لندروور سرانجام در نمایشگاه فرانکفورت رسماً نسل جدید مدل افسانهای دیفندر را رونمایی کرده و زندگی کاملاً جدیدی را به این نام پرافتخار بخشیده است؛ بنابراین برای اولین بار پس از چندین دهه، شاهد عرضهٔ یک دیفندر کاملاً جدید به بازار خواهیم بود که حالا میتواند با پیشرفتهترین آفرودرهای دنیا به نبرد بپردازد. سازندهٔ بریتانیایی ادعا میکند دیفندر ۲۰۲۰ سرسختترین و تواناترین محصول لندروور محسوب میشود باوجوداینکه ساختار بدنهٔ کاملاً جدیدی را تکنولوژیهای کاملاً جدید ترکیب کرده تا خودرویی مناسب برای قرن بیست و یکم ایجاد گردد.
هرچند تغییرات کاملی در داخل و خارج نسل جدید این خودرو صورت گرفته و کاملاً مدرنتر از قبل شده اما همچنان ازهرجهت بدون شک یک دیفندر به نظر میرسد. در نسل جدید این خودرو همچنان استایل جعبهای شکل سنتی دیفندر و همینطور ویژگیهای نمادین آن مثل پنجرههای کوچک روی سقف، درب صندوق بار افقی و چرخ زاپاس روی آن همگی حفظ شدهاند. علاوه بر این، اوورهنگهای جلو و عقب به کوتاهترین حد ممکن رسیده که به همراه رکابهای بلند، زاویههای ورود و خروج عالی را ایجاد کرده است.
هرچند دیفندر جدید خودروی کاملاً مدرنی است اما به لطف استایل چهارشانه به همراه گلگیرهای برجسته با دهانههای مربعی، درعینحال خودروی سرسختی به نظر میرسد. علاوه بر این، اسیووی جانسخت جدید لندروور در ظاهر لوکستر و شیکتر از نسل قبلی به نظر میرسد که این تصویر توسط چراغهای جلوی LED و چراغهای عمودی عقب تقویت شده است. لندروور برای دیفندر جدید ۱۲ طرح رینگ مختلف از نمونههای ۱۸ اینچی سفیدرنگ فولادی گرفته تا ۲۲ اینچی آلیاژی را ارائه کرده است.
در داخل نسل جدید دیفندر به معنای واقعی کلمه یک انقلاب بزرگ صورت گرفته زیرا در اینجا داشبورد کاملاً مدرن و پیشرفتهای با صفحه آمپر دیجیتالی، نمایشگر مرکزی لمسی ۱۰ اینچی و یک نمایشگر سربالا با نسل جدید معماری الکترونیکی لندروور کار شده که از بهروزرسانی اینترنتی پشتیبانی میکند تا دیفندر تا حد امکان مدرن باشد. در کنسول مرکزی خودرو نیز دکمههای کمی به چشم میخورد زیرا بیشتر قسمتها توسط سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Pivi Pro جدید کنترل میشود. البته این هنوز یک دیفندر است و هیچکدام از این تکتولوژیها روی همهکاره بودن آن تأثیر منفی نداشته است. به گفتهٔ لندروور، در کابین دیفندر جدید محفظههای زیادی هم برای قرار دادن اشیاء تعبیه شده است.
یکی از ویژگیهای داخلی برجستهٔ دیفندر جدید صندلی مرکزی ردیف جلو است که در نسخهٔ ۹۰ (سهدر) سفارشی و در نسخهٔ ۱۱۰ (پنجدر) استاندارد است. این ویژگی امکان نشستن سه نفر در جلوی خودرو را فراهم میکند. این یعنی نسخهٔ ۱۱۰ را میتوان با ترکیب پنج یا شش صندلی و همینطور ترکیب پنج صندلی بهعلاوهٔ دو سفارش داد درحالیکه نسخهٔ ۹۰ حداکثر میتواند تا شش نفر را حمل کند. همچنین امکان خواباندن پشتی صندلی میانی عقب هم وجود دارد که دو نگهدارندهٔ لیوان را برای صندلیهای جلو فراهم میکند. برای نسخهٔ ۹۰ نیز آپشن سقف پارچهای جمعشونده قابل سفارش است که در این صورت میتوان رانندگی در هوای آزار را با دیفندر تجربه کرد.
برای کابین دیفندر جدید سه ترکیب رنگ مختلف قابل انتخاب است. در نسخههای پایهٔ خودرو، تودوزی پارچهای ارائه میشود درحالیکه تیپهای S و SE از تودوزی چرمی به همراه پارچهٔ مقاوم در قسمتهایی که ساییدگی بیشتری دارند برخوردار هستند. در کابین تیپ HES اما از چرم درجهیک ویندسور استفاده شده درحالیکه برای دیفندر X بهمنظور دوام بیشتر، در کنار این چرم، پارچهٔ مقاوم پریمیوم هم کار شده است. برای کابین دیفندر تریمهای مختلفی مثل چوب گردو یا بلوط تاریک هم قابل سفارش است.
علاوه بر این، در نسل جدید دیفندر قابلیت شخصیسازی برای لندروور بسیار اهمیت داشته و به همین دلیل برای آن لوازم جانبی زیادی را در قالب چهار پکیج مختلف بنامهای اکسپلورر، ادونچر، کانتری و اوربان ارائه کرده که مجموعاً شامل بیش از ۱۷۰ لوازم جانبی مختلف میشود و میتواند طرفداران جیپ رانگلر را شرمنده کند. پکیج اکسپلورر مواردی مثل اسنورکل، ریلهای روی سقف و نردبان سقف را به خودرو اضافه میکند درحالیکه پکیج ادونچر یک کمپرسور هوا و همینطور یک مخزن آب ۶.۵ لیتری با شلنگ و دوش را به همراه دارد. پکیج اوربان اما بیشتر روی زیبایی ظاهری تمرکز دارد و مواردی مثل کاور چرخ زاپاس را شامل میشود.
به گفتهٔ لندروور، نسل جدید دیفندر در آفرود خودروی بسیار توانایی خواهد بود که این مهم به لطف استفاده از پلتفرم تمام آلومینیومی کاملاً جدید D7x به دست آمده است. بدین ترتیب حالا فاصلهٔ خودرو از سطح زمین به ۲۹۱ میلیمتر رسیده درحالیکه زاویهٔ حملهٔ ۳۸ درجه، زاویهٔ شکست ۲۸ درجه و زاویهٔ فرار ۴۰ هم از دیگر ویژگیهای قابلتوجه دیفندر جدید هستند. این خودرو همچنین میتواند تا حداکثر عمق ۹۰ سانتیمتری آب هم حرکت کند.
ساختار مونوکوک آلومینیومی سبکوزن پلتفرم جدید D7x همچنین مستحکمترین بدنهٔ تاریخ لندروور را هم به همراه داشته که سه برابر مستحکمتر از طراحی سنتی بدنه روی شاسی است. این ویژگی توانایی بکسل دیفندر را افزایش داده به حداکثر ۳۷۲۰ کیلوگرم رسانده است. علاوه بر این، این پلتفرم جدید بستری عالی برای سیستم تعلیق کاملاً مستقل، گیربکس کمکی دو سرعته و سامانهٔ چهارچرخ محرک دائمی را هم فراهم کرده است.
لندروور در نسل جدید دیفندر برای اولین بار سیستمی بنام «پاسخ زمینی قابل تنظیم» را معرفی کرده است که به راننده اجازه میدهد خودرو را متناسب با شرایط آفرود بهطور دقیق تنظیم کند. دیگر فناوریهای آفرود این ماشین نیز شامل قفل دیفرانسیل مرکزی دستی، قفل دیفرانسیل عقب اتوماتیک، سیستم آشنای Terrain Response 2 لندروور، سیستم سنجش حرکت در آب، سیستم کنترل پیشرفتهٔ All-Terrain لندروور و سیستم دید اطراف ClearSight میشود. علاوه بر این، در دیفندر مدل ۲۰۲۰ سه تنظیم مختلف برای پدال گاز و پاسخ گیربکس، فرمان و کنترل کشش ارائه شده است درحالیکه سیستم تعلیق بادی هم برای آن قابل سفارش است.
نسل جدید دیفندر که برای اولین بار قرار است در ایالاتمتحده ه عرضه گردد، در این کشور با دو پیشرانهٔ بنزینی مختلف ارائه میشود. پیشرانهٔ اول که زیر کاپوت مدل P300 قرار میگیرد، از نوع ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۳۰۰ اسب بخار قدرت است که خودرو را ظرف ۷.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرساند (صفرتاصد در ۸.۱ ثانیه). این موتور در سینهٔ دیگر محصولات جگوار لندروور مثل جگوار E-Pace و رنجروور اووک هم قرار میگیرد.
پیشرانهٔ دوم اما یک واحد ۳ لیتری شش سیلندر است که به توربوشارژر توئین اسکرول و همینطور سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولت با یک سوپرشارژر الکتریکی مجهز شده است. این موتور که در مدل P400 ارائه میشود، ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. دیفندر ۹۰ با استفاده از این موتور قدرتمند ظرف ۵.۷ ثانیه و مدل بزرگتر دیفندر ۱۱۰ ظرف ۵.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد (صفرتاصد دیفندر ۱۱۰ در ۶.۱ ثانیه). نیروی هردوی این موتورها نیز توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF به همراه یک گیربکس کمکی دو سرعته انتقال پیدا میکند.
دیفندر جدید در اروپا و سایر بازارهای خارج از ایالاتمتحده اما با یک پیشرانهٔ دیزلی عرضه میشود که در دو سطح قدرت مختلف قابل انتخاب است. این موتور که از نوع ۲ لیتری چهار سیلندر توربودیزل است، در مدل D200 قدرتی برابر با ۲۰۰ اسب بخار و در مدل D240 قدرتی معادل ۲۴۰ اسب بخار تولید میکند. در سال آینده یک نسخهٔ پلاگینهیبریدی هم به خانوادهٔ دیفندر اضافه خواهد شد.
فراز
۲۰ شهریور ۱۳۹۸چرا یه نفر باید ۵۰ هزارتا پول بده که یه ماشینی شبیه هوندا المنت سوار بشه؟ میدن شوی تاهو میخرن
JaMsHiD
۱ آذر ۱۴۰۲پرفورمنسی که این ماشین ارائه میکنه هیچ ماشین آفرودر آمریکایی به جز فورد برانکو و جیپ رانگلر ارائه نمیکنه !
امیر
۲۰ شهریور ۱۳۹۸جذاب شده
باید ببینیم در عمل چجوریه
:::فرشاد:::
۲۰ شهریور ۱۳۹۸کابینش واقعا زیبا و کاربردیه، طراحی بیرونشم مدرن اما فانتزی شده، یه تغییر بخوام بدم، حذف چراغهای کوچک لبههای گلگیر عقب و گذاشتن چراغهای اصلی عقب در اون نقطست؛ درکل بینقص نیست، ولی دوسش دارم، به ویژه کابینش، کلا محصولات لندرور مورد پسندم هستن اما نمیتونم ایشون رو به چشم یه دیفندر افسانهایِ با ابهت ببینم؛ اسم دیگه روش میذاشتن، بهتر بود.
حمید
۲۰ شهریور ۱۳۹۸مگه آمریکاییها چی دارند که اول هر چیز خوبه برا بازار اونا درست میشه
امیر
۲۰ شهریور ۱۳۹۸شما بگو چی ندارن؟!
شرایط کشورشون ایجاب میکنه همیشه قوی ترین وبهترین هارو داشته باشن
net
۲۰ شهریور ۱۳۹۸طراحی داخلی رنگ مشکی و صندلی چرم مشکی و سقف سانروف بزرگش قشنگه
ارش
۲۰ شهریور ۱۳۹۸عاشق دیفندرم مثل جیپ رانگلر اسطوره است این دوپدر جد خودروهای شاسی بلند و بیابانی امروزی هستند .
علی
۲۰ شهریور ۱۳۹۸در واقع یک کراس اوور شهری با قابلیت آفروده.
با این قیمت فکر نمیکنم فروش زیادی هم داشته باشه
Elmiraj
۲۰ شهریور ۱۳۹۸یک پکیج آفرود کامله که برای استفاده شهری هم مناسبه…
ولی یک آفرودر واقعی برای نرمش روی صخره ها و داخل چاله ها به شاسی نردبانی نیاز داره…
.
یک آفرودر واقعی نباید هیچ جایی سه لنگ بشه…
Sevlan
۲۰ شهریور ۱۳۹۸یه شاسی مونوکوک که سختی اون سه برابر ساختار سنتی قبلی هست بدع به نظرت ؟!ساختار یکپارچه ای که ۳/۵تن رو بتونه یدک کنه و خصوصاً از آلومینیوم اشباع باشه و تعلیق مستقل بشه سوارش کرد صد برابر شاسی نردبونی ارزش داره ، الان رنجرور اسپرت هم از پلتفرم یکپارچه داره استفاده میکنه و هیچ درموندگی تو حتی آفرودای سنگین نداره!!!
خالد
۲۱ شهریور ۱۳۹۸وقتی دیفرانسیل لغزش محدود یا قفل دیفرانسیل داشته باشه مهم نیست سه لنگ بشه.توی گل وشل هم کافیه یک چرخ با زمین اصطکاک داشته باشه
مهردادكمال
۲۰ شهریور ۱۳۹۸جا داشت ارزونتر باشه ۵۰ هزار دلار رقم کمی نیست
مرصاد
۲۰ شهریور ۱۳۹۸لندرور میتونست مثل مرسدس بنز که g class رو با همون طراحی کلاسیک ، مدرن کرد و به یکی از خوف و خفن ترین ماشین های دنیا تبدیل ش کرد ، دیفندر رو صرفا مدرن و تقویت کنه
اما طراحی ش اینقدر بچگانه و غیرقابل هضم نکنه
اگه به سری های اول جی کلاس نگاه کنید و بعد به آخرین سری از اون ، میبینید که چطور اصالت و قدرت با پیشرفت و تکنولوژی ادغام شدن ….
دیفندر رقیب جی کلاس بود … ولی الان?
آراز
۲۰ شهریور ۱۳۹۸رقیب جی کلاس به کجا رسید!؟اصالت نداره طراحیش ، این طراحی برای دیفندر یعنی مرگ اسطوره،یعنی آشغال به معنای واقعی کلمه.فرق مدیران و دو شرکت بنز و لندروور اینجا مشخص میشه اونا جی کلاس را به بهترین شکل امروزی کردند اینا طرح اصیل و دوسداشتنی دیفندر رو نابود کردند.
..Hossein
۲۰ شهریور ۱۳۹۸یه حس دوگانه ای بهش دارم
هم چون دیفندر هستش خیلی دوسش دارم، هم چون مثل دیفندرای قبل نیست سخت باهاش ارتباط برقرار کنم
البته از نظر من اولین دیفندریه که نسخه ۱۱۰ از نسخه ۹۰ جذابتر شده
حسن
۲۰ شهریور ۱۳۹۸عالیه.
اسطوره ها زنده میمانند.
هر جور نگاه کنیم اون ماشین را به بهترین شکل برا عصر جدید از کار دراوردن.
m4
۲۰ شهریور ۱۳۹۸چقدر جذاب و دوست داشتنی این ماشین !
عرفان
۲۰ شهریور ۱۳۹۸تو کامنت دوستان نکته های خوبی گفته بودن ولی من فیلمشو که دیدم واقعا همه فن حریف بود اگه صرفا تبلیغاتی نباشه
درکل خوشم اومد ازش
datsun
۲۰ شهریور ۱۳۹۸پناه بر خدا یعنی دیفندر هم کراس شد
دیفندر باید شاسی نردبانی باشه .
حیف …
#مرگ اسطوره
مک وال
۲۰ شهریور ۱۳۹۸این سبک طراحی واقعا جذاب و آینده نگر است. هیچ اغراقی هم توش نیست.
فقط قیمت این مدل رقابتی نیست.
Behrouz. anzali
۲۰ شهریور ۱۳۹۸خیلی جذابه . سه درش خیلی خوشکل تره جذابتره .
حسین دهمرد
۲۱ شهریور ۱۳۹۸این کجاش قیافش لوکسه؟ یجورایی بچگانس. از آب گل آلود ماهی میگیرن. اون افسانه کجا این کجا؟
احسان
۲۱ شهریور ۱۳۹۸یکی از متخصص ترین کمپانی ها توی طراحی داخلی:
لندروور – رنج روور