لامبورگینی

گاو وحشی آزاد شد! معرفی رسمی لامبورگینی اونتادور SVJ

لامبورگینی همان‌طور که وعده داده بود، در گردهمایی پبل بیچ امسال رسماً مدل جدید اونتادور SVJ را رونمایی کرد و این دقیقاً همان چیزی است که انتظار داشتیم. این گاو وحشی افراطی‌ترین لامبورگینی موتور وسط تاریخ محسوب می‌شود و مرزهای عملکرد این شرکت ایتالیایی را کاملاً ارتقاء داده تا جایی که رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی دنیا در پیست نوربرگ‌رینگ را بنام خود ثبت کرده است.

در زیر پوست این هیولای ایتالیایی، همان نیروگاه ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی اونتادور استاندارد قرار دارد که حالا خروجی آن به ۷۷۰ اسب بخار قدرت و ۷۲۰ نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا کرده است. این نیرو توسط گیربکس هفت سرعتهٔ ISR لامبورگینی و لاستیک‌های پیرلی P-Zero کورسا سفارشی به سطح مسیر منتقل می‌شود. به لطف این پیشرانهٔ تقویت‌شده، اونتادور SVJ می‌تواند ظرف تنها ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده، ظرف ۸.۶ ثانیه مرز ۲۰۰ کیلومتر در ساعت را رد کرده و نهایتاً به قلهٔ حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

هرچند این اعداد ارتقاء بزرگی را نسبت به اونتادور استاندارد نشان نمی‌دهند اما SVJ ویژگی‌های بسیار قابل‌توجه دیگری دارد که یکی از آن‌ها بال‌ها و اسپلیترهای دیوانه‌وار آن است. به همین دلیل شاید بتوان واضح‌ترین تفاوت میان SVJ و دیگر مدل‌های اونتادور را استایل بیرونی آن دانست. لامبورگینی این گاو خشمگین را به سیستم آئرودینامیکی ویژهٔ خود که به‌صورت مخفف ALA نام دارد مجهز کرده است که موجب افزایش ۴۰ درصدی داون‌فورس و همین‌طور کاهش ضریب آئرودینامیک می‌شود. این سیستم برای اولین بار در اوراکان پرفورمانته ارائه شد و حالا اونتادور SVJ دومین ساختهٔ لامبورگینی محسوب می‌شود که به ALA مجهز شده است.

در جلوی اونتادور SVJ دو فلپ تعبیه شده که می‌توانند در کمتر از ۵۰۰ میلی‌ثانیه فعال شوند. هنگامی‌که این سیستم فعال شود، فلپ‌ها باز شده که ضریب آئرودینامیک خودرو را بهبود بخشیده و به افزایش عملکرد آن در خط مستقیم کمک می‌کند. علاوه بر این، در لبه‌های انتهایی بال در عقب خودرو نیز فلپ‌های تعبیه شده است که این فلپ‌ها هم توسط سیستم ALA کنترل می‌شوند. این سیستم هنگامی‌که طرف چپ یا راست خودرو به داون‌فورس بیشتری نیاز داشته باشد، فلپ همان سمت را باز می‌کند.

اما علاوه بر قطعات فعال آئرودینامیکی، تغییرات دیگری هم در بخش بیرونی اونتادور SVJ ایجاد شده است. به‌عنوان‌مثال، این سوپراسپرت افراطی به سقف فیبر کربنی جدید و پوشش موتور ویژه‌ای مجهز شده که بخش زیادی از پیشرانه را پنهان کرده است. علاوه بر این، لامبورگینی اسپلیتر جدیدی در جلو، رکاب‌های سفارشی و رینگ‌هایی اختصاصی را هم برای SVJ طراحی کرده است. در بخش فنی نیز همانند اونتادور S، مدل جدید SVJ هم به‌منظور بهبود قابلیت مانور در سرعت‌های پایین و افزایش ثبات هنگام پیمودن پیچ‌ها در سرعت‌های بالا، به سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب مجهز شده است.

لامبورگینی هم‌زمان با رونمایی از اونتادور SVJ در پبل بیچ، نسخهٔ ویژه‌ای از آن با نام SVJ 63 را هم معرفی کرده است. این مدل به‌منظور ادای احترام به سال تأسیس لامبورگینی یعنی سال ۱۹۶۳ ساخته شده و تنها ۶۳ دستگاه از آن تولید می‌شود. ویژگی منحصربه‌فرد SVJ 63 رنگ بیرون اختصاصی سفید و مشکی آن به همراه‌ تریم طلایی و برچسب ۶۳ است. از نسخهٔ معمولی اونتادور SVJ اما ۹۰۰ دستگاه ساخته خواهد شد که قیمت پایهٔ هرکدام از آن‌ها در ایالات‌متحده از ۵۱۷,۷۰۰ دلار آغاز می‌شود.

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2663 ديدگاه)

    به به
    زنده باد

    1. - A M I R -

      ۲ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (728 ديدگاه)

      نمیخوام در مورد توانایی فنی ماشین صحبت کنم چون توی جهنم سبز همه چیرو به آتیش کشید ، فقط در مورد طراحیش باید بگم قبول دارم که آونتادور تا 10 سال دیگم جذاب ، پویا و خوش فرمه ، اما واسه چنین شاهکاری ای کاش لامبو سرمایه گذاری بیشتری میکرد و یه پلت فرم جدیدو معرفی میکرد که تا چند سال دیگه هنوز بوی تازه بودن میداد ؛ یا حداقل یه تغییر جدی توی کابین ایجاد میکرد ، هرچند که هنوزم چشم نوازه.

      1. ساسان

        ۳ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (1047 ديدگاه)

        تغییرات جدی درکابین..پلت فرم جدید برای یک مدل فیس لفت؟!هیچ خودرو سازی برای فیس لفتش همچین کاری نمیکنه.
        2020جانشینش رونمایی میشه. اون تغییراتی که مد نظرشماست مربوط به جانشین اونتادور میشه.

      2. HAMID.HEMI

        ۳ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (1198 ديدگاه)

        بوگاتی دیوو هم معرفی شد

    2. SFXSuperFast

      ۳ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (263 ديدگاه)

      با اینکه همیشه لامبو به طراحی شلوغ معروف بوده ولی هیچوقت انقدر اضافه کاری رو طراحی انجام نمیداد
      با اینکه قسمت هاییش به زیبایی به اونتادور ال پی 690 نیست ولی بازم زیباترین اونتادوره چندساله اخیره!
      نمیخام بگم زیبا نیست ولی خب اگر اگزوزش مث همون نسخه اولیه پایین قرار داشت یا شیشه عقب و کاپوتش مث نسخه اولیه اونتادور بود برای من دوست داشتنی تر میشد!
      با اینحال باله عقبش خیلی زیباست و از نمای جلو هم بهترین نسخه اونتادوره!
      عقبشم خوبه البته اگه اون اگزوزای زشتو برگردونی به جای خودشون!

  2. امیر

    ۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    این عزیز دل نوربرگ رینگ رو به آتش کشید…
    با اختلاف باحال ترین و بهترین سوپر اسپرت دنیا(نظر شخصی و جمعی!)

  3. الف.ی

    ۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1765 ديدگاه)

    آزاد شد
    خاری در چشم هرکی که فقط بلده به لامبو گیر بده
    بسیار عالی
    آماده باشید که نابودگر مریخیه جدیدی تولید شده

  4. Khosrow

    ۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    Forza Italy / علم و هنر / از ریزترین تولیدات ایتالیا تا گاو وحشی / اخ که توزمین فوتبال هم تفاوت داره ایتالیا ..

  5. الف.ی

    ۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1765 ديدگاه)

    پدال جان
    نوشتی 517000 دستگاه
    احتمالا منظورت دلار بوده

  6. shirko

    ۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    واقعا حریف می طلبه ، اینم جواب اونایی که می گفتن لامبو نمی تونه رکورد نوربرگو بزنه .

  7. سام

    ۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (753 ديدگاه)

    در یک کلمه ماشینی محشر و بی نهایت جذاب است.اگر لامبورگینی،فراری،پورشه،بوگاتی،مازراتی نبودند دنیای خودروسازی واقعا یه چیز مهمی رو کم داشت.این برندها هستند که شور و هیجان رو به این صنعت به معنای واقعی کلمه تزریق کردند.

    1. مانی

      ۳ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      آخه چرا این دلبر‌ها رو با مزراتی جمع میبندی

      1. moein

        ۳ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (913 ديدگاه)

        تا کی باید این دیدگاه های بچه گانه رو بخونیم خدا عالمه
        پسر خوب همچین میگی چرا مازراتی رو جمع میبندی که هر ندونه فکر میکنه درشکه تولید میکنه
        همون تاریخچه و افتخارات مازراتی آرزوی خیلی ازکمپانی هاست?

        1. مانی

          ۳ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (2486 ديدگاه)

          ربطی‌ به سن نداره سعی‌ کن فکرتو بزرگ کنی‌

        2. کوروش

          ۲۳ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (1 ديدگاه)

          درسته آرزوی خیلی از کمپانی هاست اما نه این کمپانی ها!

  8. ایمان

    ۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    یک لامبورگینی تمام عیار و همه چی تمام که یک پاسخ کوبنده به منتقدانش در پیست داد
    گاو وحشی طعنه ها رو بی پاسخ نمیزاره و جواب دندان شکنی بهشون میده واقعاً رقیب میطلبه
    تبریک فراوان به طرفداران عزیز لامبورگینی ؛ ما طرفداران فراری هم فعلاً باید نظاره گر قدرت نمایی رقبا باشیم تا شاید یک زمانی این اسب سرکش به هواداراش چشمکی بزنه و خودی نشون بده

  9. ساسان

    ۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1047 ديدگاه)

    موجودی که ازسال2011خلق شد در سنتاآگاتا در سال2019با بهترین وزیباترین فیس لفت ودراوج داره میره که نوستالژی بشه و ماندگار. نسل دومALAدرش استفاده شده که بسیار پیشرفته تر از مدل پرفورمانتست. لامبورگینی در دومدل پرفورمانته و SVJخودروهای پیست محور رو یه پله ارتقاءداد و چیزهای جدیدی به صنعت اتومبیل اظافه کرد. من از این روش متفاوت لامبورگینی برای اراعه ی پرفورمنس رو خیلی دوست دارم.واقعا”خاصترین ومتمایزترینه.
    اینم چندتا عکس که سایت خود شرکت گذاشته فقط میشد اسکرین گرفت سایتهای دیگه نزاشتن:
    http://imgurl.ir/uploads/f330_Block3_Left_0.jpg
    http://imgurl.ir/uploads/m648820_b937e7a8-27ac-4800-8fdd-3aad015e1c3d.jpg
    http://imgurl.ir/uploads/b322588_dacc86e8-6e9f-4eb6-b452-73b89f799696.jpg
    http://imgurl.ir/uploads/t544137_e615b473-e58d-4070-8e72-4d51a7229818.jpg
    http://imgurl.ir/uploads/i119204_9901f788-65c6-4426-a014-cb25c3b5892a.jpg
    http://imgurl.ir/uploads/z629751_065d1762-78b0-498b-8e8e-8a45eae1bde4.jpg

  10. joojoo

    ۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (276 ديدگاه)

    The BEAST has unlocked

  11. رضا

    ۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (5 ديدگاه)

    واویلا. لعنتی یک ماه بود منتظرش بودم. نور به قبرت بباره لامبورگینی. بنظر من جذاب ترین، وحشی ترین و به معنی واقعی کلمه سوپر اسپرت ترین سوپر اسپرت تاریخ اونتادور خواهد بود. مخصوصا بعد از نسخه s

  12. NAVID۰۰۹۸

    ۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    وااااای
    اِنگاری نمای چهره مارِ زنگیه تو فیلمهای وسترن آمریکایی وسط بیابونای تگزاس .
    خدای من ، چقدر خوبه این اونتادور ، تو این موندم نسل بعد این چطوری میخواد معرفی بشه وقتی که این اتاق حالا حالاها جاداره برای تولید .

  13. Ali Keyhani

    ۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (657 ديدگاه)

    جلوشو دوست ندارم،به نظرم SV به مراتب زیباتر از اینه(نظرشخصی)

  14. ساسان

    ۳ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1047 ديدگاه)

    پدال جان تیزر این مدلم منتشر شده. بزاری تو این پست خوب میشه.کامنتهای ما که منتشر نمیشه. آخرشم توﺽیح ندادید این نقص مربوط به چیه و دلیلش چیه.
    باتشکر

  15. مانی

    ۳ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    ظاهرش خیلی‌ خوب بود که بازم بهتر شد
    فقط از نظر دینامیک جلو فراری کم میاورد که اونم حل شد
    بنظر من بهترین ماشینیه که تو قرن ۲۱ تولید شده(البته فعلا)

  16. amir

    ۳ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (17 ديدگاه)

    بی نهایت زیباست
    حفظ استایل اونتادور با یه طراحی کاملن متفاوت
    یه جور خاصیه که آدم نمیخواد ازش چشم بر داره
    بازم پیرو حرف دوستمون ما منتظر یه چشمکی از فراری هستیم

  17. امیر

    ۴ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2959 ديدگاه)

    خیلی بیشتر از دیوو دوسش دارم
    جذبه خاصی داره
    مخصوصا تنفس طبیعی حجیم!!!!

  18. اریا ماشین

    ۵ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (37 ديدگاه)

    واقعا فوق العادست ولی در حضور ماشین هایی مثل ریماک چیزی برای گفتن نداره

    ریماک با ۱۹۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۲۰۰ گشتاور این لامبو رو له میکنه

    ولی من به همینم راضیم اگه بهم بدن???

  19. مسعود

    ۵ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (52 ديدگاه)

    عالییییی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا