قطعاً لندروور دیفندر یکی از خبرسازترین خودروهای جدید یک سال اخیر بوده است؛ اما تاکنون دیفندر در نسخه ۱۱۰ یعنی مدل بزرگ و کاربردی که توانایی آفرود فوقالعادهای داشته در دسترس بوده ولی هماکنون نسخه سه درب آن یعنی ۹۰ نیز در دسترس میباشد.
حالا نوبت به دیفندر ۹۰ جدید رسیده که باب میل مشتریانی میباشد که به سبک زندگی شیک بیشتر از رفتن به مزرعه یا کارهای سنگین اهمیت میدهند. نسخه تست شده از نوع P400 است که دارای قوای محرکه ۶ سیلندر هیبریدی ملایم جدید با قدرت ۳۹۵ اسب بخار و گشتاور ۵۵۰ نیوتون متر میباشد. همین نیروگاه آهنین باعث میشود شاسیبلند ۲.۲ تنی ما شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۵.۷ ثانیهای داشته باشد.
همچنین خودروی تست شده از نوع تریم فول X بوده است. مدل X یک پله بالاتر از نسخه HSE نشسته و دارای تجهیزات زیادی از رینگهای ۲۰ اینچی تیره گرفته تا نورپردازی لوکس کابین و هدآپ دیسپلی، چراغهای عقب تیرهتر و سیستم صوتی مریدین با ۱۴ بلندگو و ساب ووفر میباشد. در واقع باید این خودرو را محصولی سفارشی در نظر گرفت که قیمت ۷۵۵۱۰ پوندی آن نیز بازگوی همین واقعیت است.
از دیگر ویژگیهای دیفندر ۹۰ P400 تریم X میتوان به سیستم تعلیق بادی اشاره کرد که آن را به تنها دیفندر سه درب با چنین ویژگی استانداردی بدل میکند.
وقتی پدال گاز را فشار دهید خودرو را اندازه رقم اعلام شده سریع خواهید یافت. گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیز به سرعت با نیازهای راننده هماهنگ شده و تعویضهای نرم و سریعی را به نمایش میگذارد.
در واقع قدرت زیادی هم برای لذت بردن وجود داشته و هر موقع پدال را فشار دهید دماغه خودرو بالا میرود. در بسیاری از خودروهای دیگر این موضوع کمی دلسرد کننده به نظر خواهد رسید اما بهگونهای عجیب یک حس اطمینانبخش در ۹۰ وجود دارد که شاید روی کاغذ خوب به نظر برسد اما در دنیای واقعی هم همینگونه است.
همین روند در هنگام عبور از پیچ نیز مشهود است جایی که حس میکنید بدنه بلند خودرو حتی با وجود سیستم تعلیق بادی نیز در حال تکان خوردن است. با این وجود و در عین اینکه فرمان خودرو نسبتاً سنگین است اما دقت کافی داشته و شما به راحتی خودرو را خواهید شناخت و سپس صبر خواهید کرد تا تکان های بدنه کاهش یافته و سپس به مدد گشتاور زیاد پیشرانه سرعت گرفته و از پیچ خارج خواهید شد.
اما یکی از ویژگیهای نسبتاً سورپرایز کننده دیفندر به آرامش و رفاه کابین مربوط میشود. هرچه سرعت بیشتر شود صدای پیشرانه به طرز سورپرایز کنندهای بیشتر و بیشتر میشود اما زمانی که سرعت ثابت خود را حفظ کنید صدا کاهش خواهد یافت و این امر باعث خواهد شد ایزوله شدن کابین از صدای جاده را تحسین کنید. این موضوع بهخصوص برای خودرویی که از لاستیکهای همهجارو و رینگهای ۲۰ اینچی استفاده میکند احساسبرانگیز است.
در کل باید گفت دینامیک سواری P400 به گونهای است که بیشتر مناسب کروز سریع در بزرگراهها میباشد و خیلی نمیتوان آن را ناهنجار یا ناراحت دانست و این موضوعی احساسبرانگیز است.
داخل کابین دیفندر ۹۰ همان حس و حال مدل ۱۱۰ را داشته و بنابراین میدان دید فوقالعادهای به جلو خواهید داشت. شما با توجه به ستونهای A از ابعاد خودرو آگاهی خواهید داشت و فرمان نسبتاً دقیق و دید زیاد به این معنی است که اصلاً حس غریبه بودن با دیفندر را نخواهید داشت.
کابین مدل X باعث شده خشونت صنعتی به هنری واقعی تبدیل شود و تریم های فلزی با چرم باکیفیت ترکیب شدهاند. سیستم اطلاعات سرگرمی Pivi Pro لندروور در قلب داشبورد قرار داشته و عملکرد سریعی دارد.
دسترسی به صندلیهای عقب کمی با دشواری صورت میگیرد اما در کل فضای کافی وجود داشته و محفظه بار ۳۹۷ لیتری نیز نیازهای اکثر خانوادهها را جواب میدهد.
قوای محرکه هیبریدی نهایی دیفندر ۹۰ با قیمت بیشتری همراه شده هرچند هر مشتری ثروتمندی از نسخه X این شاسیبلند خوشش خواهد آمد چراکه دارای لیست تجهیزات پر و پیمان میباشد. شاید نسخههای ارزانتر را راحتتر بتوان توصیه کرد. این دیفندر کوتاهتر دقیقاً به اندازه نسخه ۱۱۰ خاص و ارزشمند حس میشود و آن صندلی وسط در ردیف جلو میتواند برای اکثر مشتریان جالبتوجه باشد.
مشخصات لندروور دیفندر ۹۰ P400 X
- قیمت: 75510 پوند
- پیشرانه: 6 سیلندر ۳ لیتری توربوی بنزینی
- قدرت/گشتاور: 395 اسب بخار/۵۵۰ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: 5.۷ ثانیه
- حداکثر سرعت: 191 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 11 لیتر در هر صد کیلومتر
MAHDI
۲۵ آبان ۱۳۹۹خیلی جذابه این ماشین❤️
مجله SPORT AUTO امروز زمان گیری مکلارن 765LT و مکلارن 620R رو منتشر کرد در پیست هوکنهایم GP
* مکلارن 765LT زمان :: 1:46.20
* مکلارن 620R زمان :: 1:49.40
برای مقایسه زمان چندخودروی دیگه که توسط این مجله زمان گیری شدن که مکلارن 720 نسخه تراک پک قبلا زمان گیری داشته!!!!
پیست هوکنهایم GP
* مکلارن 720 تراک پک :: 1:45.50
* فراری 488 پیستا زمان:: 1:45.90
* لامبواونتادورSVJ زمان:: 1:47.30
* لامبورگینی EVO زمان :: 1:49.90
(( نکته جالب اینه که زمان مکلارن 720 S تراک پک از زمان مکلارن 765 که قدرت بیشتری داره و پیست محور هستش در این پیست سریع تر بوده. البته اون 720 نسخه تراک پک بوده همونطور که بالا گفتم))
NAVID۰۰۹۸
۲۵ آبان ۱۳۹۹مگه میشه عاشقش نشد !!!!
Hadi
۲۵ آبان ۱۳۹۹دیفندر زنده شده ولی من هنوز باورم نمیشه!
قراره اتاق ۱۳۰ هم از این نسل معرفی بشه فک کنم…
مزدا
۲۵ آبان ۱۳۹۹میبینمش حال میکنم از اون لوتی های قدیم با معرفت هست
Amin-mc20
۲۵ آبان ۱۳۹۹خوب فرمونو وسط میزاشتین دیگه
میسد اسکی کاامملل از f1
سامورایی از قله فوجی
۲۵ آبان ۱۳۹۹صندلی وسطش چقدر جالبه
Aria
۲۵ آبان ۱۳۹۹۶ سیلندر۴۰۰اسب کم نیست؟
ارشیاsvj
۲۵ آبان ۱۳۹۹مگه فورد GT از شش سیلندر ۶۵۰ اسب در اورده باشن؟؟!!!???
Amin-mc20
۲۵ آبان ۱۳۹۹آره والا این به ماشین شهریه که هدفش استهلاک پایینه
Ahmadreza2002
۲۵ آبان ۱۳۹۹مگه سوپر اسپرتع
قدرتش کاملا کافیه
حتی پورشته ۹۱۱ هم تو نسخه کررا همین حدودا قدرت میده
Malt hill
۲۵ آبان ۱۳۹۹اگه قرار باشه ماشینی بخرم که ببرمش آفرود و خط و خش روش بیفته یه چیز ارزون تر میگیرم.
ولی اگه هدفم آفرود نباشه، اصلا شاسی بلند نمیگیرم.
سدان ها واقعا جذاب ترند
حداقل هندلینگشون که از شاسی خیلی بهتره.
وزنشون هم کمتره در نتیجه مصرف سوخت پایین تری دارند و به محیط زیست کمتر آسیب میرسونند.
Ahmadreza2002
۲۵ آبان ۱۳۹۹وزن رو خوب اومدی
این نسخه ک شاسی نردبونی هم نداره ابعادش هم ک چندان بزرگ نیست
به نظر شما زیادی سنگین نیست؟
میثم
۲۵ آبان ۱۳۹۹طراحیش چه داخل چه خارج واقعا واقعا عالیه
فقط من هنوزم اعتقاد دارم شاسی مستقل برای آفرود بهتر از مونوکوکه البته آفرود سنگین
ولی برای سفر که هم آنرود داره هم آفرود این مدلا خیلی بهترن
سعید تویوتا
۲۵ آبان ۱۳۹۹خیلی ماشین خوبیه.خوشگل و عصبی
زیزیگولو
۲۵ آبان ۱۳۹۹به عکسا که نگاه میکنی قرار گرفتن چرخای لندروور دیفندر در چهار گوشه اتاق باعث میشه این ماشین زوایای ورود و خروج مناسبی داشته باشه
یوسف
۲۵ آبان ۱۳۹۹ای جونم دیفندر…. و
مهرداد كمال
۲۵ آبان ۱۳۹۹خدایی همه چی تمومه فقط قیمتش زیاده
Ahmadreza2002
۲۵ آبان ۱۳۹۹ای جان
همه چی اوکیه
فقط بحث قیمت، نه ک بگم گرونه ها
همون قدری که پول میدی اش میخوری
ولی یه جورایی وسط نا کجا آباد افتاده نه مثل جی کلاس فوق لاکچری و رویایی (نسبت به بقیه آفرودر ها) نه مثل رانگلر و ۴رانر و … به صرفه و اقتصادی
پقیقا وسط ناکجا آباد
Swedish arrogant tiger
۲۵ آبان ۱۳۹۹واقعا جالب شده ،فکر کنم اولین باری باشه که از دیفندر جدید اینقدر خوشم اومده.
90 رو به 110 ترجیح میدم تناسبات خیلی بهتری داره.
Ahmadreza2002
۲۵ آبان ۱۳۹۹ای جان
همه چی اوکیه
فقط بحث قیمت، نه ک بگم گرونه ها
همون قدری که پول میدی اش میخوری
ولی یه جورایی وسط نا کجا آباد افتاده نه مثل جی کلاس فوق لاکچری و رویایی (نسبت به بقیه آفرودر ها) نه مثل رانگلر و ۴رانر و … به صرفه و اقتصادی
دقیقا وسط ناکجا آباد
ارش
۲۶ آبان ۱۳۹۹همه جوره عالی و جذابه از طراحی داخلی و بیرونی گرفته تا مشخصات فنی.
مهدی
۲۶ آبان ۱۳۹۹من واقعا نمیتونم همچین ماشینیو تصور کنم که وجود داره دیفندر واقعا عالیه هر چی بگم بازم کمه من عاشق دیفندرم
یاس ی
۲۶ آبان ۱۳۹۹بارها گفتم باز هم میگم که دیفندر برای من یعنی پدر، از روزی که چشم باز کردم مرحوم پدرم یدونه صفر از همین اتاق 90 خریده بود و تا جوونیهای من هنوز داشتیمش ولی پدر دیگه نبود. باورش برام سخت بود که نسل جدید دیفندر بیاد و من نسبت به نسل قبل بیشتر دوستش داشته باشم ولی واقعا دمشون گرم چیزی ساختن که الان آرزوم اینه که تا قبل از مرگ حداقل چند روز بتونم پشت دیفندر جدید بشینم. من عاشق دنیای خودرو هستم و دوست دارم خیلی از مدلها را برونم ولی شاید هیچ کدوم به اندازه دیفندر نتونه از نظر روحی منو ارضاء کنه.