پس از انتشار چند تیزر و افشای یک تصویر، لامبورگینی نهایتاً بهطور رسمی نسخهٔ جدیدی از اوراکان را با نام اوو (Evo) معرفی کرده است. این نسخهٔ جدید در اصل یک بهروزرسانی میاندورهای برای اوراکان محسوب میشود که مجموعهای از ارتقاءها را در قسمتهای مختلفی مثل داخل، خارج و پیشرانه برای آن به همراه داشته است. در این نسخه همچنین اوراکان به تکنولوژیهای جدید لامبورگینی مثل سیستم کنترل پویایی خودرو و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید هم مجهز شده است.
«استفانو دومینیکالی» مدیرعامل لامبورگینی در مورد اوراکان اوو گفته است:
«لامبورگینی قصد دارد پیشرفت خود را به بالاترین سطح تکنولوژی خودروهای سوپراسپرت برساند. این موضوع جوهرهٔ اصلی اوراکان اوو است. بهمنظور تقویت تجربهٔ رانندگی روزانه، ما تواناییهای فوقالعادهٔ اوراکان پرفورمانته را گرفته و آنرا با سیستم کنترل پویایی پیشرفته ترکیب کردهایم. اوراکان اوو چیزی بیشتر از یک تکامل است زیرا ما پارامترهای هر قسمت را مجدداً تنظیم کردهایم و حالا رانندگی با این خودرو در هر محیطی بسیار آسان شده است».
در اوراکان اوو، بهبود آئرودینامیک موردتوجه بوده است و به همین دلیل برای خودرو یک سپر جلوی جدید طراحی شده که شامل یک اسپلیتر و یک بال یکپارچه میشود و به بهبود جریان هوا کمک میکند. در همین حال، ورودیهای هوا جلوی هم بزرگتر شدهاند و در آنها امضای Y شکل لامبورگینی دیده میشود. در پروفیل جانبی خودرو نیز رینگهای آلیاژی ۲۰ اینچی جدیدی به همراه ورودیهای هوای جانبی تغییر شکل یافته با یک باله در میان آنها به چشم میخورند.
بیشترین تغییرات اما در بخش عقبی خودرو صورت گرفته و به همین دلیل اوراکان اوو در این نما تمایز بیشتری با نسخههای قبلی پیدا کرده است. در این بخش دو سر اگزوز جدید برای خودرو طراحی شده که از بالای سپر بیرون آمدهاند درحالیکه در بخش بالایی نیز یک اسپویلر یکپارچه برای افزایش داونفورس تعبیه شده است. کف اوراکان اوو نیز بهمنظور رسیدن به حداکثر کارایی آئرودینامیکی طراحی شده است. به گفتهٔ لامبورگینی، با انجام این تغییرات و اصلاحات، حالا داونفورس و آئرودینامیک کلی این سوپراسپرت جدید بیش از پنج برابر بهتر از نسخهٔ اولیهٔ اوراکان شده است.
مهمترین تغییر داخلی اوراکان اوو تجهیز آن به یک نمایشگر ۸.۴ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی است. این نمایشگر که در کنسول مرکزی خودرو جای گرفته، از اپل کارپلی پشتیبانی میکند و از قابلیت کنترل چند لمسی و یکپارچهسازی با گوشیهای هوشمند برخوردار است. علاوه بر این، تقریباً همهٔ ویژگیهای خودرو مثل تنظیم صندلیها و کنترل سیستم تهویه از طریق این نمایشگر صورت میگیرد. همچنین یک سیستم تلمتری با دو دوربین هم برای اوراکان اوو قابل سفارش است که عملکرد خودرو در پیست را ضبط کرده و در یک هارددیسک ظرفیت بالا ذخیره میکند.
اما علاوه بر صفحهنمایش مذکور، در داخل اوراکان اوو تریم آلکانترا و چرم اختصاصی هم ارائه شده است درحالیکه بهمنظور هماهنگی با رنگ نارنجی بیرونی خودرو در این نمونهٔ خاص، در داخل خودرو دوخت نارنجیرنگی کار شده است. علاوه بر این، در صورت درخواست خریدار، کربن کامپوزیتی فورجکاری شده و پوستهٔ کربنی اختراع لامبورگینی به همراه سیستم نورپردازی داخلی سفارشی هم ارائه میشود.
در این نسخهٔ جدید، خروجی پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی اوراکان به ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا کرده که ۳۰ اسب بخار و ۴۰ نیوتن متر بیشتر از نسخهٔ استاندارد است. درواقع خروجی پیشرانهٔ اوراکان اوو دقیقاً هماندازهٔ مدل پرفورمانته است. به لطف وزن خالص ۱۴۲۲ کیلوگرمی، نسبت قدرت به وزن اوراکان به ۲۲ کیلوگرم به اسب بخار رسیده و میتواند ظرف تنها ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد.
این سوپراسپرت جذاب ایتالیایی برای رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز به ۹ ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر سرعت آن به بیش از ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت میرسد. اوراکان اوو هنگام ترمز گیری از سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت هم در ۳۱.۹ متر متوقف میشود؛ بنابراین عملکرد این نسخهٔ جدید بسیار به پرفورمانته شباهت دارد.
اما ارتقاءهای اوراکان اوو به اینجا ختم نمیشود زیرا لامبورگینی جدیدترین سوپراسپرت خود را به تکنولوژیهایی مانند LDVI (پویایی یکپارچهٔ خودرو) هم مجهز کرده است. این سیستم یک واحد پردازشگر مرکزی است با کمک سیستم LPI (پلتفرم درونی لامبورگینی) و مجموعهٔ کاملی از سنسورهای شتاب و ژیروسکوپ که در مرکز ثقل خودرو قرار گرفتهاند، هر جنبهای از پویایی رفتار خودرو را کنترل میکند.
یکی دیگر از ویژگیهای فنی جدید اوراکان اوو، تجهیز به سیستم فرمان گیری چرخهای عقب است که موجب بهبود چابکی خودرو میشود. در همین حال، سیستم چهارچرخ محرک اوراکان نیز ارتقاء پیدا کرده و میتواند تمام قدرت را به تنها یک چرخ ارسال کند. ازجملهٔ دیگر ارتقاءهای فنی اوراکان اوو نیز میتوان به تجهیز به سیستم کنترل گشتاور چهارچرخ، بهبود سیستم تعلیق فعال، سیستم کنترل کشش جدید و پیشرفته و بهبود پاسخ فرمان اشاره کرد. قیمت لامبورگینی اوراکان اوو در ایالاتمتحده از ۲۶۱,۲۷۴ دلار آغاز میشود درحالیکه بریتانیاییها برای خرید آن حداقل باید ۱۶۵,۲۵۶ پوند پرداخت کنند.
Amir
۱۸ دی ۱۳۹۷خدای جذابیت،سلطانِ سلاطین…
بنده برم در افق محو بشم این همه زیبایی و جذابیت برام سنگینه.
Reza
۱۸ دی ۱۳۹۷وای خدای من، فقط بهش خیره شدم ???
محمد
۱۸ دی ۱۳۹۷لامبورگینی،
طراحی خشن
خطوط تیز که مثل هیچ خودروی دیگه نیست
طراحی اسپرت
ارتفاع کم
موتور تنفس طبیعی
موتور ۵.۲ لیتری v10
۶۴۰ اسب قدرت از موتور تنفس طبیعی
شتاب ۰ تا ۱۰۰ در حد ۲.۹ ثانیه
…
چطور میشه عاشق این ماشین نشد؟؟؟؟؟
Ali
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰وقتی که میشه عاشق دیمنه ۸۴۰ اسب بخاری با شتاب صفر تا صد ۲.۴ ثانیه و صد البته صد هزار دلار حد اقل ارزون بودنش شد…:)
محمد
۱۸ دی ۱۳۹۷در واقع شخصا پیشرفت خودروهای سطح بالاتری از لامبورگینی مثل بوگاتی و … رو تحسین میکنم
.
اما انتخاب من در صورت امکان، به عنوان حد نهایی لذت از صنعت خودرو، لامبورگینیه
.
بالاتر از اون رو زیاد کاربردیه روزمره نمیدونم
و لامبو هم اینقدری خاصه که حرف و حدیثی باقی نگذاره
.
گرچه که علاقه شخصی به کوئینگزگ هم دارم
اما لامبو غیر قابل توصیفه
soroush
۱۸ دی ۱۳۹۷اخه اون رینگارو ببینین…
نه خدایی، میشه عاشقش نشد؟
چجوری اخه هر دفعه یه طراحی جدید میدی بیرون با حفظ اصالتت لعنتی…
Reza
۱۸ دی ۱۳۹۷بچه ها وزن این نسخه 1422 کیلوگرم هستش در حالی که وزن پرفورمانته افسانه ای 1480 کیلوگرم بود.
پرفورمانته با 58 کیلو اضافه وزن نسبت به Evo شتاب 0 تا 100 رو تو 2.6 ثانیه ثبت کرد پس مطمئنن این نسخه 2.5 ثانیه رو میزنه .
OMID
۱۸ دی ۱۳۹۷همه بزنن کنار لامبو اومده
Alieza
۱۸ دی ۱۳۹۷لامبورگینی واقعا تو طراحی های ریز و هنرمندانه استاده
خیلی شاید قیافه اش با هوراکان قبلی فرق نکرده باشه اما با چند تا تغییر ریز تو ظاهرش چند برابر جذاب تر شده
حسین
۱۸ دی ۱۳۹۷عالی ، تا 5 سال پیش میشد با 261 میلیون تومن یکی از اینا داشت الان با 261 میلیون نهایتا یه تویوتاgtپوکیده چپ شده شاسی کج بهت بدن اونم اکه پیدا بشه
King918
۱۸ دی ۱۳۹۷بسیار زیبا حتی میشه گفت از اونتادور هم زیبا تر و خشن تر شده . اون برآمدگی قسمت
عقب خیلی زیباتر کرده ماشینو . افزایش 30اسب بخاری هم به نظر کافی میاد . در کل ایرادی بهش وارد نیس . انصافا زیباترین لامبورگینی هست که تا حالا تولید شده
ساسان
۱۸ دی ۱۳۹۷یکی از زیباترین فیس لفتهای لامبورگینیه…نمای عقبش بینظیره…نمای داخلی از مدل چنتناریو الهام گرفته شده.با انبوهی از بازنگری های فنی…فوقلادست
sina7
۱۸ دی ۱۳۹۷وقتی به این نتیجه میرسی که لامبورگینی دیگه ازین جذاب تر و بهتر نمیشه،بازم لامبورگینی میاد نتیجه گیریتو خراب میکنه
اگه اوراکان اوو پرفورمانته رو هم بزنن یه چیز عجیبی میشه احتمالا
ساسان
۱۸ دی ۱۳۹۷احتمال داره مدل سوپرلگرا با این مدل احیا بشه…چون در نسل گالاردو هم پرفورمانته داشتیم هم سوپرلگرا هم اسکودریا کورس…
shirko
۱۸ دی ۱۳۹۷رقیب بسیار قدری برای مکلارن ۷۲۰ و ۴۸۸ پیستا
ایمان
۱۸ دی ۱۳۹۷به نظرم زیباترین لامبورگینی تاریخ هست ??
بعدشم آونتادور SV اسطوره ای با قدرتی ویرانگر ??
Amirferrari
۱۸ دی ۱۳۹۷لامصب بگو نسل جدیده،این همه ارتقا بدی و با قیمت نسخه قدیم بدی دست مشتری!!! میشه گفت بهترین فیس لیفت تاریخ رو زده واسه هوراکان،حتی از پرفورمانته هم جذاب تر و به روزتر شده…
Amir Machine
۱۸ دی ۱۳۹۷چقدر زیبا و جذابه این ماشین، چیز دیگهای در وصف این اعجوبۀ زیبایی و تکنولوژی نمیشه گفت
فقط کاش قدرتش لااقل کمی از پرفورمانته بیشتر بود
Omid622
۱۸ دی ۱۳۹۷دوستان چرا شتاب ۱۰۰ تا ۲۰۰ خیلی زیادتره تا ۰ تا ۱۰۰
King918
۱۸ دی ۱۳۹۷سلام امید جان .
ببین دلایل زیادی داره موتور در همون لحظه اول قدرت رو به گشتاور مورد نیاز تبدیل میکنه و ماشین به سرعت زیادی میرسه طبق قانون برای شتاب اولیه گشتاور به کمک میادو شتاب و سرعت ثانویه قوه اسب کاربرد داره و همچنین با بیشتر شدن سرعت مقاومت و فشار هوا هم بیشتر میشه و دلایل دیگه … امیدوارم اندکی کمک کرده باشم ?
Car lover
۱۸ دی ۱۳۹۷رقابت با سی هشت رو زود تر از بقیه شروع کرد
مهدی911turbos
۱۸ دی ۱۳۹۷چرا پشتش شبیه آستون مارتین ونتیج شده
rezlot
۱۸ دی ۱۳۹۷به جان خودم طراح خودروهای لامبورگینی از موجودات فضاییه!
واقعا چجوری میشه این همه خلاقیت تو طراحی ؟!
سورنا
۱۸ دی ۱۳۹۷فقط میشه گفت لامبوررررررررررررررررررررررگینی
پدرام اهوازی
۱۸ دی ۱۳۹۷قدرت موتورش من رو به یاد مورسیه لگو انداخت .تقریبا یک مورسیه لگو کوچک و جدیدتر به حساب میاد.عالیه♥
emad1990
۱۹ دی ۱۳۹۷این الان فیس لیفته اوراکانه یا یه نسخه جدیده مثه پرفورمانته؟
مهدی
۱۹ دی ۱۳۹۷بسیار زیبا
اما اینه بغلش افتضاحه بنظرم برای چنین ماشینی اینه باید دوربین چشمی های جدید باشه که فرم خاصی و ظریفی دارند نمیدانم مجوز را گرفته اند یانه