لامبورگینی

ویژگی‌های فوق‌العاده لامبورگینی اوروس به روایت کار اند درایور

با توجه به سابقه و تجربه‌ی سازنده، اصلاً جای تعجبی ندارد که لامبورگینی اوروس جدید یک هیولای پرفورمنس فوق‌العاده بوده و می‌تواند در حد و اندازه‌ی سوپرکارهای گران‌قیمت دو درب ظاهر شود.


اخیراً دست‌اندرکاران کار اند درایور فرصت بررسی پرفورمنس این سوپر شاسی‌بلند را داشته‌اند و توانسته‌اند به برخی چیزهای باورنکردنی دست پیدا کنند. اعداد و ارقام به دست آمده ثابت می‌کنند که اوروس به همان اندازه و حتی بیشتر از آنچه که تصور می‌کردیم تواناست.


در زمان تست‌های کار اند درایور، این شاسی‌بلند ایتالیایی توانسته در عرض ۱.۳ ثانیه از سکون به سرعت ۴۸ کیلومتر در ساعت، در ۱.۸ ثانیه به سرعت ۶۴ کیلومتر در ساعت، در عرض ۲.۴ ثانیه به سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت و در ۳.۲ ثانیه به تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. شتاب صفر تا ۱۶۰ کیلومتر در ساعت اوروس نیز برابر با ۷.۶ ثانیه است که دقیقاً مشابه رکورد داج چلنجر هلکت می‌باشد.

لامبورگینی اوروس
زمانی که اوروس را به خط کنید شاهد خواهید بود مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۱.۴ ثانیه و با سرعت ۱۹۴ کیلومتر در ساعت طی می‌کند و عنوان سریع‌ترین شاسی‌بلند تست شده توسط کار اند درایور را به خود اختصاص می‌دهد. این خودرو رقبای سرشناسی همچون بنتلی بنتایگا، رنجروور SVAutobiography LWB و مزراتی لوانته GTS را شکست می‌دهد. هیچ‌کدام از این خودروها در تست‌های انجام شده به رکورد زیر ۱۲ ثانیه دست پیدا نکرده‌اند.

لامبورگینی اوروس
تنها خط مستقیم نیست که اوروس خود را اثبات می‌کند. این خودرو در تست‌های اسکید پد رکورد ۱.۰۲ را ثبت می‌کند که در حد و اندازه‌ی سوپرکارهایی همچون آئودی R8 V10 Plus می‌باشد.

اوروس در بحث ترمز نیز بسیار تواناست. این خودرو از سرعت ۱۱۲ کیلومتر در ساعت در ۴۵.۴ متر متوقف می‌شود. این در حالی است که اوروس یک خودروی ۲۴۱۰ کیلوگرمی می‌باشد.


به نظر شما هدف برجسته‌ی اوروس برای فتح چه خواهد بود؟ پیست نوربرگ رینگ؟ شاید…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. The notorious critic

    ۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (107 ديدگاه)

    بی شک بهترین شاسی بلند دنیا.لامبو هرچی باشه عشقه.

    1. Reza

      ۵ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (5344 ديدگاه)

      هر چی درباره یوروس بگیم بازم کم گفتیم

    2. M

      ۵ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (2370 ديدگاه)

      آقای احمد زاده صرفا اینو به دلیل این که سایت تخصص هست میگم
      سرعت و تندی دو معقوله کاملا جدا از هم هستن
      قبل از اعلام کیلومتر بر ساعت از نطر علمی باید لفظی تندی به کار بره
      اما چون خیلی رایج شده که میگن سرعت ما هم میگیم سرعت اما شما در بند سوم تو چند مورد از لفظ سرعت و در یک مورد از لفظ تندی استفاده کردین
      خواهشا یا سرعتارو تندی کنین یا تندی رو سرعت کنین
      با تشکر از زحماتتون

  2. nissan

    ۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (92 ديدگاه)

    2400 کیلو 3.2 ثانیه چی بگم والا

    1. Reza

      ۵ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (5344 ديدگاه)

      3.2 نیست برادر من

      یوروس شتاب 2.9 ثانیه روهم ثبت کرده با یه سرچ ساده می تونی ببینی

  3. Mآsكvيch

    ۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (111 ديدگاه)

    مهندسی اروپایی :) کیفیت در کنار سرعت

    1. s.h

      ۵ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (712 ديدگاه)

      الان یکی میاد چشم رو همه چیز این میبنده دقیقا همه چیز بعد میگه تراک هاواک فلان چون شما اینو گفتی

      1. حسن

        ۵ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (379 ديدگاه)

        s.h
        اگه تو نگی هیچ کسی نمیگه
        در ضمن امار فروش تراک هاوک رو لازم نیست که بهت بگم

      2. Mآsكvيch

        ۵ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (111 ديدگاه)

        مقایسه ترک هاواک با اورئوس شوخی هست فقط!!! تکنولوژی همین اورئوس به تنهایی اندازه کل کارخونه جیپ هست! ماشینی که تو تمام زمینه ها حرف داره واس گفتن رو با ترک هاواکی که فقط واس سرعت هست نباید مقایسه کرد!

        مثل قضیه جی کلاس که بعضیا میان با رانگلر مقایسش میکنن بعد میگن رانگلر ماشین بهتریه ?

        1. Elmiraj

          ۵ بهمن ۱۳۹۷
          سوابق: (3190 ديدگاه)

          ((((تکنولوژی همین اوروس به تنهایی اندازه کل کارخونه جیپ هست…))))
          ????
          .
          هر وقت فولکس واگن ، مرسدس-بنز و بی ام و سه تایی ماشینی طراحی کردن که همانند گرند چروکی تریل هاوک ((رانگلر به کنار)) بتونه صخره های Moab رو فتح کنه بیا و این جمله تاریخی به زبون بیار……….
          .
          .
          .
          در مقایسه رانگلر و جی کلاس هم همین جمله معروف داوران MotorTrend کافیه که گفتن:
          جاهایی که جی کلاس به سختی توانایی رد شدن از آن را داشت برای رانگلر بسیار آسان بود!!!!!!!

        2. Mآsكvيch

          ۵ بهمن ۱۳۹۷
          سوابق: (111 ديدگاه)

          الان تکنولوژی چه ربطی به صخره های Moab داشت؟ ? صخره های Moab رو که کیا سورنتو هم فتح کرد فیلمشم هست تو یوتیوب ?خیلی راحت!

          وقتی اسم تکنولوژی میاد منظور امکانات و مشخصات و پیشرفته بودن ماشینه نه بالا رفتن از صخره ?که تو این زمینه هم کل برندهای خودروسازی امریکا رو هم اندازه یه برند المانی یا ایتالیایی و غیره نیستن! ?
          ممنون میشم ماشین ۴۰ هزار دلاری که حداقل إمتیاز ایمنی رو کسب کرد و به تکان های کشنده معروفه رو با جی کلاس لوکس که از نظر خیلی ها بهترین SUV هست و ۱۴۰ هزار دلاره مقایسه نکنه! اینم یادت باشه کسی که جی کلاس میخره ازش واس بالا رفتن از کوه استفاده نمیکنه بلکه واس رفتن از خونه تا کارخونه ای که صاحبش هست استفاده میکنه ? افرود خواستی بگو بگم ۴*۴ بیاد

    2. Elmiraj

      ۵ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (3190 ديدگاه)

      Mآsکvیch @
      ??? سورنتو ……
      می دونستم از ناچاری به یه تیزر تبلیغاتی پنهاه می بری ….
      در اون تیزر تبلیغاتی می تونستن با ترفند های سینمایی و صحنه سازی سورنتو را به پرواز در بیارن!!!
      هر وقت در دنیای واقعی و دست راننده‌های معمولی سورنتو تونست به Moab نزدیک هم بشه بیا و از خودروسازی کره حرف بزن…..
      .
      .
      .
      رانگلر ۴۰ هزار دلاری که با وجود جی کلاس SUV سال موتورترند شد به دلیل پایین نگه داشتن قیمت این دو آپشن امنیتی رو نداره و اون تکان های الکی فرمان هم شایعه یه مشت بیکار بود که دروغ از آب در آمد چون اگر غیر از این بود با یک فراخوان مشکلشو حل می کردن .
      بدون صخره نوردی و رفتن به Moab سخت ترین نوع آفروده و فقط چیپه که دو نماینده در این کار داره ، ماشینی که صخره نوردی می کنه : تقسیم قدرت و وزن بی نظیر ، اکسل های سولید در عقب و جلو ، زیربندی فوق کشسان ، ارتفاع زیاد ، وزن خودرویی مناسب ، گشتاور بالا در دور های بسیار پایین و گیربکس قدرتمند را همگی روی هم داره !!!!!
      پس به مجموع اینا میگن تکنولوژی و تکامل طراحی نه چند تا حالت رانندگی که جز نمایش به درد کار دیگه ای نمی خورن…!!!!
      .
      .
      .
      .
      جی کلاسی که به اصتلاح نماینده آفرود آلمانه هم بهترین SUV نیست و نشون داده در آفرود هم فقط ادعا داره و صاحبان کارخانه هم تا وقتی سدان های لوکس هستن از جی کلاس استفاده نمی کنند .

      1. Mآsكvيch

        ۵ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (111 ديدگاه)

        أز همون دو جمله اولت فهمیدم چیزی واس گفتن نداری دیگه بقیه رو نخوندم :)) وقتی کم میاری جا اینکه چیز های اثبات شده رو رد کنی بهتره سکوت کنی! ?
        فیلم سورنتو هست،بقیه صحبتامم واست کافیه ? بای بای

  4. Amir

    ۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    لامبو تا به الان هرچی ساخته بهترین بوده کلا بلد نیست ماشینی کمتر از عالی بسازه :)
    اوروس هم تاجدار و سلطان SUV های دنیاست بدون شک و تردید…

  5. حمیدرضا

    ۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2405 ديدگاه)

    یه سوال چطوری سایت کار اند درایو رو باز می کنید من هر بار وارد میشم برای خارج از دسترس میزنه
    یوروسو بردن افرود عجیبه واقعا ولی به نظرم ارتفاعش برای افرودم بدک نیست

  6. Hemi

    ۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (714 ديدگاه)

    تصویر سوم به خوبی توانایی های این هیولای آفرود رو نشون میده ..

  7. Ford taurus

    ۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (328 ديدگاه)

    خوده اسم لامبورگینی یه ویژگیه?چه برسه به این که یکی از مدلهای تولیدیش باشه اصن بحثی دیگه نمیشه کرد ??

  8. سورنا

    ۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1051 ديدگاه)

    معلومه بهترینه
    چون :
    لامبورگینیه ببخشید لامبوووووووووووووووووورگینیه :)

  9. emad1990

    ۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (997 ديدگاه)

    کاین توربو اس سریعتر از اینه شک نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا