاه‌ها

  1. fane mashin

    ۱۰ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلابه همه!! امیدوارم خوب باشید!!
    بنظذ من اگر بخوایم از نظر فنی حساب کنیم قطعا انتخاب سنا هست . درسته حجم پیشرانه پایین تر هست ولی با بعضی از عاملا که مهمترین اصلی ترین عامل وجود توربو شارژ هست قدرت و گشتاور بیشتری به ما داده حالا اگر چه بگیم پا به پای هم رفتن . از نظر فضای صندوق بار اصلا عامل مهمی نیست !! بالاخره داریم در مورد یه سوپرکار صحبت میکنیم !! از یه طرفی بخوایم به پیست اشاره کنیم عملکرد باورنکردنی سنا رو میبینیم که برای یک سوپرکار عالیه!! البته دلایل دیگه ای هم مثل طراحی و نیروی رو به زمین و گلگیر های هوای ماشین هم تک تکشون تاثیر گذارن فقط به موتور ربطی نداره . از نظر وزن هم که عالیه و نسبت قدرت به وزن قابل توجهی داره . علاوه بر اون پیشرانه استثنایی داره که با توجه به بعضی موارد مثل توربو شارژ بنزین کمتری مصرف میکنه . حتی برای پیست و حتی برای درگ عالیه . ولی اگر شخصی بخواد برای روزمره مصرف کنه به دلیل حجم بار و طراحی زیاد چشم نواز نیست ( اگر چه طراحیشم محشره) . که قطعا سوپرکار ها برای این کار طراحی نشدن .
    از نظر قیمت اینجا کاملا به نفع لامبورگینیه ولی خب مصرف سوخت عالی سنا تا حدودی جبران میکنه . ولی باز هم به نسبت اسم سوپرکار و مشخصات قابل توجه یه سوپرکار سنا برتری کامل رو داره .
    موفق باشید :)

    موافقم 7
    مخالفم 8
    1. Arian

      ۹ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      اینایی که میگی درست ولی قیمت خیلییی فاصله داره
      اگه برای پیست میخوای اونایی که سنا میخوان بخرن میتونن یه لامبور svj با یه پورشه ۹۱۱ gt3 بخره که دیگه تو پیست ها کسی گرد پای پورشه هم نمیشه به خاطر هندلینگ ماوراییش که باز قیمت این دو از قیمت یه سنا خیلی کمتر میشه
      البته اینم میدونم که سنا طرفدار های خودشو داره ولی اگه بخوای منطقی انتخاب کنی سنا اصلا قابل توجیه نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا