به لطف پیشرفتهای صورت گرفته در زمینهی تکنولوژی، سوپرکارهای امروزی پرفورمنسی باورنکردنی دارند. تولید قدرت فوقالعاده زیاد به سادگی امکانپذیر است. همچنین این میزان قدرت را میتوان به راحتی روانهی کف آسفالت کرد که آنهم به لطف سیستم های کنترل کشش و پایداری و لانچ کنترل میسر شده است. در ویدئویی که منتشر شده شاهد هنرنمایی یک لامبورگینی اوراکان فوقالعاده تیون شده توسط آندرگرند ریسینگ خواهید بود. در این ویدئو گفته شده که اوراکان از پیشرانهی توئین توربو استفاده میکند و پس از مشاهدهی ویدئو این موضوع را باور خواهید کرد.
ویدئوی موردبحث بسیار کوتاه بوده اما بسیار لذتبخش است. خودرو با شتابی دیوانه کننده حرکت میکند و تنها در ۷ ثانیه از سکون به سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت میرسد. شتاب صفر تا ۹۶ این خودرو تنها اندکی بیش از یک ثانیه به نظر میرسد و در حدود ۵ ثانیه هم سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت را رد میکند! چیزی از این اوراکان نمیدانیم و تنها اطلاعاتی که به دست آوردهایم همان توربو بودن خودرو است. ما نمیدانیم که آیا اوراکان از همان پیشرانهی ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری استاندارد استفاده کرده یا نیروگاه دیگری را پذیرا شده است. اما اگر گفته شود که این خودرو بالای ۲ هزار اسب بخار قدرت دارد، تعجب نخواهیم کرد. سریعترین اوراکان تیونینگ این شرکت نیز سرعتی معادل ۴۱۸ کیلومتر بر ساعت دارد که البته نمیدانیم آیا این همان خودرو است یا خیر.
ویدئو با بالا بردن دور پیشرانهی اوراکان آغاز میشود و پس از آن شاهد درگیر شدن دنده یک و صدای پیشرانه هستیم. البته زمانی که دنده تعویض میشود نالهی توربوها وارد بازی میشود و در کل سمفونی بسیار هیجانانگیزی تولید میشود.
تماشای چنین ویدئوهایی فوقالعاده لذتبخش است. ما میتوانیم شلیک شدن عقربهی سرعت شمار را به چشم ببینیم. قطعاً راندن چنین هیولایی حس فراموشنشدنیای خواهد داشت. یک موضوع جالب دیگر حس کردن بالا رفتن جلوی خودرو و فشاری است که به قفسه سینه وارد میشود.
[دانلود ویدئو]
Alireza
۹ شهریور ۱۳۹۸زمان ۴۰۰ مترش چقد شد
شاهین
۹ شهریور ۱۳۹۸زیر هفت ثانیه یعنی 6.97
این درحالیه که ماشین کاملا جاده ای هستش و فقط موتورش تیون شده
Reza
۱۰ شهریور ۱۳۹۸حالا دیدین اگه لامبورگینی توربو چارجر داشت چی میشد؟؟؟
کجاست اون دیمن تیونینگی که توی خط راست رفتن حرفی واسه گفتن باقی نمیزاشت؟؟؟
امیر
۹ شهریور ۱۳۹۸ای کاش ویدیو کامل تر و واضح تر بود
فوق العادس
حسین دهمرد
۹ شهریور ۱۳۹۸اوه اوه چقدر برگ ریخته اینجا :\
Abbas
۹ شهریور ۱۳۹۸اگه با یه جفت توربو و یه سری تغییرات جزیی به این عملکرد فوق العاده رسیده واقعا محشره
شاهین
۹ شهریور ۱۳۹۸موتوره خودش بوده فقط تویین توربو شده با سوخته اکتان بالا
Amirferrari
۹ شهریور ۱۳۹۸دیمن???
Amirferrari
۹ شهریور ۱۳۹۸بعد یه سریا پز شتاب دو ثانیه ای رودستر رو میدن!همین ویدئو کافیه واسه اینکه ثابت کنه هنوز ماشینای درون سوز تاج پادشاهی رو بر سر دارن نه یه مشت ماشین اسباب بازی شبیه تسلا…
Saeed
۹ شهریور ۱۳۹۸جناب تسلا رودستر به طور استوک صفر تا صد زیر ۲ ثانیه رو میره?
داری میبینی که این تیون شدس?
واقعا تسلا و ایلان ماسک چه گناهی کردن که اینقدر آدم میخوان بکوبنش زمین؟!?
Amirferrari
۹ شهریور ۱۳۹۸اولا اون ماشینی که داری سنگش رو به سینه میزنی هم اندازه ده تا کامیون گشتاور آنی تولید میکنه (10500نیوتون متر) دوما مهندسی درون سوز رو با برقی یکی حساب نکن،یه خودرو درون سوز با شتاب ۵ ثانیه مهندسی خیلی پیشرفته تری داره تا یه خودرو با باتری و چهارتا موتور سر چرخ و شتاب دو ثانیه،تسلا جونت تا ۵۰ سال آینده هم نمیتونه به اعداد و ارقام این لامبورگینی برسه،حالا اگه به جا لامبو تسلا یا دیمن تو ۵ ثانیه ۲۵۰ تا رو میزد طرفداراشون تو پدال شربت و شیرینی پخش میکردن و کامنت میزاشتن واوووووو، ببین امریکا چی ساخته،شروع میکردن دیس کردن بوگاتی و فراری…
محمد
۱۰ شهریور ۱۳۹۸پدال جون شتابش رو چطوری اندکی بیش از ۱ ثانیه نوشتی من با کورنومتر گرفتم ۲ و نیم ثانیه شد . اون طور نیست ؟
سردبیر
۱۰ شهریور ۱۳۹۸سلام. اعداد سرعت روی داشبورد خودرو بر اساس مایل بر ساعت هست و احتمالا شما این موضوع را در نظر نگرفته اید.
ارادت
مانی
۱۰ شهریور ۱۳۹۸کاش خود لامبورگینی به بهانه سالگردی چیزی چندتا دونه
اوراکان توین توربو بسازه